סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

Clotted Blood

And with tears of blood he cleansed the hand,
The hand that held the steel:
For only blood can wipe out blood,
And only tears can heal.
Oscar Wilde / The Ballad of Reading Gaol
לפני 9 שנים. 30 בספטמבר 2014 בשעה 4:17

ופתאום, בין מלחמה למלחמה, אני לא רוצה לחזור אל המקום, לו פעם קראתי בית. למדינה, עבורה סיכנתי את חיי. אני רוצה לחיות כאן, תחת עצים שמשירים את עליהם בשלכת, היכן שילדיי לא יאלצו להסתיר את לאום אמם.

 

הלב כואב ונקרע לאלפי פיסות והדמעות זולגות בפנים, כשהיא משקיעה את עיניה בעיניי ומבטיחה לא לנטור על מה שנטלתי ממנה – כשבחרה למחוק את מי שהייתה לפניי, כדי להקל עלי את חיי.

 

אלו לא החומרים מהם מורכבת האהבה, לא כפי אני מבין אותה – לוחש, כשמניחה את ידיה על פניי ועוצמת את עיניי. אני לא אמור לכבות את זו שאני אוהב, אני רוצה להאדיר אותה.

 

בחדשות מספרים על ילד ערבי שהוברח מארץ הקודש בגלל איומים על חיו כי העיד על עצמו כאזרח של מדינת ישראל. בזיכרוני אני עדין רואה את אנשי השמאל צורחים על אנג'לינה כי בגדה בעמה כשנישאה לטרוריסט יהודי. העולם שלי מתפרק לי מול עיניים. כל מה שהאמנתי בו, מתהדק ללא-כלום ונעלם כשאיבריו הפזורים סביבי מפרכסים אל מותם.

 

היא מזכירה לי שלפני יומיים התקשרה אלי בעודה ישנה על חזי. תפסתי את הטלפון בידי, על המסך הופיע שמה. חשבתי שאני בשדה הקרב. עניתי. שקט ענה לי מצדו השני של הקו. נגעתי בה. היא הייתה אמיתית. שלפתי את הטלפון מידה והערתי אותה. היא חלמה שאינני. גם בשדה הקרב, וגם בבית, אני חולם שישנה.

 

"תינוקי", לוחשת באוזני, בטון שקט ורווי השלמה, מוצצת את התנוך של אוזני אל פיה, "אתה, שלי. אני שלך."

 

אני לא מפיל אותה מחזי כי כשהסיוטים מעירים אותי משנתי, אני פוגש בעיניה הפקוחות. היא בועטת בשערי לבי וכשרגלה שוקעת ברכות של כאב, אומרת: "תישן תינוקי, בוא נספור את הכבשים – וַאחַד, תְ'נֵין, תַלַאתֵה, אִחְדַא עַשַׁר, תִסְעֵת עַשַׁר..." נוגעת ברקותיי והופכת, בשפת אויב ובאצבעותיה, את הסיוטים לחלומות.

 

ואני נרדם.

.

Brida​(נשלטת){DDDOM} - הלב שלי התרסק למיליוני חלקיקים עם הפוסט הזה.
מעבירה ערוץ תקשורת, כי כאן אני פשוט לא יכולה...
אוהבת אתכם כל כך.
לפני 9 שנים
Brave Dwarf - }{ זה לא כזה נורא, כל אחד מתמודד עם קשיים בחיו, לא?
לפני 9 שנים
דוד הבלוק - וואלה אח שלי גמד גדול כול פוסט שלך זה כמו כנאפה אים סחוג
אתה וואלה צריח לכתוב ספרים
אני לא מבין הכול למה למדתי רק עד כיתה ה
אבל ממה אני מבין יש לך אהבה גדולה מלאה כמו רימון ומתוקה כמו דבש עד שזה ליפעמים כואב
אבל תמיד מתיי כואב אתם יודעים איך לירגוע אחד את השני זה למה אתם נוגעים בנימים האלה
הכי דקים ואתם עוד פעם מדליקים את הנול או כישור לא יודע בידיוק איך קורים אותה ואתם אורגים את הנשמה מיחדש
ובחולזות אני לא מקנה בכם רק שמח שיש אנשים כמו אתם ויש לחם אהבה כזותי נימתית
שנה רק טובה שתיהיה לכם וואלה הייתי אומר גם שיהיה שלום אבל אני יודע שלא יהיה אז אני לא אגיד
לפני 9 שנים
Brave Dwarf - דוד, שנה טובה של שגשוג והצלחה בכל מה שתבחר בו, גמר חתימה טובה וצום קל, אם אתה צם.
ותודה.
לפני 9 שנים
השולט אור​(שולט) - אחד הפוסטים היותר עדינים ויפהפיים שלך. תודה ששיתפת ביופי הזה.
לפני 9 שנים
Brave Dwarf - }{ תודה שאת לא שוכחת אותי.
לפני 9 שנים
מתנערת - אחרי שקראתי את הטקסט העדין שטווית, חזרתי וקראתי את הכותרת מוחצת הלב והבנתי שהדוק הזה שמכסה לי את העיניים הוא דמעות.
כמה כאב כתבת בכה מעט שורות. וכשקראתי שהיא הופכת, בשפת אויב ובאצבעותיה, את הסיוטים לחלומות, בא לי פשוט לחבק אותה ולומר לה: תודה.

כואב להבין גם שכנראה אתה צודק. שדווקא במקום שאין שום מטען רגשי אצל אנשים מאחורי הלאום שלך או הלאום של אנג'לינה, שם יהיה לכם קל יותר לחיות, שם איש לא יפתיע אתכם פתאום בפרץ שנאה רק משום שאתה כזה או אחר.

