לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

חולה בראש

הסטיות שלי.
לפני 17 שנים. 15 במרץ 2007 בשעה 8:04

הפעם הראשונה שהייתי אצל פסיכולוג היתה בגיל 16. אני כבר לא זוכרת למה. ההורים שלי בטח הרגישו אשמים, למרות שאף פעם לא האשמתי אותם. אני מרחמת עליהם. אני ילדה שהם איבדו.
בהתחלה אני זוכרת שהאמנתי שזה יעזור לי. הייתי מספרת הכל, והייתי רואה איך הוא לא מבין כלום. הייתי צריכה לספר כל דבר כמה פעמים. הוא היה מחזיק את הלחי שלו עם כף היד. בין האצבעות שלו היה תקוע עט. הוא כמעט לא כתב. היה לו מבט מזיע בעיניים. מבט שגלש גם לגבות. זה לא שהוא הזיע. המבט שלו היה מזיע. מתאמץ. לא הבנתי אז מה המבט הזה. רק אחרי שנים הצלחתי להבין.

הוא שאל שאלות, ואני עניתי על הכל. לא יכולתי להסתכל עליו. כל הזמן רצתי עם העיניים למדפי הספרים שלו. לרגליים השרוטות של הרהיטים. לאבק בפינות של החדר. בפגישות הבאות כבר התחלתי להרגיש לא שייכת. הרגשתי כאילו זרקו אותי לשם. כאילו זאת עוד שעה שצריכים לעבור במשך היום. כמו בבית הספר. והייתי תלמידה טובה תמיד. זאת אומרת הציונים היו טובים. לא הייתי מאלו שמדברות בשיעור. כל דבר שהיה לי להגיד נראה לי בנאלי. ברור מאליו. כשאומרים את מה שמובן מאליו זאת הרגשה טיפשית. השארתי את ההרגשה הטיפשית לאלה שרצו שיחשבו שהם חכמים.

ההורים שלי לא האשימו אותי. אבל הרגשתי מה הם חושבים. כאילו אני לא מספיק רוצה. אני לא מספיק משתפת פעולה, כי אני לא רוצה להבריא. הם אף פעם לא אמרו לי את זה. זה גם לא היה נכון. בגיל ההוא מאוד רציתי להבריא. רציתי לאהוב את הדברים שכל הבנות אהבו. זה נראה לי כמו דברים שטותיים, אבל רציתי להצליח לאהוב את הדברים השטותיים. אמרתי את זה לפסיכולוג. הוא שאל מה זה גורם לי להרגיש. לא אמרתי לו את האמת. האמת היתה שהרגשתי באותו רגע שהוא לא יודע כלום.

אמרתי להורים שלי שאולי כדאי להחליף את הפסיכולוג. הם אמרו שהוא הכי טוב שיש. הכסף הוא אף פעם לא הבעיה. לא חבל לי על הכסף. חבל לי על הזמן. היה לי חבל כי באמת רציתי להבריא. רציתי מישהו שידע להסביר לי. חשבתי שאני לא יודעת. אבל ידעתי הכל. ולא בגלל שהוא גרם לי להבין. ידעתי הכל עוד לפני שהייתי אצלו. יכולתי להגיד לו בפגישה הראשונה את מה שהוא רק התחיל לנחש אחר כך. הוא אמר את זה בזהירות. כאילו הוא נזהר מכל משפט חד משמעי שהוא אומר. רציתי לצעוק לו "כן, זה נכון. למה אתה מפחד להגיד את זה?". רציתי שהוא ימשיך כבר הלאה. שהוא יגיע לדברים שאני לא יודעת. רציתי לעזור לו. באמת רציתי לעזור לו. אבל הוא היה פחדן.

שנים אחר כך הבנתי שזה לא שהוא לא מוצלח. זה תמיד ככה. פסיכולוגים לא יכולים לעזור לי. אני לא אומרת שהם לא יכולים לעזור לאנשים. אם מישהו לא מבין את עצמו אולי זה טוב. אם יש למישהו מקרה פשוט שהם יכולים להסביר אז זה טוב. הם עוזרים לאנשים להבין. אבל אני הבנתי עוד לפניהם. תמיד אני באה ומספרת להם את הכל. והמבט הזה המזיע בגבות. המבט הזה הוא הראש שרץ בין אלפי עמודים של ספרים. מחפש אותך שם, כאילו את איזו הגדרה במילון. המבט הזה לא מקשיב. לא לומד. מפחד ללמוד משהו חדש. הזיעה של המבט הזה היא הזיעה של הדיפדוף. של הנסיון לפשט. לזקק. לזרוק ניחוש ולראות את התגובה. למצוא את הדבר האחד הזה שממנו אפשר להמשיך. ואין דבר אחד כזה. זה לא דבר אחד. אני ידעתי את זה. והבנתי שאי אפשר להמשיך.

