בוקר טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

The song of ice and fire

לפני 7 חודשים. 21 בספטמבר 2023 בשעה 18:44

אמ;לק:

האם ניוש נתפס בעיניי רוב כהשפלה?מה בניוש נתפס בעיניכן כמשפיל? מה ההגדרה עבור המקבילה? גיבור? או גיברור? מהי השכיחות בכלל?

 

 

הסתייגות קטנה- אין בכל הכתוב קשר ישיר או דעה על שינויים מגדריים של נשים טרנסיות, גברים טרנסים וכל מי שרואה עצמה.ו על הקשת הזו, המורכבות הזאת עמוקה מדי לפוסט הזה, בעיניי.

 

כתבתי בעבר על בגדי הנשים שלי, אבל ככל שעברו השנים, וההעמקה שלי אל מול עצמי ומתוך חוויות מהחיים האמיתיים כשדיברתי את זה, היו ועדיין יש לי יותר שאלות מתשובות בנושאים מסוימים, שתמיד אשמח להמשיך ולהעמיק בהם.

והנושא שתמיד חזרתי אליו הוא על ניוש כהשפלה ומהי השכיחות של זה אצל נשים וגברים? כמה באמת רואות.ים בזה משהו משפיל? ובעיקר למה? 

אז למה אני פה ולא בפורום? גם אני שאלתי את עצמי למען האמת, כרגע התחשק לי לשתף פה, ואולי עוד אשאל גם שם. 

 

אני ממש לא רואה ניוש כמשהו משפיל, אלא בדיוק ההפך. אני כן יכול להבין אקטים משפילים, אבל נורא לא מתיישב לי בראש שעצם ה"להיות אישה" זה הדבר המשפיל בניוש. 

לא מזמן דיברתי על זה עם אחת מהחברות הקרובות שלי מהאתר, על הקשר בין ניוש, השפלה, שוביניזם, פמיניזם ומיזוגניה, אם יש איזה קו מחבר, או מאיפה התפיסה הזאת מגיעה שלהיות אישה זה דבר משפיל בתוך אקט הניוש? 

והמשכנו בשיחה, והמשכתי לשאול, נגיד מה משנה הלבשת או ""הפיכת"" הגבר לאישה? האם לשון הפנייה משנה? הוא לא יכול להיות זונה ממין זכר? זה לא משפיל? 

 

ואני? ממשיך להקשיב וממשיך ללמוד.

טלי35​(שולטת) - זו לא פרקטיקה מרכזית אצלי אבל אני לא רואה את זה כהשפלה אלא יותר כריגוש.

לגבי הפורום - מניסיוני לא כדאי לשאול שם. כל פעם אני מתאכזבת מחדש מהתגובות הלועגות והציניות ועל הדרך בה אנשים מגיבים שם (לא כולם כמובן אבל בנושא רגיש מספיק הלך רוח וזה כבר יכול ממש להוריד)
לפני 7 חודשים
researcher​(שולטת) - כתוב בצורה מעולה, אחלה נקודה למחשבה.
אני לא נמשכתי עד לא מזמן לניוש דווקא בגלל זה כי זה לא השפלה בעיניי.
ודווקא עם הנשלט הנוכחי שכמו שטלי כתבה רואה את זה יותר בתור ריגוש ודבר אחר ושונה ומכניס למוד שונה לחלוטין מצאתי את היופי בזה.
כל כך נהנתי לעשות איתו ערב בנות למשל 😊
לפני 7 חודשים
Fashion kitty​(אחרת) - מי החברה החכמה, היפה, הכריזמטית והסקסית?
לפני 7 חודשים
tomerw​(אחר) - 💜
לפני 7 חודשים
hardonforbrokenthing - בגדול - פטריארכיה (בחברה פטריארכלית נשים נמצאות בעמדה של פגיעות. השפלה עוסקת בעיקר ביצירה והנצחה של סיטואציות פגיעות). קצת יותר לעומק אני חושבת שאפשר לדבר על בזות - לא שנשיות היא בהכרח דבר בזוי, אבל נדמה לי שדווקא כשמחברות אקט של ניוש להשפלה, יש בו כדי להקיא או אולי לפלוט הצידה גרסה נוזלית, מוקטנת ומוחלשת של הסובייקט. סובייקט שהוא אובייקט. בקיצור, אני לא חושבת שלהיות אישה זה דבר משפיל כשלעצמו - אני חושבת שעצם המשחק תלוי בקיומם של שדות סמנטיים שתופסים נשים ונשיות בצורה מסוימת. מיניות היא לא דבר שאפשר לקרוא מחוץ לקונטקסט חברתי.
לפני 7 חודשים
Jeanne - גיברור וניוש יכולים להיות משפילים באותה מידה ו/או מרגשים באותה מידה

