סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

half-way contempt

לפני 5 שנים. 23 בינואר 2019 בשעה 5:57

אני לא מצליחה להבין משהו ואשמח לעזרה.

אני יכולה לראות מה מחפיץ בלשלוח הודעת אינסטנט למישהי מסויימת בסגנון של "ככה אני רוצה שתעשי לי. אני שלך שולטת גנרית מופלאה". אני מנסה להבין מה מחפיץ בכך שנשלט מפרסם בבלוג שלו או בפורום הודעה בסגנון "אני מחפש מישהי שתעשה בי מעשה x" או "איפה השולטת הגבוהה עם השיער הסגול? כזה אני רוצה".

אני רואה בבלוג/פורום מקום להביע מאווים, צרכים. אני מניחה (קצת בטוחה אבל מנסה להצטנע (: ) שזה לא הצורך היחיד שלו, אלא שזה הצורך אותו הוא בוחר לתקשר כרגע כדי להביע חוסר, משיכה וגם כדי לבדוק אולי יש מישהי כזאת איתה ניתן לשוחח ולראות אם מתאים. אני יודעת שאני משתמשת בבלוג שלי בצורה הזאת לא מעט ואני מניחה (פה זה באמת הנחה (: ) שאני לא נתפסת כאחת שמשטחת נשלטים לכדי אקט או פיצ׳ר מסויים.

 

זה הכי בהיר שיש לי כרגע, אשמח לפרט יותר אם יצאתי לא ברורה, ניסיתי לא ללהג (:

MyLexicon - דברי איתי שוב אחרי הקפה של הבוקר 😉
לפני 5 שנים
hrgiger - כנס לקרוא שוב אחרי הקפה של הבוקר (:
כבר שמונה, עצלן.
לפני 5 שנים
FoxyBoxy - נראה לי הבעיה העיקרית היא כשמישהו/י רושמים בפרופיל ובבלוג שלהם רק מה הפנטזיות שלהם ומה הם רוצים משולטות ובעצם בכך מנסים לקלוע רק למי ש"תשרת" בעצם את המניעים שלהם מבלי באמת להגיד מה הם מביאים לשולחן או לצד השני מעבר ל"אני נראה טוב"
לא ממש רואה בפרסום בבלוג/פורום שאומר "אני מחפש מישהי שתעשה בי X" כהחפצה בוואקום אבל כשהפרופיל והבלוג של אותו דורש הם די ריקים מתוכן והתיאור מאוד קצר וספציפי זה נותן כזו הרגשה שכאילו אתה מחפש מוצר ולא מעבר.
עכשיו זה לא דבר נוראי, פשוט אותו אדם יצטרך לתאם ציפיות שיכול להיות שלא ימצא את זה כאן (בהתחשב בעובדה שנגיד מבחינת שולטות נראה לי יש איזה 6 שולטים על כל שולטת אחת בכל זמן נתון בערך)
לפני 5 שנים
hrgiger - תודה (:
לפני 5 שנים
דורה באהבה​(אחר){המלכה AQ} - האמת אשמח לחידוד קצת. האם כוונתך שהנשלט מחפש שולטת כדי לממש פנטזיות שלו ? שהנשלט מחפש מישהי שתממש את הרצונות שלו ? אם כן זה נכון אבל לא כולם. נשלט אמיתי נמדד מה הוא יכול לעשות בשביל המלכה ולא הפוך. נשלטים לא מבינים שהם נועדו לשרת ולא הפוך שהמלכה תשרת את היצרים שלהם. ככה זה שהם חושבים מהאיבר ולא מהמח. מקווה שזה עונה לבלוג שלך ושהבנתי נכון.
לפני 5 שנים
hrgiger - לא, לא הבנת. אני לא שואלת לגבי הנשלטים.
אני שואלת - למה הבעת הרצונות/צרכים שלהם נתפסת כהחפצה?
לפני 5 שנים
סווריןן - הסבר פרוזאי: הפמניזם בישראל אימץ הר כגיגית את אוצר המלים של הפמניזם דובר האנגלית. באנגלית, הבעיה במבט/התייחסות הגברית לנשים, תואר במונחים של צמצום, אבל דרך שני פעלים שונים: objectify (שזה באמת לראות את האחר/אישה כחפץ), ו-instrumentalize (שזה לראות את האישה כמערך אמצעים שמספקים צורך, כמו מכשיר...).
אינסטרומנטליזציה היא לא בדיוק החפצה: אם את רואה בי אמצעי לסיפוק הצרכים שלך בלבד, לא הפכת אותי לחפץ. בהחלט צמצמת את המהות שלי, וזה עשוי להתאים לי, ועלול שלא (בדרך כלל זה לא יתאים לאנשים, וודאי לא יתאים לאף אחד שתופסים אותו/ה כאמצעי כברירת מחדל). אבל זו לא בדיוק החפצה.
בגלל שבעברית יש מלה להחפצה, אבל אין מלה מקבילה לאינסטרומנטליזציה, הדיבור הפמניסטי בעברית ערבב את שתי ההתייחסויות הללו, והכניס אותן תחת אותו מושג: החפצה.
מה שמשותף להחפצה ולאינסטרומנטליזציה הוא הסרוב לראות את האדם מאחורי הפעולה/גוף. אבל זה לא הופך את שתי ההתייחסויות לזהות.
לשאלתך: אין בתאורים הללו החפצה. יש שם משהו קרוב להחפצה, ומטריד באופן מעט שונה.
אבשלום קור
לפני 5 שנים
hrgiger - א. תודה.
ב. אבשלום, אם נשואים לא היו בגבולות שלי הייתי מציעה לך קילור לנצח נצחים כרגע.
לפני 5 שנים
סווריןן - אכן נשוי (אפילו באושר...). אבל מעריך את המחמאה...
לפני 5 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י