צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

הרהורים מהקומה השלישית

בקומה הראשונה דרה האמת, בקומה השנייה דרה המציאות כפי שאני תופס אותה, ובקומה השלישית דרה המציאות כפי שאתם מבינים אותה.

כל נרטיב נכתב מהקומה השנייה, ומובן, אם נרצה ואם לא נרצה, דרך הקומה השלישית. האמת היא אמבריונאלית (גולמית, עוברית) אבסולוטית ויחידה, אולם היא עוברת גלגולי עיבוד וצורה בדרך. לכרי הגידול וההשפעה הסביבתית-תרבותית מבית ומחוץ חלק נכבד בעיצובו של כל פרט ופרט, ובדרך שבה הוא משיג את הדברים.
לפני 16 שנים. 2 במאי 2008 בשעה 6:57

הוא במרכז האולם, מערבב את הקוביות, לוחש תפילת מזל אחרונה לכף ידו הקפוצה רגע לפני הזריקה במשחק שלא ניתן להפסיד בו. מהמר על כל הקופה, או יפסיד את כל השולחן (שלפעמים הוא כל מה שנשאר לו) או ייקח אותו בריבית דריבית. והיא בפינה, מנסה כוחה מול רולטת מזל נוצצת מתהפכת כגלגל, מורכבת מערכת שיקולים סטטיסטית המחושבים בסיכויים השקולים לאפס- לא לחינם "הבית" תמיד יוצא מורווח. ואתה, בקומה למעלה, מערבב את הקלפים כל פעם מחדש, שולף את הג'וקר שיפתיע את כולם. מעמיד פני פוקר כשהאס המנצח עולה, רגע לפני הניצחון במשחק על החיים. התסריט ידוע ומוכתב מראש רק השחקנים מתחלפים- המזל הולך עם הטובים.

עוד שמש עולה במחזוריות נפלאה ואיתה הקיץ הטבע. העצים נושמים, הפרחים מבשמים את האוויר, הציפורים מבשרות, שרות בקולן הצייצני יום חדש נולד. באותה מחזוריות מדויקת יד מיומנת וזריזה מערבבת את הקלפים בחפיסת החיים ואיתם הסיכוי לזכות נוצר מחדש. כל קלף תלוי בקלף שבא לפניו. הניצחון מונח בכיס- השאלה אם נדע איך לקחת אותו. בחירת הקלפים המנצחים עניין של מיומנות ותרגול שלאחריו נסמוך הרבה פחות על המזל והרבה יותר על עצמנו. אנחנו יוצרי המציאות אנחנו בעלי הקלפים: הקוביות, הרולטה, הקלפים הם המחשבות לטוב ולרע, השחקנים הם אנחנו על שלל תפיסותינו, והמשחק הוא החיים עצמם. לו רק הבנו- החיים הם לא משחק מזל, המציאות משתנה, חיה, תוססת ומתעצבת, היכולת לבחור את הקלפים המנצחים תלויה בנו ורק בנו- הכל היה נראה אחרת. עד אז נמשיך להמר במיני משחקים ממוזלים המביאים תוצרת בעיקר לבעליהם, זה היושב וצופה בנו דרך מצלמה במעגל סגור, בחדר מנוכר ואפוף בריח סיגרים יקרים שנקנו על חשבוננו אלא מה, נמשיך לערבב קלפים ביד זריזה מעמידים פני פוקר חתומים גם כשהקלף הכי חלש אצלנו ביד, נמשיך לא להמשיך במקום שנתחיל לחשוב נכון!


להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י