סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

הבלוג של השולט אור

על האהבה והזוגיות. על שליטה, סשנים ומה שמלהיט. על חברים, ספרים ועל היומיום.
לפני 16 שנים. 13 ביוני 2007 בשעה 11:59

סוף סוף הכנסת הצליחה להתעלות מעל לאינטריגות פוליטיות, תוך הקשבה אמיתית לשולחיה - קרי העם שלנו, שתמך תמיכה גורפת כמעט במועמדותו של שמעון פרס לנשיאות ישראל.

לפני שבע שנים אותן האינטריגות גזלו מהאדם הראוי הזה את הנשיאות והעניקה אותה למי שעומד בפני כתב אישום על אינוס.

פרס מחזיר לבית הנשיא את הכבוד הראוי למוסד זה.

האיש שפועל מעל ל-60 שנים למען מדינת ישראל, האיש שהקים את הכור בדימונה, שכיהן כראש ממשלה ובכל משרד ממשלתי כמעט כשר, שנלחם בכל השנים האחרונות כדי לקדם את השלום ולא על חשבון הבטחון אלא לצדו וקיבל את פרס הנובל בזכות ולא בחסד, האיש המבריק הזה ששועי עולם עולים אליו לרגל - מכבד את המדינה שלנו בבואו לכהן בה כנשיא.

הייתי כל כך מאושרת כשרובי ריבלין הכריז בצורה המכובדת בה הוא הכריז על פרישתו, שהתקשרתי מיד אל אהובתי שבשדה התעופה בדרך לשווייץ, רק כדי לצעוק לה לאוזן - מאושרת - שפרס הוא הנשיא.

יחי נשיא מדינת ישראל!

מUחדת - קורטוב של נחת. פשוט ואמיתי.


תחי מדינת ישראל.
לפני 16 שנים
השולט אור​(שולט) - בהחלט, תחי מדינת ישראל! :))
לפני 16 שנים
היילני - שמעתי עכשיו בחדשות - סוף סוף משהו טוב!
לפני 16 שנים
השולט אור​(שולט) - ברגע שריבלין פרש רציתי להתחיל לצפור בצופר המכונית בה נהגתי מרוב אושר :)
לפני 16 שנים
פינקי לשלטון​(מתחלפת) - מגיע לו מסכן...
שנים הוא בפוליטיקה ולא יצא לו מי יודע מה (לפחות מאז הנובל..)

ואת קצב.. צריך לשלוח לקצב!

אבל בשביל זה להפריע לה בדרך לשוויץ?? טוב נו...

לפני 16 שנים
השולט אור​(שולט) - להפריע לה?
היא שמחה שהתקשרתי :)
לפני 16 שנים
פינקי לשלטון​(מתחלפת) - לא היה לי ספק !
}{
לפני 16 שנים
amimor​(שולט) - האמת שהגיע לו לזכות לפני 7 שנים היום היו עושים לו טובה אם לא היו בוחרים בו וסוף סוף בגיל 84 הוא יכול היה ללכת לאישה למשפחה לנכדים , מספיק לשרת את המדינה תעשה קצת לביתך שמעון.
לפני 16 שנים
השולט אור​(שולט) - לפני שבע שנים הייתי בהלם כשנתנו לח"כ אפרורי כמו קצב לנצח בגלל אינטריגות פוליטיות את האיש הענק הזה. זו הייתה מבחינתי פשוט מהלומה שנתנה הציניות לדמוקרטיה. ויש לי הרגשה שפרס יעדיף למות בשעת עבודתה ולא בשעת מנוחה :)
לפני 16 שנים
זרה מוכרת - hear hear.

בהחלט נחת רוח.
הגיע הזמן.

כבוד.
לפני 16 שנים
השולט אור​(שולט) - אני איתך בייב :)
לפני 16 שנים
Shimmy​(נשלט){Vents} - לא מסכים.
על "מזבח" נשיאותו של פרס חילק האולמרט שלל ממתקים לתומכים פוטנציאלים.
בין היתר נתן כמנחת תמיכה לש"ס את החוק שיתן למדינה את הזכות למנוע מצעדי גאווה.
לפני 16 שנים
Shimmy​(נשלט){Vents} - ואני מצטער לערברב פוליטיקה אבל בין "מאבקו לשלום" חתום האיש על אחד הפרקים הכי כושלים בתולדות הציונות : הסכם אוסלו, זה שהפך את מכונת ההרג יאסר עראפת לחתן פרס נובל לשלום, בחיי שצריכים לקרא את זה איזה 200 פעמים על מנת להאמין.

לפני 16 שנים
השולט אור​(שולט) - רק ההיסטוריה תוכל לשפוט מה עדיף - הסכם כזה או אחר או מלחמה. אני בדרך כלל בעד ההסכמים.

