ערב טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

גחליליות

אור קטן מפר עלטה גדולה
mayimine gmail.com
לפני שנה. 26 במאי 2022 בשעה 5:10


40 הוד שביסוד

ספרנו אתמול בערב: 40.
הספירה לשבוע זה: יסוד (יוסף), איבר הרבייה הגברי.
חיבור בין שמים וארץ, חיבור בין כוחות מנוגדים, להגשים, להוציא לפועל, מהלכה למעשה, לזהות את המקור ואת המהות ביסודיות, להתחבר לשורשים.

הענווה שבחיבור ובהתקשרות.
האם אנחנו מודעים לצלע השלישית שנמצאת שם בכל קשר אנושי שיש לנו (הבורא)? אומרים כי מאז הושלמה בריאת העולם, יושב הבורא ומזווג זיווגים - עושה חיבורים, מחבר אותנו עם אנשים, להפרייה הדדית והתפתחות. הבה נודה היום על חיבורי יסוד אלה, חיבורי מהות והתפתחות.

עלינו להישמר מצד אחד שלא להאליל אנשים (כי זה מבטל את האלוהי שבי), מצד שני להראות ולראות באנשים את החלק האלוהי שבהם "ואהבת לרעך כמוך" (ר' עקיבא). ומי שלא אוהב את עצמו מספיק, צריך להתחיל ללמוד לאהוב, להתחבר ולהתקשר עם עצמו, כפי שאוהב הוא את בוראו, שכן חלק בורא טבוע בו ובטבעו.
לאהוב את חלק האלוהי שבי ולהכיל את חלק האנוש שאני בחמלה ואהבה ללא תנאי.
איך נאהב עצמנו? נתבונן ביופיו (תפארת) של יוסף (יסוד) ונראה איך היופי הפנימי שבנו משתקף החוצה, ונודה (הוד) לעצמינו על מי שאנחנו על כל חלקינו. נודה על הנשמה בקרבנו, ונודה באנושות שאנחנו, במהותנו.

המשימה היומית למי שיבחר בה:
ככל שנהיה בהכרת תודה על הזכות שניתנת לנו להתחדש, להתחיל מחדש, לחזור לתהליך, להיות בחמלה וסליחה כלפי עצמנו, כך תתחזק ההתמדה שלנו (מאתמול) ויתחזק היסוד (עמוד השדרה שלנו). מה יעזור לנו לעשות את זה? התבוננות ביכולות הריפוי של הגוף, יכולת ההתחדשות המתמדת, הידיעה כי משה עומד לנו בכל דור ודור. לפעמים הדרך עצמה היא יציאה מהדרך וחזרה אליה. זיכרו שההתפתחות היא במעלות של ספירלה, נראה שחוזרים לאותה נקודה, אבל זו כבר נקודה גבוהה יותר.

כדי שנרגיש את הכרת התודה לעצמנו, נניח יד שמאל וימין מעלה מעל הלב, ונרגיש את החום של כפות הידיים מרכך וממיס התנגדויות, נהיה בעדינות, ברכות, בקבלה של עצמנו כפי שאנחנו ונגיד לעצמנו: "תודה <שם>, על כל הדרך" (בספירה, בהתמדה והנחישות, בתדר האהבה והאור שכל אחד מחזיק בייחודיות, בחיים, בפנימיות, בכלל בגילגולים). נגלה את ליבנו לעצמנו על היכולות שלנו והאיכויות שיש בנו שהביאנו עד הלום, והפכו אותנו למהות שאנחנו.

אהרון שביוסף ויוסף שבאהרון.
זה צדיק יסוד עולם (יוסף), והכהן הראשון שלנו (אהרון). שניהם בוידוי וגילוי הלב: יוסף מגלה את זהותו בפני האחים, ואהרון בוידוי על החטאים של כל העם, בהתמסרות לציבור. יוסף מיד שואל האם אביו עוד חי, מבקש את החיבור למקור וליסוד שלו עצמו והחיבור של אהרון עם בוראו בלב נקי ומתוך אמת, שמאפשר את השיחרור מהחטאים. ישנה הכרת תודה רבה על המהלכים האלו, על המפגש המחודש עם האחים והאחדות, וכן דף חדש שלאחר השיחרור מהחטאים, הזכות להתחיל מחדש.

השלמות שבשלם:
הוד שביסוד - ההודייה, ההודאה (הענווה) בגילוי לב שבחיבורים ושבהתקשרויות שלנו, מתוך מהותנו.
יסוד שבהוד - החיבורים וההתקשרויות שלנו הנוצרים מתוך העמקת היכולת להודות, ולהיות בגילוי לב ואמת.

עלינו 40 מעלות עד כה! מרגישים?? להמשיך, למשוך, להתמיד, יש עוד קצת ממש שעובר כהרף עין.

באהבה,


להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י