בוקר טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

cantankerous

כל כך הרבה זמן אני לא כאן, לא בעניין.
לפני 17 שנים. 10 באפריל 2007 בשעה 4:27

...
זה לא יוצא לי מהראש.
סיפרת לי שהבת שלך שאלה אותך לגבי האישה שגרת איתה פעם. כלומר לגבי. שלא ידעת מה להשיב וחיפפת אותה בתשובה סתמית, ש"עכשיו אני כאן". ודאי לא הבנת מה אתה עושה. חשוב איזה אומץ היה לבתך לשאול שאלה רגישה זו. חשוב כמה זמן היא נושאת שאלה זו בקרבה, כמעט שנה עברה מאז בקרה בדירתי בקיץ האחרון. חשוב על מה הסתכלה בדירה הזו, שהתאהבה בה, אולי על השמלות והחצאיות הססגוניות התלויות מאחורי הדלת, על אוצר התכשיטים התלויים על דופן הכוננית, על הפרפומריה בארונית האמבט, על שפע הספרים הלא מוכרים שאינם ספריך. לפני ביקורם את צעצועי הסקס הטמנו עמוק בארון, אך לא הסרנו את תמונתי שליד המיטה, ודמותי בה צפה על פני מים עמוקים. וכיצד השוותה בתך הנבונה את הדירה עם החתולה השחורה-הלבנה שליד הים לעומת הדירה האחרת, העירומה והמיותמת, שבה גידלת אוגרים בכלובים נפרדים, ועם ביתה שלה המוכר והידוע, שבו הכלב חי בחוץ. ואיך שהשוואות אלו שעשו עיניה החדות ומוחה המתבגר הקולט כל פרט, גרמו לה להחליט שבדירה הזו חיית חיי זוג עם אישה אחרת.
חשוב נא שוב על אומץ ליבה לשאול - על מנת לדעת, וזכור שהזדמנות לא לעולם חוזרת. סביר להניח שהיא לא תשאל שוב. אם אתה רואה בכך הקלה – דע שהיא לא תשאל - ולא רק שאלה זו. בטיפשותך, בבלבולך ובהיסוסיך פספסת הזדמנות פז ליצור דיאלוג בוגר ואמיתי עם בת-בשרך, הדומה לך כל כך מבחינה רגשית. כשפטרת אותה במשפט סתום וטרוויאלי, כשהשתמטת וחיפפת אותה במובן מאליו, כשהשבת סתומות על מנת שתידום, תחליף נושא (אולי תדבר על "השמינייה") ולא תחקור שוב - משכת את הגולל על פי באר הקרבה והחברות שבין אב לבת. לימדת אותה שבכל הקשור לשאלות אמיתיות, לרגשות סוערים, למכאובי הרגש המופלאים שמתחילים להתעורר בה על סף גיל ההתבגרות – היא לא תפנה אליך, כי אתה לא יודע להתמודד ומה להשיב.
בדברים מסוימים אולי תפנה לאימה, וזו, כתמיד, תהיה גורם מתווך ביניכם, חיץ. ובאשמתך שלך היא תוסיף ותותיר אותך בודד כתמיד בתוך משפחתך ונטול קשר ישיר אל צאצאיך. בדברים אחרים רגישותה של בתך תחוס על אימה, ולא תציק לה בשאלות מביכות על נשים אחרות בחייך, ודאי גם על דברים אחרים, וכך תישארנה שאלותיה אילמות.
היא אכן תגדל להיות כמוך, בודדה בחיק משפחה אוהבת. הולכת על ביצים ונזהרת לא לדרוך על יבלות, כפי שאתה נזהרת לא להכביד בבעיותיך על אמך. בתך המדהימה למדה כיצד לרצות אתכם בתעודות הצטיינות אותן תמסגרו ותתלו על הקיר, לספק לכם הצלחה שניתן למדוד. כמו שהוריך מתגאים בדיפלומה שלך. היא תזמין אותך להופעה שלה, ותרקוד להפליא, תנגן או תשיר, אבל במה שנוגע לביטוי עצמי מלא של רגשותיה, פחדיה ומה שבאמת מטריד אותה - ממילא כבר שמת לה סייג.
