לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

RIS

מכתבים לקורדליה

קרדיוגרמה.

יום עוד יבוא
בין כה וכה
סוף לנדודי יביא עמו.
לפני 15 שנים. 26 באוגוסט 2009 בשעה 18:31

אין עודף מרגשות פרומים. אי אפשר לפרוט שטרות של חשק או של נפילה. מי יודע מה חשה אליס באמת כאשר צנחה לאותו בור. המחלף המוביל בין ההכרה למורדותיה איננו יותר מסקרן מאשר מאיים: בין כך ובין כך אם תזכה לחזור כבר לא תהיה שוב אותו אדם.
דמות היופי מגיחה בלי אזהרה מוקדמת ובשערותיה שלובים קוצי דרדר שהשתרגו מתוך הנשמה, דורשים קיום ומוכנים להתפשר על דו ובתמורה זורחים אל תוך הלילה ומאירים באור עמום את האדמה, ספק מאירים את הדרך ספק מסתירים אותה. וכלל לא ברור מה עדיף.

********************************************************************************


הגיע הזמן שתתחיל לכתוב כתיבה תמה, היא אומרת.
אף פעם לא התעניינתי בצורה כמו שבתוכן, אני עונה, אוטומטית.
כל עוד אתה נושם אתה מחויב לאסתטיקה של היושר הפנימי שלך, היא אומרת ומחייכת בשקט.
אין לי מושג על מה היא מדברת. נראה לי שהיא עוקצת אותי, בדרכה.
את רומזת לכך שזרקתי את המפתחות, אני אומר לבסוף, באנחה.
אז גם את חושבת שאני סתום, אני מוסיף.
ההיפך, היא אומרת, בדיוק ההיפך.
אני חושבת שאתה חשוף עד אימה, עד הביצים של העצם. אבל זה מה שעצוב בזה.

אני שותק ומביט החוצה, אל העננים, שוקע בהרהורים.
תמיד ידעתי שיש בי הכח להצמית אותה ברגע, בנקיפת אצבע. במבט.
אבל לא ידעתי שיש בי הכח לעשות אותה כה עצובה.

עבר קצת זמן ואני שואל, מה עצוב בזה, בעצם?
והיא אומרת, שאתה לא רואה אף אחד ממטר. שאתה כאילו עלום ובעצם בין השורות חושף את עצמך בלי רחמים.
את לא סותרת את עצמך? אני שואל.
ממש לא, היא אומרת. אומרת ומשתתקת.
ואני מחכה.
אתה חושף כאילו הרבה, היא אומרת אחרי הרבה זמן. ובעצם אתה משתמש בחשיפה כמו בגלימת מסתור. אתה כאילו מרשה להסתכל, למי שיודעים לראות אבל באמת אתה באמת לא מראה דבר. רק את הצל של העקבות שלך.

ומה רע בזה? אני שואל.

שאנשים הולכים אחריך היא אומרת ועיניה רטובות פתאום.
והם מאמינים לך ומרשים לך לנחם להם את הכאב.

ורק אני יודעת שאתה לא הולך לשום מקום.

MasterKey​(שולט) - האם זהו אפילוג?
האם נזכה לראות מעבר לצל?
כתוב נפלא :)
לפני 15 שנים
RIS - מי יודע....
אולי זה אפילוג עם זנב של פרולוג...

ותודה.
לפני 15 שנים
ginger - אי אפשר לא ללכת לשום מקום.
אפשר: כן ללכת לשום מקום, אבל זה כבר יהיה: ללכת לאיזה מקום. כולם הולכים לאיזה מקום, גם אם לפעמים נראה כי לא הולכים לשום מקום (והרי הוכחנו שזה בלתי אפשרי).

לכתוב, גם אם זה באותיות מרובעות, זה קצת כמו גרפולוגיה. הדברים שלך עוברים גם במרובע.
חיוך קטן.
האותיות המרובעות הן בסך הכל נשא.

זה כמו יוגורט.
המרוכז נמצא למעלה והמרכך נמצא למטה -
טקסט גדוש ומרוכז עם אפשרות למהול ולערבב.
כל אחד כפי יכולתו לעכל ולפי טעמו.

קורדליה לבטח שמחה, שומעים את פעימות ליבה מהדהדות בתוך רחשי נייר המכתבים.



לפני 15 שנים
RIS - אפשר ללכת במקום.
רבים מאיתנו הולכים כך: צועדים וצועדים ובסוף נשארים באותו מקום. או אף גרוע מכך: מגיעים לאותו מקום.

גם מי שמוביל צריך לתת דין וחשבון למובליו לאן לוקחים אותם.

ולבסוף יש גם נחמה פורתא בכך שמי שלא הולך לשום מקום הוא גם מי שאיננו נוטש.
או שאולי דווקא ההיפך?
לפני 15 שנים
JabberwockY​(שולט) - אני, אישית, עדיין לא מצליח לראות "מה רע בזה". כן רואה מה עצוב בזה, אבל לא מה רע.
אלו ש"הולכים אחרי" ומתנחמים עושים את זה הרי מתוך המקום אליו הולכים הם, ובלי קשר למקום אליו אתה הולך. בסופו של יום כל אחד הולך בדרכו הוא ורוב הדרכים מובילות גם ככה לשום מקום; מי שכן יגיע לאנשהו (אם יש דבר כזה) בין כה וכה לא יסתמך על עקבותיך בדרך לשם.

