סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

לה וידה לוקה

לא רק שליטה. והפעם: הצפרדע והעקרב (ביי לבליסנה)
לפני 18 שנים. 6 באפריל 2006 בשעה 11:25

... באהבה היא כתבה לה... באהבה.

היא לא יכלה שלא לחשוב כמה המילה הזאת הפכפכה. כמה עונג ואושר וכאב וסבל היא צופנת בתוכה. אהבה בשבילה היא חופש. חופש אמיתי להיות היא, כולה, על כל צדדיה ולאהבה היו דרכים משלה להוכיח לה שהיא טועה. ברגע שהאהבה גדלה היו לה דרישות, לעוד, למשהו אחר, לחלומות על "לנצח" והיא רצתה להיות ביחד גם בלבד, להיות לבד גם בביחד, להיות חופשיה לתת ולקבל, להתרחק ולהתקרב, להכיל ולהיות מוכלת.
"לזרום", היא הגדירה את זה לעצמה וצחקה כשנזכרה כמה היא מתעבת את המילה הזאת, שמעידה בעינייה על חוסר תכנון, חוסר אחריות וחוסר שליטה.

ופרידה. כשחוברים למישהו צריך לבדוק מראש איך הוא ינהג כשתיפרדו. את זה היא כבר הבינה. כשחיבקה אותה אליה באהבה, חשבה מה יקרה כשייפרדו. האם היא תכתוב מכתב מכובד? האם היא תאיים? תתחנן? תכעס? ואולי תבכה או תעשה מעשה בלתי שפוי? היא לא רצתה להתמודד עם המחשבה וחיבקה אותה חזק יותר, כמו מעיפה גרגרי אבק שהצטברו במחשבתה.

פעם מישהו כתב לה שהשמש שלה היא השמש שלו, שהיא השמש שמחממת אותו ועכשיו יש כתמים בשמש (השיר שנוגן ברדיו, הזכיר לה, משום מה, אותו).
תמיד יש כתמים בשמש, זה רק עניין של זמן ושל כמה אתה מביט בה ישירות, בעיניים בלתי מזוינות. והיא בכלל לא רצתה להיות שמש. שמש שורפת וממיסה וגורמת לכוויות. היא רצתה להיות אישה ושולטת ולוקחת ומתפנקת כמו חתולה בשמש. לא, לא בשמש, חתולה מתפנקת על כרית של פוך אמיתי.

ואז הן נפרדו וזה היה יפה כמו בסרטים. הן ניהלו שיחה בוגרת והחליטו להיות חברות. "אנחנו לא רק חברות רגילות", הן החליטו "וזאת רק פרידה זמנית", הוסיפו בבטחה "ולכן אפשר להתחבק ולפטפט במיטה ובקיצור, יהיה הכל, רק לא סקס ולא שליטה", סיכמו יחד והכאב פעפע בקולן. זה היה נכון לה. היא ידעה שהיא לא מסוגלת לשלוט בה עכשיו כשהיא מרגישה חנוקה וזרה ובלתי מוכרת לא לעצמה ולא לשפחתה. והימים עברו והזרות ביניהן כחומה.

שוכבות במיטה, שתיים שידעו זו את זו, ידיעה שאין בה פשרות. חבוקות, כמו פעם, אבל לא. בכל ליטוף חשה איך היא נוגעת בעצביה החשופים של שפחתה. בכל מילה חמה הרגישה כיצד היא שולחת קרניים שפוצעות יותר מאשר מחממות. היא יכלה להריח את הבכי החנוק בצד השני של הכר ולא ידעה איך לתת לה את הביטחון לשחרר אותו. מה היא יכולה להבטיח לה? במה תיתן לה תקווה? היא לא יכולה לתת לה את עצמה. יותר מדי כעס, יותר מדי פליאה על מה שהתגלה לה, צדדים שלא רצתה לראות ולא רצתה להכיר. כזאת היא המאוהבות, גורמת לך לאהוב רק מה שבא לך ולהאמין שאתה אוהב הכל, בוחר בהכל. "עסקת חבילה", היא חשבה לעצמה ותמהה אם אין בה מספיק אור לאהוב כך, אהבה ללא תנאים, הכל כולל הכל, טוב ורע.