בנוגע לעראפת... לא תמיד הצלחתי להבין אותו או את הפלסטינים באופן כללי. בגלל התרבות השונה אולי, אני לא יודעת. שוב, אירועים היסטוריים אני מעדיםה לשפוט בראי הזמן.
לפני 16 שנים
Shimmy​(נשלט){Vents} - נדמה לי שבעניין הזה היא כבר שפטה: היתה אינתפידה של אבנים, ראש ממשלה נפל פה בגלל שפלסטיני עם סכין דקר את הלנה ראפ.
ואז נבחר רבין, ואח"כ הגיע אוסלו ועראפת .
יש מישהו שבאמת חושב שמצבנו הבטחוני השתפר מאז השטות של "עזה ויריחו תחילה" ?
מישהו זוכר איך הנשיא החדש זלזל באלו שטענו שעוד ירו טילים על אשקלון? "אנשי האתמול" אם אינני טועה היה הכינוי.
מאות הרוגים,עראפת חתן פרס ישראל, טילים על אשקלון ושדרות...האתמול פתאום נראה מדהים.
והכי סמלי בעולם שביום שהחמאס משתלט על עזה ישראל חוגגת את זכייתו של פרס בפרס על מפעל חיים.



לפני 16 שנים
השולט אור​(שולט) - רוסו יקירי,
פעם האמנתי שניתן להגיע לשלום. היום לצערי אני מאמינה שהתרבות הערבית בכללה מבוססת על "כל דאלים גבר". הניסיונות ליצור שם דמוקרטיה הם ניסיונות מוטעים של המערב. התרבות הזו מבוססת על ראש חמולה חזק ששולט באנשיו, ובראש מדינה שחייב להיות חזק מכל ראשי החמולות. זו הדרך שבה המשטרים הערבים מחזיקים מעמד, וברגע שמישהו מהמנהיגים שם ממצמץ - הוא נרצח ומופל. דמוקרטיה טובה לחלק מהתרבויות אבל לא לכולן.
לפני 16 שנים
Shimmy​(נשלט){Vents} - אני אגב לא התייאשתי מעניין השלום.
אני פשוט מדבר על זה שלפני שהנשיא החדש הוציא ממסדר הקלון האנושי את יאסר עראפת (שנשלח לשם אחרי שתמך בסאדם חוסיין, אבל אם אנחנו הכשרנו אותו מה יגיד העולם?) היינו צריכים להתעסק עם פיגוקרות כמו חנאן עשרוני וחנא סניורה (חנא לבן וחנאן לבת? מה נסגר איתם?)

כשתהייה מנהיגות שיהייה כדאי לה להגיע לשלום, כשאותו שלום יהייה כנגד ערבויות מוצקות נגיע לשם.מי שמגיע לפה עם דם על הידיים ומחנך בבתי הספר שלו ובטלויזיה החינוכית שלו שהדרגה הכי גבוהה היא שוהדא לא רצה ולא רוצתה שלום.

רק בשל הפיאסקו שנקרא אוסלו שמעון פרס לא אמור להיות נשיא בעיני, לא צריכים לסקול אותו באבנים אבל לשלוח הביתה? בהחלט היו צריכים ומזמן.
לפני 16 שנים
השולט אור​(שולט) - יקירי,
חנן עשראווי וחנא סניורה נעלמו מהמפה הפוליטית פשוט כי מעולם לא היה להם כוח אמיתי. אנחנו אולי רוצים לדבר עם אנשי השלום מהמחנה הפלסטיני אבל הם חסרי יכולת השפעה אמיתית. שלום עושים עם אוייבים ואתה לא אמור להתאהב בהם. עראפת היה אוייב קשה ולא תמיד הבנו מה האיש רוצה, אבל הוא היה מנהיג של הפלסטינים. טעינו כשלא השלמנו את מעשה ההסכם איתו כי היום, מול הנייה הפסיכי ואבו מאזן החלש, אין לנו סיכוי להגיע לכלום מולם.
לפני 16 שנים
Shimmy​(נשלט){Vents} - או קי.
אם אין אז אין.
לא ממציאים בכוח.
לפני 16 שנים
השולט אור​(שולט) - ככל שידוע לי אולמרט אמר בפירוש שהוא נגד החוק הזה. ושוחד פוליטי הוא דבר מקובל בין אם עולים עליו או שלא.
לפני 16 שנים
Shimmy​(נשלט){Vents} - אולמרט אמר...הנה תכונה יפה : נאיביות .
ואם מבחינתך שוחד פוליטי שכזה הוא דבר מקובל, אםן על מנת ש"הכבוד" יחזור למשכן נשיאי ישראל זה לגיטימי שיחלקו כל מיני תפקידים שיעלו לנו מליוני שקלים (כל מיני דיינים שימשיכו לדון) ויקדמו את הכפיה הדתית? מה נגיד, מזכיר לי את שולמית אלוני שאמרה שהיא מוכנה ללבוש שטריימל בשביל השלום..

