אחר צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

Con-Trust

דברים שבתחתו של עולם
לפני 15 שנים. 12 בספטמבר 2008 בשעה 6:22

היא שוב באויר, תחושת הקיצון הזו. כבר כמה ימים. זה קורה מדי פעם שהעולם מתחיל להסתובב הפוך, שמשהו משתנה.
אולי זה הסתיו ואולי זה ילדות צרפתיות קטנות בתיקים אדומים, אבל שוב יש משהו באויר.

אין לזה בהכרח חוקיות. או לפחות לא כזו שאני יכול לראות (וניסיתי). מין תחושת פקק, תחושה פקוקה. לאחדים היא עושה חשק לבכות, לאחרים היא עושה חשק לשבור משהו ויש את אלו שדווקא טוב להם, אלו שהאושר פתאום מציף אותם ללא סיבה נראית לעין. אנשים שונים מגיבים לזה שונה. זה משהו באויר וכל אחד קולט אותו אחרת, אחדים נסגרים ואחרים נפתחים ובכל מקרה יש בזה משהו מחוסר האונים. אני שונא חוסר אונים וזה עושה לי חשק לבטהובן. דברים מוזרים קורים כשהוא מתחיל לזמזם לי באזניים והמיזנתרופיה הופכת אקספוננציאלית.

יש כל כך הרבה שקורה סביבנו ואנחנו לא יודעים. זה יכול להוציא אדם רציונאלי כמוני מדעתו. היא שואלת אותי מה קרה, אם יש סיבה, ואני מסביר שפתאום יש המון סיבות אבל זה בגלל התחושה, ולא להפך. צריך לדעת להבדיל מי הביצה ומי התרנגולת. זה המשהו הזה באויר שאי אפשר לשים עליו את האצבע. זה מזכיר לי שניסו פעם להבין למה יש את הצלילים האלו שעושים לנו להצטמרר* בחלחלה: גיר בזוית לא נכונה על לוח, מזלג וסכין על צלחת, שיניים על מגבת, צמר-גפן, כל אחד והצליל שלו; כל אחד ומה שעושה לו רע. גילו שיש מספר קטן למדי של צלילים כאלו, שרוב האנשים מצטמררים למשמע צלילים מאד מסויימים. זה אומר, כנראה, שהצלילים האלו מזכירים לנו משהו; מן תודעה קולקטיבית אבולוציונית מימים עברו, סוג של רגישות. אחר-כך הלכו ובדקו מה בדיוק גורם לנו להצטמרר: בודדו קבוצות של תדרים מהצלילים האלו וגילו אילו תדרים מצמררים אותנו. הסתבר שהם נמצאים ברובם בכלל מחוץ לספקטרום השמיעה המודעת שלנו: אפשר להשמיע לנו משהו שלא נשמע בכלל אבל נצטמרר כהוגן. מצאו מכנה משותף. ואז הלכו וחיפשו מה בטבע עושה את אותם צלילים וגילו משהו מעניין: הם כולם מבשרי רעות. רעשים טרום-געשיים, למשל, מוציאים תדרים כאלו. גם לפני רעידות אדמה. אולי זה מה שעושה לכל כך הרבה חיות לדעת מתי עומדת להיות רעידת אדמה (ואסונות טבע אחרים) הרבה לפנינו. אולי זו הסיבה שהם יודעים לברוח, הם מרגישים "משהו באויר" ובורחים. רק אנחנו, מין מטופש וחסר אונים שכמותנו, נשארים לתהות כשהעולם סביבנו נחרב. מסקנה: אנחנו קולטים לפעמים דברים שאנחנו לא יודעים שאנחנו קולטים, ובטוח שלא יודעים מה הם אומרים. זה לא חייב להיות צלילים, אגב. זה יכול להיות כל דבר.

וגם עכשיו, כשרוטורים עפים בלי סיבה מיוחדת וכשילדות קטנות נמצאות נרקבות בנחלים מזוהמים, יש את המשהו הזה באויר, משהו שנקלט איפשהו מחוץ לספקטרום החושים המודע ועושה לי בטהובן. אני יודע שאני לא לבד, שעוד אנשים רגישים מספיק מגלים פתאום שהכל נופל להם מהידיים בימים האחרונים. אני משתדל להקיף את עצמי באנשים שיש להם את הרגישות הזו וכולם, ובלי שום קשר זה לזה, יכולים לדווח על המשהו הזה באויר, על הפקק. אנשים שונים ימצאו לזה הסברים שונים: החל מחסימות אנרגטיות ושאר מושגי ניו-אייג', דרך מצב הכוכבים בשמיים ושאר מושגי אולד-אייג' וכלה ברמות הורמונים שמשתנות בגוף בגלל חילופי העונות ושאר מושגי אינטלקטואל-אייג'. שורה סופית: הכל פקוק.

צריך להזהר בימים כאלו, לשים לב. והכי חשוב: צריך לדעת שגם זה יעבור. תיכף, או-טו-טו ואם העולם לא ייחרב בינתיים, הכל יחזור לקדמותו והחורף שאני מחכה לו כבר חצי שנה סוף סוף יגיע והכל יפרח שוב והרחובות יהיו שטופים ונקיים מאדם וכל הזבל יחזור לחורים שממנו הוא בא, משאיר אחריו עולם קצת יותר נקי.

~

* הנה, קצת שטחי, אבל משהו על צמרמורת

ginger - מה זה אקספו - משהו הזה ?

וכן, דברים מתרחשים.. קל לומר "באוויר" כשקשה למצוא הסבר,
הראת שהוא קיים.
מרתק.

ג'ינג'ר.
לפני 15 שנים
JabberwockY​(שולט) - זו בדיוק הבעיה: עד שאמצא את החוקיות כל מה שאני יכול לעשות זה להראות, לפחות לעצמי, שקיים.
מרגיז ביותר.
לפני 15 שנים
ginger - אני לא תמיד מחפשת חוקיות.. היא יכולה להסביר דברים
עד לרגע בו היא נאלמת.
ואז מה ?

אז, אני לוקחת נשימה עמוקה ומנסה לספוג את מה שקיים לספוג אותו.
אולי במקום לעמוד במתרס נגדי, תצטרף, ותזרום ?
או תתמזג...
תנטרל את ההצקה, והחוסר נוחות.. תהפוך אותה לנעימה.

איך ?
לא יודעת.. לומדים איכשהו למצוא דרך לעשות זאת תוך כדי חיים.

ג'ינג'ר.
לפני 15 שנים
לא סתם אישה​(נשלטת){octopus} - תודה.
פשוט.

לפני 15 שנים
Devil's Angel - כבר כמה ימים ש"משהו" נמצא שם גם אצלי.
ווייב לא מוסבר.
רק שלי יצאו חבורת פוסטים עילגים שתיארו את זה, ולך יצאה סימפוניה.
לפני 15 שנים
זיקית - זה לא יפה לקרוא לכל הצרפוקאים זבל.
(סתם, זה סבבה :) ).

ואגב - שיניים על מגבת ?!
לפני 15 שנים
Perpetua - לא משעתי על אנשים ששיניים על מגבת עושות להם צמצמורת.
מאידך, שיניים על נייר אלמוניום....
בררר
לפני 15 שנים
flashback{ג"ו} - הזקנה שמחלקת נרות שבת ברכבת מוסרת שזה ימי תשובה תיכף.
הפתרון ההגיוני הוא,מסתבר (אובוויסלי), לקום כל לפנות בוקר בארבע לסליחות ולחזור בתשובה.
לפני 15 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י