סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

מסדרונות השירותים החשאיים

אין עבר ואין עתיד
רק הרגע החולף
לא חוזר
יפה, כואב.
לפני 17 שנים. 13 בינואר 2007 בשעה 17:01

אזהרה: פוסט זה לא מיועד לאנשים עם חוש אסתטי, או לחולי נוסטלגיה קשים.

להלן שתי תמונות: image וגם



באחת מהן נראות בחורות בתסרוקת בלתי מודרנית בעליל, ובשנייה בחור בתסרוקת שגם היום תחשב סבירה (בין המזהים נכונה את פראנק סינטרה, יוגרל סוף שבוע עם אביגדור ליברמן) -- וזאת למרות שהתמונה של סא"ל סינטרה צולמה כמעט 25 שנים לפני הבחורות חסרות-החוש-האסתטי.

למעט דבר אחד -- בזמן שהתמונה צולמה, הבחורות האלה היו מה-זה-מודרניות, מה-זה-מגניבות. וסינטרה בצילום הזה לא היה "מגניב" (יש לבטא במלעיל) כמו הביטלס או חברה אחרים מהתקופה, לפחות מבחינת הופעתו החיצונית.

ולמה אני שולף תמונות מהנפטלין ? כדי לתת דוגמא מוחשית לטעם שלי בעיצוב - אני אוהב את הדברים שלא קשורים לאף זמן ספציפי. הם אף פעם לא מודרניים, אבל מצד שני הם אף פעם לא בלתי שייכים -- בניגוד לתסרוקת אייטיז, עיצוב של מכוניות אמריקאיות מהסבנטיז, ואם תחכו עוד 5 שנים, בניגוד גם לג'ינסים עם האליפסות הבהירות יותר על הירכיים (של מי הרעיון הזה לעזאזל?)

וכנ"ל לגבי בדס"מ. מדי פעם יש אופנה, נגיד, מחטים לפני שנתיים, שכובשת את הקהילה, ואחרי עוד כמה חודשים נעלמת כלא הייתה. אני לא מתחבר לזה, וגם לא ליחסים הפתוחים שלאחרונה זוכים לפופולריות (למרות שאני בספק אם הם אי פעם יאבדו אותה, בניגוד לג'ינסים המגוחכים)

תנו לי מערכת יחסים מונוגמית, דיסקרטית, עם קצת מכות, קצת אזיקים, קצת שוטים, והרבה אהבה, ואני מאושר.

(תודה ללוטוס ולקוסם שעזרו בתחקיר)

-------------------------

עדכון (14 לינואר, שעה 1:15) : כפי שסאנדיי ציינה, נפלה טעות בתארוך ואכן תמונתו של אל"מ סינטרה היא משנות הארבעים ולא משנות השישים כפי שנכתב במקור -- ויתכן שהוא דווקא כן היה אופנתי אז.

דוגמא משופרת:

http://www.youtube.com/watch?v=9MfqhByIba4
סרטון שיש בו הכל, משנת 1964 -- רונלד רייגן עם תספורת אופנתית (לשנות החמישים), בחורה עם תסרוקת שלא לגמרי נראית שייכת להיום למרות שהייתה אופנתית בשנות השישים - וג'ון קסווטס עם תסרוקת שנראית בסדר גם היום.

ולמען הסר ספק -- התספורות המנופחות של האייטיז היא בסה"כ דוגמא. בסה"כ מהאייטיז יצאו הרבה מאוד דברים מוצלחים.

