צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

בין פראצ'ט, גיימן, ואדמס

לפני שנה. 13 בינואר 2023 בשעה 13:45

דבר ראשון, שלא יהיה טיפת ספק- אני לחלוטין נגד האשמת הקורבן. האשמים היחידים בפגיעה, וזה לא משנה מה סוג הפגיעה, אלו הפוגעים עצמם. זה נראה לי כל כך אלמנטרי, שמוזר שאני צריך לציין את זה.

יחד עם זה, שברור גם שלכולנו יש גם אחריות להגן על עצמינו, שאסור להזניח אותה.

 

בואו לא נדבר על תקיפה מינית, אלא על פריצה לבית: אין ספק שאם מישהו פרץ אלי הביתה וגנב לי דברים, זו אשמתו הבלעדית. אפילו אם הדלת לא היתה נעולה אלא פתוחה לרווחה, זו לא היתה הזמנה לאף אחד להכנס ולקחת דברים.

יחד עם זה, כולנו יודעים ש"לא להיות צודקים אלא חכמים" ובכל זאת נועלים את הבית, ואם יש לנו תקציב לזה מתקינים אזעקה וכן הלאה. למה? כי אנחנו יודעים שעם כל הכבוד לזה שהאשמה היא נטו על הפורץ, גם אם המשטרה בכלל תטרח לחפש ולמצוא אותו, זה לא יפצה אותנו על הגניבה והנזק.

וכן, לנעול את הבית לא תמיד מספיק. פורץ שמספיק רוצה יצליח לעבור כל מנעול וכל מערכת אזעקה, אבל לפחות אנחנו מקווים שככה הפורץ העצלן יחפש מטרה אחרת.

 

אז זהו. זה שלא נזהרתן לא אומר שאתן אשמות בשום צורה או דרך. אם קרה משהו "בגלל שלא נזהרתן" דעו שזומלא אשמתכן אלא רק אשמת התוקף. ובכל זאת, תזהרו.

פרלין​(נשלטת){ש} - בדיוק!!!

כתבת את זה כל כך פשוט וברור.
לפני שנה
חריימה​(נשלט) - ניסחת את הדבר בצורה הטובה ביותר!
לפני שנה
Fashion kitty​(אחרת) - הכל נכון ובכל זאת יש גבול כד כמה אפשר לדבר על אחריות של קטינה מול גבר מבוגר ממנה בשני עשורים, על אחת כמה וכמה קטינה שאין לה איפה לישון בלילה.
מעבר לזה, אני רחוקה מלטעון שכל שיח על אחריות ונקיטת אמצעי זהירות הוא האשמת קרבן, אבל יש גבול גם עד כמה אפשר להיזהר כאן.
אנשים כמו גבני והחבורה שמקיפה אותו הם הם הרי אמני גרומינג ומניפולציות ולכל אדם בעולם יש את המניפולציה שתעבוד עליו, זה רק עניין של גישה.
כן, ברור שצריך להיזהר ברמת לא ללכת לדירה של כל אדם שנקרה בדרכנו, אבל רוב התקיפות המיניות נעשות ע"י אנשים שמוכרים לקרבנות ושיש איתם יחסי אמון מסוימים אז אני לא בטוחה באלו אמצעי זהירות כבר אפשר לנקוט כאן.
לפני שנה
Master Bruce - מסכים עם כל מה שכתבת.
לא מפני הכל אפשר להזהר. מול תוקף מחושב ונחוש מספיק, כל אמצעי הזהירות יכשלו. הזהירות בסופו של דבר רק מיועדת כדי לגרום לעצלנים בינהם לחפש מטרות אחרות.
לפני שנה
Valhalla - ועם זאת - במקרה הזה זה לא רלוונטי. די כבר לצפות מילדות בנות 18 שחיו ברחוב ובהזנחה הורית לעשות קבלת החלטות בריאה. במקרה הזה הצד השני לוקח יותר אחריות או שלא יכנס למצב עם בחורה כזו מלכתחילה. היו לי כאן מצבים שנפשות פצועות פנו אליי וידעתי לדחות אותן יפה מאוד כשהבנתי את הרקע, ויש כאן גברים אינטליגנטיים ורגישים שיודעים לעשות את זה לא מעט. חאלס עם התירוצים וההתעסקות בקורבנות
לפני שנה
Master Bruce - אני מתנצל, משהו בניסוח שלי נשמע היה כמו תירוץ או שאני מגן על התוקף? כי לדעתי הבהרתי שהאשמה היא נטו עליו. זה שהן היו במצב בעייתי וקיבלו החלטות בעייתיות זה ממש ממש לא תירוץ לשום סוג של תקיפה, וחד משמעית לא אשמתן, אלא *נטו* אשמת מי שניצל אותן. חשבתי שהייתי ברור בזה.
לפני שנה
Valhalla - הבנתי את כוונתך ברוס, אין צורך להתנצל. בגלל זה הוספתי לטקסט שלך ולא שללתי
לפני שנה
Master Bruce - סבבה. חוסר הבנה שלי שנובעת ממגבלות המדיום.
לפני שנה
Jeanne - זה לא שזה לא נכון, תמיד יש לנו אחריות על עצמנו וזה אכן לא שווה ערך לאשמה או בושה. אבל מה שמעייף לפחות אותי בשיח על האחריות, זה שגברים (ככלל) עיוורים לפריוילגיות שלהם או עיוורים לעובדה שנשים ממילא מתנהלות אחרת מהם בגלל היטל האחריות שעליהן. נשים חוות את העולם אחרת מהם, הן מנסות לשמור על עצמן כמיטב יכולתן ועם האמצעים שברשותן (זה כולל גם ניסיון חיים). זה כולל גם החלטות לזרום עם סיטואציות בגלל פחד שהוא חלק מההבדל באיך שנשים תופסות את העולם. פחד שגברים אולי אפילו לא מודעים אליו או לא מבינים שהם עוררו.
אנחנו מתנהלות בעולם שונה מגברים, עם מיליון תחשיבים שנועדו לצמצם סיכונים ולשמור עלינו, אנחנו חיות בפחד תמידי שכבר כמעט ואפשר להתרגל אליו כמציאות רקע קיימת. זה מה שמעייף אותי בשיח הזה על אחריות. ושוב זה לא כי אתה טועה, אלא כי זה עוד מאותו דבר וההתנהלות הזו בעולם ככה - זה פשוט כל כך שוחק ומעייף.
לפני שנה
Master Bruce - מבין ומקבל
לפני שנה
Quinzel​(שולטת) - מעבר לכל מה שאמרת (שאני מסכימה איתו לחלוטין) אני חושבת שגם המדינה צריכה לקחת אחריות, אחריות על נערות קטינות שגרות בבתים שאינם ראויים, אחריות לנפגעות שמצבן הנפשי, הגופני ולעיתים הכלכלי נפגע כתוצאה מכך.
אחריות על העבריינים, זה לא מספיק רק לחקור ולסגור תיק על חוסר עניין לציבור, קחו אחריות! הכניסו למוסדות שיקום, כלא הוא לא תמיד הפתרון, והמציאות מראה זאת היטב! כמה עבריינים חוזרים לכלא שוב ושוב?

