שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

Clotted Blood

And with tears of blood he cleansed the hand,
The hand that held the steel:
For only blood can wipe out blood,
And only tears can heal.
Oscar Wilde / The Ballad of Reading Gaol
לפני 15 שנים. 20 במאי 2008 בשעה 0:52

.
"אלפל, אני מודאגת מהטיול הזה."
"למה, בובה שלי, למה?"
"כי אתה תשתה בלי הפסקה וכמו תמיד יקרו לך כל מיני דברים."

את מתבזבזת, אולי תדאגי למישהו אחר? דאגי לתותית, למשל, שלמרות שכבר נראית כמו מיני חבית לא מפסיקה להשתולל. כשאני עוקב אחריה כיצד היא מתעופפת מהכורסא לשולחן, מבצעת תרגיל אקרובאטי קרוב לתקרה ואז עוד אחד על הקיר, אני חושב שהיא בעצם ציפור עם פרווה. דאגי לאחיה של פיצית שהשנה יצטרך לטפל גם בה, בזמן שאני אראה לך את הזריחות ואת השקיעות כמותן לא ראית מעולם.

אני מחכה לרגע בו אושיב אותך בסירת משוטים פשוטה ואחתור כשאת יושבת ופניך מופנים אליי. כשבעינייך משתקף האגם על כל עושרו. על דגיו הנוצצים, על קני סוף המגדרים את גדותיו ועל הצמרמורת הקלילה שזורקת בו בריזה פתאומית. האם אי פעם חלבת פרה? האם שתית את החלב בעודו חם ומתקרם במהירות בזק כמו מתגונן מפני העולם? וצלופחים מעושנים אכלת? אני אחפור מחילה, בקצה האחד אבעיר מדורה, בשני אתלה את הצלופח ועד שיהיה מוכן, אשכיב אותך על הדשא אותו אקמט קודם בידיי כדי שלא תחתכי, כי את לא יודעת מה זה דשא אמיתי וכמה נוקשה הוא כשיש די גשמים. כן, הגשמים. את לא מתארת לעצמך כמה יפה המנגינה שהם מצליפים באוהל. אני אתלה את הפנס במרכזו כדי שלא תפחדי מהברקים שינסו לקרוע את האריג ואקיף אותך בגופי הבוער תמיד כדי שלא יהיה לך קר. ואם בבוקר תרצי לאסוף את הטל, אני אכיר לך את כל הפטריות. הן שונות משמפיניונים שאת קונה אצל החנווני שבפינת רחוב. אנחנו לא נתלוש אותן מהאדמה אלא נחתוך בזהירות עם הסכין כדי להשאיר את השורשים לגשם הבא. לא עבורנו, כמובן, כי מחר נעבור למקום אחר, אלא עבור אלו, כמונו, שאולי יגיעו לשם.

אפילו לקינוח אינך צריכה לדאוג. אני יודע לזהות את מקומות המסתור של חמוציות ממרחקים. הן לא עד כדי כך חמוצות ואם מבשלים חופן מעל מדורה בתוספת שתי כפות סוכר ומערבבים עם שמנת אמיתית, יוצא מעדן. את השמנת נקנה אצל האיכרה שמזקקת אלכוהול בביתה ומוכרת לתושבי הכפרים הסמוכים. גם את האלכוהול נקנה ואפילו נשאר אצלה לארוחה, בתומה אקח אותך לטעום מהדומדמניות ומהעכוביות המקיפות את ביתה. כשנפרד ממנה, היא תניח בחיקי מעין סיר חרס קטן, כמו שני אלו שאת שומרת בארון מטבח ושואלת אותי לפעמים למה הם משמשים. אני לא אגלה לך מה יש בתוכו, לא הלילה, ילדתי, כשאת מביטה בי בעיניך המודאגות וממתינה שאבטיח שגם אם יקרו לי "כל מיני דברים" לי לא יקרה דבר.

אני יכול להבטיח לך אלפי הבטחות ולעשות את כל מה שעומד לרשותי נגד הגורל כדי לעמוד בכל אחת ואחת. אני מבטיח שנרים עלים ונמצא תותי יער תחתיהם, שאצבע את שפתיך בכחול ענבי שועל ואלמד אותך להבדיל בין אמניטות רעילות לאלו שלא, שטעמו של צלופח מעושן ימס בפיך כאשר אניח פיסה בתוכו ובמתח נרעד אעקוב אחר הבעות פניך. שאין כמו זריחה המשתקפת באגם או שקיעה המתמזגת עם גחלת מדורה. שכשפורמים את הדגים מהרשת יש להעביר אותם כך בדיוק בתוך הריבועים. אני מבטיח לך שכל עוד אני בחיים, אני ארצה לעשות את זה רק אתך ושאם יקרו לי "כל מיני דברים" אני אחזור ואעשה את זה שוב ושוב. אם תרצי כמובן. אבל אני לא יכול להבטיח לך דבר, פרט לכך.
.

