סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

Alatar

בין השורות
לפני 8 שנים. 15 ביולי 2015 בשעה 14:46

בחיי שרק רציתי קצת בידור, ואיזה מקום טוב יותר לקבל את זה מאשר מדור "יחסים" ב- YNET? ועוד עם המילים "מתעלל סמוי" בכותרת. אז הנה, בשבילך, http://bit.ly/1Hxe7jr.

 

אז אני מתחיל לקרוא, וכבר יכול לשמוע את תופי המלחמה מתגברים ועולים מהבטן למעלה. אני ממשיך לקרוא, והם כבר מחרישי אזניים. אני מסיים לקרוא, וריח חריף של וניל, לא מהסוג האיכותי, אלא הזבל התעשייתי הנוזלי, סותם לי את האף, ואני מתחיל לזמזם עכשיו מכל הדברים את האינטרנציונל. "קום התנערה עם חלכה / עם עבדים ומזי רעב / אש הנקמות הלב לחכה / לקראת אויב הכון לקרב / עולם ישן עדי היסוד נחרימה / מגב כפוף נפרק העל...", ושניה לפני שאני מזנק על המקלדת כאחרון הטוקבקיסטים, עם העילגות ושגיאות הכתיב המתבקשות, אני עוצר את עצמי, ונושם עמוק, ומחליט לכתוב לך כמה מילים. וזה קשה, כי לכמה רגעים אני מרגיש כמו איזה חוזר בתשובה או מעריץ גארי יורופסקי ש"ראה את האור", ושמרגיש מחויב משום-מה לחלוק את תובנותיו עם כל העולם. אז לעזאזל עם העולם, אני כותב לך.

 

כבר כתבתי בהתחלה שאחד מהדברים שאני קצת מפחד מהם זו האחריות הזו שאני מבקש, וש- with great power comes great responsibility. כתבתי גם שאני מתרגל לרעיונות חדשים, ולצורות מחשבה חדשות, ומנסה לכבות את השיפוטיות בכל מה שנוגע להם. והנה בא האייטם הזה וזורק אותי בחזרה לעולם הוונילי, וזה מבלבל לרגע, ואז אני מתיישר. וזה לא כאילו לא הייתי במקום הזה לפני זמן לא רב, וזה לא כאילו אני לא יכול להבין את ההגיון הפנימי (גם אם שגוי לטעמי) שיש לדוברת.

 

הכל מתחיל מאיפה מגיעים לזוגיות. האם ממקום של לפגוע ולהעלב, או ממקום של הכלה אמיתית, של שיפור אמיתי של שני בני הזוג - בתור בני אדם עצמאיים ובתור בני זוג. זה ממשיך באמון, וזה אולי החלק הקשה ביותר, וזה מסתיים בצורה שבה נלקחת הביקורת, אם זו אכן ביקורת.

 

אולי אני אדם ביקורתי. לא אולי, בעצם. אני אדם ביקורתי. כלפי עצמי וכלפי אחרים. אבל הביקורת הזו לא באה מהמקום שעליו היא מדברת. כשאני מעיר לך על משהו, או "חופר בדברים שגורמים לך להרגיש רע, כמו החברה הקודמת שלי, או הידידה מהעבודה", יש לזה מטרה - להבין, לפרק, לנטרל, ולבנות מחדש, זה לא לכיף או לסיפוק הסדיזם שלי. בשביל זה יש לי דרכים אחרות. אולי כדאי להבין ראשית למה הנושאים האלו מציקים לך, למה הם גורמים לך להרגיש חסרת אונים, והאם זה חוסר אונים הורס, או חוסר אונים שאפשר לבנות ממנו. אני רוצה אותך כנה, ערומה לגמרי מולי, ואני רוצה להיות כך מולך. עם כל החולשות ועם כל הפגמים, עם כל ההססנות ועם כל החסרונות. שתדעי, עמוק בלב ועמוק בראש, שגם כשאני יודע את כל זה, אני בוחר כל יום להיות איתך, ואת - איתי.

 

שאיבת כוח ממקור חיצוני אינה סימן לחולשה. היא סימן לאמון. ואמון כזה יכול להיות שביר, ולוקח לו זמן להיבנות, ואם הוא מנוצל לרעה הוא יכול לעשות הרבה נזק, אבל רק שם נמצא הבטחון האמיתי. אני לא אומר שכל אחת צריכה לפתוח את הלב לכל אחד שעובר ברחוב, כי חלקם יבהלו, חלקם לא ידעו מה לעשות איתו, וחלקם יתעללו בו, אבל אם היא במקום בו היא יכולה באמת לסמוך עליו - אין שום דבר יותר מחזק מהפתיחות הזו.


