בוקר טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

ירקרקות האופר

מאז 2004 * אורגינל * הגב אליך הלב איתך
לפני שנתיים. 11 באפריל 2022 בשעה 17:25

לא יודע אם כחבר נושא כרטיס בפטריארכיה (ע״ר) מותר לי להעיר על המקרה אבל היר גואוז ואם חרגתי מסמכותי תנו לי בראש.

זו פרשה שמסעירה מאוד את הקהילה הפמיניסטית, ש״כולן״ הייתה עד לשבוע שעבר אחד האירגונים הבולטים והמרתקים בה, אבל להפתעתי* היא לא עושה הדים בקהילה שלנו, הבדסמית. והיא אמורה, כי למרות שהחלק הקשה בפרשה הוא ההתנהלות של ״כולן״, הרי שלוז העניין הוא ההטרדה החוזרת ונשנית שעברה הפעילה. וההטרדה הזאת? היא הטרדה בדסמית.

מתוך הראיון לקרן נויבך המלכה ברשת ב׳:

המנהלת שלפה מהמגירה שוט – והצליפה לה ביד. "היא שאלה אותי איך זה גורם לי להרגיש, ואם זה 'עושה לי את זה'", מוסיפה נועם וממשיכה ומספרת "היא לא הסתירה את זה – היא סיפרה לאנשים שזה מה שהיא רוצה ממני ושהיא וחבר שלה מפנטזים עליי".

"היא הוציאה אזיקים, סיפרה שהם קנו אותם לאחרונה, ושואלת אם אני רוצה לנסות, כמה הם מחכים שאני אבוא ואיזה כיף זה יהיה. אני יושבת שם ולא יודעת לאן לברוח, אני קופאת".

הבלוג הזה הוא לא בדיוק מקום שבו מחנכים ומטיפים. אבל יש שתי נקודות שאני מרגיש חובה להתעכב עליהן:

1. הטרדה מינית והטרדה מינית בדסמית אינן שקולות. כן, על כולנו מוטלת החובה לא לדחוף את העניין המיני שלנו לחיים של מי שלא הביע בנו עניין. אבל בדסמ הוא הרבה יותר קשה לעיכול והרבה יותר חמור עבור מי שהוא לא במקרה אחד משלנו. כן, לנו זה נעים. אבל עבור רוב האנשים זה מרתיע, בלשון המעטה. הטרדה בדסמית היא גם יותר אלימה, כי, נחשו מה? אנחנו מתעסקים באלימות. ללטף מישהי שלא רוצה את זה -- זה מזעזע. להכות מישהי שלא רצתה בזה -- זה הרבה יותר חמור. החשיבות שבלא לערב במיניות שלנו עוברי אורח גדולה מזאת של ונילים.

2. לכאורה, לבדסמים יש הרבה יותר מקום לדון בפרשה הזאת, כי לבדסמ, מכיוון שהוא מה שהוא, צריכים להתלוות יותר פרקטיקות וכללי התנהגות שידאגו שבזמן שאנחנו נהנים מהקינק שלנו, אנחנו לא מחרבים לאחרים את החיים. צריך להיות פה דיון על איך נפתחים לגבי המיניות שלנו עם אנשים אחרים. צריך להיות דיון, ער ונמרץ ובלתי נגמר, על איך מתחילים עם אחרים, איך מותר לגשת, ובעיקר איך מותר לגעת. בלי הדברים האלו -- ועוד דברים, שבאמת קטונתי מלפרט פה -- המילים שאנחנו אומרים כדי להרגיש בנוח עם עצמנו, כמו SSC, כמו RACK, הן בגדר סיסמאות חלולות.

_________________________________

* אני לא באמת מופתע. אנחנו לא באמת קהילה.

