לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

Clotted Blood

And with tears of blood he cleansed the hand,
The hand that held the steel:
For only blood can wipe out blood,
And only tears can heal.
Oscar Wilde / The Ballad of Reading Gaol
לפני 12 שנים. 5 בינואר 2012 בשעה 1:18

.
כשפרצתי לחנות ספרים של גידי וטרם הדלת הספיקה להסגר מאחורי גבי, בולע נשימה ואותיות, שאלתי אם יש לו את הספר של קראוס "אדם נכנס לחדר", גידי חייך.

"בשביל מה אתה צריך אותו?" תלה בי את עיניו עזות המבט, "עזוב אותך ממנו, קח את שלי יחימוביץ' יש לה שם תיאור של זיון בשירותים."
"גידי, חלאס עם השטויות שלך," ניגשתי אל הדלפק והושטתי אליו את ידי, "יש לך אותו או לא?"

גידי לחץ את ידי בתנועה שיותר דמתה להחדרת יד שברירית, ארוכת אצבעות ורכה בתוך כוך בטון מחוספס מאשר ללחיצת ברכה, וללא אומר נעלם מאחורי וילון המפריד את החנות מהמחסן.

"אדם נכנס לחדר, אמרת?" צעק, מבקיע בקולו דרך בערמות הספרים שכמו תמיד לא הספיק לסדר, "הוא עדיין לא נכנס, אבל אני כבר רואה אותו באופק."

מלמלתי קללה והסתובבתי אל מדפי הספרים המסודרים.

"מה אתה מתרגש, אני שומע אותו נוקש בדלת," נעמד לידי וניער את בגדיו המיושנים בהתרסה.

אני אוהב את חנות הספרים של גידי, אך את גידי יותר, ולסיפור הזה אין מוסר השכל, הוא אינו מלווה בפרצי אהבה או בקריעות מצפון ואפילו אחרי שהאדם שחיפשתי סופסוף נכנס לחדר והזדהה כבעלה של אחותו של גידי המחזיקה אף היא חנות ספרים שלא מתחייבים למספר ידיים, הניח שני ספרים עם הדלפק, לא קרה דבר.

טוב, אולי לא קרה כמעט דבר, בכל מקרה לא מיד, מה עוד שהוא לא היה האדם שחיפשתי ולזה שמצאתי, לא ציפיתי כלל.

בזמן שגידי סידר את המחסן, דלה ממנו ספרים נוספים בשבילי וערם אותם בערמות בצידי דלפק, הרוויתי את צימאוני במילה הכתובה ובקפה מהביל, ושקעתי בספרה של קראוס.

"קח גם את אלה, אליפל, אני אעשה לך מחיר יפה."
"אני יודע, גידי," נופפתי בידי מבלי לנתק את עיניי מהפרק השלישי, "תמצא לי משהו של רבקה קרן ואת 'עונת המשוגעים' של סלהוב ואני אלך."
"אני מבין שנהנית מ'מה יש לך, אסתר', שנתתי לך בפעם שעברה?"
"מאוד," סגרתי את ספרה של קראוס ובחוסר רצון מופגן הנחתי אותו בצמרת הערמה שהלכה וגדלה.

גידי שמעולם לא הסתיר את רעבונו לשיחה חברית טובה, שאל אם אני ממהר ומשהשבתי שלא ממש, הציב על הדלפק שתי כוסות פלסטיק ומזג לתוכן מהוויסקי המשובח שהוא נוהג לשמור באחת המגירות למקרים נדירים בהם הלקוח ממהר אבל לא ממש.

"לחיי המילה הכתובה," מלמל ורוקן את תוכנה של הכוס באחת, "חבל שאני לא אהיה כאן כשתפרוש, אליפל," מילא את הכוס בשנית.
"מה זה 'לא תהיה כאן'?" טבלתי את שפתיי במשקה, מניח לו להיספג בבלוטות הטעם על לשוני בכבוד לאה.
"אם אלו כמויות הספרים שאתה קורא כשאתה עסוק, אז אחרי הפרישה שלך אהיה מיליונר," צחק ושוב הערה את כוסו לתוך גרונו.

