שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

Clotted Blood

And with tears of blood he cleansed the hand,
The hand that held the steel:
For only blood can wipe out blood,
And only tears can heal.
Oscar Wilde / The Ballad of Reading Gaol
לפני 11 שנים. 1 באוקטובר 2012 בשעה 0:19

מחשבות בוסר על דף לבן, רגשות לא בשלים. את אי שם בלעדיי אחרי שבניתי את חיי ואת עדיין לא בנית את שלך. את משמיעה את השיר שלנו באוזניו מבלי שיידע שעבורנו נשמע, את מלטפת אותי בלילות בדידות ומקווה למצוא לך כמוני, דומה לי או אותי.

 

שברתי אותך ובניתי, זרעתי בך את זרע התקווה ואז נטשתי וחזרתי אל מי שהייתי לפניך. אני מתנצל שוב ושוב כשאת שואלת אם עדיף שתתאדי פן תערערי את חיי. וכשאצבעותיך נוגעות בצלקות המשסעות את לבי ואת פניי ובקמט המקבע על מצחי את הרהוריי, ולוכדות את הדמעה הסוררת שמתגלגלת מעיני, שומטות אותי ממך ומסיטות את אהבתך למען אושרי, נשבר.

 

דא"ש, חזרתי ממשמרת עכשיו. אני כותב לך בשידור חי, מדווח מהשטח, שבור ועייף בערב חג לא שלי. את האנדרטה בניתי עבורי ולזכרך קברתי אותי שלך. אבל את הפריחות הקדשתי למגע ידך בפניי, לאצבע שלך שהחליקה על הקמט שעל מצחי ולשפתייך ולחיוך חושף החניכיים ולחצאית המפוספסת ההיא שלבשת כשכמעט התהפכת בדרך אלי.

 

אני מפוספס, דא"ש, כי פספסתי אותך ואותי, כי ויתרתי על ה"רוצה" למען "צריך", כי התבגרתי וכי בחרתי בכתלים של הרגל תחת מרחבים של תקווה. את צוחקת ובוכה כשאני עוצר תחת ביתך ומושיט אליך פרת משה רבנו קטנה מגינתך ומסביר לך שקוראים לה מוּשִׁית הַשֶׁבַע, ושהיא הלוחמת הנאמנה ביותר נגד כנימות ומזיקים אחרים. ואחרי שמאפשר לך ליפול על ברכיך ולקרוע את לבי בשתיקתך אבל לא מרשה לעצמי, מנגב את דמעתך וכשעוזב, מוהל אותה בשלי.

 

אני אדליק לך כוכבים כשתגמר השמש... אענוד אותך על צווארי גם כשתשבר מפרקתי ואפול על פניי בקבר שחפרתי לי מראש. דא"ש, אל תאמיני לי, אולפתי לא לאהוב.

 

 

מקופלת​(נשלטת){Blue eyed } - לא חזרת למי שהיית לפניה.
חזרת לאנג׳לינה למרות שהכרת אותה.
בחרת בה שוב למרות שפינה בליבך שייכת לדא״ש
כנראה שהאהבה שלכם ואפילו ההזדקקות שלכם זה לזו
והביחד שלכם
גדול יותר מאירועים שנקרים בדרך או מקרב יריות בתחילת החודש.

וסליחה שאני באה לכאן ובמגרש הביתי שלך חושבת לי
שאם אולפת לא לאהוב
אז הם כשלו. לא הצליח להם. איזה מזל.

לפני 11 שנים
Brave Dwarf - אני נקרע בין מה שכתבתי מעליך על רוצה וצריך לבין הגישה הרומנטית שאומרת שכשאוהבים לא עוזבים. אבל כנראה זה מיותר כי לעולם לא אדע אם בין שתי ההחלטות הנכונות (ואין לי ספק בכך ששתיהן נכונות), בחרתי בהחלטה הנכונה ביותר.

אולפתי היטב, אני מסוגל לחסום את האיבר המדמם כפי שחסמתי אותו למשך חודשים אחרי שאנג'לינה נהגה בי בחוסר הגינות עד לרגע שהחלטתי שהוא הרגע הנכון להתמודד. זאת הבחירה שלי להותיר לעצמי פתח וזמן להתאבל ואני עושה את זה בשבילה, בשביל דא"ש, כדי שתדע שהיא לא הייתה איזושהי פרשיה חולפת או דף מיותר בספר שירים.

אספר לך סיפור קצר.
לפני אנג'לינה ניהלתי מערכת יחסים קצרצרה עם בחורה ונילית בשם אננה. אחרי שאננה ואני נפרדנו, זכיתי בהאשמות נוראיות מקוראות בבלוג שלי על אהבה שפגה מהעולם, על הקרחון ממנו עשוי לבי ועל היותי אותו נטול שיניים שבחלקו נפלו האגוזים.

