סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

Black Iris III

לפני 4 שנים. 8 בינואר 2020 בשעה 11:43

"איך את מרגישה?"

"ריקנית"

----

עוד לא עבר שבוע מאז שאיישתי את החדר עם הפרקט בדירת שלושת החדרים בהרצל 62, ואני כבר רוצה להגיע לשורה הסופית. 

האם האשה שישנה במיטה שלי היא אדם שלם וחיוני, או שבור ומקרטע, שכל הפעולות הם פלסטרים על פלסטרים? האם יש כזה דבר בן אדם שלם? ואם לא - מה המקבילה הכי קרובה אליו שאני צריכה לשאוף לו. 

אני מסתכלת במראה ומחייכת - זה נחשב להמון. אני אוכלת 3 ארוחות (כן בסדר לפעמים 4 איף שחררו מה אתם הדיאטנית שלי) ביתיות ביום, ועושה כלים. כמה זמן הפסאדה הזו תמשך? באיזה שלב אשבר ואשקע ואמעך ואחזור למצב הטבעי הדוחה שלי? 

ואולי המצב הדוחה הוא הזמני? ומי בכלל אמר שיש ברירת מחדל. 

-----

סיפרתי לחברה מהלימודים על כל עניין החוסר מונגמיה, אז היא שאלה "אבל זה לא נמאס מתישהו?", וזה יכול להמאס כשמגדירים מונגמיה בתור ברירת המחדל, ובכלל, אם יש משהו שכולם יודעים זה שמונגמיה נמאסת מאוד מהר. 

-----

הגישה של המעגל החברתי הקרוב אלי על חוסר מונגמיה משפיע על הדימוי העצמי שלי. מביך ככל שיהיה - זו האמת. כל לילה שאני מעבירה עם מישהו הופך ל"ואת חושבת שהוא רוצה יותר?", ועל כל שם חדש שהן שומעות זה מיד "הוא רווק או נשוי?". ונמאס לי להרגיש שאני עושה משהו לא בסדר, ונמאס לי לדעת שאני לא צריכה להרגיש לא בסדר. אבל זה נגרר ונשאר. ואני לוקחת כל שיחה עם אי-מונוגמיים בתור נחמות. להרגיש שפויה. הגיונית.

כל כך נוח לי לא להיות של אף אחד - אבל מה אם לא? מה אם הן רואות את מה שאני לא רואה בעצמי? כמו האנשים שמשקרים לעצמם וצועקים את זה בין השורות? מה אם הן יותר טובות בלקרוא בין השורות שלי ממני? אני באמת מאושרת כרגע?

 

ומה אם אני אכתוב על זה עוד מיליון ואחד פוסטים ואחד מהם יעזור לי להרגע? בטח שכן. 

Odette​(אחרת){בקשר} - אם הן רואות טוב יותר, זה לא נורא. אז לומדים מטעויות, ומהזמן. כמעט את כל הלקחים וההבנות העמוקות שלי על עצמי אני לומדת מטעויות שלי. אני עקשנית, ולא מרבה להקשיב לאחרים. וזה בסדר, יש אנשים שלומדים רק ככה. ואולי את בכלל יודעת מה טוב לך באמת וזו ההבנה הסופית והקבועה.

