אנחנו חיים בעולם של שיווק...
שיווק דיגיטלי,
שיווק אגרסיבי,
שיווק שותפים,
והכי גרוע שיווק על הזין שלי (או הכוס, תלוי את מי שואלים).
שיווק שכזה הוא שיווק של צומי - כלומר על הזין שלי מה יקרה, העיקר שעכשיו אני קיים!
הרשתות החברתיות מפוצצות בהן, כך שנראה לפעמים שבלי השיווק העצמי הזה אין לרשתות האלה זכות קיום.
לרשתות הללו יש זכרון קצר ולכן יש צורך לפרסם יותר ויותר, מעיין חור שחור שכזה.
עובדה חשובה שאנשים לא יודעים היא: לרשתות הללו הזכרון לא נמחק לעולם!
בעולם הזה נוצרים יצורים המספקים את יצרי אחד לשני, צד אחד מייצר את התוכן הויזואלי לרוב והצד השני צורך אותן בתאווה שאין כמוה ואף חלקם מתחילים להחליף בתוכן ואף לסחור בו.
ואם הסחורה היא חמה ואף לא חוקית אז נוצרים סוחרים קרימינלים שמנסים לגנוב ולסחוט בדרכים אכזריות.
קבוצות סודיות זה המקום להעביר סחורה לא חוקית, שם יש פחות פיקוח ולפעמים גם פחות מוסר קבוצתי (תופעת העדר המוכרת).
בצד השני יש את ספקי הסחורה המשתמשים הרבה פעמים בשיווק על הזין שלי, הם מספקים את הסחורה בפומבי ואף בפרטי, לפעמים זה חלק מפטיש או חלק ממשחק, אך הרבה פעמים זה פשוט מקום להתנחם בו לקבל קצת מילים חמות עבור נפש סוערת שלא מוצאת נחמה.
כולם נמצאים בעולם הזה מבחירה, כולם בגירים וכולם צריכים להבין את חוקי המשחק, את השחקנים וגם את ההשלכות אם יש הפרות.
האחריות של כולנו (והכוונה לכולנו) היא לא להפסיק את המשחק אלא להרחיק את השחקנים (ביד קשה) שלא מוכנים לקבל את חוקי המשחק.
והכי חשוב להיות מדוייקים ולא לִשְפֹּךְ אֶת הַתִּינוֹק עִם הַמַּיִם, כי המשחק הזה צריך שחקנים!