סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

משחקי הכס

לפני 4 שנים. 14 במאי 2019 בשעה 20:09

סוד המשיכה המינית.

לא רק אצל כלבים: מסתבר שבני אדם, כמו בעלי חיים אחרים, יכולים להריח משיכה מינית של בני המין השני. אנחנו עושים זאת דרך מסרים כימיים שמכונים 'פרומונים'.

נמצא כי משיכה מינית תלויה במסרים כימיים שקרויים פרומונים, שמעבירים מידע למוחנו בצורה בלתי מודעת. פרומונים הם מולקולות קטנות שמופרשות מאזורים שונים בגוף. הפורומונים נקלטים במוחות של יצורים ובני אדם אחרים. כך הם מספקים לאחר מידע על עצמנו.

פרומונים נשיים מעוררים כמובן משיכה מינית במוח גברי. 

הרגש האימהי לתינוקות גם הוא מושפע מפרומונים – ראש של תינוק מפריש פרומונים. הריח המופלא של תינוקות שנשים יכולות לשבת ולהסניף בהנאה במשך שעות, מתבסס על פרומונים, והם גורמים לכך שאזורים מוחיים שקשורים לטיפול אימהי יתעוררו במוחה של האוחזת בתינוק. זה מתרחש גם במוחן של נשים שלא ילדו, וגורם להן לרצות תינוק משלהן.

מסתבר שזכרים דומיננטיים מפרישים גם פרומונים דומיננטיים. הגדילה של המוח גרמה לנקבות לבחור דווקא את הזכרים הדומיננטיים כבני זוג. נקבות שנחשפו לפרומונים של זכרים נחותים יותר - לא נוצרו במוחן תאים חדשים - והמוח נותר בעצם בגודלו המקורי. 

כלומר, היררכיה חברתית יצרה היררכיה פרומונית. דארווין צדק, אם כן, כשטען על שרידות ועליונות הגזע החזק בטבע - הוא רק לא ניחש שזה עובד גם דרך ריח. פרומונים של נקבות גם הם גרמו ליצירת תאי מוח חדשים אצל העכברים הזכרים. אולם בניגוד לזכרים, במקרה של הנקבות לא נרשמה היררכיה חברתית, וגם הגדילה המוחית הייתה פחות משמעותית.

גם במחקרים בבני אדם, נמצאה העדפה נשית בהרחת פרומונים. במחקר בו נתנו לנשים להריח זיעת גברים מרקעים שונים, נמצא שנשים העדיפו את הגברים שהיו הכי שונים מהן מבחינה גנטית. החוקרים משערים שזהו תיכנות אבולוציוני הנועד ליצירת גיוון גנטי ומניעת מחלות או מוטציות גנטיות.

אז לפעמים, זה לא הבושם שעוזר למצוא את הגבר הנכון, אלא באיזה שלב בחודש הבחורה נמצאת. לפעמים זה לא האפטרשייב הגברי - זה דווקא הריח הטבעי שלנו, שמושך את הבחורה הנכונה. ולפעמים הפרומונים פשוט מדברים בעד עצמם.

 

רוצה להריח אותך.

על המיטה הענקית שלי.

 

 

 


להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י