התדע יקירי קורותיה של זאת
שמצאה את עצמה פתאום בלי לילות?
קרב אלי, ואלחש לך רז
על אחת שמצאה אוצר שנגנז,
ואיבדה בתמורה משהו אחר
ועכשיו מתחבטת – מה שווה יותר.
אישה ותשוקתה חיו בשלווה בעיר,
להוטה וחמה היא, תמיד, למכביר.
בימים יצאה לצוד, פיתיון פה, מלכודת שם,
בלילות את תשוקתה הרוותה עם איש, הלך – אדם.
ובוקר אחד, בסוף קיץ לוהט ולחוץ
מצלצל הטלפון וקול מן הצד השני מזמין אותה לקיבוץ.
שם הדשא ירוק והחיים הם לאט
שם ה'יש' הוא גדול והצורך – מועט
שם אנשים מחייכים ואומרים בוקר טוב
שם ילדים משחקים בשבילי אבן ולא באמצע הרחוב,
האוויר שם צלול והמים זכים
שם אפשר עוד לשמוע בלילות צרצרים.
והפיתוי לה גדול, הן מה עוד נחוץ?
קצת אדמה, חתיכת שמיים וגברים של קיבוץ..
כן היא זוכרת אותם, מלוחים, גבוהי קומה,
מדברים על צדק וחסד ועל מצב האומה,
רחבים ויפים, השמש צורבת עורם,
בלילות על הדשא הם יושבים נינוחים ושרים את אשר על ליבם.
וכך ארזה מזוודה ושמה על כתף תרמיל,
ויצאה אל הדרך בצעד קליל.
מחשבותיה רכות, על פניה חיוך
היא הולכת עכשיו לעסוק בחינוך
כן יש לה הכל, כלום לא נחוץ,
אישה להוטה, חמה, עוברת מהעיר לקיבוץ
הימים שם חולפים וכולה עשייה
היא שוקדת על חניכיה – אך בתוכה מהומה
כי נכון, הגברים אכן טעימים עד מאוד
אך אסור לה לגעת, אסור לה למעוד
היא דמות ומופת, היא מדריכת נעורים
וחיים פרטיים הופכים אסורים..
כי במקום בו הדשא ירוק, והחיים הם לאט -
כולם יודעים הכל על כולם, כמעט
ימיה ולילותיה מלאים בהם, בטעימים המלוחים
הם יפים, שוקקים – ולא נגישים...
היא לומדת ללכת, אך רוצה כבר לרוץ
אישה להוטה, חמה, פוסעת בשביליי הקיבוץ.
אז יש לה הכל, כלום לא נחוץ
אישה להוטה, חמה, שלא יכולה לממש תשוקתה בקיבוץ..
התדע יקירי קורותיה של זאת
שמצאה את עצמה פתאום בלי לילות?
קרב אלי, ואלחש לך רז
על אחת שמצאה אוצר שנגנז,
ואיבדה בתמורה משהו אחר
ועכשיו מתחבטת – מה שווה יותר.
פעימה של סקרנות
במוזיקה, סינקופה היא הטעמה של פעימה שאינה אמורה להיות מוטעמת, או אי נגינה של פעימה שאמורה להיות מוטעמת.וכך אני ומילותיי - מטעימה את פעימותיי שלא היו אמורות להיות מוטעמות ומדלגת על פעימות שהוטעמו על ידי המלחין שלי.
ובעיקר פועמת ופועמת ופועמת....
אל תלחמי עלי.
לא אלחם. אם אתה חושב שאתה לא שווה את זה, מי אני שאחשוב שכן.
אז לא אלחם עליך, אלחם איתך.
הנה לך, יקירי, לחימה:
יש לנו לוח. מוגדר. עם גבולות ברורים ולא ניתנים לפשרות, מחולק למשבצות בשני צבעים שתוחמות את צעדינו, שמאפשרות התנגשות רגעית שבסופה כלי אחד נאבד אבל המשחק ממשיך.
יש לנו חוקים. ברורים. עם אפשרות לתמרן בתוכם ולבנות אסטרטגיה, כדי שלא נוותר על מרכיב ההפתעה והחידוש. כדי שתוכל כל פעם מחדש להשאיר אותי חסרת נשימה. פועמת. כדי שאוכל כל פעם מחדש להפתיע אותך, גם אותי.
