ערב טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

מתחת לפרווה

הותיק המדדה מהאינקוויזיציה של חנות התקליטים.
מכוון להדוף את השחצנות בזוהמתם החולנית של גברים עם ליהוגי אמצע החיים מהתקופה המאוחרת שלי.
(ג׳יימס מרפי)
לפני 16 שנים. 28 ביוני 2007 בשעה 8:48

זה פוסט שמתבשל בי איזה זמן, בדרך כלל השאלה עולה כאשר אני מואשם בזנות צומי, או באקסהבציוניזם, או כאשר יש השלכות לא נעימות (לי) לכתיבה שלי, כמו במקרה הנוכחי עם הרשויות. אני מקווה שאצליח להבהיר את הנקודה כהלכה.

אז ברור שיש את האלמנט שאני פרפורמר, שאני נהנה מקהל, נהנה מתשומת לב ועניין, ולא נרתע מחשיפה. אבל בעיני זה לא רק שלא לב העניין, זה ממש רק בשוליים.

התחלתי לכתוב את הבלוג לפני שנתיים וחצי, חודשיים אחרי כניסתי לכלוב, כשהבדידות והכאב עקב הפרידה מהאקסית כבר גרמו ללבי להתפקע. באותם ימים גם התוודעתי למסנג'ר, ומצאתי את עצמי מתקתק את אותם מילים ממש שוב ושוב לאנשים שונים שביקשו לדעת מה שלומי. אז השיקול הראשוני בכלל היה פרגמטי. במקום לתקתק את זה 30 פעם, אני אספר את הסיפור פעם אחת, קרוב לרגע האמת, ואפשר יהיה להתחיל את השיחה ממקום יעיל הרבה יותר. וכמו רבים אחרים שמצטרפים לכלוב, גיליתי שבמסע אל נבכי הנפש והמיניות, זה עוזר לכתוב את התהליך, וזה עוזר לקבל פידבקים חיוביים ומאשרים על חוויות שחונכנו שאסור לנו לעבור, אסור לנו אפילו לרצות אותן.

הכתיבה שלי באה ממקום עמוק. אני כותב את הפוסטים בוויש אחד, בלי לעצור לחשוב, בלי לתכנן ניסוחים, לרוב בסערת רגשות מתונה עד עזה, ואם אני קולט שאני עוצר לחשוב ומהסס אני פשוט עוזב את זה. הכתיבה מאפשרת לי לעשות סדר במחשבות, לפרוק את הרגשות. פעמים רבות אחרי שאני כותב אני מרגיש הקלה, שלמות. לא פעם אני בא לכתוב עם תחושה של מבוכה או בושה במשו, ואחרי הכתיבה אני מרגיש יותר שלם עם עצמי, המבוכה נעלמת, ואני מבין את עצמי ואת מניעיי טוב יותר. החשיפה לאור גורמת לשד להראות מפחיד הרבה פחות ומעקרת אותו מעוקצו.

בנוסף, היות שבצבירת חוויות מדובר, התיעוד מעניק לחוויה נופך נוסף, הופך את הרגע לנצחי. זה בדיוק כמו הרצון לצלם בטיול. להשאיר לעצמך מזכרת מהרגע היפה, שתוכל להתחבר אליו אחר כך. התיעוד גם מאפשר רטרוספקטיבה, לבחון את ההתפתחות והשינויים, לאבחן את הדפוסים והמחזוריות, ללמוד את עצמי. המחשבות הן הרי כל כך אמורפיות, משתנות ונשכחות.

החיים של כל אדם הם 'סרט'. השאלה היא איזה סרט זה, ועד כמה הוא מעניין. במקום מסויים, הכתיבה שומרת על חיי, שימשיכו להיות פרודוקטיביים ושפויים. הדין וחשבון שאני נותן לעצמי שומר עלי מלהיסחף למצבים שנוגדים את הרצון וההגיון הבריא שלי. למדתי שהתרחשויות שאני "לא יכול" לכתוב עליהן בבלוג, עדיף להן שלא יקרו, שכן הן מטבען מתרחשות במקומות רעים וקשים שמומלץ לי להתרחק מהם. דיסקרטיות נועדה להשיג דבר מה, בדרך כלל להגן על האדם מפני הכרה של הסביבה בדברים שהוא לא שלם איתם בעצמו. אני מעדיף לעשות רק דברים שאני שלם איתם, ואם אני בכל זאת עושה דברים שאני לא שלם איתם - שאדע את זה, ואדע בדיוק למה אני עושה את זה.