ואגב, נשיא המדינה הוא התפקיד הציבורי הכי מיותר שיש, גם הכי יקר ביחס לאין תועלת שלו.
אני הייתי שמח אם היו מבטלים את המוסד הזה.

לפני 16 שנים
השולט אור​(שולט) - יקירי,
לא אמרתי ששוחד הוא לגיטימי. מהצד השני מזמן ויתרתי על הפנטזיה שאומרת שאי שם קיים פוליטיקאי ישר. כדי להעפיל הם חייבים לחלק טובות הנאה מפה ועד הודעה חדשה, אחרת לא יבחרו בהם.
שולה אלוני אמרה גם שמזכירה לא יכולה להפוך לחברת כנסת - על זהבה גלאון.
ובנוגע לנשיאות - בעבר חשבתי שיש לבטל אותה, אני לא חושבת כך היום. יש לנשיא את תפקידיו ויש צורך בנשיא שימלא אותם.
לפני 16 שנים
Shimmy​(נשלט){Vents} - איזה תפקידים כבר יש לו?
לשאול את כל סיעות הבית מי המועמד שלהם לראשות הממשלה ולהטיל עליו ? זה יו"ר כנסת או סתם מישהו עם חשבוניה.
מלבד זה לקבל כתב אמנה של שגרירים זה התפקיד היחידי של הנשיא, אני כמעט בטוח שמישהו אחר נניח שר החוץ יכול לעשות את התהליך המורכב תמורת הכסף שהוא גם ככה מקבל.

מה שמשאיר אותנו עם בית, ים עוזרים,לשכה,נהג,רכבי שרד,טיסות ,הוצאות ומשכורת פטורות ממס.
לפני 16 שנים
השולט אור​(שולט) - האמת היא שזה ממש לא מדוייק.
אני אזכיר לך נשיאים שהיו כאן לפני שויצמן וקצב שחקו את מעמד בית הנשיא. הרצוג לדוגמה, האינטיליגנציה של האדם הזה גרמה לכך שהוא ייצג לא אחת את ישראל הן בפני מנהיגים של מדיניות אחרות והן בפני תפוצות ישראל בצורה שאיש לא יכל לחקות מאז. כנ"ל לגבי נבון. פרס שייך לדור ההוא של אנשים העשו למען בטחון ישראל ולמען השלום יותר מכל אדם אחר. מי שלא עושה לא טועה ועל הסכמי אוסלו עוד ידברו רבות, אבל אין מה להשוות בינו לבין האימפוטנט (בעצם זו לא ההגדרה הנכונה לאיש הזה) קצב.
מעבר לזה - החנינות הן תפקיד של הנשיא ולא רק אצלנו אלא בכל העולם. מעניקים את התפקיד הזה למי שיחליט על החנינה ממניעים שאינם משפטיים אלא אנושיים. וזה חלק משמעותי בשיקום אסירים.
תפקיד נוסף שעזר ויצמר החל בו הוא ניחום משפחות אבלות. ויצמן הגיע בזמנו לכל משפחה ששכלה את בנה במלחמה. המחווה הזו שעלתה לו בכאב רב ניחמה את המשפחות הללו.
קל מאוד ליידות אבנים במשכן הזה. אבל הנשיא בישראל אינו נשיא בובה. יש לו מזכיר צבאי וחובה על ראש הממשלה לעדכן אותו בתהליכים פוליטיים וצבאיים, ולנשיא הסמכות לקום ולהתריע בפני מחדלים קשים. אני מבטיחה לך שכשנשיא עושה דבר כזה - מקשיבים לו.
לפני 16 שנים
Shimmy​(נשלט){Vents} - בלי ליידות אבנים ובלי קשר לפונקציונר (הלוואי וזה היה אני...) שממלא את התפקיד אני בטוח שאם יום אחד נקום ויחלקו את הסמכויות לא ב ממש נרגיש.

חנינות: מחליטים על וועדה שתורכב מנשיאי בית המשפט העליון שעוד חיים והם יחליטו.
לתת לאדם אחד נראה לי כמו סיכון לא מחושב (בלי קשר למי הוא, מעצם המחשבה שמדובר באצבע אחת שחותמת על האיגרת, ע"ע כל מיני שמועות שרצו).

ניחום משפחות זה יפה, אבל זה מהתפקידים הלא כתובים שמחר בבוקר נשיא יכול להחליט שהוא לא עושה זאת וגם בלי המחווה היפה הזו החזקנו מעמד 40 וכמה שנים.

מתי נשיא בישראל החליט לצאת מהפוסטר ולהתריע?
לבנון השניה,אוסלו, כיפור מה לא עברנו ולא ממש התריעו או שלא בצורה כזו ששינתה את רוח הדברים.

לפני 16 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י