יש לנו כלים, שיודעים בדיוק איך מותר להם לזוז, ועד היכן, ומתי. לכל אחד מהם גבול היכולת שלו, וביחד הם צבא של מתאבדים, הם יעשו הכל, יקריבו את עצמם בשמחה וללא היסוס למען המטרה.
יעשו הכל? (יודעת כמה קשה לך המילה הזאת..ולכן, אפרש) כל מה שהמוח מאחוריהם יגיד להם והוא במסגרת החוקים.
ואנחנו ננסה ללכוד את המלך. להביא אותו למצב שלא יהיה לו לאן לפנות בלי להיות מאוים, נחשוף שיניים ונזכה במבט נוקב אחד את השנייה, השנייה את האחד, אל מול חוסר האונים של המלך, אל מול יכולותיה של המלכה לרוץ לאורך הלוח ולהציל אותו ברגע האחרון...
הנה לך, יקירי, לחימה לטעמך. אסטרטגיה של לחימה, ללא מרכיב המזל. רק שני מוחות מתנגשים, שתי נפשות סוערות מוציאות לשון מתרכזת (אני) ומלחכות בשר מתוק (אתה) אל מול מהלכי היריב.
הנה לך, יקירי, לחימה ללא סכנה.
ד4. תורך.
נ.ב
מה ההבדל בכלל? אותו משחק. שם אחר...
פעם כשהייתי רואה את הכותרת הזאת, ומתחתיה רשימה, חלקה מוזהבת, חלקה אפורה, הייתה לי הרגשה של צפוץ. כמה אנשים כבר אפשר להכניס לכלוב אחד מבלי שהם יתחילו לדרוך אחד על השני? אחד על השנייה? אחת על השניה? אפילו אם זה לא בכוונה.
כלבות וקורסות, יתנגשו מן הכרח.
טוסיקים קטנים וגדולים יתרוממו ויפיצו את ריח הייחום. אין מנוס.
אדונים וסאבים ישתינו מסביב בקשת גדולה כדי לסמן את שטחם. מתבקש.
לאפסים ועלובים שינסו תמיד להשפיל אותך לא עומד בכלל מספיק בשביל להשתין בקשת. טבעי.
אז מה חדש?
מה מטריד את שלוותך ופרטיותך פתאום?
מי כל כך חשוב ומשמעותי שביכולתו לקטוע את אוננות המילים שלך?
הרי טענת שזה שלך ושלך בלבד. ככה אתה מוותר על דברים שהם שלך בלבד?
עכשיו כשאני צועקת, ההד והאקו מחרישי אוזניים.
פתאום כבר לא צפוץ בכלוב. ריק פה ונטוש.
כל מי שקרא אותך אי פעם יחוש את זה. כל מי שנגעת בו ימשיך להרגיש אותך כמו זיפים שמתחכחים על ירכיים חשופות ולחיים בוערות גם ימים אחרי.
כי הרי מה אין במילים, אם לא שתיקה.
ועכשיו אתה בוחר לשתוק.
ואני בשם כל הנגועים בוחרת לצעוק.
וכל נגוע שיחוש בחסרונך מוזמן לצעוק איתי.
ואפילו, שמי כמוך יודע, אני האחרונה שיש לה זכות לצעוק. כי לי אבדת הכי מעט.
הבאת אותי לפה והשארת אותי. אתה שלימדת אותי שגם אם אתה מתבונן מבחוץ אל בין הסורגים, הדלת תמיד פתוחה. מבית אפשר לצאת ולהכנס כרצונך.
אחד אלוהינו. ואחריי.... המבול.
מלחך האיש שלא שלי, את עורו, את עורי. את נשמתי.
מרטיב שפתיים בלשון ביישנית ומפסק אותן, את מופת תשוקתו, תשוקתי, בהתרסה מצליפה: היה לך, ועכשיו שלי.
נותן רק מה שאפשר, לא דורש כלום. חוץ מאת זכותו, שאינה זכותי. כמו פרס על מפעל חיים שתקבל רק אם מישהו יזכור להמליץ עליך. והמלצה שכזאת ברזומה היא קריירה שלמה.
מלחך אותי. לאיטו. מותח את הזמן עד למרומי מגדלי עזריאלי. וגם אז, יקח אותי למעלה ויראה לי את האנשים הקטנים וישלח אותי אליהם בחזרה.
מלחך האיש שלא שלי, את עורו, את עורי. את נשמתי.
