לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

Clotted Blood

And with tears of blood he cleansed the hand,
The hand that held the steel:
For only blood can wipe out blood,
And only tears can heal.
Oscar Wilde / The Ballad of Reading Gaol
לפני 16 שנים. 28 בנובמבר 2007 בשעה 0:48

.
אני מכיר אותך יותר זמן ממה שאני זוכר. את יודעת איך זה – הוויסקי מוחק ימים שלמים ואת אלו שנשארים, אני ממלא בנוסחאות. יש משהו מרתק במספרים, הם תמיד נשארים אותו הדבר, זה הסדר שלהם שקובע את התוצאה. ואולי גם את, לו באת בזמן אחר או טרם באת אליו, הכל היה נראה אחרת ומצד שני אולי לא.

אחרי שהלנה התאבדה, בחרת את עמדתך – מאחורי גבי. אני ראיתי את דמותך הדקיקה בזווית העין אך לא ייחסתי לה חשיבות, כנראה כי היית אסורה עלי ואולי כי לא היית חשובה, למרות שאני בספק. וכשהחליף אותך בשתיים אחרות ועזבת, התגעגעתי אל מגע ידך הקטנה אשר נגעה-לא-נגעה בכתפי ותמיד הייתה שם. באופן מפתיע דווקא פיצית, לה תמיד הצקת, הייתה עוצרת את עיניה על עיניי וממלמלת את שמך. היא שמרה על רגל השולחן אליה נכבלת, ריקה. אולי פענחה את כאב הקיפאון שהזדחל מהמקום השומם שלך אל לבי ואולי כי גם לה היית חסרה.

התקשרתי אליך סתם כך. חשבתי שאם אגלה שאת מאושרת, אפסיק לרדת על הדגנרט. לא סיפרתי לך כיצד יום לפני כן גירדו אותי בקושי מהעיסה שעשיתי מפניו. איני זוכר מדוע רבנו, אני יודע שכשחבטתי באפו, שנאתי אותו כי ויתר עליך. את לא נשמעת מאושרת וגם לא אומללה אך כשהופעתי על סף ביתך בפורים, מחופש לפינקרבל (פין עם כנפיים), נצצו דמעות בעיניך. את אמרת שזה נדוש ושזאת תחפושת ישנה. צדקת כי שנה אחר כך, במסיבה בה נוכחו כולם פרט לך כי לא היה לך אדון, כנף אחת נשרה.

אני מכיר אותך יותר זמן ממה שאני זוכר, אבל במקומות אותם אני זוכר, את תמיד מופיעה. מעולם לא שלחת אותי לטפל ביד ובכתפי הקפואה, גם לא כשעיסית אותה במרץ כדי להקל על כאביי ואת בקבוק הוויסקי שצמוד לי לתחת כמו פלאג וחוסם את רגשותיי, לא ניסית לשמן. אך כשאלו שאני לא משתין לכיוונם, קבעו שאני הכבשה השחורה והדוגמא הרעה של הקהילה, רק בפניך הייתי נכלם. דווקא בפני האישה שקיבלה אותי כמו שאני.

כאשר ליוויתי אותך לפגישות עם אחרים והרמתי את האגרוף לקראתם מעל ראשך, הצלבתי את אצבעות ידי השנייה כמו ילדת פרחים ורודה שתצליחי וכאשר בכל שחרית התפללתי שיפלס את דרכך מחוץ לעולמי ושתהפכי אמא לילדים ואישה לגבר הרואה בך אדם ולא שעשוע לרצונותיו, נשבעתי בי שאם לא, אמלוק את ראשו. אני לא יודע אם זה הוא או אני, ליזקיד של אליפל, אך איכשהו התפילות שלי לא התגשמו - את תמיד חזרת אלי וטרם שמתי לב, ידך הקטנה שוב נחה על כתפי.

את בכית הערב כשכרעתי ברך לפניך והבטחתי לך הבטחה, כשסיפרתי לך שאני מטפל בידי ובסיוטים, שזכיתי בילדים ובקהילה הרווחתי את התואר חזרה. שהשלמתי עם הדגנרט ועם מותה ושבקרוב אקנה את הקוטג' השלישי ליד הערוגה. לכן לא עשיתי איתך אהבה. את מכירה אותי, וזוכרת גם - אני חייב, בשבילי ולא בשבילם, להסיר מלבי את הכלימה ואת הקלון טרם אהיה זכאי להפוך אותך לאיבר מאיבריי.

שלגי - אין מילים, פשט אין
לפני 16 שנים
שיר כאב​(שולטת){סוליקר} - איזה יופי.
פשוט כך.
תחושה של התכנסות.
לפני 16 שנים
תמונה כפרית - מכל הלב חבר יקר
בהצלחה
לפני 16 שנים
נילי ונילי - תירוצים
לפני 16 שנים
RIS - אני יודע.
ישנה טכניקה שנקראת "רומן מפתח" - במסגרת כתיבה ספרותית, כביכול, מחביא הכותב אוטוביוגרפיה מקודדת, שבה הוא פורש במסווה את כל החברים, האויבים ובני המשפחה.
ואתה, אתה עושה בדיוק ההיפך. את האוטוביוגרפיה אתה חושף.
ואת דמעות הלב הענקיות אתה מנסה להחביא.
אבל אני, אני יודע.

וכל מי שיכול, כמוני, לוותר על הנסיון להבין את המילים ולהתרכז במוזיקה שלהן - אף הם יידעו.
לפני 16 שנים
Brave Dwarf - אטומות מאחורי פלאג בצורת בקבוק ויסקי, בן-אדם. (-:
כן. אתה יכול.

אבל מה לי ולמוזיקה? פיל דרך לי על שתי האוזניים עוד טרם נולדתי. אמרתי לך לפני עשרים דקות, אל תגיד לי שגם אז לא הקשבת למילים.
לפני 16 שנים
כנעניה​(לא בעסק) - אני בוכה עכשו
מהתרגשות.

אתם נכונים זה לזו, וטובים.
}{
לפני 16 שנים
Brave Dwarf - אני מאמין שהשלב הזה הגיע. ואין תקופה נפלאה לעשות זאת מאשר עם כניסתה של שנה (לועזית, שייגיס שכמותי) חדשה.
Oh, jingle bells, jingle bells
Jingle all the way
Oh, what fun it is to ride
In a one horse open sleigh

לא רק על הניק שלך אני מת. אבל את זה את יודעת. תודה.
לפני 16 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י