ערב טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

Ka-Sure Studio

סטודיו שיבארי/קינבקו הוותיק והגדול ביותר בישראל. אנחנו מלמדים, מתאמנים, ומופיעים.
אנו גאים להיות מרחב בטוח לכל אלה שרוצים לתרגל שיבארי באחריות ועדיין ליהנות. אתם מוזמנים לבוא וליהנות מאווירה ידידותית, פתוחה ובטוחה יחד עם צוות המדריכים המקצועי שלנו.
לפני שנה. 31 באוגוסט 2022 בשעה 14:22

 

החדשים לשיבארי משני צידי החבל לומדים מהר מאוד על הבדיקות שצריכות לקרות באמצע הקשר כדי להבטיח בטיחות. הגנה על העצבים היא אחד מהעדיפויות והעצב הרדיאלי ספציפית יכול לגרום לנו צרות. כשהנושא הוא רתמת חזה, ו-TKs במיוחד, קושרים לומדים לבדוק שהנקשרים שלהם יכולים ללחוץ את הידיים, או לכל הפחות לעשות like. הנקשרים לומדים ללחוץ את האצבעות ולהקיש על הגב שלהם בגב הידיים כדי לוודא שהכל בסדר.

 

העצב הרדיאלי הוא אחד משלושה עצבים עיקריים בזרועותינו. הוא מתחיל בבית השחי, (טכנית, זה המשך של הענף האחורי של מקלעת הזרוע, אבל... כן) יורד בחלק האחורי של הזרוע, מתפתל סביב עצם הומרוס הזרוע וממשיך לידיים.

 

זה פגיע במיוחד כאשר הוא עושה את הלולאה סביב עצם הזרוע. זה המיקום קצת מתחת לקצה שריר הדלתא, מקום שנקרא radial groove. אזור זה הוא הסיבה לכך שאורטופדים מודאגים כשאנשים שוברים את הידיים. קל לגרום נזק לעצב הרדיאלי שם, בין אם זה על ידי הפעלת לחץ עליו (בין אם ישירות או על ידי נפיחות של הרקמה סביבו), או על ידי חיתוך ממש.

 

למזלנו, שיבארי אינו דרמטי כמו שבירת עצמות, וזו הסיבה שבמקרה שלנו, הבעיה היא לא שהעצב נחתך, אלא רק קרה מספיק לחץ כדי לאבד חלק מתפקודו באופן זמני.

 

איזו תפקיד? מה עושה העצב הרדיאלי?

 

הוא שולט ביכולת שלנו לסובב את הידיים, למתוח אותן, לכופף את פרקי הידיים ולהזיז את האגודלים. הוא גם שולט בתחושות בחלק האחורי של הידיים.

 

אמרתי "זמנית". האם הנזק יכול להיות קבוע? אישית, מעולם לא שמעתי על זה. בדרך כלל אנחנו ממהרים מאוד לזהות את הבעיה ולטפל בה. בכל זאת, לא להיות מסוגל להחזיק כוס קפה בגלל נפילת שורש כף היד, גם אם זה רק לחמש דקות, עדיין מעיק מאוד.

 

אפילו ה-TK הכי מצליח עלול לגרום לזה. לא משנה אם זה הקושר הטוב ביותר, הנקשר הכי המנוסה. אין שום בושה או אשמה במצב הזה, והיכולת לדבר על זה ולקבל תובנות מאנשים אחרים עוזרת מאוד.

 

יש מאמרים על זה. ותמונות חמודות. אשמח להעביר אותם אליכם ולענות על כל שאלה. על תה זה תמיד הכי טוב, והשבוע בידיוק יהיה לנו שיעור על עצבים בסטודיו שלנו.

 

תזכורת חשובה: למרות שזו חוות דעת רפואית, שום דבר שאתם קוראים כאן לא אמור להפריע לכם להגיע לרופא שלכם.

 

למישהו מכם היה מקרה של עצב רדיאלי מעצבן לאחרונה? איך התמודדתם עם זה?

 

נפגש בסטודיו =)


להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י