סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

הבלוג של השולט אור

על האהבה והזוגיות. על שליטה, סשנים ומה שמלהיט. על חברים, ספרים ועל היומיום.
לפני 16 שנים. 15 ביולי 2007 בשעה 10:06

לפני שעה וקצת קיבלתי במייל הודעה על רוני, חברה לצדה פעלתי בוועד קל"ף (קהילה לסבית פמיניסטית), שגוססת מסרטן בהוספיס של תל השומר.

לפני שנתיים כשראיתי אותה בפעם האחרונה, היא הייתה קרחת לאחר סדרת טיפולי כימו שהצליחו ושלדבריה "היו קטנים עליה והשאירו אותה עם קרחת סקסית". את סרטן השד היא ניצחה אז, אבל מיד לאחר מכן היא חטפה מלנומה - סרטן העור. מול הסרטן הזה שפגע בכל חלקי גופה היא כשלה במאבק.

נסעתי להוספיס ומצאתי שם את אמה שהוזעקה בחזרה מפריז לאחר יום של שהייה שם, ואת בת דודתה שגדלה לצדה. רוני ישנה. היא מוזנת בכמויות אדירות של מורפיום. אין טעם להניח לה לחוש בכל הכאבים שגורם לה הסרטן. העובדת הסוציאלית שבאה לבקר בחדר אמרה שאפילו יחסית לכאבים שהם רואים בהוספיס, המקרה של רוני חריג בעוצמת הכאב שמתלווה למחלה.

רוני בת 51 וחצי, כפי שאמה הקפידה לציין. לפני שנתיים כשפגשתי אותה שמחתי לגלות שיש לה בת זוג שעוברת איתה את המאבק. היום גיליתי שאותה בת זוג רוקנה את רוני מכל נכסייה ואז נטשה אותה ועברה לחיות בחו"ל. זה כל כך לא הגיע לה.

רוני הייתה אחת הנשים היותר טובות שהכרתי. היא הייתה טיפוס מופנם ששש תמיד לעזור למי שהזדקקו לעזרה. בלי יותר מדי שאלות ובלי לנסות לקחת אחר כך את הקרדיט על מעשיה - היא פשוט תמיד הייתה שם, מוכנה לעשות ככל שתתבקש.

העו"ס ששוחחה עם אמה של רוני ביררה אם היא אכלה ושתתה, והציעה לנגן בחדר את המוזיקה שרוני אהבה. לדבריה האוזניים בדרך כלל שומעות עד לרגע האחרון. היא אמרה שזה יוכל לעזור לרוני לעבור בשלווה מהעולם הזה.

ברור לכולם שם שרוני לא תעבור את הלילה בחיים. כשקמתי ללכת נעמדתי לידה וליטפתי את מצחה. "תראי רוני, אור באה להיפרד ממך", אמרה אמה. רציתי להגיד לה בשקט כמה הערכתי אותה ולאחל לה מסע קל, אבל לא יכולתי לדבר. יכולתי רק ללטף את המצח, לנשק אותו ולשתוק.

בדרך חזרה חשבתי לעצמי כמה אנחנו לא יודעים להעריך ביומיום את החיים. חשבתי על כל הוויכוחים שהיו לי ולאהובתי בשבוע האחרון - ויכוחים שהתווכחנו בלהט ומתוך תחושה שכל אחת מאיתנו הכי צודקת. חשבתי לעצמי שכל כך טפשי לבזבז שעות וימים מהחיים על מריבות מטופשות כשבסופו של דבר, למי חשוב מי צודקת? ממתי יש קשר בין אהבה וצדק?

החיים שלנו קצרים מדי ומה שחשוב בהם בעיניי הן האהבה וההגשמה העצמית. אנחנו לא יודעים כמה זמן הם יימשכו, וכל כך חשוב פשוט לנצל אותם עד תום.

**

נ"ב
למחרת כתיבת מילים אלו, נפטרה רוני בשעות הבוקר. אני ורבות אחרות שפעלו לצדה - לא נשכח אותה.

Belisana​(שולטת) - נכון מותק. הכל מתגמד מול זה וכל הכבוד שהלכת.
לפני 16 שנים
השולט אור​(שולט) - זה לא קשור לכבודר אהובה שלי, היא הייתה שותפה לדרך בימים ההם של המאבק. לא ידעתי אם יש לידה משפחה אבל היה לי ברור שלכל אדם מגיע ללכת לעולמו כשלצדו האנשים שאוהבים ומעריכים אותו.
לפני 16 שנים
היילני - עצוב, אור. טוב שהזדמן לך להפרד ממנה. *חיבוק*
לפני 16 שנים
השולט אור​(שולט) - תודה יקירה :)
לפני 16 שנים
Brave Dwarf - תראי, אור.
אני לא בטוח שמריבות או אי הבנות שיש לנו עם הסביבה הם בזבוז זמן. נכון שלכאורה נדמה שעדיף לחלוב פרות במשק, לקטוף סביונים ולספר בדיחות על גרוזינים, אבל גם הסביונים, ויהיו יפים ככל שיהיו, לא יכולים לספק לנו את כל מה שדורשים חושינו כדי להתעורר, להתפתח ולהתקיים. מה שאני מנסה להגיד, ששבוע של מריבות לבטח מעצים את השבועות ללא מריבות. כמו הטעם המר של התרופה את טעמו המתוק של הסוכר.

ולגבי רוני, חבל. מאוד לא ברור לי סיפור הרקע של ריקון נכסים. אני מתקשה להבין כאלו דברים. אתן עוד תפגשנה. בגלגלול הבא.
לפני 16 שנים
השולט אור​(שולט) - יש בדבריך מן האמת יקירי - המר גורם לנו לחוש בטעמו של המתוק. אבל יש גם שאלה של מינונים ואת אלה אני רוצה להוריד לטובת יופיה של אהבתינו.
לפני 16 שנים
Shimmy​(נשלט){Vents} - איזה עצב, כמה כאב זה לראות אדם קמל מול עינייך.
לפני 16 שנים
השולט אור​(שולט) - כן. במיוחד כשמדובר באישה שהייתה כ"כ פעלתנית.
לפני 16 שנים
scarlettempress{L} - מפחיד ועצוב נורא...
לפני 16 שנים
השולט אור​(שולט) - כן. לכולנו יגיע הסוף השאלה רק איזו חזות הוא ילבש. זו שהוא לבש מולה היא מהקשות ביותר.
לפני 16 שנים
זאבה אפורה​(אחרת) - אני בטוחה שהיא שמעה. אבא שלי שמע דרך מסך המורפיום עד הרגע האחרון. עשית מעשה אמיץ. אנשים אחרים היו מעדיפים לחשוב שזה כבר לא משנה במצב הזה. ולא כך הוא. הגוססים זקוקים לפרידה הזו בכדי להשתחרר. ובעצם, גם אנחנו.
לפני 16 שנים
השולט אור​(שולט) - אני נורא מקווה שהיא שמעה. היה קטע שאמה ואני דיברנו ופתאום ירדה לרוני דמעה. לא ידענו אם זה בגלל הדברים שנאמרו עליה באותו הרגע שהיו מלאי רוך ואהבה או בגלל שהיא שבה לחוש כאב.
לפני 16 שנים
קובלט - מחזקת את ידייך ושולחת לך חיבוק ע..נ..ק.. ונשיקה.
לפני 16 שנים
השולט אור​(שולט) - תודה מתוקה }{
לפני 16 שנים
פעם פרח​(נשלטת) - חיבוקים חברה שלי {}
לפני 16 שנים
השולט אור​(שולט) - תודה חברונת שלי }{
לפני 16 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י