שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

סרטן הגדי

כלבים מסתכלים עליך מלמטה
חתולים מסתכלים עליך מלמעלה
חזירים מסתכלים עליך בגובה העיניים

את הבלוג שלי קוראים קודם בלחיצת ]PLAY על הסאונד המצורף
לפני 13 שנים. 27 באפריל 2011 בשעה 14:52

במה אנחנו כל כך עסוקים?
בסרט "גברים בשחור" היטיבו להשוות אותנו לג'וקים. מתרוצצים מפה לשם ורב הזמן לא יודעים מה אנחנו רוצים מעצמנו. עסוקים כל הזמן בייאוש ובאיך לשרוד את היום. מעבירים את חיינו הקצרים והחסרי תכלית במטרה למצוא סיבה לקיום שלנו. לעיתים עד יום מותנו אנחנו לא מצליחים למצוא.

במה אנחנו כל כך עסוקים?
לפעמים אנחנו שוכחים את הדברים החשובים. שוכחים משפחה. אמא ואחים. שוכחים חלומות ותוכניות. שוכחים לשמור על קשרים. מצד שני לא שוכחים לנטור טינה. לפעמים על דברים ממש טיפשיים. אחרי כמה עשרות שנים נגיד לעצמנו 'על זה רבנו'? לא יכול להיות. קאט סטיבנס שר על זה פעם. אתה תהיה פה גם מחר. החלומות שלך כבר לא.

במה אנחנו כל כך עסוקים?
בחרנו להתחתן ולא ממש מבינים למה. בחרנו להביא ילדים ולפעמים מתחרטים. חושבים שנהיה ההורים הכי טובים. אבל עסוקים בדברים אחרים. חוזרים הביתה מהעבודה ולפעמים ממש אין לנו כח אליהם. לעיתים גם לא לאשה. תנו לי את עשרת דקות הזומבי שלי רק כדי שאוכל לחזור לתפקד. עדיין חושבים שנהיה הורים טובים יותר. טובים יותר מהורינו. יודעים שנעשה טעויות. משאירים מאחורה את ילדינו. הדור הקודם עוד היה עסוק בהקמת המדינה. בדרך הוא שכח אותנו. הדור הנוכחי עסוק בעצמו.

במה אנחנו כל כך עסוקים?
אנחנו עסוקים בטווח הקצר ולא בטווח הארוך. רוצים לחיות את הרגע. לעשות עכשיו דברים שלא נוכל לעשות אחר כך. עסוקים בלהיות צעירים. עסוקים באורגזמות ובלשבור את הגלים.דור העבדים של הפירמידות , אנחנו או אחרים, בנו את הפירמידות במשך כמה מאות שנים. אדם בנה משהו וידע שהוא בונה משהו שלא יזכה לראותו גמור. בעוד שהוא היה עסוק בדורות הבאים אנחנו נשארנו עסוקים בעצמנו.

במה אנחנו כל כך עסוקים?
אנחנו מסתכלים במראה לחמש דקות לפני שאנחנו יוצאים מהבית.מה אנחנו באמת רואים שם?
האם אנחנו מסוגלים לאהוב מישהו אחר מלבדנו? בסופו של דבר אנחנו עסוקים לא בדברים שממש חשובים.הדבר שיודעים לעשות הכי טוב זה לבזבז את הזמן.חושבים על המוות עוד לפני שיצאנו לפנסיה. עסוקים לפעמים בעולם הבא או בעולם מקביל יותר מאשר בעולם הזה. מעבירים את הזמן. בסוף כולנו מסיימים באותה קופסא.

