צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

בין פראצ'ט, גיימן, ואדמס

לפני שנה. 31 באוקטובר 2022 בשעה 8:53

כי בואו, מה זה האלווין בלי מרק דלעת?
(אני משתמש בסיר הכי גדול בבית, כי כשאני מכין מרק אני אוהב שהוא נשאר לאיזה יומיים-שלוש ככה. אבל אפשר כמובן לחלק את הכמות לקטנה יותר)

רכיבים:
3 חתיכות גדולות של דלעת (אפשר למצוא במקררים ברוב הסופרים)

1 דלורית

4-5 דלעות ערמונים

1 בצל בינוני

1 ראש שום

מיכל שמנת מתוקה לבישול (לא שמנת להקצפה!)

יין לבן

כמה כפות שמן

2-3 גבעולי רוזמרין

אגוז מוסקט

קינמון

5-6  גבעולי שמיר

מלח

פלפל (עדיף פלפל לבן, אבל גם פלפל שחור זה אחלה)

 

הוראות:

מנקים את הדלעת, חוצים ומנקים החוצה את הגרעינים והסיבים מהדלורית ומדלעות הערמונים, ומסדרים בתנור על נייר אפיה עם הקליפה כלפי מטה.

מניחים ליד זה את גבעולי הרוזמרין ואופים ב 200 מעלות בערך חצי שעה. המטרה היא לאוו דווקא לרכך את הדלעות (אם כי לפעמים זה מספיק. בעיקר כשמדובר בדלעות הערמונים), אלא לתת להן מעט טעם אפוי ושיספגו את הטעם מהרוזמרין. בין אם הן רכות ובין אם לא, תוציאו אותן מהתנור ותנו להן להתקרר כמה דקות. אנחנו נצטרך לעבוד איתן טיפה עם הידיים, ועדיף שלא נקבל כוויה.

אחרי שהן קרות מספיק לעבודה, נקלף אותן, ונחתוך אותן לקוביות. מה גודל הקוביות? זה לא מאד חשוב. אני משתדל לכוון לבערך 2-3 ס"מ, כי לגדולות יותר יש פחות שטח פנים, וקטנות יותר נראה לי כמו סתם עבודה, אבל בתכלס, מה שיוצא.

בסיר, אנחנו נתחיל עם לטגן בצל קצוץ עד שהוא שקוף, קצת לפני שהוא מתחיל להזהיב אנחנו נוסיף שום פרוס, ואת הדלעות. ניתן לזה טיפה טיגון של 2-3 דקות, ונוסיף יין לבן. כמה? אידאלית בדיוק מספיק כדי שזה יראה כאילו יש לדלעות מגע טוב עם היין. בדרך כלל כוס אחת או שתיים אמורות להספיק. אנחנו לא רוצים יותר מדי יין, פשוט כי זה יגרום לשלב הבא להיות ארוך יותר.

עכשיו שהוספנו את היין, אנחנו נבשל את זה תוך כדי ערבוב מדי פעם בערך 10-15 דקות. המטרה היא לצמצם את כמות היין כמה שיותר. הוא לא יעלם לחלוטין, כמובן, אבל אנחנו פחות רוצים את הטעם של האלכוהול, והפתרון לזה הוא לאדות אותו. כשמרגיש לכם שרוב היין התאדתה (אפשר גם לטעום ולשים לב שכבר לא מרגישים טעם של אלכוהול), נשים את התבלינים, לא כולל השמיר, ומספיק מים כדי לכסות היטב את הדלעות ולתת לזה מראה כללי של מרק. נכסה, ונבשל 30 דקות נוספות.

עכשיו שהכל בושל היטב וכל הטעמים התערבבו, נוסיף את השמיר והשמנת המתוקה, וניתן לזה להתבשל 5 דקות נוספות, ללא כיסוי.

מכאן, אפשר כמובן לטעום ולבדוק אם אתם רוצים לתקן את התיבול בצורה כלשהי.

המהדרין אוהבים בשלב הזה לטחון את המרק באמצעות מקל-בלנדר לכדי נוזל קרמי. אישית, אני לא מת על זה, אני יותר אוהב מרק "צ'אנקי" עם חתיכות, אבל זה כמובן תלוי בכם לחלוטין.

להגיש עם קרוטונים ו\או שקדי מרק.


להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י