למחרת "החברה החדשה" שלה נעלמה. היא לא ידעה מה קורה לה, קיוותה שנתנה לה תקווה לטוב יותר וחשה אותה מדממת אי שם, רחוק ממנה. מאוחר יותר, כשדיברו, סיפרה לה שפחתה לשעבר שמתוך כאב חרטה את שמה על ירכה. היא יכלה לראות את הדם, את הבשר הפצוע, הקרוע, המושחת. הזעם עלה בה כרעל שחור ששטף את כולה. "היא מטורפת. זהו. מטורפת. למה לעזאזל אני לא מצליחה להיפרד פרידות שפויות? מה עלה בראשה שגרם לה לעשות את השטות הזאת? למה היא צריכה כזה כאב בנוסף לכאב הגדול שכבר שוחה בינינו הלוך ושוב?". כעס. כשלון. חוסר אונים. היא לא רצתה לדבר איתה יותר. חשה מנופלצת, רצתה לחזור לעולמה השפוי, המסודר, המאורגן, חסר הדראמות, אבל לא יכלה.

ושוב הן במיטה אחת והיא יודעת שהפעם זה יהיה שונה. או שיפרדו לתמיד או שיחזרו. היא כועסת, מרוחקת, לא מבינה, אבל רוצה להתקרב. רוצה שוב לחוש את האהבה שלהן, את השמחה שהיתה שם, התשוקה, ההבנה הזאת ללא מילים. כששפחתה מציעה לה להרגיע אותה במסאז', היא מסכימה ברצון. מתיישבת בין רגליה, מרגישה את ידיה מרפרפות על גופה: שיער ועורף (היא מצטמררת), גב, מותניים ושוב למעלה ולמטה, שקט, נעים, היא שטה בדוגית אל מרחבי השלווה. ואז היד מרפרפת על פטמתה ושוב הריגוש הזה של היד המוכרת, האהובה, שיודעת בדיוק מה לעשות כדי להטריף אותה. נוגעת לא נוגעת, בעדינות, כמעט בהיסוס והפטמה נעתרת לה, מזדקרת, כמהה למגע שלה, זוכרת את כל מה שהיא ניסתה לשכוח.

ופתאם היא לא חברה יותר. פתאם היא הגבירה של האישה הזאת שהזיקה לעצמה בשם האהבה. חילול הקודש, כך היא מרגישה. להזיק לעצמך בשם האהבה, בתירוץ של אהבה, זה לא פחות מכך- חילול. היא מתיישבת בנחישות "תראי לי מה עשית לעצמך". ברעד השפחה מקלפת את הפלסתר מהפצע. השם שלה חרוט בצלקת אדומה על הירך הלבנה. אות קין. אות קין לשתיהן.

היא קמה וניגשת לארון, מוציאה את הרשעון. הפעם מדובר בעונש, לא בהצלפה שתענג אותה. היא חייבת להבין. ניגשת למיטה "על 4 שפחה: את עומדת להיענש על שפגעת ברכוש של גבירתך". השפחה מצייתת, ראשה בכרית, ישבנה מונף למעלה. הרשעון לא פשרן. חד וחזק הוא פוגש בישבן המאדים ומעניש אותו. 5, 10, 15 הצלפות. "את מבינה מה עשית, שפחה?", היא תובעת יחד איתו. "אבל גבירתי, הייתי חייבת, אני לא יכולה להצטער על זה שהשם שלך חרוט בי".

היא נזכרת בכל הפעמים ששפחתה התחננה שתקעקע אותה בחריטת שמה ובכל הפעמים שסירבה. זה הגבול שלה והיא לא מתכוונת לעבור אותו. "כדאי מאד שתביני מהר, חבל שנמשיך את זה כל היום", היא עונה ומחייכת ופתאם החיוך אמיתי, כזה שמתחיל בפה ונגמר בעיניים. היא מענישה את השפחה שלה, באמת, מכל הלב, עונש, גבירה, שפחה והיא נהנית. החיוך הולך וגדל ואתו ההצלפות. איזו מין שלווה.

קלייר​(נשלטת) - גבירת חיי :)
אלוהים כמה אני מאושרת עכשיו. גבירה שלי, אני אוהבת אותך.

אני שלך, רק שלך, השפחה שלך.
לפני 18 שנים
Belisana​(שולטת) - ואני שמחה להרגיש שוב את השייכות ההדדית הזאת ואת השמחה}{
לפני 18 שנים
scarlettempress{L} - בליסנה
כמה נדהמתי לקרוא את השורות האלה
לא יודעת מה לכתוב בתגובה הזאת, אבל לא יכולה שלא להגיב
כמה כאב ותשוקה השורות האלה מעבירות. והפיסקה האחרונה, וההקלה. איזו מן שלווה באמת.
וכמה טוב לקרוא אותך, אתכן שוב.
לפני 18 שנים
Belisana​(שולטת) - תודה סקרלט מתוקונת, התגעגעתי לקרוא אותך כאן ובכלל:)
לפני 18 שנים
זרה מוכרת - וואלה... זו פעם ראשונה שאני ממש מתלבטת איך להגיב בפוסטים שלך אהובתי.