אם שאריות הצל שלך מתוות להם דרך אל השום-מקום הפרטי שלהם ומנחמות אותם עד לשם, הרי זה עניינם שלהם; כל אחד עושה את בחירותיו הוא.

בכל מקרה, כתוב היטב וכן, בכל זאת, חושפני.
לפני 15 שנים
RIS - אני מניח שזה הכל אודות ציפיות.
ומראות.
כי כל חשיפה מקבלת את ההיזון החוזר כמו מתוך מראה וכך גם ההיזון החוזר החוזר וכך הלאה.
אבל אנחנו מה שאנחנו רואים בעיניים של מי שמביטים בנו?
ועד כמה הם באמת רואים אותנו.
ובנו.
לפני 15 שנים
שפחריפה - כשם שאין עודף משום דבר שאין לו תמורה ואין לו מידה, שכן מהו שיעורו של רגש?. נדמה שהוא תמיד כול לגדול או להעמיק אך זו אשליה, שכן לעולם לא יהיה בו יותר ממה שקיים בו. או פחות.

ובאשר לחשיפה, המילים שלך / שלה, זרקו אותי לסיפור "האביר שלא היה ולא נברא" של קלוינו איטאלו, אל סצינה שבה דורש קארל הגדול מהאביר להרים את קסדתו, והלה מסרב-
"אליך אני מדבר, היי, האביר!- התעקש קארל הגדול. - איך זה שאינך מראה את פניך למלכך?
הקול בקע ברורות מפתח הקסדה- כיוון שאני אינני קיים, מלכי.
- כזאת טרם שמעתי!- קרא הקיסר. - עכשיו נמנה עם כוחותינו גם אביר שאינו קיים! בוא, הראה לי קצת.
אג'ילופו נדמה כמהסס עוד, אך ביד מאוששת, אם כי איטית, הרים את קדמת הקסדה. הקסדה היתה ריקה. בתוך השריון הלבן, שנזר קובעו בכל צבעי הקשת, לא היא איש.
ראו אור, פלאי פלאים!- הפליט קארל הגדול. - ואיך אתה משרת בצבא, אם אינך קיים?
- בעזרת כוח הרצון ובעזרת האמונה בצדקת מטרתנו הקדושה!- אמר אג'ילופו"

מידת החשיפה אינה תלויה במה שרואים , אלא היא נמדדת, אם בכלל, כנגד מה שאיננו רואים, ואם זה כואב הרי זה רק כי קצות הקרחון הם משוננים.


לפני 15 שנים
RIS - "מידת החשיפה אינה תלויה במה שרואים , אלא היא נמדדת, אם בכלל, כנגד מה שאיננו רואים, ואם זה כואב הרי זה רק כי קצות הקרחון הם משוננים."

.well spoken. well said

ואפשר גם לומר שהחשיפה מקבלת פשר לא על פי מה שרואים או איננו רואים אלא על פי רישום האא"ג שהחשיפה חורטת בנו בתוך הלב.
לפני 15 שנים
שפחריפה - אני לא יודעת אם החשיפה תמיד משאירה שריטה, לפעמים יש בה דווקא כדי לרפא צלקות, או להקיז מוגלה (או שאר דימויים רפואיים מרנינים :-) ), אבל מסכימה שפשר החשיפה מצוי לא אצל הרואים והלא רואים, אלא אצל זה שפתח את דלתות הקרביים שלו ונתן הצצה פנימה.
ונכון גם, מה שכתבת למעלה, שדרך החשיפה , המציצים נחשפים לקרביים של עצמם,

ובכך,שוב משתנה זווית הפשר...
לפני 15 שנים
RIS - ואולי, גם, החשיפה מעצם טבעה, מרטיטה, יוצרת סדרה רב-גלית של היזונים חוזרים שנקלטת כמו רישום אק"ג (ולאו דווקא אא"ג) או פוליגרף, ומותירה רישום בלתי אמצעי וכמעט בלתי ניתן לפענוח אבל שתחושתו ברורה ולפעמים צועקת את עצמה אל הרוח.
לפני 15 שנים
שפחריפה - כן. גם זה.
לפני 15 שנים
philia' - ופה. פה לא יודעים שומ-דבר.
מלבד אחד. וודאי.
אתה יודע
להפוך ממילים. והיא, לא תמיד מה שאומרים.

לפני 15 שנים
RIS - וזו בדיוק הנקודה. שהדברים לעולם אינם מה שהם נראים. ומצד שני - מה שאתה רואה הוא מה שאתה מקבל.
והאם מתקיימת כאן סתירה?
ממש לא.
מפני שהמקום הכי בטוח להחביא עלה הוא ביער.
והרעלה המסתירה ביותר היא העור.
לפני 15 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י