סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

הבלוג של השולט אור

על האהבה והזוגיות. על שליטה, סשנים ומה שמלהיט. על חברים, ספרים ועל היומיום.
לפני 17 שנים. 27 בנובמבר 2006 בשעה 7:15

יש כמה אמיתות מוכחות: white man can't jump, האירופיים לעולם לא ינצחו את האפריקאים במרתון וישראלים לא יודעים לכתוב פנטזיה או מד"ב.
מדובר באמיתות מוחלטות שלא ניתן לחתור תחתן.
כלומר, הן היו מוחלטות, עד שבאה הגר ינאי וניפצה אותן בכתיבת הלווייתן מבבל.

הספר הלווייתן מבבל מביא את סיפורם של אלה ויונתן, נערה ונער תל אביביים, שעוקבים אחר מי שגנב את התרופה שהמציא אביהם כדי לרפא את אמם ואת שאר האנושות ממכאובי הלב והנפש. המעקב מעביר אותם אל בבל, ממלכה חלופית אליה מגיעים באמצעות קסמי המים, שבה נאבקים במחלת הכתמים האפלים הגורמים למלנכוליה ולייאוש.

בבבל אסור להיות עצובים. העצב הוא האויב. הקוסם הראשי אחראי על בדיקת נפש האזרחים בחיפוש אחר הכתמים האפלים. הוא גם זה שהמציא את התרופה שמסלקת את היגון. אלא שמאחורי חזות המטפל שוכנת נפש אפלה.

יונתן נלכד, נמכר לעבדות, נמלט ממנה בחברתו של שד זוטר ובעזרתם של המבריחים, והופך למרקיד הצללים. אלה חוברת אל המורדים בקיסר כשהיא מחופשת לגבר ומתחברת עם הילל, מנהיג המורדים, שנאסר עליו לראות פניה של אישה, מאחר שהנבואה מספרת שאישה תשבור את לבו ובכך תביא לקיצו של המרד.

לקחתי את הספר לידי כשאני מפקפקת ביכולתה של סופרת ישראלית לנפץ את האמת הכואבת איתה התחלתי לכתוב. אבל הכתיבה של ינאי סוחפת, המעברים שלה בין גיבורי הספר השונים כל כך אלה מאלו והמעברים שהיא מבצעת בין תל אביב ומזרקת האופרה לבין מאבקי הכוח שבבבל, נעשים בצורה רהוטה, מלאת דמיון ומעוף, ומרתקת.

ינאי חברה כאן לסופרי פנטזיה מצויינים שאנחנו מכירים מהז'אנר, ויצרה יקום מרתק שמתבסס על המיתולוגיה היהודית, הבבלית, השומרית והאכדית.

הלווייתן מבבל, מאת: הגר ינאי, ספר לאוהבי סיפרות הפנטזיה בהוצאת כתר, 317 עמ'.

** וכן, גם אני עיקמתי אף כשקלטתי שלגיבורי הסיפור קוראים אלה ויונתן (אלה שמות לגיבורי פנטזיה?). אבל ינאי הצליחה להשכיח ממני את אפי בתוך עמוד וחצי.

Belisana​(שולטת) - למרות שאני ממש לא אוהבת ספרי פנטזיה ומד"ב, עשית לי חשק. אל תשכחי להביא לי את הספר:)
לפני 17 שנים
השולט אור​(שולט) - אביא אהובתי, ומבטיחה שתאהבי :)
לפני 17 שנים
פוקה​(שולטת){CB} - יללה קניתי {-:
לפני 17 שנים
השולט אור​(שולט) - תהני בייב :)
לפני 17 שנים
השיבומי המתקתק​(מתחלף){בדסמית} - ומתי תמליצי על הספר שלי?
לפני 17 שנים
השולט אור​(שולט) - חחחחחחחמוד,
אינשאללה בקרוב :)
לפני 17 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י