שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

דרך המשקפיים שלי

העולם כפי שאני רואה אותו דרך המשקפיים שלי, לטוב ולרע. אני לא מתיימר להגיד שכל מה שאכתוב כאן זה בהכרח האמת לאמיתה, אבל היא האמת שלי כפי שאני רואה אותה. אני לא טוען שיש לי מונופול על החוכמה ולכן זכותו של כל אחד לחשוב אחרת.
לפני 17 שנים. 10 בנובמבר 2007 בשעה 17:51

בפורום מתנהל דיון על הפרוש למושג "בדסמ כדרך חיים" מאחר והדיון ארוך ומנסיון אני יודע לרוב האנשים אין סבלנות לקרוא את הכל אביא את מה שכתבתי שם

דרך חיים מבעד למשקפיים שלי
13:58 10/11/07

הויכוח המתנהל כאן אם בדסם זה משחק או דרך חיים גולש לויכוח פילוסופי ולכן אין סיכוי שצד אחד ישכנע את הצד האחר. במידה רבה זה כמו ויכוח אם יש אלוהים או לא כאשר גם שם כל אחד מתבצר בעמדה שלו ונעזר בטיעונים לוגיים להוכיח את צדקתו.

כאחד שמביט על הבדסמ כדרך חיים ולא כמשחק (בלי כמובן לפסול את החושבים אחרת) אנסה להסביר מה זה אומר עבורי שבדסמ זה דרך חיים ולא משחק.

מבחינתי כשולט אני אחראי על כל מה שקורה לשפחה שלי ולא רק ביחסיים איתי ובטח שלא רק במהלך הסשן אלא בכל דבר וענין בחייה. מבחינתי אני אחראי לגרום לכך שהשפחה תפיק מעצמה את המיטב והמירב בכל תחום שהיא עוסקת בו או שיש לה כשרון אליו.

אם השפחה שאיתי לומדת ארצה שהיא תצליח כמה שיותר בלימודים, אדחוף ואעודד אותה ואם צריך גם אעניש אותה על מנת שתצליח בהם כמה שיותר.

במידה והשפחה שאיתי עובדת אעשה הכל על מנת שתתקדם בעבודה כמה שיותר גבוה, שתצליח בעבודתה, תתפתח ותפרח.

אם אחשוב שהיא לא מנצלת את כישוריה במידה מספקת, אין מצב שאשלים עם כך ואעשה הכל על מנת שתפיק מעצמה כמה שיותר.

מנקודת ראותי כל אלו שטוענים שבדסמ אינו אלא משחק מתיחסיים לבדסמ כגיוון לזיון ולא מעבר לכך. שליטה לפי ראות עיני היא אחריות וככל שההאחריות גדולה יותר כך השליטה חזקה יותר.

------------------------------------------------

ברור שזה פטרוני, להיות שולט פרושו להיות פטרוני לגבי השפחה. גם מי "שמשחק" בדסמ ועבורו זה רק גיוון לזיוון אז במהלך הזיון הוא פטרוני לגבי צורת הזיון ומה שיקרה במהלך הסשן.

אני טוב יותר מהסיבה הפשוטה שהיא בחרה בי כאדונה ואני הסכמתי לקחת על עצמי את המשא של לשלוט עליה. כי לשלוט זה לא רק הנאה מבחינתי כי בעיקר אחריות.

כמובן שיש לה את כל הזכות להתווכח איתי במידה והיא חושבת שאני טועה במה שאני מצפה ממנה. אני לא חושב את עצמי לאלוהים וברור לי שלפעמים אני טועה ואם היא מצליחה להוכיח לי שטעיתי אהייה הראשון להודות בזה. במידה והיא לא תצליח לשכנע אותי שטעיתי אז מאחר והאחריות, לפחות מבחינתי, היא שלי אז גם ההחלטה האחרונה היא שלי ויש לה אפשרות לציית או לעזוב.

ההבדלים ברורים מאליהם, קודם כל בצורך היחסיים שכוללת כמובן גם סאדו/מאזו וההבדל החשוב יותר זה שמראש נקבע מי המחליט בעוד בזוגיות רגילה המאבק על השליטה נמשך כל הזמן.

----------------------------------------

תשובה לאדווה חרישית
15:59 10/11/07

"ספרתי עד 10 לפני שהגבתי לך כי ברגע הראשון חשבתי שהתשובה שלך השפילה את הנשלטות כחסרות אישיות, חסרות יכולת החלטה וחסרות מקצועיות. "

זאת לא חוכמה לשלוט על סמרטוט, אני מצפה מהשפחה שאיתי שתהייה מוצלחת וחזקה כמה שיותר, אבל שתיכנע לי.

"איך גבר שלא מבין במקצוע של הנשלטת מחליט עבורה על הקריירה שלה או שהנשלטת היא חסרת מקצוע? "

אני לא מחליט איך עליה לנהל את חייה המקצועים אבל מצפה ממנה להצליח כמה שיותר. לדוגמא: אם היא רופאה לא אכתיב לה איך לנתח או את מי לנתח אבל אדחוף אותה להיות מנהלת בית החולים".

"אתה מתכוון לשליטה עם יחסי מין או שיחסי מין הם לא חלק מהמשוואה? "

מאחר ומבחינתי אין שליטה בלי אהבה ומין הוא חלק מאהבה אז ברור שיחסי מין הם חלק חשוב במשוואה.

"יש אספקט פיזי לשליטה כמו הצלפות, מכות לנשלטת, הכאבה לנשלטת, השפלות של הנשלטת ויש אספקט מיני. אתה כורך את שניהם יחד עם השליטה בחיים ובקריירה? "

בהחלט כן.

לסיכום אני לא מנסה להטיף לצורה שאני רואה את השליטה ולא פוסל כל צורה אחרת. כל אחד והבדסמ שלו ומה שמתאים לי לא בהכרח מתאים לאחר, בדיוק כמו שמה שמתאים לאחר לא בהכרח יתאים לי. אין דבר כזה נכון ולא נכון בבדסמ יש מה שמתאים לזוג הספציפי ומה שלא מתאים להם.

--------------------------------------------

לאדווה חרישית
17:15 10/11/07

נתת פרוש משלך למה שכתבתי וזה בסדר גמור מבחינתי. אין לי כוונה להיכנס לויכוח איתך על הפרוש שלך לדברי למרות שאת מפרשת זאת שונה ממני. אבל פטור בלא כלום אי אפשר ולכן אענה לך בקצרה.

את כותבת "כתבת שהיא חייבת לשכנע אותך אחרת לא תקבל שהיא לא תתקדם בעבודה עד למשרה הגבוהה ביותר שהיא יכולה ונתת דוגמא שאם היא רופאה תרצה שתהיה מנהלת בית החולים. "

מבחינתי הדגש במשפט זה על צמד המילים "שהיא יכולה" בהשאלה אני דוגל במשפט של חז"ל "אין גוזרים על הציבור דבר שאין הציבור יכול לעמוד בו" יש גם משהו דומה אצל הנסיך הקטן שבו השועל שואל את הנסיך הקטן (ציטוט מהזיכרון) "אם תצווה על אנשיך לעוף מפרח לפרח והם לא יצייתו מי אשם?" עונה הנסיך "כמובן שאני אשם כי ציוויתי עליהם דבר שהם לא מסוגלים לו".

על מנת לקחת אחריות ולשלוט, על השפחה לבחור באדון שהיא בוטחת בו שלא ינצל את הכוח שבידו נגדה כי אם לטובתה


להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י