בוקר טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

האושר והאבסורד הם שני בנים של אדמה אחת

האלים גזרו על סיזיפוס לגלגל בלי הרף גוש סלע אל פסגת ההר, ומשם שבה האבן ונתגלגלה מטה, מכובד עצמה. הם סברו, ובמידת מה של צדק, שאין עונש איום יותר מעבודה שאין בה תועלת ואין לה תקווה.

[סיזיפוס] מכיר את כל ההיקף של מצבו העלוב: במצבו זה הוא הוגה בשעת הירידה. צלילות הדעת שנועדה להיות עינויו, משלימה בעת ובעונה אחת את נצחונו.

אלבר קאמי, המיתוס של סיזיפוס
לפני 3 שנים. 10 ביולי 2020 בשעה 6:52

ועוד הערה - בזמן האחרון ראיתי כמה אמירות ביחס לגברים- שבחרו לפעול באופנים מגונים, נלוזים, ולא מקובלים- שטוענות שאי אפשר אפילו לתת להם את שם התואר הנכסף "גברים". משמע, לא מגיע להם הכבוד שבתואר הזה. בואו נתייחס אליהם כאל "זכרים", כך הוצע.

אבל, באמת?

כל כך הרבה כבוד טמון שם שנשלול מהם את הזכות הכבירה הזו?  נו נו נו

לא שב"אישה" יש כבוד גדול. הכל שיט. הכל הבנייה מגדרית מגעילה (וזה לא משנה שעם חלקה אני מזדהה באופן אישי. לא הופך את ההבנייה עצמה- הציפיות, הקיבוע והתפקיד- ללא מגעיל).

בואו, נשחרר את הפופוליזם.  

האם הם גברים שבחרו בחירות גרועות מאוד?  בהחלט. האם הם עשו את זה בהקשר של מיניות ומין? פגעו כי הם "גברים"? בהחלט. במודע או שלא.

זה בהחלט קשור להבנייה המגעילה.

אני חושבת שאפשר עדיין לקרוא להם גברים.

לראות את זה, שבשם ה"גבריות" שלהם הם עשו דברים שאינם מקובלים, ושאסור להם להיות לגיטימיים. אפילו לא קצת.

בואו נקרא לילד בשמו ולא נטשטש את הקשר בין הדברים (איך אנחנו כחברה מבנים תפקידים מגדריים ואיך אנשים מתנהגים הלכה למעשה), בואו נגיד שהם חרא של בני אדם. הכשל שלהם לא היה כ"גברים". הבעיה היא לא שהם לא שמרו על הנשים,  כפי שבוודאי מצופה מ"גברים" (כי הבנייה, נכון? וברור שלא במקרה השימוש היה בנשים. אין לי ספק שההבנייה משחקת כאן תפקיד גדול. אבל, לי אין צורך לתקוף, ואף לא ל"חיוב" את הדימוי של מהו גבר. תיחנקו. מצפה מכל אדם לשמור על הנשים סביבו. ועל הגברים. ועל  אנשים, בכללי). הבעיה היא שהם בני אדם גרועים, שמשתמשים באנשים סביבם.

כן, שימוש. ולא בקטע סקסי. מוסכם. רצוי.

בקטע של איכס. תחזרו לגן ותלמדו איך לשחק עם ילדים אחרים בארגז החול. (או במיטה).

אז בואו נוקיע אותם כאנשים, בני אדם. ולא כ"גברים" או "זכרים".  

 

*אני מותשת ורצוצה מכמות הפנטזיות, הכוחנות והפוסטים שהתנסחו אצלי בראש היום.מי יכול להחזיק כל כך הרבה מילים בסרברו? גאד

 

* *שברתי שיא אישי של 3 פוסטים ביום אחד. מה עכשיו?  לאן הולכים מכאן? 

ואיפה המדליה?  

....m out'

 

the rain song - אין לי מדליה לתת לך:(
תסתפקי במחיאות כפיים? +לייק כמובן. בתוך עמי אני חיה:)

וזה נכון גם לגבי "זה שולט זה? פחחח"
חרא של בן אדם - הכי בפשטות.
לפני 3 שנים
Chucha - עמך הוא נהדר :)
אני סתם במשבר זהות. קשה לדעת לאן זה הולך 😜