יש וניל טעים. כזה שמופק מהמקלות עצמם, ומעורבב עם שמנת או שוקולד או עוגה טובה. הוא יכול להיות תבלין מצוין. ויש את האשפה המסחרית המימית שלא ראתה מקל וניל מימיה, אבל אלו שרגילים אליה יכולים להשבע בטעמה. אל תבלבלי בין השנים.

 

* וכן, אני יודע שלכתוב את זה כאן, זה קצת preaching to the choir, אבל זה לא כאילו הייתי יכול לכתוב את זה בתור טוקבק בווינט.

בכוח המוח{Aion} - זה יכול להיות דיון מאוד מעניין. אני לא חושבת שזה קשור להבדל בין בדס"ם ווניל, אלא למודעות עצמית של בני הזוג בקשר, ולאיזונים ביחסים.
לפני 8 שנים
Alatar​(שולט){Foxy LAB} - אולי זה אפשרי בקשרים ווניליים, אני לא יודע. אני לא חושב שנתקלתי עדיין בזוג כזה, אבל אולי זה רק אני. אבל אני כן חושב שבקשר בדס"מי, שם במובנים מסויימים היחסים לא מאוזנים מלכתחילה, והצד הנשלט הוא יותר... איך לנסח את זה?... פגיע אבל יותר מודע לעצמו, אולי? האפשרות הזו של לרדת לשורשן של בעיות ובעבודה משותפת לעבוד או לתקן אותן - זה יותר אפשרי.

אני כן יכול להגיד שלו הייתי קורא את האייטם הזה לפני שהקדשתי מחשבה רבה לנושא הזה בזכות האתר הזה, הייתי כנראה קונה קצת יותר את הסחורה שהיא מכרה שם.
לפני 8 שנים
בכוח המוח{Aion} - מסכימה עם מה שאתה אומר, אבל מה שהכתבה מדברת עליו זה משהו שיש לו מבחן תוצאה. אם מישהו מרגיש בקשר מוקטן, מאבד בטחון, מרגיש שלא מקבלים אותו כפי שהוא, ואין לו בסיס לצמיחה, אז קיימת בעיה. במקום לקחת את התחושות האלה ממקום של מודעות ולטפל בהן (מה שלדעתי בדס"ם יכול לעשות), או לתת להן מקום מצומצם ובטוח, בועתי, מדברים על קשר שאין בו מודעות ומשחק בתכנים האלה. מדברים בקשר שהחוויות הללו הן משהו מתמשך והרסני.

שוב, זה לא אומר שלא יכולים להיות יחסים בונים שמאפשרים תחושות שמוזכרות בכתבה, בלי הרעות החולות שם.
לפני 8 שנים
Alatar​(שולט){Foxy LAB} - התפיסה באייטם הזה היא משהו יותר מ"אם הוא אומר לך שאת לא צריכה לקחת דברים ללב, הוא בעצם מקטין אותך, ודואג לעצמו ולחוסר הבטחון שלו". התפיסה שם הרבה יותר הרסנית (לדעתי) -- התפיסה שכל השענות על אדם זר היא חולשה וביטול עצמי, שלאדם אין לסמוך אלא על עצמו, ואדם שנמצא כדי לתמוך בך בעצם מחפש חיזוק לאגו של עצמו, וזה כבר גישה עצובה לחיים. (וזאת מבלי לדבר על שאר בליל הטקסט שיש שם, שסותר את עצמו לא אחת).
לפני 8 שנים
כאבי גדילה - הכתבה יכולה לעורר מחשבות בעיקר במחוזותינו, אבל התשובה לדעתי טמונה לא ב"מה אומרים"- אלא ב"איך אומרים"
כל ביקורת יכולה להיות בונה\או הורסת.
הכל ניתן להגיד, השאלה היא איך,
ומה המטרה מאחורי הדברים.
והכותבת גם התעלמה מכך שיתכן שאישה רוצה להרגיש אישה ליד גבר
בלי קשר לחוסר בטחון, או תסבוכים
- ולא קל להרגיש ככה עם מישהו שמסתכל עליה מגובה העיניים

בקיצור, העולם הוא לא שחור ולבן
לפני 8 שנים
Alatar​(שולט){Foxy LAB} - מה שהיא כותבת זה שלא הכל אפשר להגיד, בלי קשר לאיך, ושהמטרה המוצהרת של לעזור היא בעצם ניסיון דיכוי של עצמאות האישה.
והיא לא התעלמה מזה -- בעולם המושגים שלה, כנראה שזה לא משהו שיכול לקרות. זה לא פוליטיקלי קורקט או פמיניסטי כדי לכתוב, בטח למי שה"מקצוע" שלה הוא "אימון רגשי", מה שזה לא אומר.
לפני 8 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י