להבה חשופה - תמונות חדשות של תותית, "ציפור עם פרווה" .יהיו בקרוב באלבומך?

"פרט לכך" זה בעצם המון הבטחות.
לפני 15 שנים
Brave Dwarf - לא. אני חושב שגם את אלו שיש אמחק. אני נוהג לצאת "קל" למסעות. לא אוהב עקבות.

לא, לא המון, אלא אחת בלבד - כל עוד היא רוצה, בתנאים שלי, אני כאן.

לפני 15 שנים
שלגי - תעשו חיים אמיץ.
לפני 15 שנים
Brave Dwarf - נעשה
לפני 15 שנים
גרניקה​(נשלטת) - משרד הבריאות מודיע כי אובר -דוז של ג'ינג'יות מסוכן לבריאות!
לפני 15 שנים
Brave Dwarf - את על תותית בטח כי לא יכול להיות שעל הפטריות הג'ינג'יות המתחבאות מתחת לחזזית (אין לי מושג בעברית). אז יש לה כווולה שני כתמים כתומים. אבל כן, היא בגודל של נמש ובעלת אופי של אירי שיכור.
לפני 15 שנים
שפחריפה - גן עדן עלי אדמות - מינימום חודש, מקסמימום נצח

יקרו לכם כל מיני דברים, והם יהיו טובים :-))
לפני 15 שנים
Brave Dwarf - אני בטוח בכך. כל שנה איך שהחודשים שמכילים את האות ר' בתוכם נגמרים, אני מתחיל לחשוב על הנסיעה הצפויה. זה כמו לעצור נשימה ואז, שם, לנשום.
לפני 15 שנים
ginger - נחת, עונג, שלווה... רוך, עדינות, קסם.
זה מה שעולה בי.
לו יהי.

זנגוויל.
לפני 15 שנים
Brave Dwarf - זה מעניין. זה כמו שבאחד הפוסטים הקודמים (שהיה כאן) כתבתי שאני רוצה יבשת קטנה משלי. כל המגיבות מיד פירשו אותה לאי בודד. בזמן שאני התכוונתי ליבשת שלמה ועמוסה באנשים.

אם תשאלי איכר, הוא יגיד לך: ריח תמידי של דגים, לחות בלתי פוסקת, עבודה (טוב, זה לא קשור אלי, אם אני עובד, אז עוזר בשביל הכיף לכמה שעות), השרדות והרבה אלכוהול טוב שמכה קודם ברגליים ורק אח"כ בראש. (-:
לפני 15 שנים
ginger - נכון ?
אני תמיד אמרתי ואפחד לא האמין לי, שאם מדובר באלכוהול, הוא ישר מהגרון שלי יורד לרגליים ומתיישב בבירכיים...
ככה בבת אחת.

נ.ב.
כשקראתי "יבשת" חשבתי על יבשת ולא על אי בודד כי כתבת "יבשת", ולא כתבת "אי בודד".

חוץ מזה, הכל בגלל שאתה מתחשב בפיטריות.. ומשאיר ברשותן את השורש.. בשביל אחרים.

זנגווילית.

לפני 15 שנים
Brave Dwarf - את יודעת שלא רק בשביל אחרים? הרי גם אני חוזר לאותם מקומות שוב ושוב. כל שנה בחודשים שלא מכילים את האות ר' (תלוי באיזו מדינה בוחרים, אבל כשבוחרים אלו אותם מקומות). וגם תוך כדי טיול, חוזרים לפעמים לאותה חורשה.

לגבי אלכוהול. תלוי איזה. יש כזה שקודם מוחק לך את המוח ורק אח"כ מפיל אותך מהרגליים ויש כזה שלהפך. האלכוהול הביתי, כמו זה שאני מדבר עליו וגם המשקה לו קוראים בארץ בירה (ממבשלת) אבל זאת לא בירה בכלל אלא משקה שמרים שממשיך לתסוס גם אחרי שהוא כבר מוכן, מכים קודם כל ברגליים. משמע: אתה חושב שאתה יכול לקום, אבל כשאתה מנסה, הופה! רעידת אדמה.
לפני 15 שנים
ginger - כן, אני מסכימה (לכל) אבל אתה יודע, לפעמים חוזרים לאותם מקומות, אבל אנחנו נעשים קצת - אחרים.
אם אעז פעם לקטוף פיטריה, למדתי, אני אשמור את השורש שלה באדמה. מי יודע איזה זחל כחול אוהב אותה, ומה בדיוק היא עלולה להגדיל.