ועם זאת, במחשבה שניה, אני נזכרת שלפני שנים סיפר לי חוקר בכיר במערכת השלטון, ממוצא ערבי, איך פנה לקבוצת נשים בגינה ציבורית בעיר גדולה במרכז הארץ, שטח בפניהן בגילוי לב את סיפורו, ואיך הן סייעו לו למצוא דירה למגוריו עם רעייתו הטריה. כך שאני מאמינה שגם כאן בארץ הזו, אחרי שאולי קצת יפקחו עיניים בהשתאות וקצת ירכלו, יקבלו אתכם כשכנים עם קצת יותר פיקנטריה (וזה אפילו בלי קשר למוצאה של אנג'לינה).
לכל היותר, הנשים השכנות תקטרנה קצת כל אחת לבן זוגה: למה אתה לא יכול להיות כמו הגמד האמיץ?! למה אינך יכול כמוהו להראות כך את אהבתך יום יום מחדש וכל פעם קצת אחרת?! :)

למיטב זיכרוני סיפרת כאן בעבר שאנג'לינה התחילה תהליך של גיור. איני זוכרת אם השלימה אותו או לא, אך אני רואה בכל מה שאתה מספר עד כמה הלכה והולכת היא בדרכה של רות המואביה,
עד כמה היא בוחרת בכל יום מחדש הן בעמך כעמה ובאלוהייך כאלוהיה והן לשוב וללכת אחריך
לכל ארץ בה תבחר בין אם זרועה היא אם לאו. אני ובטוחתני שרבים אחרים כמוני, היו שמחים וגאים שאנשים כאלה יבחרו לחיות בקרבם.

ועד שתחושו שיש כאן לפחות אנשים שרוצים שתבחרו מחדש במקום הזה להיות לכם
לבית , אני שמחה שיש לכם זה את זו במידה כזו שאיש ודבר לא יוכלו לכם. נימי האהבה שלכם חזקים ואיתנים מתמיד.
שתהיה לכם שנה טובה ונהדרת עם כל בחירה שתעשו!
לפני 9 שנים
Brave Dwarf - שנה טובה, מתנערת!
למרות שאני מסכים עם כל מה שכתבת, אעיר שתי הערות כדי לחדד.
(א) לא לשווא הכותרת של הפוסט מתייחסת לילדים ולא אלינו. אנחנו, כפי שכתבת, כבר גדולים מספיק כדי להתמודד עם קשיים. התמודדנו אתם בהצלחה רבה ואין שום סיבה שלא נתמודד אתם להבא. אבל כהורה, אני לא יכול שלא להרחיב את גבולות האחריות האישית כך שתחול גם על ילדיי, או כנאמר בירמיהו ויחזקאל: "אבות אכלו בוסר ושיני בנים תקהינה". אני לא יכול להתעלם מן העובדה שילדיי עתידים לשאת מטען חורג בגלל החלטותיי האגואיסטיות. לא יקרה דבר אם יאלצו להתמודד עם המטען המדובר, אני חושב שאנג'לינה ואני נדע להעניק להם את הכלים לכך, אבל אם ניתן להקל עליהם, וכרגע קיימת האופציה, אני מרגיש מחויב לשקול אותה בכובד ראש.
(ב) אם נשמע מהטקסט שאני חושב שאזרחי ישראל הם אנשים רעים, אני מתנצל. לא לכך כיוונתי. אני גאה בעם שלי, מחשיב אותו לחם, אוהב, מחבק ותומך ואין כמו שני המבצעים האחרונים כדי לשמש הוכחה לכך. אבל בנוסף, העם שלי סובל מ- PTSD, שמתבטא במגננה מתמדת מפני זה שנחשב בעיניו לאויב. ומכיוון שהאויב שלנו הם ללא ספק בני הלאום הערבי, ילד שנולד לאם ערביה ולאב יהודי יעורר תגובות לא בגלל מי שהוא אלא בגלל לאום של הוריו, אלא אם יבחר להתחבא. החלטתה של אנג'לינה להתגייר אינה משמחת אותי כלל וכלל. להבדיל ממה שכתבת, היא לא הלכה אחרי עמי או אחרי אלוהי. אני נטול דת ולכן אלוהים אחריו הלכה, הוא אלוהים שלה ובעם בו בחרה, היא בחרה כי היא מאמינה בו למרות מגרעותיו והקשיים שהוא מציב בפנינו. התהליך שלה היה אישי, לו מעולם לא הייתי שותף. בהבנה שלי אסור לאדם לוותר על דתו, על תרבותו ועל המסורת שלו כדי להשתלב בחברה. חברה שמאלצת את האדם לוותר על כל אלה (אם פסיבית ואם אקטיבית) היא חברה מקולקלת. כאמור, זאת הייתה בחירתה, אבל אני אהיה למעלה משמח אם יבוא היום בו גם במחוזות ישראלים לא נחשב לתופעה (לא לטוב ולא לרע), כפי שאנחנו לא נחשבים לתופעה במחוזות קליפורניים.
לפני 9 שנים
מתוקף אישיותה - אין לי מה לכתוב.
רק שאתה יודע לדייק במילותיך את הנקודות האנושיות של מה זאת אהבה. כמו צילום רנטגן.
ובגלל זה הלב נחמץ לקרוא את סיפורכם.
עצות זה לא אני...
רק לומר שאחרי שאני קוראת אני חוזרת להאמין באהבות מנצחות. הביחד שלכם הוא מתנת אל.למי שמאמין באל....

והביחד שלכם הוא הבית ומדינה שלכם. למרות הכל.

פוסט שנחרט לי בלב.
לפני 9 שנים
Brave Dwarf - }{ תודה, מתוקף יקרה.
לפני 9 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י