סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

הבלוג של השולט אור

על האהבה והזוגיות. על שליטה, סשנים ומה שמלהיט. על חברים, ספרים ועל היומיום.
לפני 17 שנים. 1 באוקטובר 2006 בשעה 15:28

האוהל האדום הוא האוהל אליו פורשות הנשים בתקופת המחזור. שם הן גם יולדות ומבלות את תקופת ההחלמה מהלידה.

באוהל האדום הנשים חופשיות מע?ל??ם של הגברים. הן חופשיות לנהוג שם על פי מנהגיהן והן חופשיות לסגוד שם לאלילים בהם הן מאמינות. האוהל האדום הוא מקום של מנוחה מעבודות היומיום. הגברים רואים באוהל הזה מקום מוקצה בשל הדם שניגר מנשותיהם, ואילו הנשים רואות בו מקום של שקט.

אל האוהל יכולות להיכנס רק הנשים הפוריות. ילדות ומי שמחזורן פסק אינן רשאיות להיכנס אליו. כל ילדה שמקבלת את מחזורה הראשון זוכה לטקס כניסה סודי בו מברכות אותה שאר הנשים על המעבר מילדות לנשיות.

סיפורו של האוהל האדום הוא סיפורה של דינה, בת יעקב, אשר מספרת על היחסים שבין אימותיה - לאה, רחל, בלהה וזלפה, ועל חייה לפני רציחתו של אהובה נסיך שכם ואחרי הרצח.

נקודת המוצא לסיפור הנו פרק ל"ד מספר בראשית, המספר את סיפורה של דינה בת יעקב הנאנסת ע"י שכם בן חמור. בעקבות האונס מבקשים אחיה מבני העיר לעשות ברית מילה כדי לתת לגיטימיות לקשר ביניהם. אנשי שכם מסכימים לתנאי, אולם במקום למסד את היחסים, באים בני יעקב בלילה השלישי ליום הברית ורוצחים את כל גברי העיר.

דינה מספרת לנו סיפור שונה מהסיפור המקראי. היא מתארת את סיפור אהבתה לנסיך שכם, היא מספרת על קנאת אחיה באהבה הזו, ועל נכונותו של אהובה לעבור ברית יחד עם כל בני עירו כדי להוכיח את אהבתו אליה.

כילדה דינה כרוכה אחר רחל המיילדת נשים אחרות ומתקשה ללדת בעצמה. בהתבגרותה הופכת דינה למיילדת ברוכת כשרונות, המספרת את סיפורה מזווית הראייה הנשית, שעומדת בסתירה לזווית הראייה הגברית המתוארת בתנ"ך. סיפורה הוא סיפורן של הנשים שמחפשות נחמה באלות וסיפורם של הגברים שמאמינים באל האחד.

האוהל האדום, מאת: אניטה דיאמנט

ספר שלא יכולתי להוריד מהידיים.

פעם פרח​(נשלטת) - זה ספר נהדר !
מאוד אהבתי אותו.
לפני 17 שנים
Queencie​(שולטת) - גמ'ני. מאוד.
קראתי אותו בנשימה אחת.
והצטערתי שהסתיים....
לפני 17 שנים
השולט אור​(שולט) - איזה כייף לראות שעוד נשים אהבו את הספר הזה. אחד הספרים שנכתבו בעיניי על ידי אישה אל נשים קודם כל :)
לפני 17 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י