הכל אפשר להסביר. גם את ההרגשה הזאת שלי. גם את זה אפשר לזקק ולפשט. וזאת תהיה התחמקות. התחמקות מהאמת. והאמת היא שיש להם פחד מהתמודדות עם מקרים שלא מתוארים בספר. עם מקרים שאין להם הסבר פשטני. לא תמיד ההסבר הזה פשוט, אבל תמיד הוא פשטני. גם התיאוריות הכי מורכבות הן בסוף נוסחאות. וזה אינסופי. אני אגיד את זה, והם יגידו שאני זאת שמתחמקת מהמסקנות שלהם. ואני אגיד שאת המסקנות שלהם ידעתי כבר קודם. והם יגידו שאני לא מתמודדת. בשביל זה באתי אליהם. והם נתקעו שם. לא ידעו להמשיך.

בפעם הראשונה שהתאשפזתי זה היה אחרי הצבא. הייתי מותשת מהנסיון המתמשך להציג פנים שהם לא אני. להיות נורמלית כשאני לא. הייתי מותשת גם פיזית. הראש שלי כאב ולחץ. את החיים האמיתיים שלי המשכתי בסוד. אף אחד לא ידע. לא היה טעם לספר, כי אף אחד לא יכול להבין. יכולים להבין עד עומק מסוים, שעברתי מזמן. רציתי לברוח. רציתי לשנות אווירה. לשנות את החיים. זה היה תמים. עדיין רציתי להבריא. לחשוב שאפשר להבריא כשאת מוקפת חולים זה תמים. לחשוב שאפשר להרגיש שייכת כי את מוקפת חולים זה תמים באותה מידה. הייתי תמימה. לא ידעתי מה אני רוצה. כל ההצגה הזאת התישה אותי.

אני זוכרת את הדמעות בעיניים של אמא שלי. אני זוכרת את אבא שלי מחבק אותה. נכנסתי לחדר שלי שם והסתכלתי על הקירות. אחר כך דיברתי שם המון. עם הרופאים הכי טובים שיש. תמיד הם הכי טובים שיש. אבל כבר ציפיתי ליותר. והם לא ידעו.

בשנה שעברה שוב התאשפזתי. אחר כך לקחו לי את המחשב ואת המצלמה. הסכמתי שיקחו לי. המילים הן חסרות משמעות בשבילי. גם התמונות. זאת הקפאה של רגע. זה לנסות לשים הרגשות בתוך אותיות. אם הייתי יכולה לקרוע את עצמי לחתיכות ולזרוק שיראו, הייתי עושה את זה. אבל יש משהו סופי בלכתוב מילים. יש משהו אינסופי בתוכי. המילים לא אומרות כלום. לפני שהתאשפזתי היתה לי מטפלת, פסיכולוגית, שאמרה לי לכתוב את המילים מזוקקות. כתבתי. אבל הרגשתי שאין הבדל. גם כשיש תחביר המילים מזוקקות. המילים עוצרות ומגבילות. "סירחון" הוא לא באמת סירחון. הנסיון המתמיד, האינסופי, למצוא מילים שיביעו הוא תמים. הוא כמו התמימות של האישפוז והטיפול. הנסיון לשים את האצבע כשאין איפה, וכשהאמת היא שגם אין אצבע. זה לא באמת הנסיון להצביע, זה הנסיון לגדל את האצבע הזאת שתוכל להצביע.

אני חיה בעולם שלי, ואין שם מקום לאף אחד. אין אף אחד שיכול אפילו להבין. אני כבר לא מדברת על לקבל. למדתי להבחין בין להבין לבין להציץ. להסתכל עלי כמו בקרקס. כמו בגן חיות. כמו כאן. אבל אף אחד לא יכנס לעולם שלי. אף אחד לא יכול. בסוף זה אני והסירחונות שלי והבוץ. זה השתן והחרא. זאת הזיעה והריקבון. זה הדם. זה הרוע המזוקק. הרוע שמעבר למסכות של החיים. זה ההבדל בין "פרה מסריחה" לפרה מסריחה. זה ההבדל בין זיון לבעיטה בראש. זאת הכנות עצמה.