אז אני מציב לעצמי מראה, מראה גדולה ומוארת. והמראה הזו היא כלי מרכזי בהבנה שלי של עצמי. גדלתי בבית אקדמאי נורמטיבי, עם הורים שמצד אחד היו מאוד פרוטקטיבים ודאגנים, ומצד שני הזניחו והתעלמו מהצרכים הרגשיים שלי, לא ידעו להכיל בגלל החולשה שלהם עצמם, וגם האספקטים הגופניים של הורות כמו חיבוק של אמא או שקמח של אבא לא ממש היו, עקב העובדה ששניהם נכים. גידלתי את עצמי ברמה הרגשית והמנטאלית, ובמיוחד מגיל 16 כאשר המצב בבית היה בלתי נסבל ויצאתי לעולם יחד עם אמא של קופיקו. לאורך כל הילדות שלי חוויתי את העניין הזה, של רגשות עזים ומתפרצים שלא מוצאים מפלט, לא זוכים להכרה. במובן הזה הבלוג שלי נתן לי פיצוי גדול, ושינוי גדול בחיי, בתפיסת העצמי ובביטחון שלי.

מה שמביא אותי לנושא הקהל. הרי יכולתי גם לכתוב למגרה.... אז בהחלט, הידיעה שיש מי שיקרא מאוד נותנת מוטיבציה לכתוב. ממש כמו שרוב האנשים שהולכים לפסיכולוג ממש לא זקוקים לאינפוט שלו, הם פשוט צריכים מקום לפרוק. אבל עדיין חשוב להם שיהיה מישו בחדר שיקשיב, הם לא ישבו וידברו אל עצמם במשך שעה. אז אני חושב שאם הייתי כותב למגרה, הייתי כותב הרבה הרבה הרבה פחות. חוצמזה, לעיתים יש בתגובות דברי טעם שבהחלט מדברים אלי, גם דעות סותרות. לפעמים קריאת דעות סותרות דווקא מחזקת אותי בעמדתי.

ועוד סיבה אחת חשובה. האמנות. אני מתייחס אל כל הבלוג כאל חלק מהיצירה האמנותית הטוטאלית שלי. אני אמן טוטאלי, אין הפרדה בין האמן לאמנות, מלבד בדברים שאני עושה לפרנסתי, שם אני מועבר דרך פילטרים מקצועיים. הבלוג הזה הוא לא יומן של 'קמתי בבוקר צחצחתי שיניים' , וגם לא טלנובלה זולה לשעשוע ההמונים. הוא ספר מסע מגוון, עשיר, ורחב יריעה.

אז כשמציעים לי להפסיק לכתוב, או להתחיל לצנזר, אני מחייך, ונזכר בכל הסיבות האלה, ומבין שביום שאתחיל לצנזר אפסיק לכתוב, כי זה יעקר את הכתיבה מכל היתרונות שלה, וביום שאפסיק לכתוב כבר לא ישאר בשביל מה להילחם, כי כבר לא אהיה אני במילא. ביום שאתחיל להתכחש לרגשותי, ביום שאחזור לארון, ביום שאסתגר מפחד הסביבה... זה יהיה היום בו אתחיל למות. ואני רוצה לחיות. כל כך רוצה.

momi​(שולט) - כל אחד מאיתנו צריך לחיות!
אבל אם אתה רואה את הכל כסרט, קח בחשבון שהחיים שלנו הם לא סרט אלא אולם קולנוע ויש לך אפשרות לעבור מסרט לסרט בהפסקות.
חשבתי גם אולי לשלוח לך פרטית ולצנזר, אבל החלטתי שלא, כי אנחנו לא מכירים ואין לי זכות שכזו.
אבל אם עוטשים שימוש בדברייך פה, וזה יכול להיות לרעתך! אני חושב שאתה יכול לכתוב באתרים / בלוגים שהכניסה אליהם היא עם סיסמה, ויש כאלו.
א
לפני 16 שנים
ליידי רין​(לא בעסק) - ונוס יקר,,הריי לי באופן אישי "החשיפה שלך" גורמת למעורבות מיוחדת.
אני מלווה את הבלוג ורואה את ההתפתחות הפתיחות רואה את המעברים שבתחושותייך,לעיתים גורמות לחיוך ולעיתים לכיווץ המצח,, :*)) ויודעת שכתיבה משחררת זהו סוג של הוצאה.
כל שכן כתיבה היא סוג של יצירה,וברמה מסויימת אין מקומה במגירה.

