צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

הרהורים מהקומה השלישית

בקומה הראשונה דרה האמת, בקומה השנייה דרה המציאות כפי שאני תופס אותה, ובקומה השלישית דרה המציאות כפי שאתם מבינים אותה.

כל נרטיב נכתב מהקומה השנייה, ומובן, אם נרצה ואם לא נרצה, דרך הקומה השלישית. האמת היא אמבריונאלית (גולמית, עוברית) אבסולוטית ויחידה, אולם היא עוברת גלגולי עיבוד וצורה בדרך. לכרי הגידול וההשפעה הסביבתית-תרבותית מבית ומחוץ חלק נכבד בעיצובו של כל פרט ופרט, ובדרך שבה הוא משיג את הדברים.
לפני 15 שנים. 8 באפריל 2009 בשעה 8:07

הפירמידה של ח`ופו היא הפירמידה הגדולה ביותר בעולם, ונחשבה בשעתה לאחד משבעת פלאי העולם העתיק. היא נבנתה לפני כ-4,500 שנה ואורך כל אחת מצלעות הבסיס שלה 230 מטרים בממוצע. גובה הקודקוד שלה מתנשא לגובה של 147 מטרים.



לא ממש ברור וידוע איך נבנו הפירמידות והועלו כל מיני השערות וספקולציות בנידון. היו אסכולות שכל כך תמהו על העניין עד שהסיקו שחוצנים בנו את הפירמידות או לפחות סייעו בבניה...
כמובן, שתפיסות כאלה יש בהן כדי להתעלם או כדי לא להבין את העולם העתיק שהיו לו שיטות בניה משלו. שיטות סיזיפיות אמנם אך יעילות ולמשך זמן ארוך טווח.

אני רציתי להתייחס דווקא לזהות הבונים ולא לפלא עצמו. שימו לב לתיארוך של החוקרים: 4.500 שנה אחורה בזמן. קרי: 2.500 שנה לפני הספירה בקירוב. בתקופה הנדונה, עם ישראל כלל לא היה קיים. לא כעבדים, לא כשבטים בודדים ובטח שלא כעם. ההתהוות שלנו כעם מתחילה כאלף שנה לפני הספירה, ויציאת מצרים עצמה מתוארכת ל-1.300 שנה לפני הספירה בקירוב. אין מספרים מדויקים ויש חוקרים המאחרים והמקדימים את התקופה. אבל גם המאחרים שבמאחרים מדברים על 1.700 שנה לפה"ס בקירוב, ושוב אין לנו ולפירמידות של ח'ופו כלום במשותף.

בנוסף, יש לנו גם את העדות המקראית שמדברת על בניית פיתום ורעמסס בידי העבדים העבריים. פיתום ורעמסס אלה שתי ערים במצרים העתיקה, וממש אבל ממש לא פירמידות. ככה שגם אליבא דעדות המקרא בני ישראל לא בנו את הפירמידות.
החוקרים מייחסים את הבניה לפועלים שעבדו בשירות המונרכיה הפרעונית. יכול להיות שהיו אלה עבדים מצריים ויכול להיות שמדובר בפועלים ממש שאפילו קיבלו שכר עבור עבודתם. לטובת אסכולה זאת מעיד גם הממצא הדומם (היינו הממצא הארכיאולוגי) בדמות אתר סמוך אשר שימש את הפועלים הבונים.

קיימת ספרות מחקרית ענפה ומאלפת בדיסציפלינת חקר המקרא העוסקת ביציאת מצרים והעושה שימוש בממצאים כתובים ודוממים בני התקופה. כל המתעניין, וכל הרוצה להסיר את לוט התמימות מעל עיניו (למשל יציאת מצרים כאיש אחד בליל אחד ממצרים, שאינו אלא אגדה), מוזמן לגשת לספריות האקדמיות או להירשם לקורס אקדמי בעניין.

חג שמח:-)


להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י