אושה{אוש} - אנשים שחושבים שהם כל כך מוזרים, שאף אחד לא מבין אותם חוטאים ביהירות.
להגיד "אני מוזר" זה להגיד "אני מיוחד"
וכל אחד רוצה להרגיש מיוחד.

כמישהי שלמדה פסיכולוגיה אני לא מחזיקה כל כך מפסיכולוגים.
וגם אני חטאתי לא פעם בתחושה שהבעיות שלי כל כך מובנות לי אז למה זקוקה לבעל מיקצוע
אבל המון פעמים שיחה עם חברה טובה מסדרת לי את הראש. לפחות לדקות הקרובות...
לפני 17 שנים
פרינססה​(נשלטת) - כל אחד מרגיש כך. נסי למרות מוגבלותן של המילים בכל זאת לתת איזשהו פורקן כאן.
פעם את למטה פעם למעלה - קלישאה? אולי. אבל אחרי התהום שאני רואה שאת נמצאת בה - הולכת לבוא תקופה טובה.
האמיני.
לפני 17 שנים
BrutallDom - .

פעם ראשונה שאת כאן רכה. לא הפנטזיות שלך, לא הסרחון שלך, אלא את.
ותאמיני או לא , נעים להכיר. :)

את חידה, ועכשיו יש איזה תמונה קלושה ושטחית לחידה הזאת,
וזה פי אלף יותר ממה שהיה.

אני קורא שוב, ונדהם שוב מהאינטלגנציה הרגשית שלך,
כמו גם מהעולם הפנימי שלך, העוצמות שלו והטוטאליות שלו,
שלא לדבר על האפוקלפסיות שלו.

אני צריך לקרוא את זה שוב, יש שם הרבה מה ללמוד עליך,
אבל דבר אחד בנתיים,
זה נכון שמילים מגמדות ומגבילות רכה,
וזה נכון שיש מעבר למילים ויש מה שמילים לא יתארו.
אבל עדיין...
הדרך היחידה שלנו לתקשר, והדרך היחידה שלנו
שיבינו אותנו ושאנחנו נבין אחרים... זה מילים.
העולם מוגבל, אבל זה העולם.
והיכולת הרטורית שלך כל כך גבוהה, שאני חושב
שאת מצליחה ותצליחי להעביר את רוב מה שאת רוצה
בצורה דיי טובה ומדוייקת במילים.

ושוב נעים להכיר רכה :)
הייתי שמח לקרוא אותך עוד..
אותך חוץ מהפנטזיות שלך..
וכן כן אני יודע..... :)
לפני 17 שנים
רכה​(נשלטת) - יש כאן דברים שכתבתי שמבחינתי היו הרבה יותר קשים. קשים במובן של להוציא את האמת שלי שבפנים. הם היו הרבה יותר אני. מוזר שדווקא על הקטע הזה, שהוא מאוד טכני, אתה אומר שזה הכי אני.
זה רק מראה לי כמה המילים שלי לא מצליחות.

לפני 17 שנים
BrutallDom מילים - .
את יודעת...
לפעמים מילים הם יותר מסתם מילים.
לפעמים אפשר לקרוא כל מיני דברים בן השורות.
לפעמים מה שלא כתוב אומר הרבה.
לפעמים איך שכתוב מלמד הרבה.

כתבת פה הרבה קטעים מאד קשים וחזקים.
אבל הם היו פנטזיות שלך, הם היו מה שעובר לך בראש.
הם היו במה את עסוקה.
הם לא היו את.

הפוסט הזה, למרות שנדמה לך שהוא טכני,
חושף אותך בפעם הראשונה (ככה נדמה לי).
הוא מלמד מי את, מאיפה את באה, מה עובר עליך, וכו'.
וזה פעם ראשונה.

הייתי (בכנות) שמח לקרוא עוד מזה,
עוד על החיים שלך, על הנסיונות שלך,
על ההתמודדות שלך, על הורים אחים חברים ומערכות יחסים.
על חלקים אחרים שלך, וכל השאר...

הייתי גם שמח אם היית יכולה להרחיב קצת
את הנושא של הרוע.
נדמה לי שזה משהו גדול וחשוב ואת רק רומזת לו,
ולא באמת מספרת עליו. וזה מאד מעניין.

