לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

המחברת הגדולה

"אנחנו מעבירים את ידינו מעל להבה. אנחנו עושים חתכים בסכין בירכנו, בזרוענו, בחזנו, ואנחנו שופכים כוהל על פצעינו. בכל פעם אנחנו אומרים:
— זה לא כואב.
כעבור זמן מה כבר איננו חשים בעצם כלום."
לפני שנה. 23 באוקטובר 2022 בשעה 17:37

לא את כל הצמחים שלי אני קונה במשתלה. כמעט תמיד אני מעדיפה לייחר בעצמי. יש לזה סיבות טובות, והעיקרית שבהן היא שצמחי המשתלה המרהיבים, הם בדרכ צמחים המפתחים את יופיים בחממה, עם עלים גדולים יפים ובשרניים, ואז  מתאבדים בבית בדרמטיות עקב שינוי תנאים. לעומתו ייחור, אם הוא אכן השקיע את כל כוחותיו להצמיח שורש ולהתפתח, אזי סביר שהוא יחזיק מעמד, ויסתגל מההתחלה לתנאים שאני יוצרת לו.

אבל את הצמח הספציפי הזה שאני מספרת עליו, רכשתי במשתלה. אפשר להגיד שזה היה מפגש שהסוף שלו היה די ברור מההתחלה. מדובר היה בצמח ראוותני ויהיר, שידע שהוא מושך תשומת לב רבה. ובכן, גם אני לא יכולתי להשאר אדישה למראה שלו, לוייב שלו, ולתחושת הרכושנות שצמחה בי כשהתבוננתי בו.

 בהתחלה הסתובבתי בחממת המשתלה, כאילו שאני בכלל מתעניינת בצמחים שסביבו. ליטפתי את העלים שלהם, מחמיאה תוך כדי, מתעניינת ושואלת את המוכר שאלות בקשר אליהם. בקשר אליו, אפילו לא מילה. הוא מביט בי, ואני בכלל מביטה בבגוניה שלידו. אחרי שסיימתי להתעניין בכל הצמחים הנהדרים שמסביב, ממש ביציאה שלי מהמשתלה, הצבעתי עליו, וביקשתי מהמוכר שיניח לי אותו ברכב. המוכר המופתע הרים אותו, הניח אותו במושב האחורי וחזר, כאילו הבין שההתנהלות  בכל מה שנוגע לצמח הזה, היא שונה, ולא מדברים עליו בפניו.

כשחזר הוא אמר מייד שיש לי טעם טוב, אבל היה קצת מודאג וניסה להבין אם היה לי כזה קודם, ואם אני יודעת איך לטפל בו, כי זה לא צמח פשוט לטיפול. המהמתי משהו, שילמתי עליו, ונסענו הביתה, הוא ואני, שותקים.

בשלב הראשון הנחתי אותו באחת הפינות של חדר השינה שלי, ולא התייחסתי אליו יומיים שלושה. היה חשוב לי שהוא יבין את יחסי הכוחות כאן: אני ממש לא הולכת לכרכר אחריו, יש לי חיים שלמים והמוני עציצים אחרים שיהיו אסירי תודה למעט תשומת לב ממני. ראיתי שזה קצת הפריע לו, אבל הוא היה צמח גאה, ולא נתן לתחושות האלו לבלוט. הוא גם ידע שהוא יפה, ושהשקעתי בקניה שלו. אפשר להגיד שהוא חיכה בסקרנות לראות מה יקרה.

אחרי כמה ימים, רק ביצעתי בדיקה ראשונית: העלים כאמור היו בשרניים ובוהקים, וסביר מאוד היה שמדובר בצמח בריא. בכל זאת, האדמה הספוגה שלו התחילה להתייבש, ויכולתי לבחון מעט יותר לעומק. הפרדתי את הצמח מהעציץ, והרמתי אותו לבדיקה, מפשפשת מעט בשורשיו. השורשים, כפי שחשבתי, בריאים ומפונקים: לבנים, בשרניים, ולא מאוד מפושטים. רואים שמדובר בצמח שטיפלו בו בכפפות של משי ובמכשיר אדים. בשלב הזה פוררתי וחשפתי חלק מהשורשים, ערבבתי את האדמה בחומרים מחלחלים פיזרתי בדפנות הכלי במרחק מהשורשים מעט מאוד דשן בהתפרקות איטית, חצץ בתחתיתו, והחזרתי אותו למקומו.