את הכתיבה המדהימה שלך אני אוהבת (בלשון המעטה).
תמיד היית ותמיד תהיי סאקרית של מחוות שבאות מהרגש, וזה מופלא בעיניי.

אבל לחשוב על מה שהביא את הדברים לסיטואציה היפה הזו ... עשה לי רע.
לחשוב על גרימת נזק עצמי ברמות האלה של השארת סימנים מתוך כאב עצמי.... שם זה כבר מפסיק להיות רומנטי בעיניי.

אבל זו רק דעתי שלי.

אוהבת המון

כ.
לפני 18 שנים
Belisana​(שולטת) - גם לי זה עשה רע יקירתי, אבל שמחה שזה מאחורינו.
ותודה על המחמאות על הכתיבה (אני?? סאקרית?? טוב, נו, כן) :)

אוהבת אותך.
לפני 18 שנים
בעיניים כלות - גם אני נדהמתי ממה שקראתי בין השורות, לא פחות מהשורות עצמן.
כמה טוב לקרוא שמצאתן את השלווה ואת הדרך להיות ביחד למרות הכל.
שמחה שחזרתן, בדאבל מינינג.. :)
לפני 18 שנים
Belisana​(שולטת) - תודה כלותי ושמחה במונו מינינג שגם את חזרת לכאן:)
חיבוקי
לפני 18 שנים
קלייר​(נשלטת) - אני מאמינה גברתי, שהמשבר הנורא הזה לימד אותנו דברים שלא ידענו האחת על השניה ולימד אותנו אולי, לאהוב עוד קצת. הכי קל לאהוב רק את מה שאוהבים, אבל למדנו להתמודד במשבר הזה עם הדברים שמכעיסים אותנו זו בזו ולמדנו להמשיך לאהוב, בעוצמות לא פחותות, למרות אותם הדברים.
למדתי אני גברתי, להכיל בך גם את מה שלא תמיד מובן לי. מעולם לא חיפשתי בך שלמות, מעולם לא רציתי שתהיי אלא את עצמך. נדמה לי שלמדתי עוד קצת להכיר את מי שאת, ולא פחות חשוב, למדתי להכיר את מי שאני. לא תמיד אהבתי את מה שראיתי בי החדשה. חדשה מאחר ורק במהלך השנה האחרונה, למדתי לנוע במרחבי הרגש. זה לא פשוט גברתי. הרבה יותר קל לחיות חיים קרירים ומנותקים.
יש בי שאיפה להצטיינות, היא טבעית לי, אבל במקום של שתינו, אין צורך בהצטיינות, רק בכנות ובנכונות אמיתית, שלא תמיד קלה לי, להקשיב, ללמוד ולהניח בצד את האגו.
נדמה לי שרק עכשיו אני יכולה לראות באמת, כשאני לא במקום של התגוננות או במקום של מאבק בי ובפרידה שלנו, את השגיאות שביצעתי. גם כשניסיתי בתקופה הקשה הזו לראות אותן, עלו חומות הגנה שמנעו ממני.
אני מתנצלת גברתי על החלקים בהתנהגות שלי שפגעו בך. הטעויות שהיו לא יחזרו, את זה שתינו יודעות. אבל אשתדל, גם כשאטעה בעתיד, להניח את הכאב ואת האגו בצד ולהקשיב באמת.
האהבה ההדדית הזו אמיתית גברתי. יש בה כוח, יש בה עוצמות, יש בה חברות וקרבה שלא ידעתי שיכולים להתקיים. אני נחושה שלא להניח לכעסים, לפחדים או לאגו לפגוע בה בעתיד.
מצחיק גברתי, רק עכשיו כשאני כותבת את המילים הללו, כשההכרה מחלחלת אליי, אני יכולה להרגיש שוב לא רק השפחה שלך, לא רק הכלבונת, החור, החפץ... עכשיו גברתי אני מרגישה שוב הילדונת שלך. אני מרגישה שחזרתי הביתה.
לפני 18 שנים
kael - אין לי איך להגיב.
מילים יהיו בזבוז כי הן לא מסוגלות לתאר את הרגשתי.

לפני 18 שנים
Belisana​(שולטת) - רגע, זה אומר שאתה כבר לא רוצה לחסל אותי? :)
}{
שמחה שלקלייר יש חבר כמוך.
לפני 18 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י