סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

מילים מלוכלכות

לפני שנה. 29 במאי 2022 בשעה 1:24

מדי פעם אני נזכר שלהקשיב למישהי, באמת להקשיב, אומר לתת לרעל שבחוויה הנשית להיכנס אלי פנימה ולשטוף גם אותי לשניה בודדה, לפני שאני מרגיש רחוק שוב.

פוסט בעמוד וידויים אקראי בפייסבוק שבו מישהי מחליטה לגולל חלק כלשהו מהחוויה של להיות אישה במרחב הציבורי ומסתיים בתיאור של טראומה ממפגש מיני עם בן זוג. מישהי שמספרת לי בצ'אט הראשון בינינו על התקיפה המינית שחוותה. בת זוג חדשה מתוודה בעיניים דומעות על החוויה שלה מגיל 12. בת זוג ממזמן שסיפרה לי על חוויה דומה, רק בכעס. נשים בכלוב שמדממות את הנפש שלהן על המקלדת, וחלקן פצועות מספיק ורהוטות מספיק לגרום לי להרגיש את הלהב המסתובב בקרביים לרגע דחוק. זה תופס אותי לא מוכן בכל פעם.

זה לא שלגברים אין נזק. בהחלט יש. הנזק שלנו מעודד אותנו להיות אקטיביים ולא פסיביים ולכן שם אותנו פחות בעמדת הקורבן, או יותר נכון, כשאנחנו קורבנות זה לרוב באופן הרבה יותר מרומז ועקיף. על גבי זה, גם מעודדים אותנו לא לשתף ולא לבקש עזרה, אז יוצאים מזה פחות סיפורים מעוררי אימה. מה אני אספר, שפעם חיבקתי מישהי בלי שהיא רצתה? סיפור חשוב, בלי ספק, אבל בוא נגיד שזה כנראה לא היה נכנס לעשיריה הפותחת של הסיפורים בחיים שלה.

ב"העיר והעיר" של צ'יינה מייוויל הוא מתאר שתי ערים המתקיימות בו זמנית באותו המרחב, ותושבי כל אחת מהן מיומנים בהתעלמות מכוונת מכל מה שמתרחש בשניה. תושב העיר האחת יכול להביט ישר בתושבת העיר השניה ההולכת לקראתו על המדרכה, לעקוף אותה בלי להתנגש ולהמשיך בדרכו בלי להבחין בה. נשמע כמו פנטזיה, מלבד העובדה שאני חי באמת בעולם נפרד מזה של האישה הממוצעת. המדרכה, האוטובוס, המוכר בחנות, הסמטה בשוק, הקולגה בעבודה, כולם שונים בשבילי ובשבילה. לפקוח את העיניים ולהביט בעיר השניה פירושו לתת לרעל להיכנס בלי פילטר ולהשתלט עלי לשניה. להיות אמפתי למשהו שאני רוצה להתכחש אליו. וגם זה לשניה בודדת, ויעלם ברגע שאסיט את מבטי הצידה ואמשיך ללכת.

Shish​(שולטת) - איזה פוסט מעניין לקרוא על הבוקר, מצליח להניע לי גלגלי חשיבה לפני שמונה איי אם!
לפני שנה
Shish​(שולטת) - אני חושבת שעיקר לשני הכיוונים הבאים:
1. מבינה את האמפתיה שאתה צריך אקטיבלי להפעיל ולנסות לשמור על עצמך מבפנים, כי אין באמת דרך להתעלם מהסיפור של אף אחת וכמעט לכל אחת יש כזה... או אחר.
2. אתה שוכח ומעלים שכבה שלמה של ילדים, נערים ואף כברים צעירים שעד גיל 12 בטוח ולדעתי בסביבות מסויימות עד גיל 20, מהווים אותו מספר יחסי בשלל הקורבנות של אלימות מינית. זה שלא מדברים עליהם ממש לא אומר שהם לא נפגעים, ועמוק מאד. אתה חואט להם ובענק לדעתי.
לפני שנה
מילים מילים​(שולט) - תודה על התגובה!
כן, באמת יש בפוסט שלי איזה חוסר התייחסות אליהם. אני אישית מכיר שני גברים שמדברים על תקיפה שחוו, אחד היכרות פנים אל פנים ואחד שכותב על זה ברשת בפומבי, ומאידך המוני נשים. באמת המון. מספר דו ספרתי גבוה של נשים שאני מכיר אישית, והפסקתי כבר לספור פוסטים פומביים של נשים שאני לא מכיר. אז כנראה שיש כאן שילוב כמה גורמים: גברים מותקפים פחות (החל מגיל מסוים), גברים מתוודים ומדברים על זה פחות (אולי כי מקבלים פחות תמיכה?) ואני, אישית, מספק מקום בטוח לנשים לשתף, ויתכן שלגברים פחות. לא יודע איזה מאלה יותר דומיננטי.
ואם נדבר לא על תקיפה של ממש אלא על התנהלות במרחב במודעות לאפשרות שיתקפו אותך, ההרגשה שלי היא שגברים חיים בעולם אחר לגמרי מנשים.
לפני שנה

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י