הנטיה הראשונית שלנו היא להעמיס. להעמיס את הצמחים שלנו באהבה, במים, במזון. לקפצץ סביבו, לשנות לו מיקום כשהוא רק עושה סימן של חוסר נחת, לשנות את התנאים, ובגדול לנסות למלא את גחמות הצמח שלנו. מניסיון שלי, זו נטיה הרסנית. זה רק מלמד את הצמח לא לקחת אחריות על עצמו, ולא להעריך את מה שהוא מקבל. בסופו של דבר הוא לוקה בדיכאון, נחנק מעודף אהבה ומים, ומתאבד. לכן, מה שאני עושה עם הצמח שלי הוא קודם כל לייבש אותו היטב. לייבש אותו ברמה כזו שהוא יתחיל לחשוש ממני, עד רמה כזו שהוא יבין שכדאי לו להתאמץ, מאוד, לשמור על עצמו, וכדאי לו מאוד שאני ארצה לשמור אותו בחיים.

איך אני יודעת שהזמן הנכון מגיע? זה פשוט. מגיע הרגע שהצמח היפה שלי מתחיל לאבד תקווה, עליו מתחילים להשתוחח, והשורשים שלו יונקים בקדחתנות את האדמה, שמאז שהוספתי לה חומרים מחלחלים, היא נוטה להתייבש בקלות רבה יותר. זה הזמן שאני מגיעה אליו, מרססת אותו בזרזיף דקיק ונעים של מים, ומחכה שעה, עד שהעלים  מזדקפים שוב. זה השלב שאני קוצצת ממנו מספר עלים, ואז מרססת אותו בעדינות שוב. זה השלב שהצמח שלי מנסה להבין אם הוא מחבב אותי או שונא אותי. אני מצידי, מבטיחה לו שאני לא מכאיבה לו סתם, לשם כאב, ושכאב הקיצוץ רק יצמיח אותו למקום טוב יותר ויאפשר לו להסתגל אלי. וגם הצמא. הוא מתבונן בי, סקפטי. ועדיין צמא.

אחרי עוד יומיים שלושה או חמישה, זה קורה: אני לוקחת אותו לשטיפת עלים ולהשקיה עד נגירה. לפתע פתאום, הוא מקבל את כל מה שהוא זקוק לו. אחרי כשעה העלים שלו מתנוצצים קשים בשמש הבוקר הנעימה, האדמה רטובה, אבל מחלחלת את עצמה מספיק במהירות כדי שיהיה מספיק אויר שיאפשר לשורשים יניקה. אל תוך האדמה הלחה מתחילים להתפרק חומרי מזון שהנחתי בקצות העציץ, והם מדרבנים את השורשים להתמתח ולהגיע אליהם. אני מנגבת את העלים בספוג עדין לח ונקי, למקרה שנשאר מעט אבק עליהם. אין גבול לאושר של הצמח שלי, להכרת התודה שלו. לרצון שלו לשמח אותי. הוא בטוח שהתחיל עידן חדש בנינו, שמלא בתשומת לב ואהבה, ודאגה אינסופית לצרכיו.

אני משערת שזה מפתיע אותו שלמחרת אני מתעלמת ממנו  שוב, לשבועיים שלושה. מדי פעם מאפשרת לו כמה שפריצים של מים, אבל זהו. הוא עוד פעם צמא ורעב, זקוק לתשומת לב אנושית. 

וככה, אחרי ששוב הוא כבר כמעט מאבד תקווה, הוא יקבל בליץ של תשומת לב, של נוזלים, מזון ואהבה, הצמח היפה שלי. יקח קצת זמן אבל הוא ילמד לסמוך עלי, ולאהוב אותי על פני כל העליות והירידות של מערכת היחסים שלנו.

כשחברה שלי תגיע לבקר ותראה אותו, היא תתלהב מהמראה שלו, תספר שגם לה היה אחד כזה מדהים, אבל היא לא הצליחה להחזיק אותו בחיים, לא משנה מה היא ניסתה. היא שואלת אותי מה הסוד, ואני מושכת בכתפיים: אין סוד. בסך הכל משקה אותו פעם בכמה שבועות, וזהו.