ושתדעי, את מתנסחת מאוד יפה. לא קוראת פוסטים ארוכים בדרך-כלל. ההתחלה גרמה לי להרגיש שאני נכנסת לתוך סיפור.
לפני 4 שנים
Renaissance Girl​(נשלטת) - תודה על התובנות והמחמאות :)
לפני 4 שנים
טורפת על​(אחרת) - אם למדתי משהו, זה שבני אדם מאוד אוהבים הגדרות. מבינה. זה נוח, זה נושא לשיחה, זה מאחד אנשים לקבוצות עם השקפת עולם דומה, ומעניק תחושת שייכות. כאילו אם יש הגדרה למה שאני, אז אני בסדר. יש עוד כמוני. אבל בפועל, הגדרות מגבילות אותנו. ואפילו הגדרה כה משוחררת בבסיסה, כמו אי מונוגמיה, מכניסה אותנו למשבצת מסוימת. אני כמוך, לא מאמינה במונוגמיה. עם זאת, בסוג של זוגיות. לא מונוגמית, אבל אוהבת. יש לנו פרטנרשיפ, וזה אומר שאנחנו אחד למען השניה, בלי גבולות. ולא רק בקטע של סקס. היכרויות עם בני אנוש אחרים תמיד יבואו בברכה. אז מה אנחנו? לא צריך להגדיר. והחופש הזה מהגדרות, משחרר את הנפש. לא צריך למהר ולהגדיר כל דבר באופן מוחלט. עדיף לומר, כרגע אני ככה, אולי בהמשך משהו יזוז. נראה לי שהסבר כזה יניח את הדעת גם לאלו שאינן בדעות נחרצות כמותך, ואולי אף יפתח למי מהן את הראש. בהצלחה:)
לפני 4 שנים
Renaissance Girl​(נשלטת) - כן, אני ממש מסכימה עם הכל. אנשים גם מפחדים מאחרים שסוטים מהדרך. אני שלמה עם ההחלטות שלי, אבל ביקורת תמידית פשוט מחלחלת מתחת לעור.
לפני 4 שנים
מנטאלי הארדקור - אי מונגמיות לא חייבת להיות "לא להיות של אף אחד", את יכולה להיות של יותר מאחד, או של אחד פלוס ..
לפני 4 שנים
Renaissance Girl​(נשלטת) - טוב שאתה פה
לפני 4 שנים
spankindan​(שולט) - החברה ההיא, במקרה פולניה?
המוסכמות החברתיות משתנות כל כך מהר ובכל כך הרבה אופנים...תלמידת י"א בבית ספר בו אני מתנדב, מסרה לי עבודה לבדיקה שעסקה בפליאמורה. "מאין שאבת את הידע" שאלתי, הייתי שם בשנה האחרונה "ענתה".
האם יש בכלל היום נכון ולא נכון? אם כן למה כחצי מהמתחתנים מתגרשים?
לא, כנראה שאין מה שאת מכנה "ברירת מחדל".
לפני 4 שנים
Renaissance Girl​(נשלטת) - י"א? מקסימים. ראיתי לזה גם רפרנס בעונה האחרונה של בוג'ק הורסמן.
("לא באתי כדי לשבת בבית איתך ועם חבר שלך" "הוא לא חבר שלי, ולא בקטע המסובך")
לפני 4 שנים
spankindan​(שולט) - ואם אומר שהשם בוג'ק הורסמן לא אומר לי כלום, זה עושה ממני, פיתה לא מעודכנת?
לפני 4 שנים
Renaissance Girl​(נשלטת) - או שזה עושה אותי לדור Y היפסטרי.
לפני 4 שנים
בלוסום​(לא בעסק) - אמנם אני מונוגמית אבל.. אם בחרת בפולי וזה עושה לך טוב אז מה עניינן של אחרות בנושא?
ולעניין הלא של אף אחד - לפעמים אנחנו נשארות ליד פרח אחד לתקופה מסוימת ואז הולכות הלאה. אין בכך שום פסול. אם פולי מתאימה לך אז זו השורה התחתונה. אל תענישי את עצמך על חוסר הפתיחות של החברה לעניין.
לפני 4 שנים
Renaissance Girl​(נשלטת) - לא כולנו חסינים לביקורת והולכים רק עם האמת שלנו בלי שום תלות במה לסביבה יש להגיד או לחשוב עלינו.
לפעמים זה חודר.
לפני 4 שנים
בלוסום​(לא בעסק) - ברור שזה חודר.. גם אני לא חסינה.. אבל מנסה לפתח עור עבה יותר ולעשות יותר מה שטוב לי..
לפני 4 שנים
James Bondage​(מתחלף) - אני רק אשים את זה פה: https://thecage.co.il/phpBB/viewtopic.php?p=471578#471578
לפני 4 שנים
זאלופון​(שולט) - כאחד שעשה ועושה כמה בחירות לא שגרתיות של סגנון חיים, אני לא בוחן אותן במושגים של "בסדר", "שפוי" או "הגיוני". אלו מונחים חיצוניים לי שיכולים לכל היותר לומר לי אם הבחירה שלי נורמטיבית, אבל לא אם היא טובה לי או נכונה לי. אלו השאלות החשובות בעיניי, ואלו שאלות ששווה להמשיך ולשאול כי לא תמיד התשובה להן פשוטה אפילו אחרי שכבר ענית לעצמך. למשל, שמתי לב שבחרת לכתוב על האי-מונוגמיה שהיא "נוחה" לך, לא שהיא "טובה" לך. אני מנחש שכבר שאלת את עצמך אם מדובר בבריחה למקום נוח ופחות מפחיד עבורך או בדרך חיים שבאמת עושה לך טוב. אלו שאלות מסוג שאני חושב שמי שבוחר בחירות לא נורמטיביות צריך להציג לעצמו (ובעצם, גם מי שבוחר בחירות נורמטיביות). זאת אומרת, אם נחזור לשפה של בסדר והגיוני, אז ההתחבטות שלך היא הכי בסדר והכי הגיונית בעיניי, לא איזה משהו שאת חייבת לפתור.
וסליחה על החפירה :)
לפני 4 שנים
Renaissance Girl​(נשלטת) - השאלות האלו על למה אנחנו בוחרים את מה שאנחנו בוחרים ואיך זה משפיע עלינו, זה באמת מה שכל אחד צריך לשאול את עצמו.
העניין הוא שמי שבוחר בדרך הנורמלית יכול להעביר חיים שלמים בלי להתעמת עם השאלות האלו, אם הוא רק יבחר. למי שבוחר בדרך השונה צריך להתעמת עם זה כל הזמן בגלל הסביבה. גם ברגעים היותר קשים של סגנון החיים הזה, יהיה מי שישאל "אז למה להעביר את זה עצמך?", בעוד שמי שמונוגמי יקבל הזדהות ותמיכה כי "ככה זה".
וברגעים הקשים, שיש בכל דרך שלא נקח, במקום שיגידו "ככה זה לפעמים", אומרים "אמרנו לך" או "זה מה שרצית", ואז צריך להתעמת שוב עם הבחירות גם במקומות הפחות יפים.
אני מבינה שאורח חיים שלא בתלם ידרוש ממני השקעה קבועה של מודעות עצמית, אבל לפעמים פשוט לא בא לי.
בא לי שיגידו "ככה זה לפעמים".

חפירות זה מצוין :)
לפני 4 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י