בוקר טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

Raw Ethnography

Just my 420 cents
לפני 9 שנים. 12 בינואר 2015 בשעה 12:06

מי מאיתנו לא מכיר את Suicide Girls. ה-בית של הפריקיות, השרוטות, הסטלניות, המקועקעות והמחוררות.

רק מה, איכשהו התגלגלתי לאתר שלהן, שם צפיתי במעין סרטון פרומו-פורנו שמסביר מי הן ומה הן. אח"כ צפיתי בכמה עשרות תמונות מהגלרייה. 

תרגום מהיר של הנאמר בסרטון, כשברקע הבחורות "ההתאבדותיות" הלוהטות עושות פוזות בעירום:
"נמאס לכן מההגדרה המקובלת של יופי? אנו ב-suicide girls מחויבות לחגיגה של נשים סקסיות ומדהימות, שלא עונות להגדרות והדרישות של החברה [...] אנחנו לא מנסות להיות כמו כולן... אנשים חושבים שאנחנו מוזרות, דפוקות ויצורות, אבל אנחנו חושבות שזה מה שעושה אותנו יפות. ביחד, אנחנו אוסף הבחורות הכי סקסיות ומסוכנות שאי פעם היה!"

אז איפה הבעיה? למה לא שמתי את הלינק לאתר ב"לינקים המועדפים"? 

מבט נוסף על הסרטון והתמונות גילה לי כמה דברים - לא ראיתי אף שחורה, אף מלאה\שמנה... ואני שואל - למה? רק לבנות ורזות יכולות להרגיש סקסיות על אף השונות החברתית שלהן? ואיפה בעצם מתבטאת אותה שונות חברתית שכה נחגגת באתר, בכמה קעקועים או בפירסינגים? בעירום? להפך, ללבנות יפהפיות ורזות יש בעיניי פריבילגיה הרבה יותר גדולה "לסטות מהנורמה", לעומת כאלו שבאופן א-פריורי מקבלות מבט מדיר - למשל, שחורות, מלאות, או קבוצות שוליות אחרות.

קצת מגוחך בעיני שמדובר באתר על מיאוס בהגדרת מודל היופי, אבל באותה עת משעתקים אותו באמצעים אחרים. "לא מנסות להיות כמו כולן"? נכון במובן מסוים, אבל גם שגוי במובנים אחרים. וחבל. איפה ה"ביחד" שהובטח? 
אי אפשר להציג את עצמך כסוטה, במובן הליטראלי של המילה, כלומר בשוליים, נושא בסטיגמות על הכתפיים - ובד בבד לשים אחרים\ות בשוליים, כאלו שזקוקים בדיוק לכוח הזה. הגיוני שאין שם אף אישה שחורה? הגיוני שאין אף אחת עם ציצים נפולים? לא נראה לי...
לי אישית מפריע שכל ה-suicide girls (הבאמת מדהימות), כולן לבנות, רזות, יפהפיות ומהממות עם ציצי עומד ותחת קטן. ממש מפספס את הנקודה בעיניי, וחבל.
מצד שני, כמובן שאינני מופתע. לא סתם הסרטון מסתיים במילות גאווה על כמות העוקבים, הגולשים, המנויים... "יותר מפלייבוי". מעניין למה...

 

Mary Jane - ובכן, הם תמיד יכולים לטעון שהם אכן מאתגרים את מודל היופי, אבל במידה.
ותכלס זה נכון (:
לפני 9 שנים
Baines - אני מתקשה להבין למה מפריע לך שכולן לבנות. אני לא רואה איך זה רלוונטי לנקודה שהן מנסות להעביר ואיזה יתרון יש בהטרוגניות אתנית בהקשר הזה. אני גם תוהה למה אתה מניח שזו מדיניות ולא מקריות.
לפני 9 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י