המשך לכתוב בעבורך,ואם תתקל במשובים הריי התברכת גם ביכולת ריתוק.
לפני 16 שנים
אושה{אוש} - אני חושבת שהבאת פה כמעט את כל הסיבות האפשריות של למה לכתוב בלוג. מן הסתם אני מאד מזדהה.
כאשר אתה רואה את הכאבים והפחדים שלך פרושים לפניך זה משחרר, עושה סדר במחשבות ונותן להם לגיטימציה.
לא חסרים אנשים שלא יבינו. אנחנו שונים זה מזה ברמת המודעות העצמית, הקבלה העצמית והצורך בחשיפה.
אתה בהחלט קיצוני על הסקאלה ואי אפשר להגיד שאנחנו קהל הקוראים לא נהנים מזה.
לפני 16 שנים
Needles And Pins​(לא בעסק) - רק רציתי להגיד שהגישה שלך ראויה להערצה.
זהו. :)
לפני 16 שנים
היילני - יאפ, סיבות מתקבלות על הדעת. למרות, שלכתוב, כמו שמשתמע מהפוסט שלך, זה צורך, ולעשות לזה רציונאליזציה זה מוזר.
לפני 16 שנים
שוגי​(מתחלף) - וונוס,
עיצה ידידותית, ואוליי לא תאהב לשמוע את זה,
לדעתי רצוי שתיכנס לטיפול.
לפני 16 שנים
scarlettempress{L} - אני נורא מבינה אותך.
אתה יודע, לפעמים אני חושבת מה הייתי עושה אם הייתי חיה בתקופה אחרת, אפילו לא כזאת עתיקה שבה החוק אמר לסקול אנשים באבנים, סתם לפני כמה עשורים כשלהומואים ולסביות פשוט לא היו שום זכויות וכל מי שיצא מהארון היה צריך לנהל מלחמות על דברים בסיסיים שאני מקבלת היום כמובן מאליו. האם אני הייתי יוצאת למלחמות האלה? אני מתביישת להודות שאני חוששת שהייתי פשוט מדחיקה את המיניות שלי כדי לא לצאת למלחמות האלה.
אז אני מעריצה את הנחישות שלך למרות שרבים חושבים שזה בכלל לא חשוב ולא מבינים למה אתה מתעקש כ"כ להחצין את המיניות שלך. אבל אני מבינה כמה זה חלק ממך ואני מבינה למה אתה לא מוכן לוותר על זה. ואני מתארת לעצמי שכך אתה גם רוצה לחנך את קופיקו.
אני לא יודעת מה אעשה כשיהיו לי ילדים, האם תהיה לי או למישהו אחר בעיה עם זה שאני אעשה עבודות בעלות אופי מיני, ואיך ומתי הילדים שלי יוכלו להחשף לזה. אני מקווה שאתה תנצח במאבק שלך. ששניכם תנצחו - אתה והבן שלך.
לפני 16 שנים
ים_yam​(לא בעסק) - בתור אחת שלמדה דבר או שנים על חינוך ילדים וכו' - אני אומרת לך בבטחון מוחלט שאתה אבא מצויין, פתוח ואמיתי עם הבן שלך ברמה המתאימה לגילו, וחושף אותו למידע בצורה הרבה יותר בריאה ומבוקרת, שזה עדיף פי מיליון על אותם הורים שלא אומרים כלום או מדברים שטויות, ויוצרים ילדים בורים ו/או מלאי פחדים ותיסבוכים עם הזהות המינית שלהם.
לפני 16 שנים
לא סתם אישה​(נשלטת){octopus} - ונוס יקירי, תודה על הפוסט הזה. בשביל עצמך ובשבילי גם.
הכנסת למילים כל כך ברורות את מה שאני לא מצליחה, כשאני מנסה להסביר לעצמי או למישהו אחר - למה אני כותבת.
לפני 16 שנים
T O M​(שולט) - הפסקה האחרונה שלך שם משכה בעיקר את תשומת ליבי.

אתה עושה קשר ישיר בין כתיבת הבלוג
לאירועים לא טובים שעברת בחייך בעבר הרחוק.
והכתיבה עבורך היא לא רק שיחרור ופריקת עול
אלא גם סוג של מלחמה כנגד דברים שעברת פעם.

אתה לא רוצה להיות מוגבל בכתיבתך.
אתה רוצה לכתוב על הכל.
אך הקשר הישיר שאתה עושה בין הסיבה
לבלוג לאירועים מעברך כן מגבילה אותך
בכתיבתך. מגבילה אותך בזווית הראייה שלך
ולא נותנת לך באמת להיות משוחרר בכתיבתך.

לפעמים אתה נלחם ורואה "מחנות".
במי? במה?

יש קטעים מסוימים בבלוג בהם אתה נכנסת
לתרחיש של מאבק מסוים וכשאתה נכנס לזה
זה בד"כ לא עושה לך טוב,
לפחות על פי הקריאה מהבלוג.

אתה התגברת על הרבה דברים קשים, על פי כתיבתך.
תנסה לא להיכנס שוב לאותם דברים שכבר התגברת
עליהם. אל תיכנס לאותה ביצה אשר ממנה כבר יצאת
(האירועים הלא נעימים בעברך)

את ההמשך כתבתי לך בפרטי.

לפני 16 שנים
gala - איזה יופי של פוסט.
לפני 16 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י