לא קשורה - קלאסיקה.
לפני 17 שנים
סאנדיי​(נשלטת) - שלא תחשוב לרגע שאני אתן לך להחליק את המחטף הזה!
התמונה של פראנק סינטרה צולמה מתישהו בשנות ה-40, כך שלהשוות אותו לביטלז, שבאותו זמן עדיין דיגמנו את מיטב אפנת החיתולים, זה לחלוטין לא רלוונטי. בקרב אנשים שכבר למדו להאכיל את עצמם, לעומת זאת, הבלורית שלו היתה שיא המודה.
התמונות המצערות של בחורות הן כמובן תוצר של שנות השמונים אשר, כפי שכל בר דעת יודע, היו עיוות חד פעמי (בבקשה אלוהים שיהיה חד פעמי) של הזמן-חלל שיצר כפל טמפורלי-מרחבי של טעם רע מוחלט. כך שלהשוות כל דבר אליהן זו סתם דמגוגיה.

זה לא שאני לא מסכימה עם הטיעון שלך, אבל בבקשה, לדייק בעובדות.
וחוץ מזה אופנות לעולם לא נעלמות. חרב הרטרו מונפת תמיד.
לפני 17 שנים
James Bondage​(מתחלף) - זאת הייתה אמורה להיות תמונה משנות החמישים-שישים. בכל מקרה, גם בשנות הארבעים היו אופנות שנעלמו, וגם בשנות השמונים היו אנשים שהסתפרו בסדר.

אני מתנצל על כל כל הטעיה לא מכוונת. זה אומר, דרך אגב, שאת מסכימה לגבי הג'ינסים המגוחכים ?

אה, ולגבי חרב הרטרו - בד"כ כשמשהו חוזר, מה שחוזר הוא המעודן ואוניברסלי יותר, ואילו האבומינציות (ע"ע כפל טמפורלי-מרחבי של טעם רע מוחלט) נוטות שלא לחזור.

אבל לפעמים, כמו זומבים בסרטי אימה זולים, גם האבומינציות חוזרות.
לפני 17 שנים
shushu - אני חייבת למחות בתוקף.

כלומר, אני לא חייבת כלום, אבל אני לא יכולה להתאפק.

האייטיז היו עשור רב חשיבות והשפעה בכל תחומי החיים, לרבות בתחומי האסתטיקה והתרבות על שלל גווניהם. אז, נ-כו-ן שהיו בהם נפילות-מתח מעוררות-רפלקס-הקאה, כמו שיער מנופח וכמו מודרן טוקינג, אבל כל כך הרבה דברים אחרים היו שם כדי להשאר, ולכל הפחות כדי להשפיע על חיינו לטוב ולרע בשנים הבאות. וכן, גם השפעות רעות הן השפעות חשובות.

מעבר לכל אלה, התמונות המובאות בפוסט מדגימות בראש ובראשונה את הגועליליות של נערות כל-אמריקניות ממוצעות באשר הן, בכל מקום ואתר, בכל עת, במסגרת צילומי אלבום סוף-שנה או צילומים ששמים על הפסנתר בבית.

אכן, תמונות קשות.
לפני 17 שנים
James Bondage​(מתחלף) - למען הסר ספק, הבקורת שלי היא בכלל לא על האייטיז, שלמרות מודרן טוקינג הביאו לנו גם את דפש מוד, יוריתמיקס, וגרי ניומן.

הביקורת שלי היא על אופנות (בנושא עיצוב, יחסים, שיער) שיש להן זמן חיים מוגבל. כמו תספורות מנופחות ומודרן טוקינג.
לפני 17 שנים
סאנדיי​(נשלטת) - תראי, אם ילחתו אותי לקיר (ויקשרו, ויספינקו ו... אבל אני נסחפת) אני מוכנה להוגות שיצאו כמה דברים טובים מהאייטיז. סרטי נעורים, למשל. ספציפית של מולי רינגוולד. וכמובן שהרבה תת תרבויות מעניינות מאוד התחילו (וחלקן גם סיימו) לצמוח אז. אבל בכללי, ובמיינסטרים, האייטיז מהווים נקודת שפל קיצונית בכל הנוגע לטעם טוב, ובכלל.

וכן, הסכמה גורפת בנוגע לנערות כל אמריקאיות. אם כי הג'ינג'ית דווקא די בסדר. וזה רק אני או שהאמצעית בכלל טרנסית?
לפני 17 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י