התנהגות וקבלת יחס שאינו מותאם חברתית מגדרית מיצר פער, והפער הזה יכול להיות מלווה בהרבה תחושות. מעונג, דרך מבוכה ועד השפלה. זה יכול להיות גם משמח ומשחרר וזה יכול גם להשתנות מפעם לפעם בהתאם לקונטקסט של הדברים באותו מעמד.

יש בזה הרבה מקום למיינד פאק נחמד ולשחרור עכבות.

אבל זה לא נובע בעיני כי להיות אישה זה משפיל. כי גיברור של אישה לגמרי מקביל מבחינתי לניוש. וברחבי הרשת יש גם לא מעט טרנסים עם ריגושים דומים שנובעים בדיוק מאותו פער רק שאצלם הוא יותר מורכב ונוכח. ריגוש מזה שיתעלמו מהמגדר שלהם וייתחסו רק למין שלהם למשל. הפערים והמתחים הללו הם המקומות שבהם יש לנו כפתורים ולחיצה עליהם תעורר תגובה רגשית. זה הקסם בעיני.
לפני 7 חודשים
ליידי תמרה​(שולטת) - אני מאוד מתחברת למה שכתבת. אני אוהבת קרוס-דרסינג, וגברים בשמלות זה מהמם בעיני, אבל סולדת מאוד מ"ניוש", בדיוק בגלל האלמנט של ההשפלה.

בראש שלי זה לא מסתדר: איך אפשר להיות "נשלט" ממקום של "הערצת נשים", ואז לרצות שמישהי "תהפוך אותך לאישה", ולראות בזה "השפלה"? אם אני משפילה מישהו על ידי הוספת נשיות, מה אני אומרת בעצם על הנשיות שלי?
אני אוהבת את הנשיות שלי, ואני אוהבת גם את ה"גבריות" שבי - ימים שבהם אני מלבשת יותר "בוצ'", וכמובן העיסוק שלי בשלל התחביבים שלי, שבחלקם נחשבים "נשיים" ובחלקם "גבריים". ואף אחד מהם לא פחות מהשני.

בגלל זה לעולם לא אעסוק בניוש כחלק מהבדס"מ שלי, אבל לגמרי אהיה (והייתי) עם קרוס-דרסרים.

זה מזכיר לי מכר שהכריז על עצמו כפמיניסט, ולכן התנגד לשמלות ובובות לילדתו הקטנה. הסברתי לו שהוא טועה - הפמיניזם מגיע כדי לפתוח את כל האופציות לכולנו, בלי קשר לאיברי המין שלנו, לא כדי לחסום בפנינו באופן שרירותי חצי מהקיום האנושי, במקום לחסום את החצי השני של הקיום האנושי.
מעבר לזה, את החיבור בין שמלות לנשיות הפעוטה כבר תעשה מתישהו, אז מה הוא משדר לה, בעצם? שלהיות אישה זה נחות? שדברים נשיים הם נחותים?
לשמחתי, הוא הבין. לילדה היו גם שמלות וגם דגמ"חים, גם בובות וגם לגו.

לפני 6 חודשים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י