צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

ירקרקות האופר

מאז 2004 * אורגינל * הגב אליך הלב איתך
לפני 3 חודשים. 16 בינואר 2024 בשעה 18:58

איך ה-7.10 השפיע עליכם? אצלי הוא קבר את הליבידו. 

רק לאחרונה, רק ממש עכשיו, התחלתי לחשוף אותו. אולי עוד לא חשפתי אותו. אולי זה ליבידו-פנטום. 

בזמן הזה דחיתי את הרגשות לאחרי המלחמה ועשיתי בלי לחשוב: התנדבתי (מעט מדי); התמכרתי לפרויקטים ביתיים טכניים וקטנוניים; ובעיקר קברתי את עצמי בימי עבודה של 18 שעות, בשבועות עבודה של שבעה ימים. ניתקתי את עצמי מהגוף. חייתי על משלוחים וסיגריות. 

בזמן הזה גם צפיתי בכם וניסיתי להבין איך אתם מתמודדים. ובאמת בשבועות הראשונים רבו פה הדיונים על איך אפשר להיות אלימים במיטה לנוכח כל כך הרבה אלימות אמיתית, מצמררת. אבל רובכם מתאושש מהר ממני, והטראומה קיבלה תפקיד בבדסמ שלכם: היו כאן לא מעט שפינטזו, הגו ולפעמים אף יזמו אקטים שיש בהם יחסים בין יהודים לערבים. זה מעודד לראות אנשים כמוך מתמודדים עם אותו הדבר כמוך, מעודד לראות אותם קמים. זה עושה לך חשק לקום, גם. 

אז קמתי. ועדיין, אני שואל את עצמי: מה עוד דחינו לאחרי המלחמה? אלו אדוות קטנות שהמכה הזאת יצרה יהפכו להיות גלים — ביחסים בינינו, בבדסמ שנהיה מסוגלים או מוכרחים לעשות? כולנו אחרים ממה שהיינו בערב שמחת תורה. אבל אחרים איך?

אנחנו עוד לא מדברים על זה. אנחנו עדיין מצופפים שורות סביב מנטרת אחרי המלחמה. אנחנו סוכרים את האבל שלנו מפאת כבוד הסבל של סובלים גדולים מאיתנו. אנחנו אומרים שנבוא חשבון עם האחראים אחרי המלחמה, אבל לא עושים חשבון פנימי: מה איבדתי? איך חיים בלי זה?

זה נורא לא סקסי, אבל חייבים להתחיל לדבר על זה. 

ירושלמיתבדם - אני לא יכולה להודות בחלומות שיש לי מאז ה7.10. אז לדבר על מה שאיבדתי? לא תודה.
לפני 3 חודשים
lori{ע_מ} - אנחנו לא קרובים בכלל לסוף.
לפני 3 חודשים
Grey / Green - לא.
לפני 3 חודשים
Fashion kitty​(אחרת) - כתבתי על זה לפני יומיים

https://thecage.co.il/blog/userblog.php?blog_id=83325&postid=1516405

לפני 3 חודשים
Miss Fox​(אחרת) - מה איבדנו ומה עוד חוששים לאבד 😔
לפני 3 חודשים
ArchAngel​(שולטת) - טוב, אני קיבלתי את הפטיש של ל raceplay עם ערבים נשלטים כמנגון התמודדות. בטוחה שכמעט אף אחד בכלוב לא פספס את זה, עם פוסטים מצחיקים או מחרמנים סביבו, לפעמים גם תובנות קצת יותר משמעותיות.
אבל על הכאב שמאחוריו כתבתי הרבה פחות. למרות שציינת שצמח מכאב, עדנתי אותו בשיתופים שלי כי זה ממש מציף ואני לא גאה בדברים שהרגשתי וחשבתי בשבועיים הראשונים למלחמה, אם כי אני מבינה כמה טבעיים הם ותגובה נורמלית למציאות לא נורמלית.

