צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

הרהורים מהקומה השלישית

בקומה הראשונה דרה האמת, בקומה השנייה דרה המציאות כפי שאני תופס אותה, ובקומה השלישית דרה המציאות כפי שאתם מבינים אותה.

כל נרטיב נכתב מהקומה השנייה, ומובן, אם נרצה ואם לא נרצה, דרך הקומה השלישית. האמת היא אמבריונאלית (גולמית, עוברית) אבסולוטית ויחידה, אולם היא עוברת גלגולי עיבוד וצורה בדרך. לכרי הגידול וההשפעה הסביבתית-תרבותית מבית ומחוץ חלק נכבד בעיצובו של כל פרט ופרט, ובדרך שבה הוא משיג את הדברים.
לפני 15 שנים. 4 באוקטובר 2008 בשעה 8:44

מראות וריחות, צלילים וטעמים, תחושות ומגעים, גברים ונשים. לכל אחד החוש הדומיננטי הבוער בו, המתווה את דרכו, המשמש תריס דרכו הוא צופה בעולם, קולט, מבין. מכאן באה גם הפרספקטיבה השונה. מכאן הדעות הסובייקטיביות המאפיינות כל פרט ופרט, והמבדילות אותו מהאחר. כאן גם טמון השוני הגדול בין המינים:

הגברים הם יותר ויזואליים, חזותיים. חוש הראיה שלהם הוא לרוב המפותח ביותר. הם קולטים את העולם בעיניים, נמשכים ליופי, לאור, לצבע. הנשים קולטות את העולם בעיקר דרך החוש התחושתי. הן רגישות לטעם, לריח, למגע. זהו הבדל עצום שדי אם נבין אותו לעומקו על שלל משמעויותיו כדי שנטיב להבין את הצד שמנגד, את השונה.

הערה: אמנם ישנם גם אנשים המושפעים יותר מהחוש השמיעתי, אולם בהבדלה כללית ודי ברורה גברים ונשים מתפלגים לפי החושים שלמעלה, החזותי והתחושתי בהתאמה.


להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י