כן, מסכימה. כל ההגדרות האלה והיחס אליהם כאל "זכות". לא קונה את זה.
לגבי שולט/ת ספציפית יש לי בעיה קטן. כן חושבת שנדרשת שם אחריות מיוחדת שבלעדיה לא ניתן להתהדר בתואר. ומי שלא עומד באחריות הנדרשת (ברמה האנושית, בוודאי, אבל גם ממקום של לרצות לקחת תפקיד מסוים באינטראקציה) אז שלא יתהדר בתואר לא לו. אבל כן, מסכימה שאין הידור גדול בהגדרות כשלעצמן.
לפני 3 שנים
the rain song - אני לא בטוחה ששולט זה תואר. לי זה נראה כמו העדפה. לקרוא לעצמך שולט זה הצהרת העדפה בדסמית.
זה לא מקצוע ולא תואר. אין לימודים, אין מבחנים ואין ועדה. אבל זה זניח בסך הכל כי מעשים כפי שהצגת בפוסט מעידים שמדובר בחרא של בן אדם. הוא עדיין מעדיף אולי להיות שולט באינטרקציה בדסמית ואולי הוא ממש גרוע בזה ואולי הוא דווקא טוב. אני באמת לא יודעת מה הקריטריונים. יודע לקשור מעולה? יודע איך ואיפה להצליף? יש לו מלא צעצועים? מגוון שוטים, מקלות במבוק? אנא עארף
הגועל נפש שלו נובע מהיותו אדם לא משהו. זה הבסיס. איזה מין בן אדם אתה.
וזה נכון גם לנשים כמובן. שולטות, נשלטות, מתחלפות, אחרות, ווניליות וכל מה שעולה על הדעת.
כל המינים וכל המגדרים.
לפני 3 שנים
Chucha - לגמרי
כשאני אומרת "תואר"- אני לא מתכוונת לדיפלומה מאקדמיית הבדסמ שבברלין (מקווה שאף אחד לא מצפה לכזו). בדסמ, מעצם טבעו- הוא נתון לאינטרפטציה אישית.
אבל, מי שלוקח על עצמו תפקיד, שם תואר כזה או אחר, מצופה מבחינתי לפעול בהתאם (ולא שיש לו אחריות בלעדית, חלילה. ועדיין)
לפני 3 שנים
the rain song - "מצופה מבחינתי" - זה יפה:)
אהבתי את האמון שלך באנושות:)
לפני 3 שנים
Chucha - מאוד קשה לחיות בלי זה :)
(וגם עם זה 😜)
לפני 3 שנים
שרף אורנים​(אחר) - המדליה בדרך אליך :)
אני מסכים איתך, הבעיה היא לא עם גברים, נשים או כל קבוצה אחרת, אלא משהו אישי כנגד אותו אדם בעייתי
לפני 3 שנים
Chucha - לא. יש בעיה בקבוצות.
לא בכל הקבוצה, נכון. אבל כן בקטגוריות.
אני רק אומרת שאין לי רצון להוקיע מישהו מתוך קבוצת ה"גברים" כי מלכתחילה יש לי בעיה עם זה כקטגוריה.
אם אני אומרת: "גבר שפוגע בנשים הוא חסר כבוד ולכן לא גבר, הוא מקסימום זכר" זאת אומרת שאני מצפה מגברים שישמרו על נשים (מעצם היותם גברים. לרוב זה נובע מהנחה מובלעת שגבר חזק מאישה ולכן מתפקידו לשמור עליה). אני טוענת שגם זה שוביניזם (גם אם הוא כביכול לא פוגע בנשים, אלא בא לקראתן. לכאורה).
לא מעניין אותי לשמר את הקטגוריות האלה, ולא לתת אותן כ"פרס" בעבור התנהגות טובה.
אני רוצה לתקף אמת מידה של התנהגות אנושית.
וזהו.
לפני 3 שנים
שרף אורנים​(אחר) - תודה על התגובה, אנחנו חושבים אותו דבר, סליחה על חוסר הריכזו שלי להסביר את עצמי כמו שצריך
:)
לפני 3 שנים
Chucha - מותר לנו גם לחשוב אחרת שרפי.
בעולם שלנו זה עדיין מותר :)
לפני 3 שנים
שרף אורנים​(אחר) - ברור שמותר לחשוב אחרת, במקרה הזה, אנחנו חושבים אותו דבר !
לפני 3 שנים
Chucha - פרח לשבת שרפי ⚘
לפני 3 שנים
שרף אורנים​(אחר) - תודה נשמה, אני ממש צריך חיזוקים לשבת הנוכחית
לפני 3 שנים
Chucha - תקבל, כמה שתצטרך
לפני 3 שנים
שרף אורנים​(אחר) - תודה נשמה טובה שכמותך
לפני 3 שנים
לאכאןכמעט - מדוייק!!
לפני 3 שנים
זאלופון​(שולט) - להגיד על מישהו שהוא לא "גבר" במובן הזה זה כמו להגיד על מישהי שהיא לא "ליידי". רק שליידי זה בלועזית אז זה פחות מבלבל...

באופן כללי אני חושב שאנחנו לא מספיק ערים למטען המגדרי בצד הגברי, כי הפמיניזם טרם הוחלף ב"שיוויוניזם" או "מגדריזם" שעוסק יותר בתהליכים עצמם כפי שהם משפיעים על שני המינים ופחות בפן הקיפוחי החד-סטרי שלהם. עד שזה יקרה, ולא נראה שיקרה בזמן הקרוב, אנשים ימשיכו להתייחס ל"גבר" כמושג שמכיל כל מיני מאפיינים סטריאוטיפיים בלי להבין בכלל שהם עושים את זה.
לפני 3 שנים
Chucha - אמת
אני מהצד של השיוויון :)
ולכן חשוב לי לשקף את זה.