במובן מסוים הוא הציל אותי מעצמי. זה התחיל בדיכאון וחוסר אונים מטורף, בלי טעם לחיים. בלקום כל בוקר ולקוות שחלמתי את זה כי אין מצב שקרה משהו בסדר גודל כזה, ואז לקבל תזכורת כואבת שזו המציאות שאי אפשר לברוח ממנו.
זה לקבל פלאשבקים כל יום לאותה שבת ארורה, איך הבן של בעלי שבאחת הסיירות גויס ואשתו נשארה מפורקת, עם בת שנתיים שצורחת שאבא לא ילך שמבקשת מאיתנו המבוגרים לשיר לה "לאבא שלי יש סולם" בלופים כשאנחנו מנסים להחזיק בכוח את הדמעות.
שבועות בלי שינה, כשאנחנו מתרוצצים בין העבודה לבין עזרה עד השעות הקטנות של הלילה לבת שלו שבעלה גויס כשהיא ילדה רק לפני שבוע את הילדה הרביעית, ולכלתו.
כל יום עוד מתים, כל עוד יום עוד זוועות. כל יום שאמרתי לעצמי שזהו, נחשפתי לשיא האכזריות גליתי פרט מזעזע יותר. כל יום עוד חרדות לבנים בחזית שאנחנו מנסים להדחיק כדי לתפקד. ואין זמן אפילו לעכל, רק בא לצרוח.
מתוך חוסר האונים הייתי כמו הקלישאה של ניטשה על התהום שמביטים בה שמתחילה להביט בך בחזרה, שמרוב מלחמה במפלצת אתה עלול להפוך לאחת.

חפשתי משהו אחד להיאחז בו בשביל להרגיש בשליטה, הכנהיזם דיקלם סיסמאות מנחמות מאוד, והגעתי עד לראות סנאף של מחבלים מתים ולמצוא את עצמי מתענגת בחייתיות מחרחורי דם מבחילים, זאת הנקודה שהבהילה אותי בעצמי.
ולכן אני מודה על כל פאקינג יום שעברתי את ההתניה לאחד הפטישים המוזרים שלי. אוי וכמה נסיתי להילחם בו בהתחלה, ואפשר רק לדמיין את הבושה שזה מה שאני נמשכת אליו ודווקא עכשיו, ודווקא כשאני ממשפחה ימנית.
וזה החזיר לי את האנושיות, זה גרם לי לראות שאפשר אחרת לפחות ברמת המיקרו. יותר קל לי לישון בלילה.
ועם זאת זה מנגון התמודדות שמייצר סביבו עוד התמודדויות, למשל מול בעלי. שבהתחלה הסתרתי ממנו, אבל ראיתי לאיזה מימדים העולם הנפרד הזה תופח בלעדיו.
אחרי אחד הסיפורים שכתבתי שהיה כמו "המכתב שלא נשלח" למה שעובר אלי בהקשר הפטיש הזה, החלטתי לספר לו כי אני לא מסוגלת להיות בארון מהחבר הכי טוב שלי.
וזה קירב בנינו, והוא הפגין קבלה יוצאת מן הכלל, בלי שמץ של שיפוטיות. ומנסה בדרכו לקחת חלק בעולם שלי, אם כי המינונים שלי אחרים ממה שמסוגל להם.

