בוקר טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

BloodChild's Playground

לפני 14 שנים. 2 במאי 2010 בשעה 21:48

פעם איזה משורר סרקסטי, איני זוכרת את שמו, אמר – עם תרצה לדעת איך תיראה אהובתך בעוד 20 שנה – תסטכל על אמה. ועם תרצה לדעת איך אמה נראית -תסטכל על הכוס של אהובתך, שם תראה את פרצופה של אמה.


בפוסט הקודם פתחתי בנושה האורגזמות אצל נשים – ומסכנה הברורה היא שנשים "גומרות" פחות מגברים, ויש להן יותר "בעיות" בדרך לאורגזמה, עם כי יש להן גם יותר פוטנציאל. הנחת יסוד היא – שנשים מעוננות פחות מגברים – ועם הן מעוננות הן עושות את זה "שונה" – ולא מבכינה הטכנית.


מוזר דבר אחר – עם נסטכל על תינוקות ופעוטות – נראה שאנשים קטנים יודעים טוב מאוד מה טוב להם, ולא מהססים לחקור את עצמם. גם בנים וגם בנות מרבים בפעולות שאפשר להגדיר אותם כ"אוננות" – עוד ליפני שהם מתחילים להיות מודעים לכך . וגם אחרי שהם כן מודעים ולומדים שמבוגרים לא כל כך אוהבים את זה – הם ממשיכים ללכת עם "ידיים בכיסים" – וממשיכים את החקר המהנה של עצמם ברגע שמטפלת לא מסטכלת אצל כולם התנהגות הזאת דועכת כשילדים לומדים שהתנהגות הזאת היא לא רצויה חברתית. אך נראה שאצל בנות זה קורה יותר מהר, וגם ה"דעיכה" היא יותר יסודית מאשר אצל בנים.

לדעתי יש לזה שתי סיבות יסוד: אנטומיה ותרבות.



דבר ראשון, כולנו תוצר של תרבות יוצאת מן הכלל – שהיא המוזרה והנדירה ביותר במנהגים המיניים שלה בהשבעה לרוב התרבויות האנושיות אחרות – אך היא גם הזאת שכבשה את רוב העולם והדיחה את שאר צורות חיים ואמונות. התרבות היא מה שנקרע "תנ"כית" – היא התפתחה מתוך דת היהודית עתיקת ימים, ועם הזמן ספגה השפעות של הילדים שלה – נוצרות ואסלם. מנהגים של תורה סייעו לרביעה מוצלחת, וכללו כמה כללי יסוד – איסור של מין שלא למטרות רביעה, איסוף של מספר רב ככל האפשר של נשים בכדי להביא כמה שיותר ילדים, והגנה של נשים שברשות הגבר מסקנות העולם ומפלישה של גברים אחרים. מין כשלעצמו לא נחשב כ"רע" – אך חריגה מן הכללים – כמו אוננות לדוגמה – נחשבת כעברה.

וצרות הלכה עוד יותר רחוק – בתפיסה נוצרית כול דבר שקשור למין הוא חטא ברמה כזאת או אחרת, ואין מין שהוא "טוב" – גם עם הוא חוקי, הוא נגוע ברוע של חטא הקדמון. נוצרות הוסיפה גוון של סלידה של רגשות עשם ליחס שלנו לסקס. גישה פוריטנית החצינה את התפוס: כול דבר שהוא "גופני", פיזי, מבטיח הנהה מיידית - הוא חייתי, רע, מלוכלך, חטא, מרחיק אדם מן האלוהים, ומזיק לחברה.


בנוסף, שלושת הדתות מעמידות כלפי נשים סטנדרטים נוקשים בהרבה מאשר כלפי גברים - בכול מה שקשור למיניותן.


אנחנו בני תרבות שלנו, עם נרצה בכך ועם לא נרצה. אנו ירשנו את הפחדים, הנבוכה ואת העשמה של אמהותינו - והן אתא אלא של אמהות שלהן. וזה כבר לא ממש משנה עם אמא שמרנית הקתה יד סקרנית של תינוקת או רק הפגינה נבוכה ובושה בהבעת פנים. כשהיינו כול כך קטנים ועדינים, אהבת אם היה הדבר החשוב בשבילינו, וכעס של האם היה הדבר הנורא מכול. חלק מאיתנו - הילדות ה"טובות" במיוחד - הקריבו את הנהה הפשותה לטובת אהבה של אמא. חלק המשיכו בפעילות בסטר, ולא הפסיקו להרגיש עשמה על כך שהם עושים מעשה עסור. חלק - הבנים ברובם - התרגלו לעשות את העברה "מהר ככל האפשר". וחלק אחר התקשה להשתחרר עם היה חשש, אפילו קטן ביותר, שיתפסו אותם. וכולם התרגלו להרגיש עשמה - על כך שהם עוברים על כלים שהציבה להם אמא - שהיא היקרה להם מכול. מה גרם לכך שמצאנו את עצמינו בקבוצה כזאת או אחרת?