.
לפני 17 שנים
בן כנף​(שולט) - יכולת הכתיבה שלך גבוהה. התיאור של הישיבה אצל הפסיכולוג הראשון עם רגלי הרהיטים המשופשפות והמבט המזיע הוא ספרות לשמה.
לגבי התוכן. מי אני שאשפוט מצוקותייך. תמיד צר לי על הורים המזילים דמעה וליבם מתכווץ נוכח מצוקת ילדם. חש עד לעצם את הסלעים הכבדים הנתמכים בידי המסגרת הלא היא הגדרות ואישפוזים.
סופו של דבר אלה הקלפים שקיבלת, לטוב ולרע ואין מי שיוכל לשחק איתם טוב ממך. עשי כל יום משהו קטן שישמח מישהו.

לפני 17 שנים
שיר כאב​(שולטת){סוליקר} - נהניתי.
לפני 17 שנים
רכה​(נשלטת) - ממה?
לפני 17 שנים
Queeny​(מתחלפת){being} - הדברים שכתבת מעוררים אותי לשאול למה את בוחרת להביא את האמת שלך דווקא כאן.
לפני 17 שנים
רכה​(נשלטת) - אני לא מביאה את האמת שלי דווקא כאן. יותר נכון להגיד "גם כאן".
פעם חשבתי שכאן יותר יבינו. יותר יתיחסו בכנות. טעיתי. מאז זה סתם הרגל.
לפני 17 שנים
scarlettempress{L} - הקהילה הבדס"מית אולי מתיימרת לקבל את השונה, אבל כמו כל קבוצה גם לה נורמות משלה, וגם כאן את חריגה. זה לא אומר שאין כאן אף אחד שלא מנסה להבין אותך ולהתייחס אלייך בכנות - גם אם אלה אנשים מעטים.
לפני 17 שנים
Queeny​(מתחלפת){being} - זה נכון, מה שקיסרית הארגמן אומרת.
לפני 17 שנים
scarlettempress{L} - קראתי אותך ואת הזכרת לי נורא את גיבור הספר של נבוקוב שאני קוראת כרגע - "הזמנה לגרדום". אני קוראת את המקור ברוסית ואני לא יודעת אם התרגום לעברית הוא טוב (ויש אחד כזה, הוצאת הקיבוץ המאוחד) אבל יש לי תחושה שתזדהי...

וחוץ מזה, הכנות שלך מרתקת לא פחות מהפנטזיות.
אמרת שפעם רצית להבריא. האם את כבר לא רוצה, או שפשוט השלמת עם העובדה שזה בלתי אפשרי? האם את רוצה בשביל ההורים שלך או כי את באמת רוצה להשתנות? והאם חשבת על קיומה של איזושהי אופציה לחיות את החיים שלך בדרך שלך, עם השוני שלך, ולא להיות אומללה?
לפני 17 שנים
רכה​(נשלטת) - אני לא מכירה את הספר הזה.
השלמתי עם העובדה שזה בלתי אפשרי להבריא.
על ההורים שלי הכי חבל לי.
אין לי אופציה אחרת לחיות בדרך שלי.
לפני 17 שנים
scarlettempress{L} - הספר לא מוכר כל כך, הזכרתי אותו כדי להמליץ כי כל כך הזכרת לי אותו וחשבתי שתהני ממנו.

אני תוהה למה את חושבת שאין דרך לחיות את חייך בדרך שלך ללא אומללות - ואני לא מצפה לקבל תשובה מפורטת, רק מקווה שיש לך אחת בינך לבין עצמך.
לפני 17 שנים
רכה​(נשלטת) - ברור לי שאי אפשר. וברור לי למה.
לפני 17 שנים
שפחריפה - שלום לך רכה. כשראיתי את הפוסט הזה שלך חשבתי בתחילה, שהוא יבהיר שאלות שעולות , אני מניחה, אצל רבים שקוראים אותך, אלא שנותרתי עם כל השאלות. חשפת בפנינו, בכשרון רב, את העובדה שקיבלת , או ניסית לקבל טיפול, וטפח מדעתך על תורת הפסיכולוגיה אך שום דבר מעבר לכך, וכשלעצמי נותרתי בתחושה שגם בינך לבינך את לא מצליחה באמת להתמקד בבעייה שלך , תהא אשר תהא, ולהתמודד איתה. אני אמנם לא פסיכולוגית גדולה, או בכלל, אבל סתם מנסיון חיים מאחלת לך שיגיע היום שתצליחי להתמודד עם עצמך, עם או בלי עזרה חיצונית.
לפני 17 שנים
סקסית וכנועה באישה - התגובה נמחקה על ידי הכותב/ת.
לפני 17 שנים
סקסית וכנועה באישה - הכנות שלך, הכתיבה שלך, היממו אותי.
אני חושבת שיש אנשים עמוקים מידי או פצועים מידי לטיפול
אולי יום אחד עם כל העוצמות הרגשיות הנדירות שלך, בתוך כל הסבל, תמצאי את הדרך לא רק להבין את עצמך ולהלקות- אלא גם לרפא, לחמול להביא עצמך לאושר -
בדרך שלך
אני לא יכולה להאמין שלא תגלי את הכוח הזה בעצמך, יום אחד, בלי פסיכולוגים, רק עם רכה- העומק והפצע שלך מרכיבים גם את הכוח הזה. זה לא יכול להיות אחרת.
לפני 17 שנים
Whip​(שולט) - לפעמים אין דרך להחלים
צריך רק להמשיך ולגרור את הנכות הזאת כל החיים
או לפחות עד שמפסיקים אותם.
לפני 17 שנים
BrutallDom - .
אפילו רשעות רוע לב ואטימות אפשר להחלים מהם וויפ.
ורכה לא סובלת מאף אחד מאלו.
בניגוד למישהו אחר פה.