אבל אחת השאלות שאני שואלת את עצמי, ולא בטוחה אם זה להן מענה, זה אם הקינק הזה והתהליך הלא קינקי-נפשי שעברתי איתו בגדר "תרופה" עבורי, או שזו בריחה ואני באיזו אשליה?
אני מקווה שזה הראשון כי אני מנסה לקרקע את זה למציאות תמיד.
לפני 3 חודשים
Jeanne - אני הבנתי מהר מאוד שאין לי יכולת להכיל את הכל, הבנתי שמה שקורה יקח שנים או עשרות שנים כדי באמת להכיל. כמו מלחמת יום הכיפורים או השואה. אז באופן מודע החלטתי לא לנסות, לא לברוח אבל גם לא להשאב פנימה בלי סוף. לקחת קצת כל פעם, מנות קטנות של מציאות לא אפשרית שבכל זאת מתרחשת. לקרוא חדשות אבל לא לראות חדשות בכלל. להמשיך לחיות, להיות בתוך שגרה של חיים ועשייה, להיות שם יותר בשביל משפחה וחברים ובשביל עצמי. אני לא דוגמה טובה לכלום, הליבידו שלי לא מת, אני לא לוקחת חלק במחשבה הזו שהמלחמה דוחקת הצידה או לאחר כך את החיים. החיים קורים לנו עכשיו כל הזמן... העגלה עוברת אין עצור.
זה לא שהכל כתמול שלשום, ממש לא. משהו בסיסי נשבר, תחושת הביטחון נשברה, התקווה גם שיכול להיות שלום או טוב יותר נשברה. הפוליטיקה המסריחה שממשיכה להתנהל בכל זאת מטריפה אותי. המציאות הלא נורמלית, העולם הגדול שמרגיש הפוך ולא הגיוני. ויש את הצד השני, התרבות הארצישראלית הזו של קהילה של עזרה הדדית, של אנשים שקמים ועושים אחד למען השני. אין את זה ככה באף מקום אחר, זה נותן לי תקווה.
ולהזכיר לעצמי כל הזמן לנשום ולהיות רכים יותר עם עצמנו ואחרים. הכל יותר רגיש, יותר כואב, הכל יותר מידי ובכל זאת חיים, החיים חזקים יותר.
לפני 3 חודשים
Ollie​(נשלטת) - אני מרגישה שכתבת אותי.
לפני 3 חודשים
Grey / Green - תודה ששיתפתן ❤️
לפני 3 חודשים
Black Lotus​(מתחלפת){זאלופון} - בחודש וקצת הראשונים הייתי במשבר: מצד אחד הכל התרסק ומצד שני שום דבר מזה לא קרה לי ישירות וכאילו לא היתה לי לגיטימציה להרגיש את זה בכאלו עוצמות. עם כמה שרציתי לטבוע בעבודה, לא הצלחתי. במקום זה שברתי כל הרגל טוב, התמכרתי לטוויטר ושנאתי את הכלוב.

בן אדם הוא יצור סתגלן, אז הרבה ממה שנראה לי מזעזע כבר פחות כזה. אבל גם עכשיו קשה לי לחשוב על לצאת למסיבות. מרגיש לי מנותק לצאת למסיבת פטיש כשיש חיילים וחטופים שנלחמים על חייהם ומדינה שבה חלק גדול כל כך מהאוכלוסיה בחרדות או באבל.

יש דברים מפגרים שאני עדיין לא מסוגלת לעשות כמו למשל ללבוש בגדים ירוקים, או להבין איך נשים בפורומי אופנה ישראלים מחמיאות למישהי ששמה ג'קט ירוק על אאוטפיט שחור לבו עם ליפסטיק אדום. קטנוני, אבל זה מה שקרה.
לפני 3 חודשים
Grey / Green - מרגיש נורמלי מדי, הכל. נכון?

וחייבים להפגש כבר :)
לפני 3 חודשים
Shish​(שולטת) - אני מרגישה שאני מאד רוצה לחבק אותך. ולגבי כל שאר הדברים, זה לפרק הבא הבא.
לפני 3 חודשים
Grey / Green - אני מרגיש שאני מעוניין בחיבוק.
לפני 3 חודשים
worldinmyeyes{לא מחפשת} - כתבת נורא יפה.
אני מרגישה שמשהו יסודי בי נשבר. השתנה לבלי הכר. אני לא בטוחה אם זה טוב או רע, זו פשוט אני של עכשיו. שאין לה כוח לבולשיט, שרוצה לחיות עכשיו, שיודעת שהכל יכול להיגמר ברגע, ושמבינה שמה שחשוב בחיים זה הדברים הקטנים.
לפני 3 חודשים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י