שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

עלילות דסדמונה בארץ הבדס"מ

...מי זה קורא לך הלילה - הקשיבי
מי שר בקול אלייך - אל חלונך
מי שם נפשו שתהיי מאושרת
מי ישים יד ויבנה את ביתך

מי ייתן חייו ישימם מתחתיך
מי כעפר לרגלייך יחייה
מי יאהבך עוד מכל אוהביך
מי מכל רוח רעה יצילך
ממעמקים.

עידן רייכל
לפני 19 שנים. 8 ביולי 2004 בשעה 6:38

עוד צד שעדיין לא נחשף כאן בבלוג הוא הצד הבודהיסטי שבי. אני מאמינה גדולה בתורתו של הבודהה וכל מה שנובע ממנה. כל מי שמכיר טיפה את התורה יודע שאין מדובר בדת...אולי חלק מהמאמינים בתורה זו פיתחו בדרך התנהלותם מוטיבים של דת, כמו השתחוות לפסלים, תפילות לאלים וכו' אבל העיקר הוא האמונה בתפיסה עצמה והליכה בדרכו של בודהה, כלומר האמונה שכל הבריות זכאיות לאושר ולסיבות לאושר. כמו כן המדיטציה מהוותה צד חשוב באמונה – וגם בזה אני משתדלת להתמיד.

עוד קצת רקע לבורים שבנו...הכללים החשובים בבודהיזם הם די דומים לרוב תפיסות המוסר האחרות. והם: 1. אין לפגוע ביצורים חיים – אנשים ובעלי חיים כאחד. 2. אין לשקר 3. אין לגנוב 4. אין להיות מעורבים בפעילות מינית הפוגעת בזולת. בקשר לכלל הרביעי לדעתי אין סתירה בין בדס"מ לכלל הזה – כל זמן ששני הצדדים נהינם ומרגישים מסופקים אין פגיעה אמיתית באיש.

עוד אחת מהתפיסות החשובות בבודהיזם היא התפיסה בנוגע ל"קרמה" – חוק הסיבה והתוצאה. רבות נכתב ונאמר על נושא הקרמה ויש דתות ואמונות רבות המתייחסות אליה וכל אחת מגדירה אותה בצורה מעט שונה. אני אנסה להסביר אותה לפי מיטב יכולתי,תפיסתי ואמונתי. מכיוון שהקרמה (בניגוד לנושאים אחרים בבודהיזם שהם פשוט אמת אובייקטיבית שלא ניתן להתווכח עליה) היא עניין של אמונה – כלומר, אין שום הוכחה לכך שהיא קיימת – ולכן ניתן להאמין בה או לחשוב שהכל שטויות – כפי שרבים וטובים מחברי חושבים.

הקרמה – אומרת בפשטות – שלכל מעשה שעושה האדם יש תוצאה, והתוצאה קשורה במעשה שעשה האדם. כלומר ככל שאדם יעשה יותר מעשים חיוביים הכוללים עזרה לזולת, חמלה, נתינה וכו' כך יקרו לו יותר דברים חיוביים בחייו האלו או בחייו הבאים. ככל שהאדם יעשה יותר מעשים שלילים הכוללים כעס, אלימות, גנבה וכו' יקרו לו יותר דברים שלילים בחייו האלו או בחייו הבאים.

כלומר המטרה שלנו היא לצבור כמה שיותר קרמה חיובית כדי לעשות את חיינו כמה שיותר חיוביים. כמובן שהסברתי את הדברים בצורה פשטנית להכאיב...מי שרוצה יותר פרטים על נושא הקרמה והבודהיזם מוזמן לפנות אלי בפרטי ואני אשמח לעזור ולהפנות אותו לחומר קריאה ולסדנאות. אני מתנצלת מראש לכל מי שכן מבין בנושא על ההסבר השטחי...פשוט קצרה היריאה.

בכל מקרה מאז שהתקרבתי לבודהיזם השתפרו חיי ...אני אפילו לא יכולה להתחיל להסביר עד כמה. אולי סתם אדם צריך משהו להאמין בו ואני מתחברת לרעיונות האלו יותר מלכל רעיון אחר שאותו שמעתי /קראתי. וההמשך מקשר אותי לרעיון של איך לשפר את הקרמה שלי בנושא הזגויות...שהיא ....עד עכשיו...לא הייתה מהמשובחות...