אני לא צחקתי. גידי האדיב, בעל ידיים כמעט נשיות, תווי פנים עדינים שלא נפגמו למרות הקמטים שחרשו אותם שתי וערב, וגוף דק שהחל להשתופף בשנים אחרונות בדומה לגבעולי פרחים בסיום עונת הפריחה, השתתק.

"אני לא אהיה כאן," אמר ומילא את כוסו בשלישית, "אני כבר זקן והבן שלי לא רוצה לשמוע מהחנות. המילה הכתובה לא מרגשת אותו כי הוא איש חשוב בעולם המשפטים." ואחרי שהשהה את מבטו על כוסו המלאה הוסיף: "אתן לך אותה."
"גידי, בחייך!" חושש להתפתות ולהיסחף עם רגשנותו לתוך מערבולת של ייאוש בה שקע, לגמתי בזהירות, "אתה יודע שאני לא אדם של אנשים. הם פוחדים ממני ממבט ראשון ובורחים טרם נותנים בי את השני."
"זה כי אותך מודדים לא במטר אורך ורוחב אלא בקובים כמו את האדמה," תקע בי את עיניו החדות עד כאב, "אבל הם ילמדו..."
"הם לא ילמדו, גידי," שיסעתי אותו, "ואתה יודע את זה. כמה מהם עוצרים כאן מעבר לזמן הנדרש לקבל את הספר שביקשו ולעזוב?"

התחרטתי על דבריי טרם נמהלו מילותיי האחרונות בחברותיהן שהסתתרו מאחורי כריכות קשיחות או רכות, מאחורי הוצאות ז"ל והוצאות שעודן קיימות, אבל היה כבר מאוחר מדי כי גידי ששוב מילא את הכוסות, התרומם על רגליו.

"מילים שותקות. מילים לוחשות. מילים מזדיינות. מילים ריקות. אין בהן נחמה!" צעק.


היום אספתי את ערמת הספרים ששכחתי לקחת כשפרצתי לחנותו של גידי ודרשתי את ה"אדם נכנס לחדר". היום גידי היה מבריק ושנון. ידיו השבריריות למראה לא רעדו, תווי פניו העדינים לא התעוותו וקמטיו לא זעו בעצבנות של גלים המתנפצים על מזח חיו, וקולו שוב נשמע צלול ושופע חדווה. היום כשאספתי את הספרים, גידי, במבט ממתיק סוד כהרגלו, הציע לי טעימה מהמילה הכתובה של סופר חדש ולא סיפר לי דבר על מה שקרה אחרי שאחותו הגיעה ובקול נבוך שילחה אותי לדרכי.

ואני תוהה אם גידי יודע שהאדם לו המתנו שייכנס לחדר, היה הוא.
.

זהבה - ואז תגלה
בעוד שנים מספר
שיש ברשותך חנות ספרים
באיזשהו ספר.

אני מוכנה לנהל אותה.

מתחילה ברגעים אלה ממש
ללמוד ספרנות ומידענות במיוחד למען המטרה הזאת.


