סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

תולדות הבדסם במחוזותנו

גם אני החלטתי לכתוב בלוג בו אספר על עולם הבדסם מנקודת מבטי מאז שנחשפתי אליו בנעוריי
לפני שנה. 5 במאי 2022 בשעה 17:41

יום העצמאות שמח – בעיקר לנשלטות של אתר "הכלוב" – הפוסט הזה מוקדש לכן. האזהרות תקפות גם לנשלטים אבל אתייחס לגברים בפרט בפוסט אחר, כי גם בעברית נשים קודם.

אני מקווה שתצאו עם תובנות ממנו וייטב לכן. בניגוד לאמרה שכל המציל נפש אחת בישראל כאילו הציל עולם ומלואו, אני לא דוגל במשפט הזה והייתי רוצה להציל כמה שיותר נשלטות וגם נשלטים.

לאחרונה הזהרתי חברה מכל מיני אנשים פה, שלעניות דעתי הן/הם לא בדיוק בדסמים. וביקשתי ממנה להבחין האם מדובר בשולטת/ שולט או שמא פסיכופתית או פסיכופת.

הפוסט הזה מגיע בעקבות הרצאה ששמעתי בשבוע שעבר של ד"ר ליאת יקיר שנקראה הביולוגיה של השנאה והרוע. הרצאת חובה במיוחד כדי להבחין בין מנהיגים לבין פסיכופתים ולעניינו בין שולטות ושולטים לבין פסיכופתים.

כל כך הרבה נשים נשלטות, קינקיות, אחרות, שולטות מדהימות היו פה ועזבו, יותר נכון גרמו להם לעזוב וזה עצוב כי האתר הזה היה ועדיין אחד הכלים המרכזים לחיבור בין בדסמים. עצוב לי מאוד לראות מיהם ה"כוכבים" החדשים של הכלוב ודיי ברור להבין למה כל כך הרבה בוחרות פשוט לנטוש. רק לסבר את האוזן – "המנהיגים" לאחרונה: בחור שמזיין ישבנים זכריים עד גיל 30 על בסיס כמעט יומי ועוד ממספר אותם, בחורה שמטביעה את הנשלטת שלה ביום הולדתה! בבריכה מספר פעמים ושנייה לפני שהיא נחנקת למוות מוציאה אותה ואז מנשקת אותה בפה כדי להסיח את דעתה ולחשוב שמדובר בבדסם.  

זה רק שתי דוגמאות קטנות יש עוד הרבה.

איך תזהי פסיכופתית? אומרת לירז, יש 7 מאפיינים, החשובים שביניהם הם, לדעתי הראשונים: היא עושה משהו שנראה הגיוני אבל הוא סדיסטי לחלוטין, עד כאן בסדר אבל הבעיה שהיא לא מייחסת לו משמעות. שנית והחשוב מכולם מתייחסת אלייך כמו חיה או כמו מישהי כלל לא שווה אליה, נחותה ממנה.

לפסיכופת, אומרת לירז, גם אין מצפון ומוסר, אנשים מאוד מסוכנים. לא מעניין אותם בכלל הם לא רואים בעיניים.

פסיכופתים הרבה יותר מסוכנים מנרקיסיסטים: ושימי לב, זה הדבר הכי חשוב שהיא אמרה בהרצאה: הם ממש משאירים את הבן אדם כלוא בתוך הקשר הזה ולא מבין אפילו מה הוא עובר. רק במבט לאחור בן אדם מבין איזה התעללות פסיכולוגית קשה עבר.

שימי לב, אישה יקרה. כשאת עם השולטת או השולט האם מדובר במנהיגה או פסיכופתית. האם לא הלכת רחוק עם המחשבה או הרצון שאת תעשי הכל בשבילה או בשבילו.   

