שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

מסע אחר

יומן, תיעוד של הדברים המתהווים והמייצבים ומעצבים את דמותי ואת מחשבותי מיני היום.....
לפני 19 שנים. 11 במרץ 2005 בשעה 6:44

אילו הייתם לוחשים לג'ק כי הוא לא חי את חייו האמתיים אלא נוסע בנסיעה חד גונית ומשעממת ליד, לבטח הייתם מקבלים תגובה של זלזול וגיחוך. דבר לא העיד על שצפוי היה לעבור עליו. אותה נסיעה חד גונית ומשעממת בפיג'ו החבוטה שהיתה לו לחלק כל כך נאמן ומקובע בחייו החבוטים. אלא שכמו כל דבר אחר בחייו גם הפיג'ו בעלת הצבע כסף מטלי דהוי איכזבה גם היא על אף כושר הסיבולת ייחסית לגילה המתקדם וג'ק נאלץ לשנות ממנהגו ולאחר שהזמין מחלצים עשה את דרכו אל עבר הרכבת כדי לחזור לביתו מעוד יום נטול צפיות.
התיישב בתא בודד,, פינה נדחת למעשנים. מוקצים מחמת מיאוס מהעולם ה"לא מעשן". קיפל את העתון שקנה דרך שגרה אף שמעולם לא נמצא לו הזמן לעיין בו, בירך על השגרה שזימנה לידיו את העתון בעת מצוקה זו, חלץ את נעליו השתרע על המושב, רגליים על השולחן, ושקע אל תוך עולמו הפנימי.
"סליחה אינך חושב שצורת הישיבה שלך הינה מטופשת וחסרת נימוס אלמנטרי" שמע לפתע צליל נקי ובוטח שפנה אליו. הרים עיניו מעלה ונשימתו נעתקה. בחורה אלגנטית דמות אלה מהאגדות הביטה בו במבט יציב וחודר מפלחת באחת את כל המגננות אל ליבו השבור. נבוך החל מגמגם ומתנצל הביט בה במן מבט מטומטם שכזה וכאשת סדום הפך לנציב מלח. "אתה נראה מטופש ואדיוטי" חיוך ציני וקר בזווית פיה "אולי תרגע ותתחיל להזיז את עצמך חומד". אוי סליחה אני... "ואל תגמגם" הרימה כף ידה להשתיקו... נשתתק. מבטו עדין נעוץ בה "מדהים" חשב לעצמו "אין אף רבב של איפור על פניה היפות". "אתה יכול להסיר את עיניך ממני חומד קח נשימה עמוקה וברגע" אמרה לו תוך שבאצבעות מטופחות שלפה לה סיגריה מנרתיקה ובתנועה חושנית הניחה בין שפתיה. נבוך השפיל מבטו העדיף שתבלע אותו האדמה.
"אתה לא מוכר לי מותק"פנתה אליו, אינך מרבה ליסוע באמצעי תחבורה זה.. בטח רכבך התקלקל.." היא לא שואלת היא קובעת עובדה. מהירת מחשבה וקרת מזג כבשה אותו השפילה אותו והרסה באחת כל בדל של בטחון עצמי... לפתע החל לחוש תחושה אחרת כשל מי שמוותר ולומד לחבק את הכאב החל אף הוא לחוש את העונג במצוקה הנפשית בה הוא נמצא וחום החל ממלא את חלל גופו. "מותק עוד לא אמרת לי את שמך וכב עומד לך.." גיחחה לעברו. השפיל מבט נדהם... ניסה להסתיר את המבוכה. "ג'ק הוא שמי" מלמל בטמטום.
אתה יודע שבנפשך אתה סלב" אמרה. "אני מה" שאל מרגיש כסיל על בורותו. "אני רואה שאתה ממש לא בעניינים טוב מאד. שמי דנה ואני הולכת ללמד אותך במסע ארוך ומייסר להגיע אל האמת הפנימית שלך" אמרה תוך שהיא מביטה בו כבכלב שצריך לעבור תהליך אילוף והסתגלות.
(המשך יבוא?)


להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י