יבואו רגעים מרים יותר, היא רק בתחילת הדרך המפותלת של גיל ההתבגרות. לפעמים אתה תביט עליה, מתייסרת, ותרצה להושיט לה יד ולומר לה שאתה מכיר היטב ייסורים אלו בנפשך ובגופך. אבל זה יהיה מאוחר מדי. לא תוכל לשאול את עצמך מדוע לא פנתה אליך בדבר כזה או אחר. אתה כבר יודע מראש למה.
אתה אומר שלא ידעת מה לומר. שאתם בעצמכם לא סגורים על ההווה ועל מה מחזיק אתכם יחד חוץ מן המצב הכלכלי, הילדים, התינוקת החדשה, הדירה היקרה והמשכנתא הגבוהה, וחברותכם רבת השנים. זה לא מעט דברים משותפים, וזה לא מעט להגיד. אתם ודאי לא סגורים על בניית עתידכם המשותף וכיצד יראה עתיד זה, אבל יכולת להגיד לה משהו אמיתי לגבי העבר שהיא לא הייתה עיוורת מלראותו מן הצד, ושנשאר חסר פשר, שרירותי וגחמני בעיניה.
יכולת לספר לה שאהבת גבר ואישה - פנים רבות לה. ושגילית שאתה יכול לאהוב יותר מאישה אחת, שלא בחרת בזה, ושלמרות הכאב יש להודות: זה קורה. ולהבטיח לה שבעולם מעורבב זה - אהבת אב לבתו איננה משתנה, שבאהבתך זו לא חלות תמורות, שהיא בטוחה תמיד ולא נגרעת, גם כשאבא הולך ובא. גם כשאבא בחו"ל כל השבוע, היא תמיד איתו מול עיניו, תמירה ועיניה קורנות. ושלאהוב יותר מאדם אחד זה כמו לאהוב יותר מילד אחד, כמו שמצאת בליבך מקום לאהוב את אחיה כשנולד, והדבר לא גרע מאהבתך אותה. וכנ"ל לגבי התינוקת. ובסוד תגלה לה שלמרות שאתה אוהב את כל ילדיך, ושכולכם מוצלחים ויפים בעיניך מכל הילדים בעולם, מקום מיוחד בכל זאת שמור עבורה, כי היא הבכורה שהפכה אותך לראשונה לאבא, כי עימה בילית זמן רב יחסית בינקותה, ומשום שמבחינת האופי, הספורטיביות והתעוזה - היא הדומה לך מכולם.
סיפרת לי שעכשיו אתם בעניין של להיות כולם ביחד ולעשות הכול ביחד. עצתי לך היא למצוא את רגעי החסד האינטימיים הספורים ולהיות עם כל אחד קצת לחוד. ועם כל אחד אמיתי ושלו ובדרכו עד הסוף.
אל תדחה לאין-קץ את בניית הגשר, שמא תפספס. בתך האמיצה שולחת אליך יד ומסר ברור. קרביה ודאי התהפכו עשרות פעמים לפני שהעזה לשאול אותך כבדרך אגב. האגביות הזו בעצמה עלתה ביוקר. שלא יסגיר הרגש, שלא ירעד הקול. בנך אף הוא שואל מפעם לפעם, מעיר בתמימות, מנסה לתפוס קצה חוט, קצה-פשר בסמטוחה שבה הוא חי.
אל תפטור את ילדיך בתשובות של לא-כלום כאילו הם ילדים טיפשים אטומים ועיוורים. תשובותיך נועדו להיות קרקע לדו-שיח אמיתי ומתפתח, ולא הוראה אילמת לסתום את הפה, ציווי לא לשאול ולא לחשוב. הנזק יהיה עצום לאין שיעור.

