סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

עץ הדומים עסוק

חצי סוקרטס בפיתה.
לפני 15 שנים. 9 באפריל 2009 בשעה 8:21

מעניין אותי הנושא הזה של התארים שאנחנו שמים לעצמנו, ומה הקונוטציה שאנחנו מקבלים מהם.

לדוגמא,
(שולט)

קונוטציות שלי- חזק, מוביל, מנהיג, סמכות, מודע, עוצמתי,נערץ, בטוח.

אז קל לומר,
אני שולט.
התחושה שזה נותן ביחס אליך היא חיובית.

ואני שואל.
מה אם במקום שולט ונשלט, התארים היו דווקא "מכאיב ונכאב"

לתואר (מכאיב) יש קונוטציות הרבה הרבה פחות חיוביות משולט(חוץ מלכמה שיחשבו ווואיי שיו איזה מגניב אני מכאיב)
אני לא חושב שהייתי רוצה לענות אם היו שואלים אותי, מה "הנטיה הבדסמית" שלי, "אני מכאיב"
או "אני משפיל".
ועם זאת, ברוב המקרים, זה חלק די אינטגרלי מההווי הבדסמי של כמעט כל סשן או יחסים.

אז בשביל מה הדרת המלכות המזוייפת.

נראה לי שכדאי להוריד את כל התארים,
ובמקום שמישהו יחפש נשלטת או שנשלטת תחפש שולט, פשוט נמצא בני אדם, וניתן לנטיות הטבעיות ולדינמיקה האמיתית של שליטה שתווצר שם על סמך האישיות והנטיות של האדם ולא על סמך הצגת הכוח הרגילה או הנכונות לכניעה שבאה עם פניה למישהו שידוע לך שהוא שולט או נשלט, לתת לדברים לקרות מעצמם.

זה נראה לי הרבה יותר נכון.
וגם הרבה יותר קסום.
ואישית,
הרבה מהקסם בבדסמ נעלם לי כבר המון זמן.
הפכנו למכונה משומנת היטב,
אבל הרגש, והפרפרים בתחושה הזו של אולי כן אולי לא, הטנגו העדין הזה של לקחת ולמסור שליטה,
זה חסר לי,
הכל הפך לי מאוד צפוי וידוע מראש.





אחותופל - כל כך צודק...
והמציאות שלי מצדיקה את מה שאתה אומר. לא הכותרת ולא התואר קובעים מי האדם. עדיין יש עוד אדם במשוואה שמולו/מולה, הכל יכול להתהפך.

ובלי קשר (אבל בעצם עם...):
אני אוהבת אותך!
לפני 15 שנים
Tobias​(אחר) - גם אני אוהב אותך יא מעשירת דעת שכמוך :)
לפני 15 שנים
הולמס​(שולט) - פוסט מעניין, ולגעתי אף חשוב.
ההמשגה והשיח יוצאים מציאות ומבנים אותה.
ולכן יש משמעות רבה לתארים הניתנים.

דום, מאסטר, סאב, סאבית, פמדום וכו' וכו'.
אני מניח שכל אחד מהפעילים בתחום הזה (ומהו בכלל התחום הזה , זו שאלה בפני עצמה) בוחר את הכינוי שלו בהתאם.

כינויים יוצרים הסללה לכיוון סיטואציה מסויימת (למשל, אם אני קורא לעצמי דום והיא קוראת לעצמה סאבית אנחנו למעשה מגדירים מראש את טיב היחסים בינינו).

אבל כינויים הם גם דרך להגדרה עצמית וליצירת הבהרות במקום שהן נדרשות.

כך או כך יש להם (לכינויים) משמעות אינסטרומנטלית ומהותית כאחד.
מישהי שקוראת לעצמה "מלכה" מגדירה את מהותה במארג החברתי שלנו (זה החלק המהותי) ומונעת מצב שבו מישהו יבזבז את הזמן שלו ושלה בניסיון לשלוט בה (זה המרכיב האינסטרומנטלי).

דיון מרתק.

אבל אעצור כאן. לעת עתה.
לפני 15 שנים
Tobias​(אחר) - זו בעצם הדילמה שלי,
האם ההסללה שווה את זה?
אני חושב שהאריגה של יחסי אנוש ושליטה שנוצרים מהנטיה הכניעתית של אדם אחד ומהנטיה הדומיננטית של אדם אחר באופן טבעי, במקום באופן מוגדר ומיועד מראש של אני יודע\ת מה אני רוצה להשיג.

בעיניי, זה קצת כמו ההבדל בין רומנטיקה של פעם, לבין אתרי היכרויות באינטרנט.