פעם גם דיברתי עם מישהי מכאן, שחשבה שאם היא הייתה יותר קיצונית ממני בחוויות שלה זה אומר שהיא יותר בדסמית, אז לא. את לא יותר בדסמית ממני. היא לצורך העניין, פרסמה תמונה שלה עם ישבן שלא רואים אותו כלל אלא רק דם, כאילו אומרת האם ראית בחייך ישבן יותר מוצלף מזה? וגם שהיא נהנית מחוויית עלפון, סיפרה שהשולט חנק אותה התעלפה והעיר אותה, ככה מדי פעם בא לה על זה. מצטער שאני לא נהנה מזה וזה לא גורם לי לאקסטזה אבל זה עדיין לא אומר שאת יותר בדסמית. דרך אגב, לאחר מפגש איתה היה אפשר להבחין בחלק מההגדרות של פסיכופת כמו התייחסות לאדם שלא מהמגזר שלה – מגזר השולטים, כנחות וכלל לא בן אדם – סתם חיה.  

גם אני חוויתי פסיכופתים או אנשים עם נטיות פסיכופתיות ומה עשיתי? פשוט ברחתי. וזה מה שאתן צריכות לעשות.

אני נזכר כרגע, באח של שכן עבריין. באמת בחור חביב דווקא. קצת גדול ממדים. פעם אחד הוא עלה אלינו אל הגג, ישבנו והסתכלו על הים. פתאום הוא אומר לי: "איזה כיף היה לתפוס אותך ככה מהמותניים ולזרוק אותך לכביש". בגג הזה היו חוויות הבדסם הראשונות שלי אבל זה לא בדיוק נראה לי בדסם, למרות שצחקתי איתו קלות בעצב, בפנים הרגשתי חלחלה. 

כל פעם שאני רואה אותו במדרכה ממול, אני ממשיך לכיוון אחר כאילו שלא ראיתי אותו, עושה עיקוף רק בשביל לעבור את הכביש... כל פעם שאני רואה אותו מוריד את הכלב לגינה, אני מחכה שיעבור. גם אם זה לחכות ברכב כמה דקות.

פעם הבאה שתהיי בסיטואציה כזאת, סדיסטית לא ברורה, תחשבי אולי זה מה שליאון אמר? אולי זה לא בדסם, אולי היא פסיכופתית? אם התשובה היא כן, פשוט לכי משם.

אל תחפשי לנקום בהן, תעשי כמוני, תעברי לצד השני של הכביש.

סנדרה מכשפה קוסמת​(שולטת) - הגבול הדק שלרוב מתערבב לא נכון.
יש הרבה פסיכופתיים גם מחוץ לאתר כל התחקירים במתחזים
לפני שנה
heisenberg​(שולט) - כמה אתה לוקח לאבחון? 🤔
אני רוצה לבדוק אם אני פסיכופת או סציופט.
לפני שנה
לי-און - לא יודע, אני מנסה לאבחן בין פסיכופט בדגש על פסיכופטיות לבין שולטות בדסמיות מנהיגות באמת. זה תלוי כמה הבן אדם חשף על עצמו, כמה עבודת תחקיר יש לעשות, לקרוא בין השורות,
לפעמים צריך עדויות. זה לא עבודה קלה. יש הרבה ביניהם מנהלים גם בשגרה.
לפני שנה
heisenberg​(שולט) - את מבין שזה היה בציניות כן?
לפני שנה
לי-און - כו, יחד עם זאת, רציתי לחדד שההבחנה בנושא הפוסט שלי היא לא פשוטה בכלל
לפני שנה
Harle A​(אחרת){poison ivy} - קח לו מחיר הכי יקר שיכול להיות🤪
הוא לוקח מחירים מופרזים על שמירה🤣
לפני שנה
heisenberg​(שולט) - 🔪 ⚔ ⚒
לפני שנה
Harle A​(אחרת){poison ivy} - 🤣🤣🤣 נחייה ונראה
בנתיים הצחקת לי את הישבנים 😉
לפני שנה
במבי שלה​(נשלטת) - אין סרגל נומאל מה פסיכותי ומה נורמלי לעשות. כל עוד שני הצדדים מסכימים לכך. אנחנו לא יכולים להגדיר סטיות של אחרים כי מה שאתה רואה זה מה שנמצא בתוכך. זה העולם שלהם והם בוחרים להיות שם. גם אם זה להגיע לקצוות ולהרגיש את קצה הרגש. כשיש הדדיות יש שוויון.