וכשהכרתי את אנג'לינה והתחלתי לכתוב עליה, בלי להתבייש, הקוראות היקרות שלי כינו אותה בשמות גנאי כגון עש תחת פרפר, כלבה מאוננת (כן כן: אז מתי אתה עוזב את הכלבה המאוננת הזאת וחוזר אל אננה?) וכד'. מחקתי את הפוסטים ההם על תגובותיהן כי הן החתימו את מה שכתבתי עבורה בלשונותיהן ובאצבעותיהן וברוע לבן אבל לשכוח כמובן לא שכחתי.

הן נפגעו במקום אננה (מה שלא מצדיק פגיעה באנג'לינה) לא כי אננה ואני נפרדנו אלא כי לא התאבלתי עליה ולו יום אחד. ולא התאבלתי כי אני מאולף היטב ויודע להקציב לרגשות זמן ומקום שאני מחליט שמגיע להם ובמקרה של אננה לאבל ולרגשות לא היה מקום (ולא אכנס ל"למה לדא"ש כן ולאננה לא", אבל אם אני אומר את זה בחלוף ארבע שנים ועדיין עומד מאחורי ההחלטה שעשיתי אז, החלטתי נכון).
לפני 11 שנים
מקופלת​(נשלטת){Blue eyed } - אתה מתאבל בשבילה?
לפני 11 שנים
Brave Dwarf - אי לא מאמין גדול באלטרואיזם ולכן בכל "בשבילה" יש לא מעט "בשבילי". אבל בשבילה כדי שתדע שחלק ממנה נותר אתי או נכון יותר: שנשאר בי בור במקום בו הייתה היא. ובשבילי... כי לי חשוב שתדע, אולי אפילו יותר ממה שזה חשוב לה.

(אנג'לינה ואני שקענו בזיכרונות על אותם פוסטים והתגובות הגועליות שהזכרתי קודם, מוזר לגלות שגם ממרחק של זמן זה עדיין כואב).

לפני 11 שנים
מקופלת​(נשלטת){Blue eyed } - יש גם אנשים רעים באמצע הדרך, אנשים רעים מאוד.
בייחוד אם בוחרים לומר הכל, יש דרך.
לפני 11 שנים
מתוקף אישיותה - אולפתי לא לאהוב?

אתה אומר וכותב.אבל לא חש ככה.
למה יש בי את התעוזה לומר זאת?
כי בלי אהבה, לא היית מאפשר לחייך לנוע כמו שהם נעים.בגלים.

יש בך אהבה שמתורגמת למילון המושגים שלך.
ומי שנמצאת לידך מוכנה לחלוק איתך את אותו מילון.

לא מבינה מאיפה האומץ והיוהרה של אנשים לפלוש בחיים של אחרים.אבל הבנת האנושות מזמן נראתה לי מורכבת מדי.


חג שמח איש.
לפני 11 שנים
Brave Dwarf - חג שמח יקירה. ולגבי הבנת האנושות, זאת המסקנה אליה הגעתי אז וגם מאחוריה אני עדיין עומד (נכתב לאחת הנשמות הטובות שכינתה את אנג'לינה באריכות ובשלל גרסאות "עש תחת פרפר"):

"אני לא יודע באיזו זכות את תוקעת אצבעות מגואלות ביקר לי ביותר. אני יכול להניח שזה כי פתחתי את אותו היקר. כי בעולם הזה, הוירטואלי בו איני בקיא, אנשים חושבים שמה שיש להם האפשרות לגעת בו יש להם גם הזכות לירוק בתוכו. כי בחיים ששם, באלו האמיתיים, מסתירים מהם ומשמרים מפניהם את אותם הפנינים היקרות מפז, מפני הבל פיהם, מפני מבט עיניהם או מילים. אולי בגלל נסיבות, אולי בגלל מזל ואולי כי בחיים האמיתיים רואים עליהם מי הם. אני מאמין שלו פגשתי בך מחוץ לכתלי המייל לא הייתי בוחר להחליף אתך ולו מילה אחת. אני מאוד קנאי לפרטיות שלי ואת אלו שייקראו חבריי, אני בוחר בקפידה יתרה ומאוד מאוד לאט.

את לא מסוגלת לכבד את מה שאת קוראת. אין בך את היכולת הרגשית הנדרשת למען להבין את מה שאני פורש שם בכאב עצום ובחשש שלפעמים גובל באיימה. ולמרות שקראת ולא מעט, כך אני מבין, את אפילו לא מסוגלת לדמיין לך את האדם שאני או לגרד בקצה הציפורן את מה שאני מייצג (לטוב ולרע).

ולכן אני מבקש ממך בכל לשון של בקשה. אל תגעי. הניחי לי לכתוב את אשר על לבי ולספק את הצורך המחניק הזה שלי מבלי שאצטרך לדעת ולזכור שבכך אני מאפשר לאנשים שכמותך לרחוץ את ריקבונם במה שאני חולק."
------------

האומץ והיוהרה מגיעים משם, מהאשנב הקטן שנפתח.
לפני 11 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י