לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

מחשבות של נשלט...

אשתדל לפרט כאן מה עבר עלי, ומה עובר עלי במסע הזה שהחל בעת שגיליתי שאני נשלט ועד היום....או שלא:)
לפני 12 שנים. 13 באוגוסט 2011 בשעה 9:40

יש פה אנשים שנולדו כבר לתוך העולם הנוכחי... אין להם מושג איך העולם נראה לפני האינטרנט... הם נולדו לעידן מהיר של אינטרנט וטלפונים סלולריים... ברור להם שכך דברים מתנהלים והתנהלו בעבר... אין להם מושג מה היה פה פעם 😄

אני נולדתי לפני פחות מ 40 שנים לעולם בלי אינטרנט, בלי טלפונים סלולאריים, שכדי להתקשר לעיר אחרת הייתה צריך למשכן את טבעת הנישואין של אימא שלך.... שלא לדבר על על שיחות לחו"ל ... כדי לשמוע מוזיקה טובה היית צריך ממש לקנות תקליט ויניל (כן תקליט קראו לזה:), וכדי להשיג דברים נדירים היה צריך לטוס ללונדון או להקליט מחתרתית מקלטת חבוטה שמישהו אחר הקליט (זה המקום אולי להתנצל בפני הבהאוס ופיטר מרפי על העתקת 3 תקליטים שלהם באופן דלעיל - להגנתי ייאמר שלא השגתי את התקליטים - וחיפשתי, נשבע שחיפשתי).

זה היה עולם תמים יותר, איטי ורגוע הרבה יותר, אפשר היה להשאיר את הדלת בבית פתוחה ואף אחד לא היה גונב כלום. לנסוע לחו"ל נחשב מותרות, ומי שהיה לו רכב... נחשב בנאדם אמיד... שום דבר לא היה לחוץ, אם התקשרת למישהו והוא לא ענה (כי הוא לא היה בבית או במשרד)... ניסית פשוט מאוחר יותר... לא היה דחוף לאף אחד לדבר עכשיו! עכשיו כרגע!

אני עוד יכול אפילו לזכור את הגעת הטלויזיה הצבעונית לישראל, אי שם בסוף שנות ה 70, אני הייתי משהו כמו שנתיים לפני כן עם הוריי בביקור אצל קרובי משפחה בפריז, ושם נתקלתי בפלא, בפעם הראשונה - הטלויזיה הצבעונית! מי היה מאמין... והנה משהו כמו שנתיים לאחר מכן גם לנו הייתה... גדולה כבדה... ומשהו כמו שנה, שנתיים לאחר מכן גם הגיע המכשיר ששינה את כל עולמי הבדסמי - הוידאו (תיכף נחזור אליו 😄

כן היה לי מזל, הוריי היו אנשים אמידים ולא חסכו ממני את פלאי הטכנולוגיה הכי עדכנית שהייתה באותו הזמן, הם גם אפילו שלחו אותי, הילדון הקטן, לקורס מחשבים :)... נו טוב... המחשב נקרא בשם העתידני סינקלייר ZX85 אלא שהיה לו זיכרון של אפונה ירוקה, משהו כזה אבל בשבילי זה היה שיא הקידמה...אפשר היה לשחק עליו פרוגר 😄 אח"כ התקדנו ושיחקנו משחקים על ה"קומודור 64" שהיה לו קצת יותר זיכרון ויחסת גם הרבה משחקים (מי בכלל חלם אז על סוני פלייסטיישן?)

ואז הגיעו "תואמי ה IBM" עם תוכנה מגעילה בשם דוס....כדי לתפעל מחשב עלוב כזה היה צריך תואר במחשבים - והרי אותנו עניינו רק המשחקים.. אותם היינו טוענים בעזרת קלטת של טייפ פשוטה....ואיך שנהנינו מהמשחקים הדפוקים שזה אפשר לנו..... אני רק יכול להצטער, שלא טרחתי להשקיע את כסף הכיס שהיה לי אז בחברת תוכנה קטנה בשם מייקרוסופט... שאח"כ המציאה את תוכנת ההפעלה "חלונות". ששינתה את כל עולם המחשבים לתמיד...