האחר של העבריין אמר לך את זה בשביל שתגיב כמו שהגבת. כדי שתפחד ממנו. שתכיר את השדה האישי שלו. להציב לך גבולות.

יש דרכים ולא מעט אפשרויות מעבר לחצות לצד השני של הכביש.
לפני שנה
לי-און - אני חולק עלייך במבי. את לא רוצה להיות עם פסיכופתים, אפילו אם זה עבור פנטזיה אני לא יודע אם זה שווה את זה. זה מזכיר לי מומחי אומנותית לחימה, ששואלים אותם מה הטכניקה הכי טובה, הם עונים פשוט לברוח, להימנע מהסיטואציה.
לפני שנה
במבי שלה​(נשלטת) - אם אני יודעת מה עתידי ואני ילדה גדולה כדי לדעת אם אני יעמוד במשימה או לא. ואני בוחרת שכן. מה יש יותר מזה?
זאת הבחירה שלך. לברוח או להתמודד.
לפני שנה
Harle A​(אחרת){poison ivy} - מודעות במבי מודעות
לא הרבה אנשים מודעים לסיטואציה שהם נמצאים בה וביום שהם מבינים ומודעים זה כבר מאוחר, כי הנפש נפגע קשות עד כדי פסיכיות שעולה עשרות אלפי שקלים כדי לטפל בה וגם זה לא בטוח שיעזור.

אני מסכימה איתך לחלוטין שזה בחירתו של כל אדם איפה להיות ואיפה לברוח
כל עוד הוא מודע למצב שהוא הולך להיכנס אליו זה בסדר ברגע שהוא לא מודע זה כבר לא שפוי.

אני מכירה לא מעט מקרים שבהם נשלטות "נרמסו" ממושג של הערצה, כי הצרכים של המלכה היו יותר חשובים מהצרכים שלהן.

את עוד לא חווית מספיק את העולם הזה לדעתי כדי להבין את הקונספט שעומד מאחורי כל זה, ולא קיבלת עדיין מספיק "כאב" כדי לדעת את הגבול הדק של זה, ולא מאחלת לך לעולם לחוות את זה.
לפני שנה
לי-און - לא יכלה לענות לזה טוב ביותר, אם יצא לך לראות את ההרצאה של ד"ר לירז מרגלית, זה פשוט הרצאה חובה בנושא. זה חורג מגבולות הבדסם, אם יש צורך אפרט גם פה, זה כבר לא אני זה ד"ר מוערכת אומרת את זה: "אנשים מסוכנים מאוד, לא רואים בעיניים". זה פנטזיה, זה רק נראה לך שאת רוצה להיות שם. הם ם אוהבים בדיוק לשמוע את מה שאת אומרת: אני צריכה את זה, זה בחירה שלי" יש כאלה אומרות אני רוצה שתביא אותי עד הקצה, זה בכלל משפט מעולה בשבילהם - זה טרף קל, ממש בהזמנה.
לפני שנה
Harle A​(אחרת){poison ivy} - לפעמים המיינד שלנו שצועק: "אני רוצה"
לא מתאים את המסוגלות הרציונלית שלנו למציאות ולכן זה נהיה בגדר פנטזיה למימוש.
מה קורה כשהיא אכן מתממשת?
הגוף פיזית מסמן לנו שאנחנו לא יכולים אך אנחנו מתעלמים מכך בטענה: "מז"א זה פנטזיה שחלמתי עליה כל חיי שאני לא אממש אותה?"
ואז דופקים את עצמנו "ראש בקיר" ומכניסים למודעה שזה אכן מצב בריא וטוב לנו!
אנחנו לא מפסיקים לרצות עוד ועוד עד כדי כך שאנחנו נהיים "סמרטוט" לרצונה של השולטת/שולט ונותנים להם בעצם את האפשרות לעשות כרצונם! לא כרצון הגוף והנפש שלנו.
הכל נובע ממקום של "הערצה" כלפי הצד השני כדי שהוא/היא יהיו מרוצים מאיתנו.
לפני שנה

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י