אז...

שיהיה לך רפואה שלמה.

.
לפני 17 שנים
רכה​(נשלטת) - רוע זה הדבר הכי טבעי, הכי כן והכי טהור בעולם.
אבל אני לא יודעת אם כאן זה אמיתי.
לפני 17 שנים
התבגרות מאוחרת - הי רכה, גם כשקראתי את שכתבת כאן לפני כמה ימים וחשבתי עלייך גם אחר כך פה ושם במהלך הימים שלי, כי משהו הרגיש לי.. קשה להגדיר, אבל התגובה הזאת שלך חידדה לי את זה. זה גם נובע מהמשפט האחרון שלך בפוסט. נראה שאת לא מחפשת את הרוע או את הבעיטה בראש בהכרח, אלא שנראה (אולי) שאת פשוט מאמינה שזיון או ליטוף לא יכולים להיות כנים כמו בעיטה בראש. או כנים בכלל למעשה. באיזה צורה, את פשוט אומרת שרוע אמיתי וטבעי זה דבר שקיים ושאהבה או רכות אמיתית זה פיקציה.
כאילו את מחפשת את הכנות הבינאישית חסרת הפשרות ומאמינה שרק בעיטה בראש שלך יכולה להיות אוטנתית, ושחיבוק לא.
ואם אמת חסרת פשרות זה מה שאת באמת מחפשת בלי פשרות אז אולי זה כבר עניין של אמונה שלך והקרקע שעליה את מגדלת את האמונה שלך. וכן אני מבינה גם למה לחיות על פי הפנטזיות שלך זה לא אפשרי. את פשוט תמותי. אי אפשר לפגוע ככה בגוף ולצפות לתפקוד תקין.
ובכל אופן, אני כן רוצה להבין את החיים בעולם שלך מבפנים ואני מאמינה גם שזה אפשרי כי לבני אדם יש מספיק במשותף בשביל לזהות רגשות מהחוויות הפרטיות גם אם אין זהות. אולי את מרגישה את עצמך מוזרה יותר ממה שאחרים חושבים עלייך בעצם.
לפני 17 שנים
נילי ונילי - טוב לראות אותך פה.

אותך.
פעם ראשונה שבאמת רואים *אותך*.

טוב שבאת.
לפני 17 שנים
רכה​(נשלטת) - עניתי על זה למעלה.
לפני 17 שנים
פרלין​(נשלטת){ש} - הנה, גרמת לי לחשוב על נכותן של מילים וכל דבר שאגיד יהיה קלישאה. אפילו אם אגיד שאין לי מילים.

אין לי מילים, אבל לך יש, איך שאת כותבת. זה צורב בבטן.
לפני 17 שנים
תחרה שחורה​(נשלט) - אני לא פסיכולוג, אפילו לא חובב, אבל נוצר רושם חזק שיש בך שנאה עצמית קשה, אולי בגלל שאת שמנה ומתקשה בקשרים עם אחרים וגברים בפרט. את שונאת את הבטן השמנה ואת העטינים הגדולים ובועטת מכה וצובטת בהם בכל הזדמנות. גופך דוחה אותך ואת מענישה אותו בחומרה ובאכזריות.
כך זה נראה לי, אולי זה שורש הבעיה.
ולמה לקחו לך את המחשב והמצלמה? מחשש שתפיצי ברשת תמונות שלך? תעשי בושות למשפחה?
לפני 16 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י