The Witch Medusa​(שולטת) - לינק לכתבה, לא הייתי פה שבוע וקצת
לפני שנתיים
Grey / Green - https://www.kan.org.il/item/?itemId=125467
לפני שנתיים
The Witch Medusa​(שולטת) - כן הטרדה לכל דבר.
אבל לא. אין קשר לבדסמ.
נקודה.
לפני שנתיים
Kitty frank - אמאשך' לא באמת קהילה.
הנה- התקהלת לך. דיברת על הקהילה לקהילה.
לפני שנתיים
Grey / Green - התעוררת?
לפני שנתיים
morningdew​(שולט) - א. הרבה לפני בדס"מ יש לך בן-אדם שחודר לאוטונומיה של בן-אדם אחר בלי לבקש את הסכמתו, וזה קורה כשהבן-אדם הראשון הוא הבוס של הבן-אדם השני. להוסיף עוד קצת קצפת לעוגה של פער יחסי-הכוחות *שלא קשורים לבדס"מ* שני אירועי ההטרדה קורים בבית של הבן-אדם הראשון, האחד במסגרת חברתית, השני במסגרת של עבודה בבית.

ב. "ללטף מישהי שלא רוצה את זה -- זה מזעזע. להכות מישהי שלא רצתה בזה -- זה הרבה יותר חמור. החשיבות שבלא לערב במיניות שלנו עוברי אורח גדולה מזאת של ונילים."
זו אבחנה שגויה בעיניי. בשני המקרים חדרת לאוטונומיה של בן-אדם אחר. יהיו שיזדעזעו יותר מהליטוף. יהיו שיזדעזעו יותר מהמכה. ההקשר בד"כ יכריע.

ג. מה שחשוב באמת זה שבדס"מים אמורים לדעת להתנהג יותר טוב מזה. אבל האירוע קרה בין שתי פעילות בארגון שקם כדי לעזור לקורבנות תקיפות מיניות. אם זה קורה דווקא בהקשר הזה, האומנם הזרקור צריך להיות מופנה דווקא להיבט הבדס"מי? הרי הבעיה העיקרית כאן היא לא הבדס"מ אלא התקיפה. וכאן הדיון שלך דווקא מטשטש.
לפני שנתיים
Grey / Green - ״ האומנם הזרקור צריך להיות מופנה דווקא להיבט הבדס"מי?״

אין זרקור אחד. אנחנו באינטרנט. אין צורך בווטאבאוטיזם הזה, ולו רק שאף אחד לא מבקש ממך לעשות חשבון נפש. זה כן נושא שצריך להעסיק אותנו.

״ בשני המקרים חדרת לאוטונומיה של בן-אדם אחר. יהיו שיזדעזעו יותר מהליטוף. יהיו שיזדעזעו יותר מהמכה. ההקשר בד"כ יכריע.״
מודה שאני לא מבין את הביטוי ״לחדור לאוטונומיה״ אבל לא, אני לא חושב שההקשר הוא זה שיכריע. אני חושב שהיחס של האדם לבדסמ הוא זה שיכריע.
לפני שנתיים
morningdew​(שולט) - כשאתה מביט על המחקרים בנושא הזה רואים מהר מאוד שPTSD אצל קורבנות עבירות הוא חמור ביותר בנושא של sexual offences. פעם חשבו שאונס הוא העבירה הבולטת בחומרתה. היום רואים שהPTSD או התגובות הרגשיות הקשות שלא מגיעות עד כדי כך מתעוררות בתגובה לכל הספקטרום של הפגיעות המיניות. והמשותף לכל הפגיעות האלה הוא אחד: חדירה לאוטונומיה של הפרט. נגיעה במקומות שהם רק שלו/שלה ללא רשותו/רשותה.
האתיקה הבדס"מית נוצרת רק אחרי שיש הסכמות. כל עוד אין הסכמות, זה לא משנה אם הפגיעה נעשתה על ידי יד או איזשהוא מכשיר שבמקרה משוייך לבדס"מ. זו חדירה לאוטונומיה בהקשרים וניליים לגמרי. ובהקשר של האירועים האלה, הדבר החשוב באמת, שזה קרה בהקשר של אתיקה של נשים שהתאגדו יחד לתמוך בקורבנות עבירות מין, שהנפגעת היתה קורבן עבירות מין בעברה, ושהפוגעת היתה פעילה בולטת ועובדת בהתאגדות.