אוך. אם היה אפשר להתפרנס בכבוד מספרים
כל היום הייתי במקום כזה.
לפני 12 שנים
Brave Dwarf - כן, ספרים זה כיף. אני אוהב ספרים, מאוד.
ובהצלחה בלימודים. זה נראה לי כמו מקצוע בשביל הנשמה.
לפני 12 שנים
זהבה - זה נכתב בציניות מחוייכת, אבל תודה :-)
לפני 12 שנים
Brave Dwarf - באמת? לקחתי אותך לגמרי ברצינות. ממזרתה.
לפני 12 שנים
זהבה - אולי כתואר שני.
לפני 12 שנים
Brave Dwarf - אם את אוהבת ספרים, זה נראה לי כמקצוע נפלא עבור אישה. אני דווקא יכול לתאר אותך בקלות כזאת שעומדת מאחורי הדלפק בספריה.
לפני 12 שנים
סוררת בשקט​(אחרת) - אולי, בעוד כמה עשרות שנים, כי שינוי דורש זמן, אנשים יחזרו למילה כתובה, כמו שיש עכשיו את כל הטרנד הזה של החזרה לישן, לפשוט, לאורגני, למרחבים במקום לגובה.
ואז אולי נראה את אהבתך שם, ליד האנשים שאתה לא האיש שלהם, ואותך לידה, שאתה האיש שלה. מוזג למישהו שלא ממש ממהר.
איך אומרים, לעולם אל תגיד לעולם?
לפני 12 שנים
Brave Dwarf - חה חה חה..
כן, נכון. לעולם לא אומרים לעולם כי העולם מורכב ומפתיע. אבל אני תכננתי את הפרישה שלי על אי בודד הרחק מבני האדם. לא אכפת לי שתהיה לי שם חנות ספרים, אבל בלי הקונים בבקשה (-:
לפני 12 שנים
Artemis^ - הכתיבה שלך כל כך רגישה אכן בקובים צריך למדוד אותך, קובים של רגש. אתה יודע, אנשים מודדים במבט ראשון, נרתעים ואז הם מסתכלים פנימה (נכון לא כולם אבל אלו ששווים) ונשארים. אז תסמוך על האנשים הנכונים שיתנו מבט נוסף. עובדה גידי רוצה שתישאר.
לפני 12 שנים
Brave Dwarf - כי גידי אדם מיוחד. הוא לא רואה אותי בכלל, הוא מיד מסתכל לאדם בתוך הלב ורק אחר כך על מה שמקיף אותו. אבל כאלה כמו גידי, ארטי, יש אחד שניים ונגמר. וככל שעובר הזמן, כך נראה לי, הם הולכים ופוחתים.
לפני 12 שנים
סוררת בשקט​(אחרת) - גם לוחמים זקוקים למנוחה. :)
לפני 12 שנים
Brave Dwarf - הייתי אומר לך שלוחמים נחים בקבר, אבל זה דרמטי מדי. אז כן, בין ספרים ובין זרועותיה של אהובה (מהן היה לי כל כך קשה להתנתק היום).
לפני 12 שנים
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} - אהבתי במיוחד את המשפט עם המדידה, קובים וזה.

אני לא חושבת שלהיות קצת מפחיד זה דבר רע בשביל מוכר בחנות ספרים. הטובים שבהם הם אנשים לא פשוטים.

אבל אם זה תלוי בי, הייתי מעדיפה אותך קודם כל על המדף, מאשר מאחורי הדלפק.
לפני 12 שנים
Brave Dwarf - כן? ואני התרגשתי ממה שאמר על בנו עורך-הדין: המילה הכתובה לא מרגשת אותו כי הוא איש חשוב בעולם המשפטים.

לא פשוטים זה בסדר, אבל מפחידים? תארי לך שאת נכנסת לחנות ספרים ומאחורי הדלפק עומד דרקון. לא תעדיפי לקנות בחנות ממול?

תודה, יולי, אני מקבל את זה בתור מחמאה ענקית.
לפני 12 שנים
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} - אם הדרקון הזה מבין עניין, אני אעדיף אותו על הנערים המבולבלים של צומת ספרים
any day of the week.
לפני 12 שנים
השולט אור​(שולט) - כמה עדינות יש בך לוחם. ..
תודה שחלקת.
לפני 12 שנים
Brave Dwarf - אור (-:
לפני 12 שנים
איזמרלדה - אני מצטטת ממישהי אחרת שכתבה במקום אחר :

"אורך חייהן של מילים שנשלחות ברשת, לפני שהן נדרסות תחת מכבש של מליארד מגה בייט בדרכם אל בית הקברות של גוגל, קצר אפילו מזה של העיתון של אמש. לכן אני מעדיפה נייר.
אוהבת את החומר שיש לו חיים נפרדים מהתוכן שלו- ואת הבלאי שמעיד על שנותיו."