גם אגב ליידי, הוא בהחלט מונח טעון מגדרית.

הרבה פעמים מי שיעלה את הטענה הזו: "הוא לא ראוי להיקרא גבר" יהיו גברים. שזו דרך בעבורם להמשיך להזדהות ככאלו, ולעשות הבחנה בינם לבין הסוררים.

גם לי יש מקומות בהם באופן אישי אני מזדהה עם היותי "אישה". יחד עם זאת, אני מנסה להיות ערה להשלכות החברתיות של זה (וממש לא מתוך אשמה. מתוך אהבה גדולה).

אני לא מבינה פמיניזם כמאבק של נשים, או כמכשיר טכני לתיקון (יו יולי והדיון על אפליה ותנועת מחאה). אני מבינה פמיניזם כמעשה של שיחרור עמוק, גם בפאן המגדרי.

תמיד כיף לקרוא אותך זאלו :)
(קיויתי שיהיה לך מה לומר בנושא 🤗)
לפני 3 שנים
Miss Hide - איימן, סיסטה!
״גבר״ זה לא מחמאה יותר מש״אישה״ אינה קללה.
אז שיהיה אנשים, בני אדם, לפני הכל.
לפני 3 שנים
Chucha - בול מאמא 😘
לפני 3 שנים
ארגמןן​(אחרת) - בגדול אני מסכימה עם הפוסט, יש הרבה הבניות חברתיות/תרבותיות. עם זאת, אי אפשר להגיד שנשים ודברים זה אותו דבר. כן יש משהו במהות של זכר (אצל רובם) להגן, לשמור ולדאוג. זה בילדאין..
ברור שזה ממש לא סבבה להשתמש בזה נגדם.
לפני 3 שנים
Chucha - לא אמרתי שאותו הדבר- מעבר לזה שכולנו בני אדם. אני טוענת שההבנייה כ"כ חזקה שקשה לדעת מה נובע מהבנייה ומהי "אמת" (אגב, זה חשוב במידה לדעתי. זה לא המרכז).
לגבי המהות של זכר- אני ממש לא בטוחה (בהתאם למה שכתבתי מעלה. אבל שוב, מכיוון שאין ממש איך לדעת, זה לא כזה משנה). מה שכן, אני נזהרת מההיפך; "אם הוא זכר, אז הוא גבר ושומר וכו"... אלו כבר הכללות מאוד בעיתיות.
גם לא טענתי שמשתמשים בזה נגדם. להיפך. אני אומרת שכשאומרים על מישהו שהתנהג באופן פוגעני שזה עושה אותו " לא גבר"- זאת בעיה. "גבר" זו לא מחמאה. לא יותר משזה עלבון או ש"אשה" זה מחמאה או עלבון. זה רק הבניה חברתית כובלת.
לפני 3 שנים
ארגמןן​(אחרת) - אני מאמינה ש'גבר' זה מימוש המהות של הזכר ו'אישה' זה מימוש המהות של הנקבה. ואני לא מדברת על ההתניות חברתיות שהדביקו לנשיות ולגבריות. יש מחקרים שנעשו בהרבה מאד תרבויות, שנים על גבי שנים (אליסון ארמסטרונג) על ההבדלים בין אנרגיה זכרית לאנרגיה נקבית שאגב בכל אחת ואחד מאיתנו קיימות שתי האנרגיות. אם מישהו מגן עליי או שומר עליי אני לגמרי רוצה להחמיא לו במילה 'גבר', בעיקר מהסיבה שאני יודעת כמה זה חשוב להם להיות ה'גבר' הזה. לגבי המילה 'אישה', פחות משתמשים בה כמחמאה ואולי זאת ההתניה התרבותית.. אולי כן צריך לקחת המילה הזאת ולהתחיל להשתמש בה בתור מחמאה (ולא בשביל לקדם את ההתניות התרבותיות כמובן).
לפני 3 שנים
Chucha - אני לא מבינה באנרגיות :)
ייתכן.
מחקרים יש לכאן ולכאן ולכאן.... לכל כיוון.
גם אם יש אנרגיות שונות- אז הן יהיו אנרגיות "זכרית" ו"נקבית" ולא "גברית" ו"נשית" שאלו הן הקונספציות שמתווספות מעל לביולוגי ומרחיבות אותו.
ושוב, אותי פחות מעניין להבין איפה בדיוק עוברת ההפרדה ביולוגי לחברתי (מתוך ההנחה שכיום אין לי באמת איך לעשות הפרדה) ויותר חשוב לי לראות איפה ההנחות האלה מדכאות אותי (ואותנו) ואיפה (ומה) הן אולי משרתות.
לפני 3 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י