Yosefus​(שולט) - אוי אישה,שכל-של-ציפור, לעולם לא תביני?
לפני 17 שנים
זאבה אפורה​(אחרת) - אוי גבר, ושככזה יודע-כל, אם אתה מבין , רעמספוס, אנא הסבר נא למוח-אפרוח. אני מבינה מהר כשמסבירים לי לאט.
לפני 17 שנים
Whip​(שולט) - אהבתי מאד את מה שכתבת
את הרגישות.
תיאור מקסים.
הלוואי וישכיל להגיע לבתו,
כי הנקודות בהם הם מנסים להגיע אלינו הן כל כך מועטות,
שזה פספוס להחמיצן
והפעם הבאה בה הילדים יהיו פתוחים להקשיב זה עוד שנים רבות, בבגרותם,
כשכבר מאוחר מדי לשנות מה שקרה...
לפני 17 שנים
להבה חשופה - זאבה יקרה :)

מזדהה עם כל מילה שכתבת ברגישות רבה, אלא שאני מתבוננת על רשימתך זו מהיותי אם לבת בגיל ההתבגרות .

הרבה דברים חשובים לשמירת קשר עם ילדים בפרט בתקופת התבגרותם . החשוב מכל שאני מיישמת זו תקשורת פתוחה עם בתי , כל שאלה תשובה , לא מתחמקת מתשובה. גם שלעיתים לא קל העניין , רבל ילדים רגישים מאוד , הם חייבים וצריכים לדעת שהוריהם תמיד קשובים להם , בכל עת והכי חשוב {בעיניי } תקשורת פתוחה , המון אהבה וסבלנות אין קץ.

לא תמיד הדרך קלה, אבל חשובה ההתמדה חיוך וחיבוק לא להחסיר מהם. חום והקשבה .

ערב נפלא לך !@!
לפני 17 שנים
הוא​(שולט) - רק היית צריכה לציין באיזה יד הוא נוהג לנגב תתחת
לא יודע אם הוא הסכים לחשיפה שכזו לא נראה לי ששאלת. באיזה זכות ולשם מה .
מוריד לך כמה נקודות למרות שנותרו לך עוד הרבה :)
TAKE CARE
לפני 17 שנים
a_don_olan​(אחר) - רגישות. רק לפני שנתיים זה קרה. כשפתחתי לעצמי את הצוהר של הרגישות,בני התחיל לשתף אותי ברגשות שלו. וזה בא כאילו מעצמו.למדתי שכדי לקבל רגישות עלי להיות רגיש קודם כל לעצמי.וכך בכל דבר..אהבה..חום ותשומת לב.זה עובד לי
לפני 17 שנים
זאבה אפורה​(אחרת) - ל"הוא",
בוא נראה: אב לשלושה, לא ידוע מהיכן ומה עיסוקו ודמותו, לא בדל ניק, גיל, תחביב או הגדרה. אבל מסתבר שדווקא לו יש גם איזו אימא בעבר... אכן - חשיפה פראית. בהזדמנות אני צריכה לשאול אותו באיזו יד הוא מנגב...
החזר נא את נקודותי בבקשה.
או כמו שאמא שלי אומרת (וזו חשיפה!) שתעשה מהן חמוצים, או מרק גרביים.
(זאבת חברבורות מנוקדת קצת פחות)
לפני 17 שנים
כנעניה​(לא בעסק) - אני התרגשתי לקרוא את זה.

את צודקת, כמובן, אבל את שופטת אותו לחומרא על משהו שהמון הורים למתבגרים ייכשלו בו.
הפער בין רציונל ליכולת לבצע הוא ענק.

כן, חשוב לנצל הזדמנויות לפתוח ערוצי תקשורת עם ילדים, ולכך אף פעם לא מאוחר מידי.
אבל את זה הוא צריך לקחת למקום שהוא יבחר.
אני מקווה שקריאת הפוסט הזה שלך תנער אותו ותעורר אותו לכך, בדרכו שלו.
לפני 17 שנים
הוא​(שולט) - הכוונה לשתיים וחצי אנשים שכן יודעים במי מדובר
בכלל זה הרגל עקום בלשון עדינה לתקשר עם פרטנר או אקס דרך בלוג יש דברים שהם אינם נחלת הכלל
לפני 17 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י