להחזיק ידיים ולהרגיש פרפרים עם אדם אחד מיוחד שחיזרת אחריו מול לחרוש פרופילים שהופכים הכל לשוק בשר של סטטוס חברתי והיצע מלאכותי.
לפני 15 שנים
הולמס​(שולט) - אני חושב שההישג של מאן דהוא צריך להיות מוגדר על ידיו.
וכוונתי בזה היא לכך שאנחנו למעשה עוסקים כאן באופציות שנעות בין התמקדות באחד אל מול פניה לציבור רחב יותר.
אם נשווה את זה ללוחמים בשדה הקרב נוכל להמשיל את זה להבדל שבין מא"גיסט לצלף.

אין כלי אחד שהוא נכון.
כל אחד יבחר את הכלים שלו.

ולצורך העניין.
יהיה מי שיבחר לא להגדיר עצמו במובהק וכך לפתוח פתח לאינטראקציות שונות שתתפתחנה בעקבות מסע של גילוי עצמי מול פרטנר אפשרי.

ויהיה מי שיגדיר מראש את עצמו על מנת להסליל לאינטראקציה ספציפית.

נניח שמישהי לא רוצה להישלט ורוצה רק לשלוט, באמצעות ההגדרה הברורה של מהותה היא "תחסוך" לעצמה שיחות מיותרות ופניות שאין סיכוי שיתאימו לה.

התפיסה שאתה מציג כרומנטיקה מצמצמת את האפשרויות.
השימוש באתרי היכרויות מאפשר לך להציע עצמך לקהל גדול בהרבה שהסבירות שמתוכו תמצא את מבוקשך היא גדולה יותר.

בהצלחה עם הפרפרים.
:)
לפני 15 שנים
Tobias​(אחר) - ועם זאת...אנחנו לבד יותר מאי פעם.

ומלכות מקבלות אש על אוטומט מכל מא"גיסט, צלף, מחבל מתאבד, וסתם ילדים עם אקדחי תפוחי אדמה.
לפני 15 שנים
הולמס​(שולט) - חחח
אהבתי את השורה השניה.

פחות הבנתי מי הם ה"אנחנו" שהם לבד.

לפני 15 שנים
Tobias​(אחר) - האנחנו זה החברה, בתור חברה ובתור פרטים.

אתה לא שם לב כמה כולם מתלוננים שהם לבד, למרות שיש כל כך הרבה "שפע"
לפני 15 שנים
הולמס​(שולט) - כי הלבד הוא ברירת מחדל.
הוא מצב הטבע.

האם תמיד זוגיות וחברים פותרים את "הלבד" ?
לפני 15 שנים
Tobias​(אחר) - אני מתכוון בהשוואה.

כיום למשל עובדים הרבה יותר שעות מבעבר, למרות שטכנולוגית אנחנו הרבה יותר מתקדמים.

גם במצב החברתי, למרות אוטוסטרדת המידע, והכל אתרי ההכירויות וכל הזמינות של כולם כל הזמן,
אנשים יותר לבד לדעתי מתמיד.
ואני חושב שרואים את זה.
לפני 15 שנים
בלוסום​(לא בעסק) - "נניח שמישהי לא רוצה להישלט ורוצה רק לשלוט, באמצעות ההגדרה הברורה של מהותה היא "תחסוך" לעצמה שיחות מיותרות ופניות שאין סיכוי שיתאימו לה." - אין לך מושג כמה שזה לא נכון.. מציקנים תמיד יהיו, גם אם הכרזת על עצמך קבל עם וכלוב שאת נשלטת או שולטת.

אתה כל הזמן משתמש במילה הסללה - לא הצלחתי להבין אותה דרך ההקשר של הטקסט.
לפני 15 שנים
הולמס​(שולט) - אני מסביר.
הסללה מלשון מסלול.

יש המשתמשים במלה "תיעול" או "לתעל".

ז"א להכוון מישהו למקום מסויים באמצעות יצירת תנאים מוקדמים לכך.
במקרה שלנו תנאים תודעתיים.

והדוגמא.
אם אני קורא לעצמי "מאסטר יוחנן" אני יוצר מסלול שמוליך לכיוון של קשר שבו אני השולט הדומיננטי.
ברגע שהגדרתי את הנטיה וההעדפה שלי אני יוצר מסלול שהסיומו אני אשלוט במי שפונה אליי.

כמובן שאני מייצר כאן גם מחסום בפני כאלו שרוצות לשלוט בי, או בפני אלו שרוצים בכלל בקשר ונילי איתי.
(זאת בהנחה שמי שהוא "מאסטר" מעוניין בשליטה ובקשר בדס"מי).