המחשבה היתה להתחיל לשדך בין חברי הרווקים...ויש לי הרבה כאלו...עברתי על הרשימה בראש ובינתיים מצאתי שני זוגות שיכולים לדעתי להתאים אני הולכת לדבר עם ארבעתם היום יותר מאוחר ואני מקווה שהם ישמחו...בכל מקרה...להזיק זה לא יכול.

May all beings be happy

רעם​(שולט) - יש לי השגות לגבי מה שאמרת בעיניין הבדסמ
והקרמה למרות ששני הצדדים נהנים
לפני 19 שנים
סכיזופרניה של הילדות​(נשלטת) - אני מאכלת לך הארה, ויציאה מהירה מגלגלי הסמיסרא :)
לפני 19 שנים
אריאנה​(שולטת) -
"הקרמה – אומרת בפשטות – שלכל מעשה שעושה האדם יש תוצאה, והתוצאה קשורה במעשה שעשה האדם. כלומר ככל שאדם יעשה יותר מעשים חיוביים הכוללים עזרה לזולת, חמלה, נתינה וכו' כך יקרו לו יותר דברים חיוביים בחייו האלו או בחייו הבאים. ככל שהאדם יעשה יותר מעשים שלילים הכוללים כעס, אלימות, גנבה וכו' יקרו לו יותר דברים שלילים בחייו האלו או בחייו הבאים."


איכשהו, יש לתאור זה של הקרמה
את המקבילה שלו - ותיקה קצת יותר - ביהדות [הדת שלתוכה זכינו להיוולד]
אכזרי וכואב לומר לאדם שחווה טראומה - "ניסתרות הן דרכי האל" ו"לכל דבר יש את הסיבה והמסובב".. [יש גדולים וחכמים ממני שיכולים להסביר זאת לעומקו של ענין]. מסתבר אולי, שלא ב??כ?ד?י, אנשים "מגלים" את יהדו?ת?ם דווקא דרך חשיפה לבודהיזם.

וקשר נוסף לג?ש?ר - מעשיי שידוכים - מצווה גדולה היא, ביהדות.

שתזכי למצוות ולמעשים טובים.. ((:


לפני 19 שנים
זארטוס - הקארמה כפי שתארת אותה, ואין לי ידיעות רבות בנוגע לאמונות המזרח אסיאתיות, היא מצטיירת כהפך מהמשפט אצלנו ביהדות, רשע וטוב לו צדיק ורע לו, איוב התנכ"י היה צדיק גמור וסבל סבל בל ישוער, לפי הקארמה הוא היה אמור להיות מאושר גמור.
או שמא הכל יוסבר על ידי כך שבחיים אחרים הוא לא מילא את ייעודו והיה לרשע או אז הוא נענש בחיים האלו.
באמונה כמו אמונה אי אפשר להוכיח שום דבר, אני לא חסיד גדול של המדע וכל מה שפיסיקאי יגיד אני אגיד אמן, הייתי רוצה לדעת איך הגיעו לעניין הזה של הקארמה מה הנחות היסוד של הרעיון הזה?
אני יודע שאני חוטא בחשיבה המערבית, אבל זה עדיף מאשר להתכחש לה ולברוח למקומות רחוקים לא אותנטיים.
גם אפלטון בתרבות שלנו חשב כי עשיית טוב תוביל לטוב, ועדיף לסבול סבל מאשר לגרום סבל, כי בסופו של דבר זה יוביל למדינה טובה יותר הווי אומר אנשים מאושרים יותר... עד כמה הוא צדק? לא יודע.
לפני 19 שנים
זארטוס - תיקון:
"אני לא חסיד גדול של המדע ו*לא* כל מה שפיסיקאי יגיד אני אגיד אמן".

והמקומות הלא אותנטיים עליהם דיברתי, התכוונתי מבחינה סובייקטיבית, מה שנכון לאדם אחר לאו דווקא נכון לי.

יום טוב.
לפני 19 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י