אז במה אנחנו כל כך עסוקים?
עסוקים יותר מידי ב'אני' ופחות מידי באת/ה.עסוקים יותר מידי בפרטים הקטנים ופחות מידי בתמונה הגדולה. עסוקים יותר מידי בתשובה במקום להיות עסוקים בשאלה.עסוקים בלקבל במקום לתת. אנחנו עסוקים ויודעים את זה. רגילים לזה. זה חלק מאיתנו. רובנו לא רק רגילים. רובנו עסוקים בלהיות עסוקים.רק כך 'הייאוש נעשה יותר נח'.אנחנו לא תמיד יודעים למה. אנחנו לא שואלים. אנחנו יותר מידי עסוקים.

browneyes​(נשלטת) - שונה משהו.
ועדיין מעניין.
לפני 13 שנים
חניבעל - אין לייק?
לפני 13 שנים
browneyes​(נשלטת) - חמדן P-:
לפני 12 שנים
דיווה​(מתחלפת) - בול
על כל זה חושבת השבוע
לפני 13 שנים
חניבעל - כן. זה מתבשל אצלי זה זמן מה.
לפני 13 שנים
אתנה - האמת ששמעתי היום בבוקר את "לונדון" ברדיו.
עשה חשק לברוח לשם.
ותקשיב, אתה, יש לך כישרון לתמלל את מה שמתרוצץ בראש.
: )
לפני 13 שנים
חניבעל - דווקא לא התחברתי לטקסטים של חנוך לוין.
זה כמו בוב דילן. מתישהוא כל אחד בזמנו שלו יגיע אליו.
לפני 13 שנים
מתוקף אישיותה - רובנו עסוקים בלהיות עסוקים

אין ספק שזה לב לב הענין.
כמו חיה פצועה.
עסוקים כדי להרגיש חיים...
כי רק אז , יש תחושה ש'לפחות ניסינו'..

כמה עצב יש בשרידות שלנו.
לפני 13 שנים
חניבעל - בהחלט. ברוכה השבה. התגעגעתי לתגובות שלך.
לפני 13 שנים
Tainted​(לא בעסק) - יאללה פ'סדר.
עשיתי -שוב- לייק.

שונה, מעניין לא פחות.

מחכה!!!!!
>_<
לפני 12 שנים
חניבעל - מחכה למה בדיוק??? :)
לפני 12 שנים
Tainted​(לא בעסק) - אה, חניבעל,
לא להתחצף אה?



*מתחבאת.*
לפני 12 שנים
aka BODYGUARD - אהבתי.
אני לא לוחץ על הלייקים כי הדבר הזה מחליא אותי כאן.

הפוסט הזה...
כמה חוכמה יש בו.
תענוגות.
לפני 12 שנים
חניבעל - אני מודה לך על התגובה ידידי. לטרוח להגיב זה לא עניין של מה בכך.
לפני 12 שנים
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} - נשמע שמישהו צריך חופשה :)

תגובה חלופית: המגוחך הוא שכל זה הרבה יותר קל ממה שזה נראה מבעד למסך העייפות.
לחשוב היטב, לדעת בשביל מה, להקשיב היטב, לגלות אורח רוח, לשאול, להעניק, לפנות זמן. זה כל כך קל, וכל כך נעים, אבל העייפות הזו, רק מלחשוב על ה"עסוקים הזה" נהיים עייפים, ואם לא היינו מרגישים ככה עכשיו, היינו חושבים - ממה עשינו סיפור כל כך גדול. איך זה שהיינו כל כך נוחים להשפעה.

בלי קשר לזה, אני חושבת שלהיות עסוקים בעצמנו זה לא בהכרח רע. היותו של הדור שלנו עסוק בעצמו נותנת לו גם יותר כלים ליצור, להתפתח, להיות טובים יותר. להפעיל את הביקורת העצמית הזו, איתה אתה יותר מודע, יותר חופשי, למרות שמתוך עייפות ה"עסוקים" זה הרבה פעמים לא נראה ככה. דור שעסוק יותר בעצמו, פחות יוצא נגד חיים פרטיים של אחרים. דור שעסוק בעצמו מתחיל פחות מלחמות. דור שעסוק בעצמו מרגיש חופשי יותר. אנשים חופשיים יוצרים יותר, הורסים פחות.

אני חושבת שאנחנו לא עסוקים כל כך בעצמנו כמו בכל מיני שטויות שמסיחות את דעתנו ומנוונות אותנו קצת. עיסוק עצמי מפורש מוביל גם לעיסוק באחרים - כי זה מה שטוב בשבילנו, כשמזיזים את ההסחות.
לפני 12 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י