 

 

liorasa - מ"על הדרך"? מתאים להם צמח כזה
לפני שנה
GLINDA​(שולטת){herboytoy} - הצמח הספציפי הזה, לא נראה לי שאפשר יהיה למצוא אותו ב"על הדרך". :)
לפני שנה
Miss Fox​(אחרת) - זה יפיפיה בכל כך הרבה רבדים.
לפני שנה
GLINDA​(שולטת){herboytoy} - בעיקר אם את אוהבת צמחים מהסוג הזה :)
לפני שנה
Miss Fox​(אחרת) - אפשר להעריך ולהתפעל מהצד גם. אני לא נותנת לשלי סיכוי
לפני שנה
Aציבעוני​(אחר) - את בהחלט כוכבת היה פעם את הספר העולם המופלא של הצמחים
והוכח מעל כל צל של ספק שהם יצורים חיים בעלי הבנה
לפני שנה
GLINDA​(שולטת){herboytoy} - מעולם לא היה לי ספק.
לפני שנה
Aציבעוני​(אחר) - אני מבין את הצורך שלך לחפוף ביין הנושאים בהחלט חפיפה מדוייקת
לפני שנה
שומר הכלוב​(נשלט) - אף פעם לא רציתי להיות צמח. כמו עכשיו
לפני שנה
GLINDA​(שולטת){herboytoy} - https://www.youtube.com/watch?v=w2E3hxhbAc4&feature=share&utm_source=EJGixIgBCJiu2KjB4oSJEQ
לפני שנה
שומר הכלוב​(נשלט) - https://thecage.co.il/blog/userblog.php?blog_id=61795&postid=563836
הכי קרוב שלי להיות צמח.
לפני שנה
GLINDA​(שולטת){herboytoy} - כתוב טוב.
לפני שנה
שומר הכלוב​(נשלט) - תודה 🌷
לפני שנה
vikifeet - וואוו...את צריכה לכתוב ספר.
רק מחכה לקרוא עוד ממך ❤️ התמכרתי
לפני שנה
Elysian - אחד המרתקים...
לפני שנה
באשיר - מעולללללה.
לפני שנה
Unterlegen​(נשלט) - וואו!
מקסים!
התענגתי מהקריאה, תודה!
לפני שנה
Aציבעוני​(אחר) - העציץ שלי(רוזמרין) מלווה אותי כבר כשלושה עשורים העלים בקצוות מתחילים לקבל גוון חלודה ואני מאוד מודאג שטיפה קיבל שיחות נפש גם
יש לך עצה עבורי
לפני שנה
GLINDA​(שולטת){herboytoy} - חוץ משיחות נפש אפשר לחשוב על לדשן, להחליף עציץ, להוסיף אדמה, ולבדוק שהעציץ לא נמצא על קערה אוגרת שעמוסה במלח.
לפני שנה
Aציבעוני​(אחר) - ראשית תודה
כל הדברים נעשו. נחכה
וניראה
המון סבלנות נידרשת
לפני שנה
mclovin - שתדעי שהתחלתי להיכנס לכלוב כל יום רק בשביל לבדוק אם העלאת משהו (:
לפני שנה
GLINDA​(שולטת){herboytoy} - :)
לפני שנה
זאב אלפא​(שולטת){Anonymousz} - את כותבת מדהים
והדימוי פה פשוט וואו,כלכך מספק לקרוא משהו שכתוב בצורה כלכך מושקעת וטובה
לפני שנה
GLINDA​(שולטת){herboytoy} - תודה, אלפא :)
לפני שנה
devoted for her​(אחר) - מעולם לא הייתי מרותק כל כך לקרוא על צמחים. כל פוסט שלך פשוט יצירת אומנות.
ואיך שאת יודעת לאלף מנטאלית ולגדל "צמח". פשוט מדהימה
לפני שנה
GLINDA​(שולטת){herboytoy} - צמחים זה לא מה שהיה פעם, מסתבר..
לפני שנה
Aציבעוני​(אחר) - )) גם הגננות יותר קשוחות
לפני שנה
גברי באלילה​(אחר) - כגנן במקצועי מוריד את הכובע על התאור
לפני שנה
GLINDA​(שולטת){herboytoy} - וזה עוד לפני שדיברנו על פקעות :)
לפני שנה

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י