ערב טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

אוי לבושה

יומני היקר,
כך נשלוט על העולם:
לפני 13 שנים. 26 באוקטובר 2010 בשעה 14:09

כמה שנים לפני תחילת הספירה האל מחליט ללדת חלק מעצמו כדי להושיע את האנושות. בפועל מה שהוא עושה זה להסיר אחריות מעוולות העולם. עד כה הכרנו מן אל כזה כמו ילד חמודי שהחליט לבנות קן נמלים כי הוא משתעמם לבד ונמאס לו ממלאכים, בעיקר מיפיוף ספציפי - לוציפר. מבשל את אדם ומתבל בקצת חווה - לשם סופט פורן. בשלב הזה אין עדיין חוקים, אין מוסר ובכל זאת האיסור לדעת ולחיות. חווה מתפתה מאיבר גדול יותר, נטול גוף, וסועדת איתו לדעת. אז, היא חוזרת לאדם ומשכנעת אותו לחגוג איתה.
מה תמוה הדבר: אם אין דעת - כיצד עליהם לדעת לא לאכול מהפרי האסור?
האל מגרש. כמה שנים מאוחר יותר הוא מגלה להבל שהוא יכול להרוג, ובסוגריים ניתן להוסיף שהוא אפילו קצת מעודד אותו לעשות זאת, הרי הבל מביא קורבן קודם לקין. האל מכין את הרקע לחוק הראשון, ביצירת סיכסוך וקינאה, מודיע עליו ומעניש - ואז עוד משחק אותה תמים משהו.
האנושות מתגלגלת, גדלה, מתרחבת, פיתויים חדשים נוספים, איסורים מתרבים בהתאם ואז - שוב נמאס לו! מציף את הכל, שוב קצת אונס, גילוי אריות, משכב זכר, משכב בהמה. המין מסגסג בהגדרות טריות.
בין לבין, אני לא בקיאה אבל אני יכולה לנחש שבני אדם התבאסו רצח על אלוהים אם הם עברו להאמין בפסלים מעשי ידיהם. שוב, מוצא לו איזה אדם, מפתה אותו בבינה, מבטיח לו הרים, גבעות וגוי גדול העיקר שיעזוב את כל היקר לו לטובת ארץ יבשושית עם 7 סוגי צמחים - אם יותר לי לציין: דיי מעט יחסית למקומות רבים ובעידן הנוכחי - לא משתלם כשהכסף (נפט) מצוי במקום שאותו הוא נטש. אבל מה? תרצח את הבן - רק לאות נאמנות... כמו שהבל עשה כשהוא קינא באחיו כך האל דורש לרצוח אהבה המתמודדת בהצלחה מולו, ושוב נזכיר שבאהבה הזו גלומה מהות ההבטחה, כי איך יהיה גוי גדול ללא צאצאים.
סדום ועמורה - מקח, איוב - הימורים עם לוציפר שכאמור בגללו נוצר האדם. אלוהים כל הזמן עסוק בהמצאת מצבים ליצירת איסורים על מנת להעניש - סדיסט.
בקיצור, יולד את עצמו ומתחיל להטיף לחמלה, לסליחה, לצדקה ואהבה ובאותו זמן גם סח על חטא שבמחשבה: לא רק שאסור לנאוף - גם אסור לחשוב על זה, כאילו הוא שכח שהוא זה שהוביל אתנו לשם. דה סוסיר אומר שעד שלא קיימת מילה מסויימת אין גבול כזה במחשבה - כלומר אם אין מילה לבגידה - לא מתקיים המצב בגידה. כשהאל יוצר איסורים - בו זמנית הוא מאפשר את קיומם, הוא מייצר את האופציה לכך. ואז מה? מה זה אומר לשכוח את הבלי העולם, אותו עולם שהוא יצר? מה זה אומר שהוא מת למען כולם כשהוא זה שמעניש? מה זה אומר שהוא סובל למען כולם אם הוא זה שמייצר את הסבל? לא דיי בסתירות האילו והוא מוסיף את הנטישה - נוטש את עצמו כדי להבין כיצד זה מרגיש להיות הצעצוע שלו ובזאת הוא פותר את עצמו: הנה, אני חווה את מה שאתם חווים - זה לא נעים ולכן כולכם מקבלים מחילה. למדתי, הבנתי וכעת אני מסתלק מהעולם. מאז באמת לא שומעים ממנו. נמאס לו. נפטר. נפתר.