זנגוויל.
לפני 15 שנים
Brave Dwarf - אפרופו זחלים. את יודעת איך מוודאים סופית האם בחרת באמניטה רעילה או לאו? בודקים אם איזה זחל נתן בה ביס. אם נתן - זאת פטריה ראויה למאכל. כי ישנן פטריות "מתחזות". הן לובשות בכוונה אדרת של פטריות רעילות כדי לבלבל את האויב. (-:
לפני 15 שנים
ginger - אה! זה בדיוק מדוע איני מתעסקת עם פיטריות.. רק כאלו שיש בסופר. (ואני אוהבת פיטריות מאוד)
אני.. יותר טיפוס של שורשים :-)
זנגוויל.
לפני 15 שנים
Brave Dwarf - זנגוויל, אם את אוהבת פטריות מאוד לפחות תמצאי חנות שמוכרת את הדבר האמיתי והמיובש ולא סופר. למרות שאני לא יודע עד כמה שיטת הייבוש שלהם טבעית.

המקומיים, כל עונה, מלקטים פטריות, משחילים דרכן חוט קשירה ותולים במטבח או בחדר בו ממוקם התנור (לא בישול, אלא אפיה ולא של חב' סאוטר אלא כזה שמשמש גם מיטה וגם מחמם את הבית ועובד על גחלים). אחרי שהפטריות מתייבשות, הם אורזים אותן במעין שקי פשתן מיוחדים ומתפללים שהעש לא יגיע להם, או משאירים תלויים על ידיות של ארונות מטבח כמו ענקי צוואר אכילים .
לפני 15 שנים
נזירה בגלימת פרחים - YYY זה הפוסט הכי רומנטי ומדהים שקראתי ..
כל הקריאה חשבתי לי .. נו מתי יבוא המשפט שיהרוס הכל.. והוא לא היה אוח.. נמסתי לי פה.. תרתי..
הנה גם בבלוג הזה אתה יכול..
א ה ב ת ייייייי יכולתי לעצום עיניים ולראות את כל מה שאתה מתאר..איזו כתיבה משובחה..
@-------,--
לפני 15 שנים
Brave Dwarf - מה זאת אומרת "גם בבלוג הזה אתה יכול"? זה הבלוג היחיד בו אני כותב את עצמי.
ומכיוון ש"את עצמי" לא יכול לבוא משפט ש"יהרוס". זה אני, זה מה שיש. ולא, אם חשבת שבאוהל אני אעשה אתה אהבה ונילית ומשעממת, את טועה. אני אחנוק אותה ואני אכה אותה ואני אגרום לה לדמם ואני אשאג וזה לא "יהרוס". אלו יהיו הרגעים העצמתיים אליהם נחזור במשך כל אותם חודשים שיבואו אח"כ ונזכר בהם בגעגוע וציפיה לקיץ הבא.
נסי לתרגם את מה ש"הורס" לך לשפתך. כי הרגשות אותם רגשות, זאת הדרך להגיע אליהם ששונה.
לפני 15 שנים
נזירה בגלימת פרחים - אוף איתך.. למה אתה חייב להרוס לי חחחח
הנה שוב המילה הזו..
טוב נו כל אחד ורגעי העוצמה שלו..
ואכן הדרך היא כה שונה.. אבל כתבת פוסט שלם נקי ומדהים.. עם רגעים עוצמתיים שאהבתי והיה לי קל לחבור אליהם..
אהבה ונילית יכולה להיות כה לא משעממת.. ותארת אותה כה נפלא..
לפני 15 שנים
Brave Dwarf - את משהו את. את אשכרה שמה קיר שעד אליו את קוראת את מה שאני או אחרים כותבים כאן וממנו ואילך את מדמיינת את הסצנה שלך?

אגב לגבי "ונילי משעמם". ברור שזאת לא הייתה אמירה אוניברסלית, אלא אישית שלי. אני בשום פנים ואופן לא בא לטעון שאנשים שמקיימים יחסים בלי מכות משועממים או משעממים. אני רק אומר שלי קרוב לוודאי לא היה עומד אם לא משיעמום אז מהלחץ שתתפלק לי איזה סטירה או חניקה לקראת גמירה או סתם כך כי בא לי (-;
לפני 15 שנים
Lady Izadora​(שולטת){השד} - הפעם לא אגיב
אבל קראתי
:)
לפני 15 שנים
כנעניה​(לא בעסק) - אחחח...
ירח דבש.
לא ככה?
לפני 15 שנים
Brave Dwarf - את יודעת מה? כן, ככה.
לפני 15 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י