ההסטה של הדיון לבדס"מ בהקשר הזה היא החמצה של המוקד של הפגיעה.
לפני שנתיים
Grey / Green - מעניין מאוד, תודה על ההסבר.

יולי כתבה למטה יפה ממני, אז אני רק אחזור על עיקרי הדברים: הציבור לא צריך לעשות מהמקרה הזה דיון על בדסמ (ומזל שזה לא המצב). בתוכנו ובינינו, זה צריך להצית דיון על פרקטיקות נכונות בבדסמ.
לפני שנתיים
God​(שולט) - חשוב לציין שמחקרים משפטיים וסוציאלים מראים שמוטרדים מינית עם ptsd המקרים שלהם נבדקים בצורה הרבה יותר בררנית לעיתים אף מייחסים להם תגובות ריגשיות לתפיסה של המציאות מאשר עובדות בשטח, מציאות אחרת אשר לא בהכרח תואמת את מה שקרה באמת.
לפני שנתיים
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} - היחס הוא חלק מההקשר, לא?

חדירה לאוטונומיה, חדירה למרחב אישי,
Loss of agency,
יש כל מיני ניסוחים. בעיני הכל תחת המטריה - חציית גבול. אבל חציית גבול זה ערטילאי. איזה גבול? גבול שהנפגע הציב. קיצר, מילים וזה.