ואז הגיע האטארי...טוב טוב נראה לי שאני קצת נסחף מנושא הכתיבה שלי... אבל זה בגלל שאני כל הזמן נזכר בדברים ישנים שכבר לא קיימים 😄 - אגב האטארי היה גדול, נשבע לכם... אחת ההמצאות ששינו לנו את החיים.. (הח"מ היה אלוף הכיתה בפקמן לשנים 83 ו 84).

נחזור לוידאו... בזכותו התחלתי להבין שיש כמה חברה שהתחילו עם עניין השליטה לפניי שנולדתי אפילו 😄 מדי פעם שידרו בטלויזיה בערב סרטים עם רמיזות של שליטה... הייתי דואג להקליט ולאחר מכן מתענג עליהם... אני חושב שמשהו כמו בגיל 14 כבר התחלתי לפקוד באופן תדיר את חנויות הסקס להשיג סרטי שליטה... בהם אוכל לצפות כשהוריי לא בבית 😄 ילד בן 14 נכנס לחנות סקס ומשכיר קלטות... כאילו אין מחר 😄

זה מה שקורה כשאין אינטרנט... ובטלויזיה יש ערוץ 1(לזכותו ייאמר שהוא לפחות ערוץ עקבי, משודרות שם היום תוכניות בערך ברמה של אז)... נו טוב לאחר מכן נוספו עוד כמה ערוצים, אבל לא היו כבלים... ולא היה YES אז חנויות הסקס היו היחידות בהן ניתן היה למצוא חומר בתחום השליטה (זה מופנה אליך, כן אליך! שקורא שורות אלו ויודע שתוך שניה הוא יכול להוריד באינטרנט איזה סרט שבא לו ובחינם - תדע להעריך את זה:).

זה היה ממש מחתרתי... פעלתי לבד, בכסף שלי (עבדתי מגיל צעיר בשביל שיהיה לי כסף משלי), בלי שאף אחד יידע.. אסור שאף אחד יידע!

כך במשך תקופה דיי ארוכה...

האמת? אני לא מתגעגע לתקופה ההיא, אני אבל שמח שיצא לחוות אותה, כי אני יודע להעריך הרבה יותר את הקלות היחסית שבה ניתן להנות משליטה כיום, לעומת אותה תקופה תמימה ופרימיטבית. ומצד שני אני גם הספקתי בחיי הקצרים לחוות את "עידן התמימות" העידן שלפני הרעש... מה שאלו שנולדים היום לעולם לא יחוו.
מצד שני יש גם תחושה של החמצה - אני תמיד שואל את עצמי מה היה קורה אם היה לי אינטרנט כבר כשהייתי בן 14, בטח הייתי נהנה הרבה יותר ... אבל הרי לא נבכה על חלב שנשפך, נכון?

}{מוראנה}{ - יש משהו בתקופה ההיא
משהו אחר, תמים כזה
אז היו מחזרים
כותבים מכתבים

תקופה רומנטית כזו
שאלייה אני דווקא מאד מתגעגעת
לפני 12 שנים
אחד נשלט באמת​(נשלט) - אני חושב שזו תכונה כזו של בני אדם להגיד "פעם היה נפלא" או להתגעגע ל"פעם" אני חושב שאיכשהו הזיכרון האנושי נוטה לשכוח את החסרונות של פעם ומדגיש לנו רק את הייתרונות שהיו פעם, והרי את החסרונות של ההווה אנו מכירים וזוכרים היטב - אנו נתקלים בהם ביום-יום... מי יודע בטח עוד 20 שנה נתגעגע להווה של היום :)
לפני 12 שנים
}{מוראנה}{ - פעם לא ידענו מה שיש היום
אז לא היו ציפיות
והחיים היו שקטים יותר, ענוגים
פחות מורכבים, פחות מסובכים
אז כן, אני מתגעגעת לפעם, לחלקים מהפעם
שנחרטו בזכרוני ועד היום גורמים לי לחייך
לפני 12 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י