אנחנו כבני אדם צריכים לקחת אחריות ולא רק על עצמנו אלא גם על סביבתנו, אדם שידע וראה מחובתו לדווח, וזו חובה מוסרית.

גם אני הייתי לא פעם בטאבו אך מעולם לא ראיתי או שמעתי על דבר כזה.
אך כשראיתי מישהי שנראתה מסוממת/ לא מודעת לסביבה/ תחת השפעה מוזגמת של אלכוהול/ מפוחדת או מראה סימני מצוקה תמיד ניגשתי ודיברתי איתה, בין אם זה ברחוב או במועדון או אפילו במסעדה.

עצוב שבתור נשים/גברים אנו אמורים לקחת אחריות גם על הסביבה אך לצערנו זה מצב שלא ישתנה בקרוב.

אם יש משהו שאני מעריצה במסיבות כמו- פמדום, דקא דאנס וסין אתיקס זו האחריות שהDMים לוקחים, המסוגלות שלהם להיכנס באמצע סשן אם משהו לא נראה תקין ולהציע מים, עזרה וכו', להוציא מטרידים או לא להכניס אותם מראש אם מזהים אותם.
ואני מדברת מניסיון... כשאני נזקקתי לעזרת DM כאשר מישהו הפריע לי לסשן במסיבות האלו לא הייתי צריכה להתאמץ כדי לקבל עזרה.

ולגבי הכתבה, אני עדיין מזועזעת ברמה שאני לא מצליחה להבין איך דבר כזה קורה, איך בקהילה שלנו שהדגל המרכזי הוא- בטוח, שפוי ובהסכמה דבר כזה קורה, והכי מזעזע איך אנשים מעזים להשתמש בכך כדי להגן על המעשים שלהם.
לפני שנה
Master Bruce - מסכים עם כמעט כל מה שכתבת.
יש לי בעיה קשה עם המילה "הסכמה". כפי שכתבתי על זה בפוסט קודם, הסכמה זה קל. רצון זה איפה שדברים הופכים למעניינים.
לפני שנה
Quinzel​(שולטת) - אני דווקא נהנית שהם לא תמיד רוצים משהו אלא מסכימים כדי לרצות אותי.
הרי בסוף הם ירצו את זה, העיקר שגרמתי להם להבין למה הם זקוקים באמת 🤷🤤
לפני שנה

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י