בוקר טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

Clotted Blood

And with tears of blood he cleansed the hand,
The hand that held the steel:
For only blood can wipe out blood,
And only tears can heal.
Oscar Wilde / The Ballad of Reading Gaol
לפני 13 שנים. 11 בדצמבר 2010 בשעה 5:26

.
"עזוב אותי," צעק אליפל, כשהוא ממשיך לצעוד קדימה, "תחזור לרכב."
"למה, אליפל, למה? האם בגלל הלנה אתה מוכן לוותר גם על אלו שנשארו לידך?"

הוא עצר בגבו אלי, מניח לי להדביק את המרחק בינינו.

"חיי הפכו משגל נסוג, עילי," הרכין את קולו באומדו את מיקומי על פי נשימתי שכבדה במהלך הריצה, "היא נקמה בי. עייפה מהמתנה ממושכת שגזרתי עליה, היא לקחה אותי עמה, משאירה אחריה אך עטיפה ריקה של מי שהייתי פעם אני."

"אתה טועה," השבתי בשקט, "אתה מאשים את עצמך כדי ליטול מאחרים את הזכות להאשים אותך, אך אינך מבין, כי אף אחד אינו רואה בך אשם. אתה התליין של עצמך, אליפל. לא הלנה החליטה על חומרת הדין, אלא אתה."

אליפל הסתובב אלי, משך בתיקים שעדיין היו תלויים על כתפיי, זרק אותם על האדמה ומקמט את פרחי התלתן תחת גופו המגושם נשכב בסמוך, מניח את ראשו על אחד. בחוסר שליטה, כאילו המתח שנמוג היה זה שהחזיק את בשר גופי ואת עצמותיי על הקרקע, צנחתי מטה וקברתי את קדקודי בתיק השני.


אני זוכר את הטיול הזה ומכיוון שמעולם לא הייתי חזק בתאריכים אלא במלחמות בלבד, אני יודע שהוא היה בין ג'נין ללבנון השניה. אני סוגר קצוות. זה חשוב לי כי עוד מעט אהיה אבא, הפעם לא כי מתוך שידוך בקהילת חב"ד או מתוך תקווה שאשוב אל התשובה ולא כי דמתה לפיה והחליטה לא להפיל אלא כי היא אוהבת אותי ואני אוהב אותה. וכן, מותה של הלנה זה כל מה שעומד ביני לבינה כרגע גם כששוב מרביצה לי הצגה הורמונאלית ועוזבת.

אני לא נלחץ. איני מרגיש דבר. היא שואלת למה אני רגוע ואני משיב שככה אני כשכואב מדי. היא חוזרת בה. היא מניחה את ידה על ראשי. בהתחלה, חנוק מדמעות, אני שותק ואחר כך מבקש ממנה שתפסיק לעזוב אותי לא כי לא אמתין. אני אמתין, הבטחתי הרי שבכל מחיר. אלא כי כואב.

"כאן," אומר ומצביע על הלב. "כאן כואב לי, אנג'לינה, ולא באף מקום אחר."

הפעם לא עוברת את הסף אלא חוזרת על פעמיה ומתיישבת לידי.

"אני מצטערת," לוחשת.
"זה בסדר," משיב. "אני לא כועס," בועט בפחית בירה ריקה, "לא משהו מיוחד. סתם כואב. אני אתגבר."

ואחרי שממולל את קצה המחצלת, מוסיף: "הכי חשוב שתזכרי שאני לנצח ממתין, ושאם תחליטי לחזור, נמשיך מהנקודה בה תבחרי."