מקלף וחושף, משאיר אותי עירומה ורופסת למולו, רק כדי שיוכל לא לעשות מזה סיפור. כי גם כשהוא עושה דברים בשבילו, הם בסופו של דבר בשבילי. כי הוא מלחך.
ואני מתערפלת, מתלהטת, רוגשת וסוערת. אני אל מול ליחוחיו המריחים. מתוק. מי יודע מהיכן. ובתמורה הוא מצליף, הוא יצליף בי גם על זה. גם על דברים אחרים. גם סתם ככה כי הוא אוהב לראות אותי מוצלפת.
לעיתים נדירות יתן לי מילה, לאישה שבי. רמז דק על עושר קיומי. וגם זה ישאר בספק. ועל תנאי. ועד שאמאס. עד שילחך אותי עד ללשד עצמותיי.
מלחך האיש שלא שלי, את עורו, את עורי. את נשמתי.
יודע איך לפרוט על המיתרים הכי חבויים שלי.
וללחך...
"משורר שמקריא את שיריו בציבור - ייתכן שיהיו לו מנהגים מגונים נוספים"
(מתוך מחברותיו של לאזארוס לונג –
"די זמן לאהבה" / רוברט א. היינלין)
יסודות התשוקה:
מילים נרדפות
אווה, איווי, ארוטיות, בולמוס, געגועים, המיה, התאוות, חמדה, חמדנות, חשק, יצר, כיליון נפש, כיסוף, כמיהה, להיטות, מאווה, משאלה, עגבה, ערגה, צימאון, רעב, רעבתנות, רצון, שאיפה, שקיקה, תאווה,
שדות סמנטיים
אביונה, אהבה, אוכל, אורגיה, אורח, אידיאל, אמביציה, "בא לי", בחירה, בעל דחפים, גשמיות, דגילה, דחף, דיבוק, דיפסומניה, דעת, הדוניזם, הוללות, השגה, השתוללות, השתוקקות, התעגבות, זללנות, חומד, חוש, חיבה, חלום, חמידה, כלות, להוט, מאבק מאוויים, מיניות, משתלט, מתחשק, ספקולציה, עורג, עונג, פיתוי, פנטזיה, פריצות, צורך, רוח, רצוניות, שיכרון, תכלית.
תשואה בפועל:
יש ילד שאבא שלו
יש ילד שאבא שלו רופא,
ויש ילדים שאבא שלהם קצת חולה.
יש ילדים שאבא שלהם טוב במזמוזים
וילדים שאצלם התור למחשב תמיד מלא.
יש ילד שאבא שלו לא חייט
אבל הוא מוצא בכל הבית המון מחטים,
ויש ילדים שאבא שלהם ספר
והוא תמיד מספר לאמא המון סיפורים.
יש ילדים שאבא שלהם נהג
הוא יודע להבדיל במישוש בין ההילוכים לכוס,
ויש ילד שאבא שלו ראש העיר
ולמזכירה שלו בלילה הוא מדבר מאוד לא בנימוס.
יש ילדים שאבא שלהם אוהב את זה חזק
הרבה ילדים לא יודעים שהאבאים שלהם גיבורים,
יש ילדים עם אבא חלק
וילדים עם אבאים שאת הירכיים דוקרים
יש אבאים שהולכים בשמונה לעבודה, ובחמש וחצי עדיין לא חוזרים,
יש אבאים שבקושי רואים,
והאבא שמטריף אותי יותר מכולם, רק יושב וכותב מילים.
סינקופה נכנסה לכלוב כדי ללמוד איך לקשור ולהיקשר
וללא שום אזהרה מוקדמת, למדה במקום זאת איך לאהוב..
ומכוון שזה לא נושא אהוב על ריצפת הכלוב
מפסיקה לכתוב.
מבטיחה לעדכן כשיהיה שינוי
או כשנתחיל לקשור אחד את השנייה והשנייה את האחד.. 😄
תמשיכו לפעום בתשוקה גדולה
אתם יפים גם למתבונן ולא רק למשתתף.
