ערב טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

לא מזיק, ברובו

כל קשר בין הכתוב בבלוג למציאות הינו מקרי לחלוטין - הכל אמיתי, וקרה, והומצא מחדש בראש הקטן והמעוות שלי
מבולבלים? גם אנחנו
לפני 8 חודשים. 10 באוגוסט 2023 בשעה 22:45

זה ממש נדיר שאני כותב פוסטים יום אחר יום, ועוד יותר נדיר שאני כותב שני פוסטים באותו יום. החלטתי לחרוג ממנהגי בעקבות שיחה עם חבר וונילי שהרגע חזרנו מחגיגת האירוסין שלו.
החבר הספציפי הזה הוא איתי מתחילת התיכון, כיתה ט' לכל התוהים (אני הייתי מהמחזור האחרון שלא עבר לחטיבת ביניים לפני החטיבה העליונה, לפחות בעיר שלי), הוא מבין אותי יותר טוב מכל אחד אחר והוא מצליח להבין את הבדס"מ בצורה טובה יותר מחלק מהבדס"מים שאני מכיר.
ארוסתו והוא ישבו איתנו לשיחה ושאלו שאלה שהפתיעה אותי מאד, היות שאני מודע לכך שהחבר שלי מבין את הדינמיקה של שולט/נשלט ומבין שזו אמנם מערכת יחסים קצת יותר מורכבת ומתקדמת מאחרות, אבל עדיין הרבה אלמנטים שקיימים במערכות יחסים אחרות קיימים גם במערכת יחסים בדס"מית.

השאלה הייתה ממש פשוטה, לכאורה: הם שאלו את קושקה כיצד היא מביעה את הרצון שלה למשהו בתוך הדינמיקה שלנו.

עכשיו, הסיבה שהשאלה הזאת הפתיעה אותי היא כי האפשרות להביע רצונות וצרכים אינה אקסקלוסיבית לצד השולט בקשר, והייתי משוכנע שהדבר ברור לכל מי שמכיר אותי ויודע על עולמי הפנימי (בין היתר על הבדס"מ), בטח ברמות של אותו חבר. אז החלטתי שאם הוא לא לגמרי מבין/מודע לכך שנשלטת יכולה להביע את הרצונות והצרכים שלה מול השולט שלה - יש סיכוי (יותר סביר מאשר לא) שחלק כלשהו מאלו שמתעסקים בתחום, קל וחומר אלו שחדשים לתחום, לא מודעים לכך גם כן. ועל כן...

אנחנו, ציבור השולטים והשולטות, לא ניחנו ביכולות על טבעיות, וככאלה - אין לנו את היכולת לקרוא מחשבות. אני יודע, הפתעה גמורה, אבל תהיו איתי רגע. עכשיו, היות שכך, והיות שהרצון והמטרה הראשונה שלי כשולט היא לא לרמוס את בטחונה העצמי של הנשלטת שלי עד רמה שהיא חוששת להגיד לי משהו מתוך פחד שמא היא תחשב נשלטת גרועה, או, רחמנא ליצלן, שולטת מלמטה. היות ששני אלו נכונים (ואם אחד מהם לא נכון עבורך, ואני מרשה לעצמי להניח שהשני אינו נכון במקרה הזה, אתה מוזמן להציג את עצמך כדי שכולם וכולן ידעו שאתה כזה) לגבי שולטים באשר הם - ההנחה הבאה היא שהשולט *ירצה* לשמוע את מה שיש לנשלטת שלו להגיד, את מה שהיא רוצה ואת מה שהיא צריכה.

עכשיו, משהסברנו את כל זה, אנחנו מגיעים לנקודה (מהר הפעם, הא?) - האפשרות להביע רצונות וצרכים אינה, ולא יכולה להיות, אקסקלוסיבית לצד אחד של מערכת היחסים. אין שום סיבה שצד אחד לא יוכל להביע את הרצונות שלו, או לבקש דבר מה שהוא רוצה. ההבדל, במקרה של מערכת יחסים בדס"מית, הוא שכאשר הבקשה מגיעה מהצד הנשלט היא לא יכולה להיות דרישה, היא צריכה להשאר בגדר בקשה, כאשר לצד השולט יש אפשרות לקבל את הבקשה, לדחות את הדברים למועד מאוחר יותר או להחליט שהוא לא מעוניין להעניק לנשלטת את מה שהיא מעוניינת בו. הרעיון הוא שכך לפחות השולט מודע לצרכים והרצונות של הנשלטת שלו, ויכול להתייחס אליהם.

כאשר לנשלטת אין אפשרות לבקש שום דבר, מחשש שזה יחשב לשליטה מלמטה - אין לשולט שום דרך, למעשה, לדעת אם הנשלטת שלו צריכה או רוצה משהו. אלא אם כן מישהו פיתח יכולת קריאת מחשבות ולא סיפרו לי על זה.

דעתכם? דעתכן?
האם כשולטת את תרצי לדעת מה הנשלט שלך רוצה? האם כנשלטת את מרגישה בנוח לספר לשולט שלך מה את רוצה ואפילו לבקש, בנימוס, את הדברים שאת רוצה או צריכה? האם כשולט אתה מעוניין לדעת מה הנשלטת שלך רוצה או צריכה?
והכי חשוב - האם יש למישהו או מישהי מכם דרך לדעת מה הצד שמולכם רוצה מבלי שהם יגידו זאת?

 

https://www.youtube.com/watch?v=fw-QRyQcFH8

גורה שלו​(נשלטת){משוייכת } - אני אוהבת שאתה רושם בדיוק על נושא אני מתחבטת בו. תודה
לפני 8 חודשים
lotus in oz​(נשלטת){CharlieI} - התגובה נמחקה על ידי הכותב/ת.
לפני 8 חודשים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י