בוקר טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

ללא מילים

פרוזה, שירה, פרגמנטים ותמונות-חיים, בהשראת המוזה שלי: אישה-אישה.
הבהרה: אין להתייחס לנאמר ככזה שהתרחש במציאות. כל קשר למציאות הינו מקרי או חלקי בהחלט.
לפני 11 חודשים. 18 במאי 2023 בשעה 23:21

בעקבות המלצה של אישה יודעת-כל דחסתי לשגרה שלי אימוני כושר עצמאיים בדגש על תרגילי כוח: ריצה קלה, סדרה של תרגילי כוח ומתיחות. מזה מספר חודשים שאני מתמיד, ואני מודה שחלק מכך נובע מרצון לדווח שעשיתי – עושה. לבד משיפור סבולת לב-ריאה ותחושת סיפוק עצמי, למדתי ממנה שיש לתרגילי כוח יתרון בריאותי נוסף: שמירה ואף העלאה של רמת הטסטוסטרון. אם כל חיי ניסיתי להתחמק מהטסטוסטרון מתוך בורות בטענה שאיני רוצה להיות מאצ׳ו, למדתי לאחרונה שעלייה ברמת הטסטוסטרון אחראית לשורה של דברים ״בונים״ כמו שיפור במצב הרוח והאנרגיה, בניית כוח, שמירה ובנייה של מסת שריר, שמירה על צפיפות העצמות, הגברת חשק מיני, שׂיעוּר, ועוד. מנגד, לפי ד״ר רענן גל, רופא בבילינסון, ״חסר בטסטוסטרון גורם להאטת תהליכי בנייה והתחדשות של הגוף ולסימנים האופייניים להזדקנות מוקדמת.״ ונראה שהרופאים משתמשים בתרופה למצב כזה.

הרווח כאן הוא של כל הצדדים: אני גם שומר על הגוף שלי, היום ולעתיד לבוא, גם סותם את הפה/שכל ועושה מעשה, וגם מכין ומשפר את הגוף שלי ליום פקודה או ליום שבו איקרא לשירות. לכן הכינו עצמכם לבאות!

מחשבה לאחר מעשה: שמתי לב שמקצת משְׂערות הערווה הלבנות שלי שבוּ לצמוח בצבע שחור. מיהרתי לקשר זאת לשגרת האימונים, אך אז למדתי שכנראה שהאימונים הנוכחיים אינם מספיקים כדי להעלות את רמת הטסטוסטרון כפי שחשבתי; כדי להעלות את רמת הטסטוסטרון אצטרך להתאמן ברמת מאמץ גבוהה יותר, עם מנוחות קצרות של 30 שניות בין התרגילים: לעבוד על קבוצות שרירים גדולות שוב ושוב, להרים משקולות ברמת עצימות של 85%-95% או במילים אחרות משקל שאני יכול להרים כ-3-6 פעמים לכל היותר בכל סדרה. משקולות רגילות עדיפות ממכשירים, ולא מומלץ להאריך את האימון מעבר לשעה.

 

מקורות

רענן טל, בי״ח בילינסון, האבחון והטיפול בחסר טסטוסטרון בגברים

איתי זיו, השפעת אימוני כוח על הפרשת טסטוסטרון

מחשבון RM1 – כמה אנחנו חזקים

Claire, Get Back to Sports, Prediction Equations for 1RM

 


להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י