כשאיני כותב תואר ואיני מגדיר את עצמי בבירור אני פותח פתח לאופציות אחרות ונוספות.
לפני 15 שנים
בלוסום​(לא בעסק) - (: תודה על ההסבר

אני מגדירה את עצמי בבירור, כי אני אישה של הגדרות ברורות, יודעת מה אני לא רוצה לחוות.
בשבילי ההגדרות המדוייקות אכן עוזרות לי לכוונן את עצמי לאיזה קשר אני רוצה, וגם את מי שמולי.
נכון שאולי יש אנשים שיראו בזה אבדן של משהו, אך לא אני. זה עדיין משאיר פתח נרחב מספיק בשבילי שדברים יהיו מפתיעים.
לפני 15 שנים
בלוסום​(לא בעסק) - כל כך מסכימה איתך. בסופו של דבר, אלה הדברים האלה שיוצאים התאמה או אי התאמה.

גם לי חסרים הפרפרים בבטן.. ): התהליך הזה של מתן שליטה, של בדיקה האם האדם מולי ראוי לכך - חסר לי מאוד.

תודה על האומץ להגיד את זה בקול רם.}{
לפני 15 שנים
Tobias​(אחר) - אני לא חושב שצריך אומץ לומר את זה, אבל תודה :)
לפני 15 שנים
Succubus​(אחרת) - אתה בסדר, אתה, טאבי.
אבל בני אדם לא מסוגלים שלא לנסות להפחית קצת את חוסר הוודאות.
לפני 15 שנים
Tobias​(אחר) - אני מבין מה שאת אומרת.
ואני אתן לך דוגמא לסיטואציה חביבה.

היא: אז מאיזה צד של השוט אתה.
אני: בואי נדבר קצת ותגידי לי את בסוף השיחה.

זה לא משאיר מקום לסקרנות?
לגילוי?
לתחושה המדהימה הזו שמתפשטת לאט בגוף ביחד עם סקרנות והססנות?

אגב..
גם את בסדר את :)
לפני 15 שנים
Succubus​(אחרת) - ברור שכן. הרי אתה מכיר אותי מספיק כדי לדעת שאני אוהבת את חוסר ההגדרות.
אבל מה, לא מצאת את עצמך אף פעם מנסה לקטלג לעצמך בני אדם ומתעצבן על זה שאין לך מספיק מידע בשביל זה? זאת נטייה לגמרי טבעית אצלנו.

ולא, *אתה* בסדר אתה. P-:
לפני 15 שנים
Tobias​(אחר) - לא לא, אני מתעקש, אחריך!
לפני 15 שנים
Succubus​(אחרת) - שמופי!
לפני 15 שנים
זאלופון​(שולט) - ואני חושב שהבעיה היא לא בתארים, אלא במשמעות שמיוחסת להם.

כאשר משליכים על התואר כל מיני משמעויות שאין ולא אמורות להיות בו, ומתייחסים אל התואר כמעיד רבות על האדם שנושא בו - מן הסתם יש הפתעות.

מבחינתי "שולט" הוא אדם שעל פי רוב נמשך לבדסמ מהצד שאומר מה לעשות ו/או מכאיב ו/או משפיל וכו' וכו'. מצד אחד, זה לא אומר כמעט כלום על האדם - אפילו לא שהוא אוהב להשפיל או להכאיב (אולי הוא "שולט" פשוט כי הוא נהנה לומר "על ארבע כלבה"). מצד שני, זה אומר עליו המון: אם אני "נשלטת", אני יודעת שיש לי יותר סיכויים למצוא את מה שאני מחפשת אצל אנשים כמותו. נשלטות חכמות, או סתם מנוסות מספיק, יתייחסו לזה כאל אינדיקציה ראשונית בלבד, שמעבר לה צריך לראות מיהו האדם עצמו.

כשאני חושב על עצמי כ"שולט", אגב, אני חושב על טוקבקים שבהם המילה כתובה ב-ת' ועם סימני קריאה ו-1 בסוף. זה גורם לי להרגיש סלב.
לפני 15 שנים
Tobias​(אחר) - אני שולת!!1
ראיתי חולצה כזו אגב :)

תשמע,
הכוונה שלי הייתה בעיקר בנושא שאת התואר אנחנו מנכסים לעצמנו, ושקל יותר לומר שולט מאשר מכאיב או משפיל, שמתייחסים לרבדים הפחות נורמטיבים בעניין.

לשלוט בסיטואציה, או אפילו להיות מסוגל לומר לאדם אחר מה לעשות הם סממנים של כוח "חיובי" בהגדרה החברתית שלנו(לדעתי, אני לא מומחה, עדיין)

הפוסט הזה גם הגיע מהשאלה של מה קורה לפני שההנאה מגיעה, מה קורה לפני שההשפלה הופכת למהנה או מענגת, וכנ"ל לגבי הכאב.
מה קורה ברגע הזה שבו יש את הרגש שמביא אותנו למקום הלא נורמטיבי הזה(אני אוהב לא נורמטיבי, אבל עדיין אתה מבין למה אני מתכוון).
לפני 15 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י