בעיני השיח הציבורי לא צריך להתמקד דווקא בפן הבדסמי של הסיפור, כי מדובר ברזולוציה גבוהה יותר של הכרת פרטי המקרה. אבל פה, בפינה הקטנה שלנו, בהחלט צריך להיות שיח על איך שזה משפיע עלינו, כמו שקורה עם כל דבר אחר (אירוע חדשותי בעולם - איך משפיע על ישראל? לדוגמה). אך כאמור, זה לא שיש פה שיח קהילתי בריא בכל הנושא הרחב של הסכמה מינית.
לפני שנתיים
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} - זוכר שפעם היינו מדברים על ssc כל הזמן? זה כבר לא מגניב. לאחרונה יש בכלוב שיח-על-הסכמה שבעיני הוא מזעזע. לדעתי השיח הזה צריך להיות לב הקהילה ולב הפרקטיקה, זה הדבר שהכי יש מה לדבר עליו. בלי זה אנחנו סתם אתר היכרויות פורנוגרפי.
לפני שנתיים
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} - אני חושבת שאחד הדברים שאפשר ללמוד מהמקרה של "כולן" זה שלא ניתן לקיים שיח קהילתי ללא מובילי שיח.
כשקהילה וירטואלית לא ממנה מבוגר אחראי היא לא מצליחה להיות קהילה, לא משנה כמה טוהר כוונות יהיה בה (ופה יש פחות). ברגע שיש בעיה העסק מתפרק, כי אין מרחבי שיח בטוחים *ואין לקיחת אחריות*. ואם זה קורה במקום כמו "כולן", מה יגידו הממוסמרים לקיר.
לפני שנתיים
Grey / Green - זאת ואף זאת!
לפני שנתיים
God​(שולט) - בתור אחד שמרצה בתל השומר על בדס"מ וגם באוניברסיטה וגם בחו"ל ומייעץ למחקרים על הסכמה בבדס"מ ועוד. צורם לי העניין הזה של המושג אין קהילה, מזה בעצם קהילה? קהילה היא קודם כל בני אדם מגובשים לסוג מסויים של נורמות או אלמנטים אחרים המגבשים אותם לכדי קהילה וקהילה היא מושג שהוא תוצר של הסתכלות ונקודות מבט משתנות מהיבט מהיבט מאדם לאדם. יש שיגידו כי בתוך כל קהילה יש תתי קהילות וקהילה הוא מסוג מאוד פשטני לתאר פשוט מבנה מסויים חברתי שאין לו הגדרה ממש מקבעת של דברים אלא פשוט בדס"מים שווה קהילה, זה לא שאין פה קהילה, יש פה קהילה תחת הגדרה בדס"מ, קינק, פטיש ,וכו, ויש אירגונים בתוך הקהילה פלטפורמות ביטוי חברתי יעודיות כלוב קבוצות פייסבוק וכו' ועד ארגון כמו המרכז למיניות אלטרנטיבית.
לפני שנתיים
morningdew​(שולט) - עניין משותף לא מייצר קהילה. כל חובבי הפאזלים בישראל אינם קהילה. כדי שהם יהיו קהילה צריך מרחב מפגש. וצריך דינמיקה עקבית של תקשורת בין החברים. הכלוב משמש כאתר מפגש מסויים. קבוצות פייסבוק משמשים כאתר מפגש מסויים. אבל הוירטואליה מתעתעת כי היא מרחב מפגש לא עקבי, רופף ובעיקר - לא מחייב. אז מה שיש לך כאן זה אולי ניצנים של קהילה. אבל לא קהילה ממש.
לפני שנתיים
God​(שולט) - מרחב מפגש הינו תוצר של יזמות, יזמות אישית וחברתית אולי אפילו חברתית אירגונית, בהתאם לזו הדינמיקה העקבית היא נקודת מבט, היא יכולה להתקיים כרקע על תוצר של דינמיקות.
אבל אתה מתכוון לא לעקבית אלא למוגדרת כמו מנצ שיח על הסכמה וכו' נושא מובנה לתוך תהליך של תוצר של דינמיקה, זה גם מתקיים בוירטואליה פוסט או בלוג הם נושא ממוקד לדנמיקה ממוקדת(הכל תלוי איך מסתכלים על זה.) אבל מאנצ שיח ומעגל שיח הינו על נושא הוא גם ממוקד. קהילה הינה ערך מאוד כולל לדברים ומושג פשטני מאוד, הקהילה קיימת ומתקיימת אבל התוצרי שיח שבה אולי מפוזרים, אבל זה לא שונה משום קהילה אחרת בעולם שמדמה קהילה כמו שלנו אפילו יש להגיד קהילתיות בדסמית בכל העולם, לא שונה מאיתנו.
לפני שנתיים
God​(שולט) - אפשר לדון ולפרק הכל כאן, לגבי התפיסה של המושג קהילה, אבל צריך להבין שהסתסכלות היא גם תוצר של יחס חברתי נורמות וכו, מיניות היא טאבו עדיין העולמנו שלא נדבר על אלטרנטיביות, ויקח עוד עשורים לשינוי מהותי של דברים וניצנים יש לזה. כך בהתאם לכלל הנסיבות המתקיימות קהילה אשר מורכבת בסופו של דבר מבני אדם היא דבר מאוד יחסי בין היחס והתפיסה הכוללת והלא כוללת ו היותר פרטנית. הכל זה כרגע נקודות מבט.
לפני שנתיים
God​(שולט) - לגבי המקרה, מדובר על כפייה והטרדה מינית אפשר אפילו להגיד משפטית אפילו ניסיון לשידול, ניצול יחסי עובד מעביד מתנדבת, ועוד. הסכמה? הסכמה אין פה יש פה ניצול ידע ומידע כלפי עובדת, השתלטות יצרים ודמות כלפי האחראית שמבטל אצלה כל ראייה נכונה של דברים הפיכה של המתנדבת לדמות לסיפוק וליעוד לסיפוק יצרים. אגב לגבי ssc? הוא מושג רהוט ברור שקיים ומחודד בבדס"מ כי בדס"מ הוא עולם של מימוש יצרים אך הוא מתקיים גם בוניל, אולי פחות על השולחן מראש.
לפני שנתיים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י