SYNCOPE
רכות. כמה רכות שהוא הוציא ממני
מתוך המילים הגדולות שכתב לי
והרגעים הקטנים ששלח,
מקרב
לאט לאט
צעד אחר צעד,
משאיר לי ממתקים קטנים לאורך השביל כדי שהדרך לא תאבד
מציע את נוכחותו, את קיומו
הלא צפוי
ולא מתוכנן
וכנגד כל הסיכויים
מצליח לחוש ולדעת
איך לגעת בי
איך להגיע אלי,
ואם ירצה יידע גם איך להישאר
בדרך זו או אחרת
שתביא אותנו לשם או לאן
אחרי שאמצא
שהוא במרחק נגיעה מכאן.
והוא יגע
ואני גם
ונבדוק ביחד
מתוך סקרנות גדולה
של בוסריות בתולית
רעבה ומשתוקקת
גבולות וצללים
של ראש מלא תאוות בשרים ורוח -
שבמימושה רגיעה.
ועד לאן תיקח אותנו
אשליה במרחק נגיעה
פותחת את דלת הכלוב כדי לתת לך להיכנס...
לעיתים נדירות
שורות של ידיים הזויות
לופתות ומלטפות.
זה עובר בכל הגוף -
איפה הסלידה נגמרת,
ואיפה מתחיל הטירוף.
ויבראציות שעולות בצמרמרות עד צוואר
לרגע נעלם
בדרך כלל נשאר.
הייתי שם, ועברה בי התחושה
מן רגש קטן,
בתוך עולם שאינו יודע בושה.
אני לא אוהבת להתקלח במים חמים. הם משאירים אותי בהרגשה דביקה ולא נקייה, כאילו במקום מים שטף אותי שמן צמיגי שמשאיר את הגוף בתחושה של לנגב לנגב...
אולי בגלל שהייתי ילדה של ים ולא של בריכות מחוממות, אולי בגלל שאני צריכה עזרה לצנן את הלהט שבי, אולי בגלל שאת מרבית חיי ביליתי במקומות החמים ביותר בארץ (חם חם חם, שמש) ואולי בגלל שגוף שסופג מגע וחיכוך עם העולם זקוק בסופו של יום לזיכוך קריר ומבדל (חם חם חם, מכה מכה).
נכנסתי למקלחת, סובבתי, כרגיל, את הברז עד הסוף לשמאל, למים הרותחים, לטובת שניה של אדים מהבילים ואז חזרה לימין בזוית הידועה והמוכרת כל כך של הטמפרטורה הקרירה שלי.
עמדתי מתחת לזרם, נותנת לכל טיפה וטיפה לגלוש מקצוות שערי ועד לקצוות ציפורניי בהונותיי. לא היה לי נעים.. רציתי להרגיש אותם יותר. עוד טיפה לשמאל, בעדינות, לא לשרוף, זרזיף חם התגנב אל הקרירות מודיע על נוכחותו ונטמע בתוך השיטפון. עוד. מכה עדינה על צידו של הברז אל עבר החם וזרם דקיק נוסף מתערבל וכבר משאיר חותמו. מממ.. עוד. האומץ התגבר, ההטיה לשמאל חדה יותר. החלטית יותר, ומים חמים חמים עוטפים אותי עכשיו ובכל נגיעה שלהם על העור החשוף משאירים מחטים קטנות צובטות של עונג.. נעים.. עוד. עד הסוף לשמאל. המים רותחים, שורפים, בוערים על העור, מאדימים אותו ושורטים אותו בדקירות ארוכות ונוזלות של תחושה חדה ועצומה.... טוב... עוד...
מה קורה לי?
למשפחת הדיונונים, בעיקר לתמנונים, יש אישיות. כך קבעו החוקרים.
תמנון מסוגל ללמוד מניסיונם של אחרים, לראות טורף תופס את חברם לקבוצה ולהבין שאליו ואל סוגיו אין להתקרב יותר ואין לסמוך עליהם, ולמרות שינסו למשוך אותו בהתנהגות מפתה ובהסוואה מוצלחת הוא יזכור איך הזהיר אותו אותו אחד שהצליח לברוח ברגע האחרון ואיך נקרע לחתיכות אותו אחד שלא הצליח.
הוא מסוגל לזהות כל אחד מחבריו ללהקה לפי התנועות הייחודיות לו, לפי איך שהוא מניע את זרועותיו הצמיגיות ומתקדם עם הזרם, לפי איך שהוא מציג עצמו לראווה בגיגית הכחולה כחולה שלהם, לפי המחווה הראשונה שיעשה לקראתו.
חבל שלעכברושים (ובייחוד לעכברושי הכלוב) אין.
מהיום אני דיונון יקירי.