גם אני ככה. אוהבת אפילו את האבק שגורם לי להעטש בצרורות של 30 :-)

ולי , דווקא מוזר היה מה שאמר על בנו. לתומי סברתי שכל מי שהמילים הן הכלים שלו (בכ"ז משפטים מורכבים ממילים..), מתרגש מהן. זה העציב אותי.


לפני 12 שנים
Brave Dwarf - אני זוכר את הקטע הזה. היא מאוד צודקת בדבריה.

לא בהכרח. אם תחשבי על שפתו של משפטן, היא נבדלת משפתו של סופר. אם כבר, אז היא יותר תזכיר את שפתו של עיתונאי. להבדיל מסופר ששפתו מרחפת, נוגעת לא נוגעת בעובדות, מעבירה את המסר באופן שיכול להשתמע לשתי פנים כדי לאפשר לקורא להיות שותף פעיל בהתהוותו, המשפטן משתמש בשפה קרה, ערומה, עובדתית ויבשה. אם תשאלי את גידי, הוא יאמר לך שאינו סובל את אתגר קרת, ושלדידו אתגר כלל אינו נחשב לסופר, את שלי יחימוביץ על ספרה הריק, ואת כל העיתונאים, בלא יוצאים מן הכלל שהחליטו להיות סופרים ובמקום לרקום סיפור, ממשיכים לפרסם קבצים של חדשות, מומצאות הפעם, תחת מטרייה של ספרות יפה. דווקא את רם אורן הוא מחבב. לא קורא אבל מחבב. בגלל שרם אורן לא מתיימר לייצר דבר פרט לספרי מתח קלילים לעקרות בית משועממות.

העובדה שכיום הקהל המורגל למיקרוגלים, למזון Take away, לקייטרינגים ולבשר קפוא חצי מוכן, לא הופכת את החוזה או את כתב התביעה ליצירה ספרותית. גם הערות כגון "אתה כותב כבד מדיי, מסורבל מדיי ומשתמש במילים קשות מדי (בעברית, כן?) וכד'", לא הופכת את כתביו א.ב. יהושע, או של קפקא או של סרמגו או של אלישע פורת או של טולסטוי או של... וגו' ללא מייצגות את הספרות האמיתית. ואני לא אומר שדוסטויבסקי לא יכול היה לנסח כתב תביעה או פסק דין, אלא שאת יודעת... השופטים קרוב לוודאי היו מבקשים תקציר (-:

זה משהו כמו ההבדל בין אוכל ביתי לפיצה קפואה בסופר. אין שם נגיעות של שומן אווז, ולבצק אין טעם של שמן זית סמיך והגבינה היא חיקוי סנטטי ואני אפילו לא רוצה לדבר על פטריות מקופסאות שימורים. לא מכניס לפה את החרא הזה.

אז כל מי שיודע למהול מרק אינסטנט במים רותחים יתרגש מטחינה ביתית ומפלפל צ'ילי מהגינה טחון עם גרגר הנחלים ומפיתות מהטאבון ומזיתים סוריים כבושים בלימון ובשמן זית לא מסונן? נכון שלא?

(מאז הופיעו בארץ כל ה"טיב טעם", "מניה" וכדומה, נסק גידול החזירים במשקים, אלא מה? לבשר לבן ישראלי אין כלל טעם של בשר לבן, גם את המרקם שלו הוא לא בדיוק משמר, אבל כמו שאמרתי - בטח ובטח שלא את הטעם ולא את הארומה. החזירים הישראלים ניזונים מתפוזים בזמן שאלה האירופאים ניזונים משלל ירקות, מבשר וכד'. הגיוון במזונם של החזירים האירופאים הופך את הבשר לכל כך טעים ובשרו של החזיר היהודי (מתלוצץ) נותר בדרגת "חיקוי סינטטי" בלבד. לא צריך לטעום את הבשר כדי לעמוד על ההבדלים, אגב, מספיק להכנס לחנות ולהריח. בשוק הבשר והירקות בוילנא מסתחררים רק מהריח המיושן-מעושן-טרי-מטוגן של הבשר ולמרות גודלו המדהים של השוק העמוס בגרגרי יער, אלפי סוגים של פטריות וירקות המפיצים את הריח האימיתי והאוטנטי שלהם סביב הדלפקים (שום טרי שנימוח בפה, עגבניות שנראות משל כוסו בגבישי סוכר, מלפפונים המדיפים ריח מימי של טריות, צנונית מוצקה המדגדגת את הנחיריים בחריפותה המתונה ועוד) אין צורך לשאול היכן ממוקם החלק של הבשר. הולכים לפי הריח המשכר ומגיעים.)

