צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

z , c ושאר ויטמינים

משפך של אור וחושך, של טוב ורע, של מתוק ומר, והמון המון אהבה.
לא מסונן, כמעט לא מעובד, ומאוד מאוד אמיתי.
לפני 17 שנים. 8 בספטמבר 2006 בשעה 18:47

נתקלתי בשאלה "האם דום יכול להעריץ את שפחתו מבלי שזה יפגע בשליטה בינהם". אז נכון שאין לי זין, אבל יש לי שפחה... 😄 ובכל מקרה לא לקחתי את השאלה באופן מגדרי וחשבתי על כך.

מהי "הערצה"?
"הערצה היא רגש אנושי שבו אדם מגלה הערכה רבה, לרוב לא ביקורתית, כלפי אדם אחר, תופעה או עצם. המעריץ נוטה לייחס לנערץ כמעט אך ורק תכונות חיוביות, ונוטה להתעלם, להדחיק או להכחיש קיום תכונות שליליות בנערץ. פן אופייני אחר של הערצה הוא נטייה לביטול עצמי, ולהעמדת המעריץ מול הנערץ כמי שערכו פחות במידה ניכרת מזה של הנערץ, או לאמוד את רצונותיו כחשובים פחות מאלו של הנערץ."
מתוך ויקיפדיה - http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%A2%D7%A8%D7%A6%D7%94

אז הערכה יש, ואני גם מראה אותה בגלוי, באמירות ומחוות. לשתיהן. הן לשרון והן לסאבית (השם שמור במערכת)
אבל אם להתייחס לחלקה השני של ההגדרה מתואר שם מארג של עליונות ופחיתות - לא שאני מסכימה להגדרה הזו, אך אם להתייחס אליה כלשונה, אז נכון הוא שלא אפשרי ששולטים יעריצו את נשלטיהם.
בעיניי הערצה לא חייבת להתבטא בהאדרה והעצמה על חשבון העצמי. ההערכה וההערצה אינם באים זה על חשבון זה - אלא במקביל. ובמצב כזה אפשרי ששולטים יעירכו ואף יעריצו את נשלטיהם.
עבורי ההערצה לשרון משולבת באהבה. אני אוהבת אותה כאדם וכנשלט/ת שלי. מעריצה את המושלמות שאליה היא שואפת בכל דבר. מעריצה את מאמציה בכל מה שקשור לקשר שלנו ובנסיבותיו. יש במערכת היחסים הזו את האלמנטים המוזכרים של "לייחס לנערץ כמעט אך ורק תכונות חיוביות" אולי מתוך האהבה שכידוע היא עיוורת.... אבל אפילו במקרה זה, זה לא מדויק. אני רואה את הצדדים הלא מושלמים, וגם מצביעה עליהם ומביעה עליהם את דעתי, אבל יתכן שתגובתי להם שונה ואולי אף פחות נחרצת בגלל אותה אהבה.
בהשוואה (שאינה הוגנת מן הסתם), אני מעריכה את הסאבית שלי, אפילו מעריכה מאוד את אותן התמודדויות שהיא חווה - בין אם במסגרת הקשר שלנו ובגלל מצבים שאני מובילה אותה אליהם, ובין אם בחיי היומיום. מעריכה ומוקירה את התוצאה של המאמאצים שלה ואת ההתקדמות שלה איתי בכל המישורים. אלא שבהשוואה - אני ביקורתית יותר ומגיבה בנחרצות רבה יותר (ועדיין ברגישות).

לסיכומו של הגיג - האם יכול שולט להעריץ את הנשלט?
התשובה היא כמעט... עד למקום שבו המשמעות היא ביטול עצמי שלו....

Madame T​(שולטת) - קראתי את דברייך, קווינסי יקירתי, המנוסחים כדרכך בבהירות רבה. אכן, יכולה להיות הערכה רבה של השולט/ת כלפי הנשלט/ת ואף הערצה "עד למקום שבו המשמעות היא ביטול עצמי שלו.... " - בהחלט מקבלת את אמירתך זו.

}{
לפני 17 שנים
Queencie​(שולטת) - תודה T .... גם בעיניי המשפט הזה הוא העיקר....
}{
לפני 17 שנים
הכוכב​(אחר) - קווינסי איין אמיתית מימך
לפני 17 שנים
Queencie​(שולטת) - תודה
לפני 17 שנים
השולט אור​(שולט) - מאוד הזדהתי עם דברייך :)
לפני 17 שנים
Queencie​(שולטת) - חן חן... כבר מזמן הגעתי להבנה שדרכי המחשבה שלנו מאוד קרובות בתחומים רבים :))
לפני 17 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י