לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

Anything Goes

In olden days a glimpse of stocking
Was looked on as something shocking,
But now, heaven knows,
Anything Goes

- Cole Porter

תנו לי צומי, בבקשה.
לפני 4 שנים. 1 בנובמבר 2020 בשעה 8:40

 

כשמקשיבים להתחלה זה נשמע כמו רווקות. אבל כשמקשיבים לכל השיר מבינים שזו לא בדידות של רווקה, זו בדידות של להיות ביחד ולהרגיש לבד. 

האשה העזובה, הנטושה, הנואשת שבשיר הזה - היא אשה בזוגיות. 

 

ובשיר אחר היא שרה - איכשהו, בסוף הגבר תמיד למעלה. 

 

ומוסיפה - הם לובשים שריון ומנופפים בחרב - עד שאשכרה יש דרקון. 

 

ומה שאני הכי אוהבת בבלוז הוא שתמיד מגיע רגע שבו זונחים את התיאוריות והמילים המתוחכמות והשנינות ופשוט קורעים את הגרון וצועקים - כואב לי! כואב לי, ועצוב לי, וכל מה שאני רוצה לעשות זה לצרוח. ולהתנחם רק בכמה שהמוסיקה יפה והקול רועם. אני שומעת מאזי סטאר וקייטי מלואה ומתמוגגת מהעדינות וזה נורא יפה אבל יש יופי בכאב טהור ולא מעודן וזה הולך כל כך טוב עם הקול של ג'ניס, שלפעמים נשמע כמו מסור חלוד (אבל לא חלוד כמו בסי סמית', מיינד יו) ותמיד נשמע אמיתי, והיא קורעת לי את הלב כשהיא שרה - 

 

וזמן קצר אחרי שגיליתי את ג'ניס, גיליתי גם שממש כמו הקינקס לרוקנרול ופאנק, כך בכל פעם ששומעים שיר בלוז כובש במיוחד, יש סיכוי של 50% שזה בעצם קאבר לשיר של ביג מאמא תורנטון. ג'ניס עושה הרבה קאברים, כמו כל זמרת בלוז שמכבדת את עצמה, וזה לטעמי הטוב מכולם, וזו הגרסה האהובה עלי, יותר מהמקור ויותר מגרסת האלבום, כי ג'ניס בהופעה זה משהו שקשה לתאר. יש בזה משהו שמאני. בכל ההופעות יש אלמנט כזה, אבל ג'ניס... 

 

ג'ניס פעם אמרה שהקהל רוצה לראות את זמרי הבלוז שלו אומללים. 

זה דבר נורא עצוב להגיד, אבל אולי באמת קשה לעכל זמר שמח ששר על תוגה עצומה ומכלה. ג'ניס לא ידעה להיות באמצע. היא ידעה לשמוח והיא ידעה לכאוב, והיא ידעה לעשות אותם רק בקצוות, רק עד הסוף. כמו חבריה למועדון, היא בערה חזק ומרהיב וכבתה מהר. 

ואיפה האשה המופלאה ומלאת הסבל הזאת הייתה בלי ווילי מיי, ובסי סמית', ורוזטה ת'ארפ, ולוסיל בוגן, ובילי הולידיי, שבעולם מאד לא מושלם, הניחו כל אחת אבן אחת, ויחד סללו לג'ניס את הדרך לבמת וודסטוק, וקרצו לה בהבנה כשהיא החלה לקחת את בקבוק הסאות'רן איתה לבמה. ואיפה אנחנו היינו בלעדיה. 

 

אני גדלתי עם הערצה עצומה ללד זפלין, שככל שידוע לי היו להקה יוצרת, אתם יודעים, מאלה שכותבים לעצמם את השירים. 

ועד היום, שנת 2020, בחתונות בישראל מנגנים להיט של ג'רי לי לואיס, 

ומוסיפים גם, כמובן, כמיטב המסורת - קאבר לשיר של ביג מאמא תורנטון. 