ויש את הגרפומנים שלא מסוגלים לכתוב תגובה מבלי שתראה כמו פוסט. לאלו קוראים "הגמד האמיץ מהכלוב".
לפני 12 שנים
איזמרלדה - אני לא מסכימה איתך. כמובן,שהשפה מתאימה עצמה לצרכים, ואופן הביטוי משתנה בין שירה לפרוזה לבין כתיבה פורמלית או מדעית או פילוסופית וכיו"ב. ויחד עם זה- אצל מי שהמילה- השפה על רבדיה ועומקיה ורגישויותיה- קרובה ללבו, הכבוד אליה יבוא לידי ביטוי בכל מדיום.
הנה שני ציטוטים קצרים, משפטיים, שלדעתי ממחישים זאת-
השופט חשין:
"על דרך ההפלגה נאמר, שכיום נוטל אדם לידו את עיתון הבוקר או עיתון הצהריים, ומבטו מרקד בין הידיעות השונות עד שעינו צדה ידיעה פלונית. ומשמצא מה שמצא קרא הוא אל חבריו: קומו ונעלה ציון - אל בית המשפט העליון. אומר ועושה. עתירה לבית-משפט כמו נכתבת היא במהלך הנסיעה, ובעומדו לפני בית המשפט ועתירה פגומה בידו, מבקש אותו מתדיין כי תינתן ארכה בידו לתקון את אשר עוול. מנהג חדש הוא שבא למדינה, ואני לא אסכים לחיות בו." ~ בג"צ 94 / 2148 אמנון גלברט, עו"ד נ' כבוד נשיא בית המשפט העליון ויושב-ראש ועדת החקירה לבדיקת מח (3) 573, עמוד 600.
השופט חיים כהן ז"ל על הביטוי ו/או: "נחשב בעיני רבים וטובים מאנשי המשפט לנכס צאן ברזל של השפה המשפטית, עד כי דומה לעתים, שבלעדיו אין תקומה למשפט".
היות ואנשים של משפטים הם אנשים שהשפה היא הכלי העיקרי שלהם, היית מצפה שיהיה להם כבוד למילה

אשר לרדידות ולריקנות של הרבה מהספרות היוצאת לאור, מדובר על תופעה, שנכון השווית אותה למזון קפוא, ובהיבט הזה אני מסכימה עם כל מילה. אני חושבת שזה חלק מבעייה כוללת של העולם שאנחנו חיים בו, על ההיצע והנגישות הבלתי נתפסים לפעמים, על הקצב שלא מאפשר העמקה, ההתחדשות הבלתי פוסקת, חוסר הסבלנות. הסינון, הופך לבעייה אמיתית . גם יכולת הריכוז.
שווה להגיב לך , לפעמים בשביל התגובות, גמד גרפומן .

הייתי תופסת אותך בהזדמנות לשיחה של כמה שעות טובות :-)





לפני 12 שנים
Brave Dwarf - בלתי הוגן בעליל, גברת מוזגת. האדונים הנכבדים שייכים לדור שקידש את המילה הכתובה ללא שום קשר למקצועם. מן הסתם ובאופן בלתי נמנע, עיסוקם במילים רק הגדיש את יכולותיהם המילוליות ושיפר אותן.