Mary Jane - אהבתי את הדיון התיאולוגי...לראייתי:
מה שבעינייך הוא "להסיר אחריות מעוולות העולם" הינו המתנה הגדולה ביותר שניתנה לאדם- חופש הבחירה, המבדיל אותו מן הבהמה וחיית השדה...האל לא מייצר את הסבל, אלא האדם. האל הוא כושר התבוננות ומשפט. דין ודיין.
בנצרות כולם נמחלים, כי האל מושלם במובן זה, שיש בו את כל התכונות הטובות עם דגש על מידת הרחמים אינסופית כלפי ברואיו. ביהדות האל נוטר וקנאי וקל לעורר חרון אפו, ומשכך יש לעבוד אותו ביתר אובססיביות, כדי לרצות את רצונו (להבדיל מן הנצרות, שם מצוות 'עשה' הרבה פחות דומיננטיות). לכאן או לכאן, האל אף פעם לא מסתלק מן העולם, הוא מביט וניבט מכל חי וצומח ודומם שעל פני האדמה ומעבר לה, ואכפת לו, אחרת לא היה נותן את התורה ואת הברית החדשה לבני האדם.
לפני 13 שנים
cosher - קודם כל: קולולוווווווווששששש!!!!! הקוראת הראשונה - את זוכה בהערכתי המלאה על הסבלנות המרובה שבלקרא את קישקושיי -כי לי בקושי הייתה סבלנות לקרא כדי להזכר..
שנית, ברור שאני מחלינה את הסיפור ומתיחסת רק לנקודת מבטי אבל למען הפילפול אתיחס למגוון פרשנויות שאת מקורן אני לא זוכרת בעל פה אך אין לי ספק שאו שאת כבר מכירה אותן - או שבקלות ניתן למצואן אפילו בויקי.
מהסיפור של הילל בן שחר - המלאך היפה שהפך ללוציפר -ניתן ללמוד שזכות הבחירה לא מתממשת רק אצל בני האדם. הוא כונן מרד, ולא ניתן למרוד ללא זכות הבחירה. לגבי הבהמה, בסיפור של נוח האל מציף את הארץ משום שגם החיות חטאו, הוא האשים אותן כשם שהאשים את האדם במשכב בהמה. אם הוא האניש את הבהמה לרגע הייתה לה זכות בחירה? הגבולות לא תמיד ברורים..
עוד דוגמא שניתן להביא על מנת לערער על על מהות חופש הבחירה היא באה לידי ביטוי ב2 חוקים סותרים: אל תרצח לעומת חוקי מלחמת חורמה שם לא רק שרוצחים את הלוחמים - רוצחים גם את הנשים, הילדים, הזקנים, הבהמות וכל עץ. אפשר להוסיף לזה שוב את הבקשה מאבי לרצוח את איציק.. במקרים כאילו אפשר להניח מצב של חופש בחירה לא בין לרצוח או לא לרצוח אלא שאלה קריטית יותר: על איזה חוק עלי להסתמך? האם הפלסטינים הם חלק מ7 עמי כנען? עלינו להלחם בהם? אם הורגים ערבי זה רצח?
בנוגע לחלק השני, לפי מייטב זיכרוני הנצרות שופעת בזרמי שונים ולא הייתי אומרת שזה מדוייק לאמר שכולם נמחלים. אוגוסטינוס אומר שחלקינו נולדו לגהנום וחלקינ לעדן, ללא קשר למעשים שלנו. כמו כן, את בטח זוכרת שישו חי ומת כיהודי שומר מצוות - רק מאות שנים אחרי מותו ביטלו את קיום החוקים והמצוות. מה גם שכשאנ מדברת על הסתלקות אני כמובן טוענת שהיא מתרכשת אחרי מותו של ישו, כלומר אחרי שקיבלנו את 10 הדיברות ונניח שאת התורה. הברית החדשה היא למעשה ספר זיכרונות, ואם יותר לי טיפטיפונת לזלזל, חלק מהזיכרונות נכתבו על ידי אנשים שבוודאות לא הכירו את ישו כי הם חיו 300 שנה אחריו.
חוץ מזה, בסך הכל אל תשכחי שהחוקים והמצוות שכתובים כלשונם בתורה לא מאלצים אותנו לעבוד את האל או לאהוב אותו, להתפלל וכו, החוק היחיד שקורא לכבד מדבר על שבת ולא על האל. כל מה שהאל מבקש הוא שנדע שהוא היחיד עבורינו.
יו איזה חפירה דפקתי.. סליחה.. תודה ויום טוב
לפני 13 שנים
Mary Jane - יש לי כמה השגות על דבריך, אך לא אייגע אותך...היה נעים לקרוא הרהורים כאלו, וכמובן שנעים להיות המגיבה הראשונה:)
לפני 13 שנים
cosher - לא.. זה לא מייגע.. זה מעניין ומסקרן ואפילו ממש מרתק.. בבקשה תכתבי, המחשבה שלי נחלשת, אני צריכה גירויים
לפני 13 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י