נוסיף לזה עובדה, שדרישות "צניעות" נוקשות בהרבה כלפי בנות - זאת אומרת שאמא שמרנית תקה את ידה של בתה הקטנה ביותר נכישות מאשר את ידה של בנה. פה לדעתי נכנס גם עניין של שוני אנטומי. לבנים - עם כול הרצון הטוב - קשה בהרבה להתעלם מעברי מינם. כול בן סביר יראה את הפין שלו, רק עם יביט למתה. אצל בנות, לעומת זאת, הנקודות החשובות הן פחות בולתות ופחות מובנות מאליו. נ למראת שעל שני מינים מופל לחץ, תוצעות הן שונות לבנים ולבנות - לבת הרבה יותר כל לעשות את הוויתור הגורלי הזה על חקר גופה.


ועם המשיכה ילדה בפעילות עסורה ומענגת - פנטזיית העונס תהיה מפלט נח לפושעת קטנה. בפנטזיה היא לא פושעת יותר - היא הקורבן. היא לא מרגישה עשמה יותר, לא על מעשה העסור ולא על הנהה שהיא חווה: הרי היא ינה אחריית על מעשה שנקפע עליה, ומקבלת גם "עונש" על כך שהיא נהנית. היא יכולה להרוג את כול הערנבים בירי אחד: גם להשער הילדה הטובה של אמא, גם להתאים לנורמות מגדריות שדורשות פסיביות, גם להינות, גם "להתנקות" על ידי עונש.


פנטזיית העונס היא הנפוצה ביותר - לפי מחקרים שיצא לי למיין בהם, היא עופיינית ל85% של נשים וכ40% של גברים. עם כי השאלה נשארת פטורה: למה היא פחות שכיחה לגברים? העם יש פה סיבה פיזית כולשהי, או שמדובר נטו במגדר ובתרבות? ומה קורה עם אלא שלא נפלו לתפוס הקורבני המקובל?

פה נראה לי צריך לתת מילה לגברים - עם יש לכם מה להגיד בנושה, אז הגיע הזמן 😄 דיברתי מספיק


SinKitty - אני עדיין מחכה לשמוע עוד ממה שיש לך להגיד... :)


בינתיים, דעתי כפי שהיא התהוותה כרגע:

פנטזיות אונס (שבהן המפנטז/ת נאנס/ת, לא אונס/ת) הן שום דבר כמו הדבר האמיתי.
פנטזיית אונס היא תחת שליטה מלאה - היא כוללת בדיוק את מה שהמפנטז/ת רוצה שיהיה שם, וגם אם זה נראה אכזרי לחלוטין, נורא ואיום, פנטזיה נפסקת ברגע שמפסיקים לדמיין אותה. חוסר השליטה בתוך פנטזיית אונס היא אשליה בתוך אשליה - אי-אפשר באמת לוותר על שליטה כשמעניקים אותה למוחך, אפילו לשם הדמיה.

אז מה שנדמה לי הוא שאנשים רק מאמינים שיש להם פנטזיות אונס - אבל הפנטזיה לא באמת כוללת אונס כפי שהוא מתרחש במציאות. מה שבאמת מתקיימות הן פנטזיות של השתחררות, של שבירת חוקים ושל ריגוש - פנטזיות של סכנה ושל פעילות קיצונית. פנטזיות שבהן בא משהו חיצוני ובלתי ניתן לעצירה, ומשנה את המציאות בן רגע. אלו הן פנטזיות של אביר על סוס לבן כפי שרק המוחות המעוותים והיפהפיים של בני-האדם יכולים ליצור אותן.

ואם הצדק איתי והפנטזיות הן אכן כך, אז לדעתי הסיבה של-85% מהנשים יש פנטזיות אונס היא ש-85% מהנשים לא רוצות להיות במצב שהן נמצאות בו, אבל לא מסוגלות לדמיין את עצמן משנות אותו בכוחות עצמן. אותו דבר נכון לגבי 40% מהגברים. בתרבות הפאטריארכלית שלנו, מספרים כאלה נראים לי הגיוניים לחלוטין – אני לא אופתע אם, עמוק בפנים, רוב הנשים רוצות שיקרעו אותן מהמקום שהוגדר להן ושממנו אין לאן לזוז, וגברים רבים מאוד רוצים שיורידו לעזאזל את האחריות מהכתפיים שלהם – אלו הם לא החיים שהם רצו לעצמם.