http://www.youtube.com/watch?v=rFPhTCoSL-U

תמונה כפרית - היו לנו פעם שיחות ארוכות אל תוך הלילה. שיחות בהן נגענו ב"אחריות". כולל האחריות שלך כלפי הלנה. כלפי כל מי שנגע בך, כך או אחרת. ואמרתי לך אז ואני ממשיכה לעמוד מאחורי דברי. אדם הוא יצור מוזר, אבל הוא אחראי לחייו ואם בחר לסיים את חייו זו אחריותו שלו. וגם אם הייתה שם, וגם אם הייתה שומר עליה בשבע עיניים, מרגע שאדם החליט ללכת בדרך הזו באמת, הוא ילך בה. כל מה שאולי היית יכול לעשות הוא קצת לעכב בעדו. אתה נושא על גבך לא אחריות אלא תחושת אשמה. ומתי שהוא אתה תצטרך להסיר את המשא הזה מעליך, אם לא עבורך הרילבטח עבור אלו שסביבך, והצפויים להגיע.
(אבל בעצם מי אני בכלל לומר כאן משהו בנידון, נכון?)
ד"ש וחיבוק למלאכית, וגם לפייה
לפני 13 שנים
Brave Dwarf - מה זה מי? את חברה שלי ועוד אחת שהכירה אותי בדיוק אז כשהדם על הידיים שלי היה עדיין חם. אני לא מסכים אתך, תמונונת. גם אז לא הסכמתי וגם עכשיו לא מסכים. היא הייתה באחריותי כפי שאנג'לינה באחריותי היום. כפי שפיונת באחריותו של סרגיי. וכן ברור שגם אחראי וגם אשם. זה היה התפקיד שלי לשמור עליה. ואני פישלתי. הידיעה הזאת מסרסת.

תודה על התגובה שלך מתוקונות. וגם על השיחות ההן.
לפני 13 שנים
תמונה כפרית - אליפל, אתה הרי יודע עד כמה אתה יקר לי, עד כמה שניכם יקרים לי, ואני יודעת שלעד לא נסכים בעיניין הזה, אבל תניח לאשמה הזו להתפוגג, שהרי לא משנה מה היית עושה, כשמגיעה שעתו של אדם, היא מגיעה, בין אם זה ממחלה, מתאונה, ממלחמה או משיבה טובה, , תן לעבר להשאר בעבר ותתמקד בכאן ועכשיו, ואם כבר קח איתך את הניסיון שצברת את הלקחים ותשתמש בהם על מנת שלפחות מעז יצא מתוק.
לפני 13 שנים
Brave Dwarf - אני חושב שאני משתמש בלקחים. העובדה שלא הנחתי לזה לעבור לידי ולא התנערתי מאחריות, שאחד הפילטרים דרכו אני מעביר את מה שעלול לקרות ונזהר, הוא בדיוק זה, זה סוג של למידה לא?

אגב, תמונונת, אני כן חושב שכולנו נופלים לייאוש לפעמים. יש את הסוג ההתאבדותי של אנשים שמחפשים סיבה מוצדקת להתאבד ויש את אלו פתאום נופלים אפיים כי משהו גרר אותם לשם. אני מאמין שאדם יכול למצוא את עצמו במצב של ייאוש פעם אחת בחיים ושאם יעבור את אותה הפעם האחת בשלום, יותר לעולם לא ישוב לאותה נקודה של אבדון. להגיד - הוא נטל את חיו בכפו ודבר לא היה מונע זאת אלא מעכב בלבד, לא תמיד נכון.
לפני 13 שנים
תמונה כפרית - אני יודעת להעיד רק על עצמי
שלפעמים החיים גוררים אותנו אפיים ארצה יותר מפעם אחת.
ולא לכולנו יש את הכוחות לעצור שניה לפני התהום.
לפני 13 שנים
Brave Dwarf - את יודעת כמה אני אוהב אותך?
(ואת השטיח שלך עליו נפלתי אינספור פעמים שיכור כמו לוט?) את מתארת לעצמך בכלל כמה אני מעריך אותך ומי את בעיניי?

לנצח גם.
לפני 13 שנים
תמונה כפרית - את גורם לי לחייך כעת מאוזן לאוזן אליפל,
ואני חושבת שאני יודעת.
}{ תודה לך
לפני 13 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י