NormaJean - פוסט מעולה. תודה על האתנחתא המוזיקלית המשובחת.
לפני 4 שנים
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} - מעניין אם מישהו שם לב לכך שיש משמעות לאזכור דווקא של ג'רי לי לואיס ודווקא של לד זפלין :P
לפני 4 שנים
the rain song - לד זפלין עשו גם קאברים. קצת אמנם אבל יש ו כמובן שכל המוזיקה שלהם מושפעת מבלוז.

שירי בלוז שמושרים על ידי זמרים מאושרים הופכים למוזיקת קאנטרי, נראה לי כן? לא אקסיומה(:
בלוז צמח מאומללות. לעבדים היה קשה להיות מאושרים(;
לפני 4 שנים
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} - נכון. כולם עשו קאברים, וכל הרוק הקלאסי שואב הרבה מבלוז, אבל נראה לי שאצל לד זפלין אפשר לראות את ההשפעה באופן הבולט ביותר, עד כדי ריפים זהים.
אכן בגלל זה חשבתי דווקא עליהם, אבל בין השאר חשבתי גם על התביעה של ספיריט :)

אהבתי את סובלימציית הקאנטרי :) אבל גם לקאנטרי יש קטע של שירי דיכאון, לא? זה לא "הבלוז של הלבנים"?
(היי, זוכרת את הקטע ב"האחים בלוז" שהם הופיעו במועדון קאנטרי ואיכשהו מצאו שיר שעובד? :))
לפני 4 שנים
the rain song - לד זפלין נחשבת במיוחד להקת בלוז-רוק.
לקאנטרי יש שירי דכאון? לא יודעת, לא ממש מכירה(: אני תמיד מדמיינת את דולי פרטון מקפצת

ועכשיו אני נזכרת! (ובא לי עכשיו לראות את הסרט)
לפני 4 שנים
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} - יש בנטפליקס! משחק השתיה שלי איתם הוא לשתות כוסית בכל פעם שהם אומרים שהם מחזירים את הלהקה. מה שלך?

לא יודעת, אני לא מבינה הרבה בקאנטרי אבל בסרטים אמריקאים תמיד מזכירים את זה כז'אנר של שירי דיכאון :)
את דולי פרטון אני לא יכולה לדמיין בלי חיוך, אבל השירים עצמם, כשמקשיבים למילים הם די עצובים, בעצם, לא? בכל אופן השניים-שלושה שירים שלה שאני מסוגלת להיזכר בהם בשלוף.
לפני 4 שנים
the rain song - האמת שכן, את צודקת. קאנטרי מדבר הרבה על משפחות הרוסות.
לפני 4 שנים
שימודה - ווואווו ווואווו ווואווו.
אין כמו גניס ג'ופלין שרה בלוז איטי איטי איטי
במיוחד בשבילך 3 שעות של בלוז.
זה פס הקול שמלווה אותי כשאני עושה אהבה עם בת הזוג שלי.
זה מפרק אותי במיוחד כשעוגית הוויד עובדת.



לפני 4 שנים
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} - תודה :) אכן מאד מרגיע!
זה בדיוק הסגנון שאני אוהבת לשמוע כמוסיקת רקע כשאני עובדת. בזמן סקס מעדיפה מטאל :)
(מעניין אם ההבדל הזה בינינו משקף את ההבדל באיך שאנחנו עושים אהבה :))

אין, אין, אין כמו ג'ניס. היא חד קרן <3
לפני 4 שנים
Gia X - לפני כמה שנים, גיליתי שהמון שירים מדהימים שזיכו את ה"קאבריסטים" בתהילה, למעשה התחילו אצל הזמרים השחורים של דלטא בלוז.
גם השיר שאלוויס שר - its alright mama, במקור שייך לארתור קראדאפ, שנאבק המון שנים על התמלוגים ולא קיבל כלום בסוף ונאלץ לעבוד בשדות כפועל פשוט.
היו עוד הרבה כאלה וזה ממש עצוב.
לפני 4 שנים
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} - נראה לי שיותר מחצי מהשירים של אלביס הם קאברים. סתם, לא יודעת כמה, אבל מספיק. להיטים כמו האונד דוג ובלו סוויד שוז שהכי מזוהים איתו.
לד זפלין באופן שגרתי לקחו לחנים ומילים של אחרים ותגמלו רק את מי ששם לב.

לא חסר.
לפני 4 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י