הייתי מצפה שכל אדם באשר הוא, ויהיה מקצועו אשר יהיה, ירחוש כבוד למילה כי היא משמשת אותו לספר על עצמו לעצמו ולאחרים (ע"ע "מילים קשות מדי ולכן לא אקרא". מתוק, אולי תפתח מילון ותלמד את שפתך?) אך אין זה כך. לפחות לא תמיד, ולא כולל את היוצאים מן הכלל (ותודה להם כי לולי הם, המילה הכתובה הייתה שובקת חיים מזמן).

שבוע על גדה של האגם המרוחק ביותר בליטא, על כוס "סמגונקה" (אלכוהול מעשה בית), תחת בריוזקה (עץ תרזה או לבנה) תמירת ודקיקת גו בדומה לנערה הטובלת את רגליה במימי האגם, והצופה בבבואתה המתפלשת באדוות עדינות עם כל מגע לא מגע של רוח.

אני אוהב את הנשים המתעוררות עם הזריחה ופוסעות עם הדליים אל האגם, את מטפחותיהן המתבדרות ברוח, את שמלותיהן שאבדו את צבען ואת צורתן ונחות על גופן ברפיון ביתי, עודן זוכרות את ימי הזוהר ויודעות כי עם הקרע השני או השלישי, יהפכו למטליות או לסמרטוטי רצפה. אני אוהב מראה ידיים מחוספסות אוחזות בסינור ומתנגבות בו בטבעיות. סינור שלא נקנה בחנות יוקרתית (הסינור האחרון שרכשתי באיזו חנות בשם נרדימון או משהו כזה, עלה לי 120 ש"ח ונראה כל כך איכותי עד שלולי חויבתי להגיע למסיבות במדים, הייתי לובש אותו) אלא קרוב לוודאי נתפר משמלה ישנה ולשם כך הוא שם, תלוי על מותניה העבים, כדי שתנגב בו את ידיה אחרי שמלאה את הדלי, אחרי שמאותו הדלי האכילה את הסוס ושוב מאותו הדלי העמיסה את השוקת של החזירים, אחרי שלשה בצק, אחרי שחלבה לדלי דומה חלב, אספה את הביצים, ו-כ-ד-ו-מ-ה.
(-;

אלו יכולות להיות שעות מאוד טובות לשיחה של כמה שעות טובות.

לפני 12 שנים
איזמרלדה - הם השתייכו בדיוק לאותו דור שקרא את דוסטוייבסקי לא בתקציר, ואת א.ב. יהושע וקפקא, לאותו דור שבו- כאשר התחתנו, קנו פריז'ידר לכל החיים, וסרוויס לכל החיים, ועריסה שתחזיק מעמד לכל הילדים וגם לנכדים ולנינים.

האם הדברים הללו השתנו כיוון שפחת הדור? לא. הדור הזה חכם ומתקדם מקודמיו- ומוביליו, בכל תחום- למדו את שהעבירו להם קודמיהם, והוסיפו משלהם.

עם כל הסלידה מתרבות האינסטנט , לרבות הזילות למילה הכתובה, צריך לזכור שמה שהתרבות הזו החליפה איננו את דוסטוייבסקי, אלא את הטרובדורים. הסבים של אלו שקוראים (רק) את אם אורן, לא קראו שום דבר. והסבים של חלק גדול מצופי האח הגדול, לא התלבטו בין האופרה לבולשוי, ולא שמעו על אורוול.

הבעייה היא הרעש הגדול שהממוצע החדש יוצר, והקלות שבה ניתן לבלבל אותו עם העילית, במיוחד כאשר- כמו בחנות ספרים- הכל שוכן יחד על אותו מדף, ויחד עם זאת מהבנים של דוסטוייבסקי, של א.ב. יהושע, של חשין, ושל גידי הייתי מצפה לכבוד למילה הכתובה גם אם הם עוסקים במשפטים :-).

ועוד מחשבה באותו הקשר מתייחסת לכך שאנחנו בעצם מדברים על המלה ה"קרואה" ולא הכתובה. פעם- היה כבוד לכתב עצמו. בעולם שבו כולנו כותבים בפונט אחיד המגובה במאיית של גוגל, , הדוגמה היחידה לשימור הכבוד לכתב, שאני יכולה לחשוב עליה, היא סופרי הסתם.