בתרבות שלנו, לגברים קל יותר לראות את עצמם קמים ויוצאים לבד מהחדר - היות והגבר כבר נמצא בעמדת שליטה, הוא יכול בקלות יחסית לומר לכולם ללכת לעזאזל, ולקחת שליטה על החיים של עצמו. גבר שלא מרוצה מהמקום בו הוא נמצא, ומעוניין לשלוט בחייו במקום אחר, קם ובונה לעצמו מקום כזה. אבל מה עם כל הגברים ש*לא* רוצים לקחת שליטה? מה הם אמורים לעשות? לקחת שליטה על החיים של עצמם, ולנסות לבנות לעצמם מקום בו אין להם שליטה? אז הם מרשים לעצמם לפנטז על שינוי שיבוא בכוח - שלא יהיה באחריותם. שינוי שבו ייקחו את השליטה מהם, ויבנו את המקום בשבילם.

אבל מה עם אישה שתנסה לשנות את מקומה בעולם? רק בשנים האחרונות קיבלה דעתה של אישה משקל משמעותי כלשהו - בעבר, אישה שהייתה מנסה לשנות את המציאות שלה הייתה נחשבת בדיחה במקרה הטוב. במקרה הרע, אולי מכשפה להעלות למוקד. אז אישה עצמאית עם רצון לשלוט בחייה הייתה חיה את כל חייה בתסכול, הולכת ומתעייפת, אולי מאז שהייתה ילדה קטנה - ולכל אורך הדרך תהיה לה התקווה ש*משהו* יבוא ויגרור אותה מהמציאות שלה. ואישה פחות עצמאית? היא הייתה יודעת שגם אם רצתה לא יכלה לשנות את מקומה, כולל אם רצתה להיות לא עצמאית, אבל במקום אחר. אז גם היא תתפלל לאביר אכזר שיבוא, והעיקר שייקח אותה מכאן.

שוב, המכנה המשותף לכל אלה הוא חוסר האמון ביכולת שלהם לשנות את המציאות שלהם בעצמם, אז המוח מרמה את עצמו ומבליג באומרו "לא אני, משהו *אחר* יוציא אותי מכאן - one way or another."


טוב. זאת דעתי, לפחות נכון לעכשיו :)
הרבה מהכתוב מבוסס על ניסיון אישי שיש לי עם פנטזיות אונס וחטיפה.
אני אשמח מאוד לשמוע דעה וביקורת.
לפני 13 שנים
ByFaith​(שולט){Dancing} - מעניין מאוד, גם אם קצת מופשט, אבל הרי זה נושא מאוד גדול ומאוד סבוך.

כשאת אומרת שיש ל40% אחוז מהגברים פנטזיית אונס, האם את מתכוונת לאחת בה הם אונסים, או נאנסים?

קשה לי לדמיין שלגברים תהיה פנטזיה בה הם נאנסים(על ידי גבר אחר), אלא אם כן הם מהקהילה ההומוסקסואלית או מיעוט ממש ממש קטן.
לפני 13 שנים
Miss Behave​(מתחלפת) - התכוונתי פה רק לפנטזיות פאסיביות

עם הייתי צריכה לכלול גם את הפנטזיות שבהם מפנטז\ת אונס\ת מישהו\היא , לבטח הייתי מגיעה ל100 אחוז =)

אגב, זה ממש לא נכון לחשוב שגבר שמפנטז על אונס הוא מדמיין איך הוא נאנס על ידי גבר אחר - זאת אחת האופציות אבל ממש לא הכי נפוצה מביניהם. מלכתחילה טעות לחשוב שלענוס זאת פריבילגיה של גברים D= על פי הגדרה של מילון "אונס הוא ביצוע יחסי מין תוך כדי כפייה, בניגוד לרצונו של הקורבן. הקורבן יכול להיות גבר או אישה, והתוקף, המכונה אנס, יכול גם הוא להשתייך לאחד משני המינים, אם כי המקרה הנפוץ הוא אונס אישה בידי גבר." לא בהכרך גם מדובר בחדירה - מדובר בקונספט של אקט מיני שנעשה בכוח בניגוד לרצון.


לפני 13 שנים
ByFaith​(שולט){Dancing} - זה משנה את התמונה לגמרי.

ואני מוחה! לא היית מגיעה למאה אחוז אם היית כוללת פנטזיות של גברים בהן הם אונסים.

*חלום מנסה להגן על מעט הכבוד שנשאר למין הגברי*
לפני 13 שנים
Miss Behave​(מתחלפת) - אמתר "זה משנה את התמונה לגמרי."
השאלה הנשאלת: אז איזו תמונה הייתך לך בראש? =)
לפני 13 שנים
ByFaith​(שולט){Dancing} - שום דבר מלוכלך מדי, אני מבטיח לך :-)
לפני 13 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י