הסיפור שלך נפלא. הזכיר לי משהו אחר- לילה בעיר הודית צפופה שאינני זוכרת את שמה. בית קולנוע מקומי. מגיעות משפחות משפחות, עם ילדים וסבתות, ותינוקות. בוליווד במיטבו- סיפור אהבה קורע (קורע תרתי ואפילו תלת משמע :-)), והקהל צועק בוכה וצוחק יחד עם השחקנים . (אפרופו תפקידו הפעיל של הקורא בספרות היפה). אחרי הסרט הלכנו למסעדה מקומית. לבעל הבית שהוא גם הטבח וגם המלצר וגם השוטף כלים (בקיצור אחד שזקוק בדחיפות למוזגת), תקועה מטלית בכיס האחורי, והוא משתמש בה כדי להחזיק את הידיות של הסיר, ולנקות את השולחנות, ואת הידיים, ואולי גם את האף. זה היה בשלב שהריח של התבלינים כבר הפך לי את הבטן, אז ביקשתי רק קולה או משהו, וכיוון שהביא לי כוס, בחנתי אותה בדקדקנות לפני שמזגתי .
הבחור , ששם לב לחשדנות שלי, חש לעברי, וממש כמו שמלצר צרפתי פותח את היין מול הסועדים, צחצח עבורי את הכוס מול העיניים- כמובן עם אותה מטלית ואף מזג את הקולה.
מה אני יגיד לך גמד? ממש כמו בליטא רק הפוך.

וזה יכול להיות נושא טוב לשיחה של הכמה שעות טובות בשעות הטובות.

גם המוזגת לקתה בגרפומניה. זה כנראה מידבק. ניקית את הבלוג לאחרונה?
לפני 12 שנים
Brave Dwarf - מצוחצח ומחוטא!
חה חה חה. כמו בליטא אבל הפוך. כמה צחקתי. אני זוכר במיוחד את הרי ההימלאיה. שם נתקענו בחשכה בלילה. הטמפרטורה ירדה למינוס אחת והתחילו רוחות פרצים. ישנו מתחת לאבנים (הינו לבושים בגופיות), הסתתרנו מהרוח, ועם הזריחה גילינו שהכפר אליו רצינו להגיע נמצא עשר מטר מאתנו. (-:

בכפר הזה, מאוד דומה לתיאורך, היה בחור שהתפקיד שלו היה לעסות את המוח (-:. כל בוקר הוא היה מעסה מוחות (עיסוי ראש), וביום שישי אחד גיליתי שאמנם אין שם כלום, אפילו לא מיקרו, אבל בית חב"ד נמצא במרחק 5 ק"מ ולכן ביום שישי ההוא עשינו קלבת שבת יהודית וכשרה.

ואולי את צודקת, אולי אני באמת נתפסתי לממוצע הרועש. אופטימית את מוזגת, כמו הגמד, אבל להפך.

לפני 12 שנים
להבה חשופה - אליפל היקר :-)

אפשר לקבל, את מס' הטלפון של גידי? אבקש ממנו, לקרוא את כתביך. ולשכנע .אותך, לאגד את כתביך לכדי ספר.

אני, לא תייאשתי מלשכנע אותך בכך. בטוחני, שגידי יסכים לשתף עימי פעולה בעניין.

אליפל מותק, לקרוא אותך , וכל פעם מחדש עונג צרוף.

נשיקות לכם מאיתנו.
לפני 12 שנים
Brave Dwarf - יא שפוטה וירטואלית של הגמד! (-:
כלובי כבר איגד את כתביי לכדי בלוג, אני אסתפק בכך בינתיים, להבונת. אני לא חושב שאני עדיין "בשל" לכתיבה של ממש. אני מתכוון לכתיבה "לא יומנית".

(סיפורה של קאלי הוכחה נהדרת לכך)
לפני 12 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י